Заняття на тему: "Розумні палички" з використанням універсальної технології- кольорових паличок Кюїзенера в середній групі.

Про матеріал
Ефективне використання універсальної технології- кольорових паличок Кюїзенера, як дидактично-ігрового матеріалу, що дає можливість дітям накопичувати чуттєвий досвід, вирішувати численні математичні ситуації, оволодівати різними способами дій, необхідних для засвоєння елементарних математичних понять: число, лічба, вимірювання; формувати у дошкільнят навички алгоритму, уміння порівнювати, аналізувати, класифікувати.
Перегляд файлу

Тема: Розумні палички.

C:\Users\user\Pictures\0001-002-.jpgІнноваційна ідея заняття: ефективне використання універсальної технології- кольорових паличок Кюїзенера, як дидактично-ігрового матеріалу, що дає можливість дітям накопичувати чуттєвий досвід, вирішувати численні математичні ситуації, оволодівати різними способами дій, необхідних для засвоєння елементарних математичних понять: число, лічба, вимірювання; формувати у дошкільнят навички алгоритму, уміння порівнювати, аналізувати, класифікувати.

Завдання:

  • навчальні: формувати у дітей математичну та сенсорно-пізнавальну компетентність; вправляти в порядковій та кількісній лічбі; закріпити знання дітей про цифри та числове значення кольорових паличок Кюїзенера.
  • розвивальні: розвивати вміння порівнювати смужки за довжиною, висотою, закріпити поняття «довгий», «короткий», «високий», «низький»; самостійно формулювати запитання і відповідати на них.
  • виховні: виховувати активність, дружні стосунки між дітьми, прагнення радіти своїм досягненням та інтерес до логіко-математичних знань.

Матеріал до заняття: набір кольорових паличок за кількістю дітей, набір  кольорових паличок великого розміру, конверти з плоскими кольоровими смужками,  математичні набори з цифрами, геометричні фігури.

Хід заняття:

(Вибігають палички під музику, танцюють)

D:\палички кюїзенера інформація\середня группа №1 Розумні палички\DSC_4740.JPGВихователь: Добрий день! А хто ви такі?

Палички: Ми палички Кюїзенера.

Вихователь: А хто це?

Палички:  Ми палички білі, як сніжок.

                  А я із рожевих пелюсток.

                  Я паличка блакитний океан.

                  Я ніби червоний тюльпан.

                  А я жовтого соняха цвіт.

                  А я фіалки весняний привіт.

                  Я паличка чорний, пухнастий котик.

                  А я смачний вишневий компотик.

                  Я паличка, як синій м’ячик.

                  А я оранжевий соняшник зайчик.

Вихователь: О, як цікаво. Ви всі такі різні. А ще, що ви можете про себе розказати?

Паличка1: Нас розробив бельгійський математик Джордж Кюїзенер.

Паличка2: Є два види паличок- дерев’яний набір і плоскі смужки.

Паличка3: Нас ще називають: кольорові палички, кольорові числа, кольорові лінієчки.

Паличка4: Усі хочуть з нами дружити, тому що ми знаємо багато ігор.

Паличка5: Вміємо перетворюватись в різні предмети і добре рахуємо.

Вихователь: Дуже приємно з вами познайомитися.

(Звучить  музика, виїжджає учень школи з коробкою)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\палички кюїзенера інформація\середня группа №1 Розумні палички\DSC_4744.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\user\Pictures\0001-002-.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учень:  Привіт, усім! Тримайте посилку від директора школи.

(Вихователь відкриває коробку і читає лист)

                                          Запрошення

Дорогі кольорові палички, чарівна школа Математики запрошує вас на навчання у школу, щоб успішно закінчити її, вам треба діяти, навчатися, мислити, гратися.

В нашій школі все можна:  сумніватися, жартувати, помилятися, думати, шукати, дружити, фантазувати, мріяти, пізнавати і вигадувати.

А ще, я хочу вам запропонувати, одягти ці чарівні головні убори. Вони магічні і несуть в собі знання, що і допоможе вам у виконанні всіх завдань.

По закінченню школи, найрозумніший з вас отримає звання

«РОЗУМНЕ СОВЕНЯТКО».

Заходьте до нас: з блиском в очах,  усмішкою,  мрією в серці, зі щирістю і добрими намірами, і з найкращими побажаннями.

           З повагою директор чарівної школи Математики.

Вихователь: Палички, а чи згодні ви вчитися в цій школі?

Палички: Так!!!

Вихователь: А чи цікаво вам знати, що вас чекає там?

Палички: Так!!!

Вихователь: Тоді давайте одягнемо ось ці чарівні головні убори, які нам передала школа. (Звучить музика)

Вихователь: Ось, тепер ви схожі на справжніх учнів і настав час дізнатися про перше завдання.

