Бельгійський вчитель початкової школи Джордж Кюїзенер (1891-1976) розробив універсальний дидактичний матеріал для розвитку у дітей математичних здібностей. У 1952 році він опублікував книгу “Числа і кольори”, присвячену своєму навчальному посібнику. Палички Кюїзенера – це набір паличок для лічби, які ще називають «числа в кольорі», «кольоровими паличками”, “кольоровими числами”, “кольоровими лінієчками”. У наборі містяться чотиригранні палички 10 різних кольорів і довжиною від 1 до 10 см. Розробив Кюїзенер палички так, що палички однієї довжини виконані в одному кольорі і позначають певне число. Чим більша довжина палички, тим більше числове значення вона виражає.
Комплект містить такі палички:біла призма — число 1 — 25 шт.;рожева — число 2 — 20 шт.;блакитна — число 3 —16 шт.;червона — число 4 — 12 шт.;жовта — число 5 — 10 шт.;фіолетова —- число 6 — 9 шт.;чорна — число 7 — 8 шт.;бордова — число 8 — 7 шт.;синя — число 9 — 5 шт.;помаранчева — число 10 — 4 шт.
Вибір кольору має на меті полегшити використання комплекту. Палички, що позначають числа2, 4, 8, утворюють «червону сім'ю», 3, 6, 9 — «синю сім'ю», 5 і 10 — «жовту сім'ю». Цей поділ паличок на «сім'ї» — не випадковий, а пов'язаний із певним співвідношенням їх за величиною. «Червона сім'я» містить числа, кратні двом, «синя сім'я» складається з чисел, кратних трьом, а числа, кратні п'яти, позначені відтінками жовтого кольору. Кубик білого кольору («біла сім'я») — одиниця. Число 7 позначено чорним кольором, утворюючи окрему «сім'ю». Палички Кюїзенера, в основному, призначені для занять з дітьми від 1 року до 7 років.
Перший етап роботи з паличками Кюїзенера : ІГРОВИЙ Палички Кюїзенера рекомендовані для занять з дітьми починаючи з однорічного віку. На першому етапі палички замінюють конструктор і мозаїку. В процесі гри у дитини розвивається зорове сприйняття і дрібна моторика;ознайомлює з поняттям «колір» (учить розрізняти колір, класифікувати палички за кольором); ознайомлює з поняттям «множина» (учить розрізняти «один», «багато», створювати множину); ознайомлює з поняттям «величина» (вправи на порівняння паличок за висотою, довжиною, шириною); розвиває просторові уявлення (ліворуч, праворуч, вище, нижче тощо); ознайомлює з послідовністю цифр числового ряду (від 1 до 5) на основі паличок. Другий етап роботи з паличками Кюїзенера : НАВЧАЛЬНИЙ МАТЕМАТИЧНИЙ Розвиває вміння дітей ділити ціле на частини; вчить вимірювати об’єкти, засвоювати прямий і зворотній рахунок, визначати склад числа (з одиниць і двох менших чисел); вчить арифметичних дій додавання й віднімання. Робота з паличками Кюїзенера передбачає два етапи.
Позитивні відгуки. Палички Кюїзенера батьки дуже люблять використовувати в навчанні своїх дітей. Ось які позитивні сторони цього виробу вони виділяють:• необмежений термін придатності;• замінює собою багато інші ігри;• розвиває логіку, дрібну моторику, сприйняття і концентрацію уваги;• дозволяють активно розвивати пізнавальну активність дитини;• закладається поняття про склад слів для читаючих дітей;• легко навчити малюка рахувати, використовуючи зоровий, слуховий і сенсорний методи. Якщо вам імпонують такі переваги, рекомендуємо замислитися про придбання такого чудового посібника.
Негативні відгуки. Звичайно, негативні відгуки також зустрічаються. Але їх набагато менше. Претензії пред'являються в основному наступні:• палички вигоряють на сонці, і їх колір спотворюється;• не завжди виготовляються з якісних матеріалів;• деяким доводиться додатково докуповувати навчальні зошити;• невідповідність ціни/якості.
Висновок. Тисячі сімей успішно використовують у навчанні своїх дітей палички Кюїзенера. Опис методики їх використання допомагає таким батькам ефективно їх застосовувати. Граючи, дитина зможе без особливих зусиль і напруги засвоїти основні механізми рахунку. Такий простий метод дозволяє привнести істотне різноманітність навчання малюка. Як ви особисто можете ефективно використовувати палички Кюізенера? Дерзайте, результат не змусить вас довго чекати.