«На гостини до зайчика»
Інтегроване заняття з елементами сендплею з дітьми раннього віку.
Мета. Продовжувати вчити дітей розрізняти, вибирати та називати кольори та величину предметів. Закріпити поняття «великий - малий», «один - багато». Спонукати дітей відповідати на запитання вихователя (старша підгрупа), повторювати за вихователем (молодша підгрупа), розвивати мову дітей. Уточнити знання про властивості піску (сухий, сиплеться, м’який). Розширити та уточнити знання про диких тварин та їх дитинчат, формувати уявлення про особливості їхньої поведінки. Збагатити словник дітей опорними словами: дикі тварини, назви кольорів. Розвивати пізнавальний та дослідницький інтерес до піску, мислення, пам'ять, увагу, дрібну моторику рук та рухову активність; викликати чуйне ставлення до тварин. Виховувати чемне та доброзичливе ставлення до однолітків; заохочувати бажання дитини підтримувати діалог з дорослими. Виховувати естетичний смак та бажання грати з піском; викликати радісний емоційний настрій, бажання спілкуватися.
Матеріал та обладнання. Декорації за метою заняття; матеріал до дидактичних ігор, іграшка Зайчик; тазики для піску, серветки, морква, кошики, аудіозапис музики, коробка для гри «Погодуємо зайчика».
Попередня робота. Розглядання картини «Граємось із піском», «Звірі в лісі». Читання вірша В.Крищенко «Зайченятко». Бесіда, з ким в лісі живе зайчик (лисичка, ведмідь, вовк).
Хід заняття
(Діти заходять до музичної зали під музичний супровід з мультфільму «Маша і ведмідь». Роздається телефонний дзвінок).
Вихователь. Діти, хтось мені телефонує, дозвольте я візьму слухавку. Алло. Добрий день!
Зайчик. Це діти дитячого садка «Берізка».
Вихователь. Так, Ви туди потрапили. А хто це телефонує.
Зайчик. А це, зайчик. Я запрошую Вас і ваших діток до себе в гості до лісу.
Вихователь. Добре. Спасибі. Ми прийдемо. До побачення.
Зайчик. Чекаю. До зустрічі малята.
Вихователь. Дітки, Зайчик запросив нас до себе в гості. Ви хочете піти до Зайчика в ліс? Малята, а чим ми можемо пригостити Зайчика? Що він полюбляє їсти?
(Відповіді дітей).
Вихователь. Моркву, капусту, траву, гілочки молодих дерев та кущів.
Вихователь. А де нам взяти гостинці для Зайчика. Дітки, а нам допоможе знайти гостинець чарівний пісочок. Підходьте до столиків, закочуйте рукавчики. Що це в мисочках?
Діти. Пісок.
Вихователь. Діти, давайте пригадаємо, як треба поводитися з пісочком, щоб він на нас не ображався. Пісочок можна розкидати? А до рота брати можна? А на діток можна кидати пісок? А їсти можна пісочок?
(Відповіді дітей).
Вихователь. Щоб пісочок не ображався з ним потрібно поводитися гарно, обережно. А давайте ми з вами привітаємося з нашим другом пісочком.
(Звучить музика для релаксації з піском). Покладемо долоньки на пісочок і скажемо доброго ранку! Переверніть долоньки тильною стороною і теж скажемо доброго ранку! Дітки, ви почули він теж з вами привітався. Тільки дуже, дуже тихо.
Малята, а який пісочок сухий чи вологий ?
Діти. Сухий.
Вихователь. А якщо він сухий, то він ще який? (Сипучий). Діти, візьміть в долоньки пісок , він сиплеться чи ні? А м’який чи твердий? Діти. М’який.
Вихователь. Пісочок, щось сумний. Давайте ми його полоскочемо. (діти виконують відповідні рухи). А тепер, як дощик, пальчиками по пісочку крап, крап, крап. (діти виконують відповідні рухи). Діти, я говорила, що наш пісочок чарівний тож занурюємо ручки в пісок і пошукаємо. А, що ви знайшли в пісочку?
Діти. Моркву.
Вихователь. Діти, давайте порахуємо, скільки морквинок у вашій руці?Одна морквина.(запитати індивідуально).
Вихователь. Беремо в ручки моркву і це буде гостинчик для Зайчика. Моркву потрібно покласти в кошик. (діти кладуть моркву в кошик) Діти, за розміром морква в кошику однакова. Чи якась морква велика, а якась маленька? Давайте зараз розберемось. Це, яка морква? (вихователь демонструє велику і маленьку моркву , діти відповідають).
Вихователь. Молодці, гостинці для Зайчика готові. Підходимо до пісочку. Давайте подякуємо йому. Тепер, дітки, струшуємо з рук пісок, як я та витираємо. (діти витирають ручки вологими серветками).
Вихователь. Дітки, готові, тоді вирушаємо до лісу на гостини до зайчика.
(Звучить пісня «Через поле, через ліс», дітки за вихователем ідуть до лісу).
Вихователь. Ось, ми і прийшли до лісу. Подивіться, як красиво. Діти, а що це за дерева в лісі ростуть.
Діти: Ялинки.
Вихователь. А якого кольору ялинки?
Діти. Зеленого.
Вихователь. Діти, а хто живе у лісі? (відповіді дітей).
(Презентація «Дикі тварини та їх дитинчата»).
Вихователь. Так, молодці. Погляньте, будь ласка, на дошку та скажіть, хто зображений? №1 слайд
Діти. Вовк, лисиця, білка, їжак, зайчик.
№2 слайд
Вихователь. Я пропоную пограти у гру «Чи я це тінь?». (діти відгадують).
Вихователь. Діти, а хто з’являється на весні у диких тварин? (відповідь дітей).
№3 слайд
Вихователь. Молодці, тому я пропоную пограти в гру «Дитинчата диких тварин».
Вихователь. Подивіться і скажіть, хто з’являється у білки на весні?
№4 слайд
Вихователь. А хто з’являється у лисиці на весні?
№5 слайд
Вихователь. Хто з’являється у зайчихи на весні?
№6 слайд
Вихователь. Хто з’являється у ведмедиці?
№7 слайд
Вихователь. Хто з’являється у вовчиці на весні?
Вихователь. Молодці, діти, здається, хтось тут ворушиться під ялинкою. Дітки, хто це? Правильно це ж наш Зайчик. Давайте привітаємось із зайчиком. Добрий день, Зайчику!
Вихователь. Зайчику, ми з дітками принесли тобі подарунки. Дітки, а яку ми в кошику принесли моркву ? Подивіться і скажіть.(вихователь показує велику і малу моркву, діти відповідають)
Вихователь. Дітки, зайчик, вдячний вам за смачні гостинці. В нашого зайчика є ще друзі зайчатка, пропоную пригостити їх теж морквою. Дивіться, як я пригощаю зайчиків. (гра «Погодуємо зайчиків», діти грають в гру)
Вихователь. Діти, зайчик зрадів, що ви до нього завітали в гості. І він хоче з вами потанцювати. Давайте потанцюємо.
(Звучить рухавка «На галяві зайці танцювали»).
Вихователь. Молодці, гарно танцювали. Діти, а Зайчик нас теж хоче пригостити. (вихователь бере біля ялинки кошик з бубликами). Малята, чим нас пригостив Зайчик? Подякуйте зайчикові. Діти, ми будемо їсти їх брудними руками? Правильно, зараз ми повернемося до дитячого садка і помиємо ручки і пригостимося бубликами. До побачення, Зайчику. Дітки, говоріть до побачення.
(Звучить музика «Через поле, через ліс», дітки за вихователем повертаються до дитячого садка).
Вихователь. Ось ми і повернулися. Діти, де сьогодні ми з вами були? До кого ми ходили в гості? А чим ми Зайчика пригощали? А чим нас зайчик пригостив? (відповіді дітей). Вам сподобалося сьогодні бути в гостях в Зайчика. Ви молодці. Дітки, скажіть, ми молодці. А тепер, пішли мити руки та їсти бублички.
(Звучить музика, діти виходять з музичної зали під музичний супровід з мультфільму «Маша і ведмідь»).