( Відкривають коробку, вихователь  дістає  лист із завданням)

Вихователь: Ну ось і перше завдання.

«ОДНА ЗА ОДНОЮ СТАВАЙ»

Вам потрібно взяти ось ці великі палички. Кожний бере свою за кольором і поставити їх за зростом: від найвищої, до найнижчої.

D:\палички кюїзенера інформація\середня группа №1 Розумні палички\DSC_4753.JPG(Під музику діти ставлять палички)

Молодці!

-Яка паличка стоїть першою;

-Яка останньою?

-Яка паличка стоїть перед блакитною, за  червоною і т.д.

-Яка паличка між червоною і фіолетовою і т.д.

-Яка паличка ліворуч від чорної?

C:\Users\user\Pictures\0001-002-.jpg-Яка паличка праворуч від жовтої і т.д.(відповіді дітей)

А тепер візьміть кожний свою паличку і побудуйте башточку

-Яка паличка зверху, знизу? і т.д.

Вихователь: Які ви молодці!

D:\палички кюїзенера інформація\середня группа №1 Розумні палички\DSC_4748.JPGПалички: Ми розумні!

D:\палички кюїзенера інформація\середня группа №1 Розумні палички\DSC_4753.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вихователь: Ну що підемо за наступним завданням? (відповіді дітей)

(Під музику ідуть, відкривають коробку, вихователь  дістає  лист із завданням)

Ну ось і завдання.

ГРА «КОНСТРУЮВАННЯ»

Займайте місця за столами. Що у вас лежить на столах? Відповіді дітей.

Давайте візьмемо цифри і викладемо натуральний ряд чисел, але у стовпчик від 1-4. А тепер пограємо в гру з паличками і побудуємо потяг. Почнемо з меншої палички, яка вона? Яка слідуюча? і т.д (Відповіді дітей)

Давайте порахуємо наші вагончики. (Кількісна та порядкова лічба)

 Кожна паличка має своє ім’я. Ім’я найкоротшої білої палички- один і позначається цифрою 1.  А як же довідатися про імена інших паличок?

Потрібно кожну наступну паличку, тобто вагончик, виміряти за допомогою білої. Кількість білих паличок підкаже ім’я  наступної кольорової палички. Давайте перевіримо скільки місць у кожному вагончику і позначимо їх цифрами. (Діти виконують завдання)

Вихователь: Все, ви справились з завданням.

Палички: Ми розумні!

D:\палички кюїзенера інформація\середня группа №1 Розумні палички\DSC_4769.JPGD:\палички кюїзенера інформація\середня группа №1 Розумні палички\DSC_4768.JPG 

 

 

 

 

 

 

Вихователь: Ну, що підемо за наступним завданням? (відповіді дітей)

(Під музику ідуть, відкривають коробку, вихователь  дістає  лист із завданням)

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\user\Pictures\0001-002-.jpg «ВЕСЕЛІ ФІГУРИ» 

Давайте  знову поглянемо на цю дошку. (Презентація з геометричними фігурами, діти-палички  виконують завдання.)

Вихователь: Візьміть будь ласка, ось ці конверти з плоскими смужками і побудуйте геометричні фігури, а кількість їх зображена на фігурі.

(Звучить музика, діти-палички викладають фігури)

Вихователь: Задає питання дітям-паличкам:

-Яка в тебе фігура, а скільки потрібно зробити фігур? і т.д.

(відповіді дітей-паличок)

D:\палички кюїзенера інформація\середня группа №1 Розумні палички\DSC_4782.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вихователь: І тут ви молодці!

Палички: Ми розумні!

ПЕРЕРВА (дзвенить дзвоник)

Руханка «А ти готовий?» (Діти-палички повторюють рухи.)

( дзвенить дзвоник на урок)

Вихователь: Ну ось і дзвоник продзвенів і покликав нас за наступним завданням.

(Під музику ідуть, відкривають коробку, вихователь  дістає  лист із завданням)

 

« КУБИК» 

Погляньте, який цікавий кубик. Що про нього можна сказати?

(відповіді дітей-паличок)

Займайте місця за столами. І будемо виконувати завдання.

(Вихователь кидає кубик, а діти виставляють стільки паличок, скільки випало на кубику і такого ж кольору, а потім порівнюють між собою «більше», «менше» «порівну»

 

 

 

 

D:\палички кюїзенера інформація\середня группа №1 Розумні палички\DSC_4800.JPGD:\палички кюїзенера інформація\середня группа №1 Розумні палички\DSC_4799.JPG 

 

 

C:\Users\user\Pictures\0001-002-.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

Палички: Ми розумні!

Вихователь: Ну, що підемо  побачимо, чи залишилися ще якісь завдання? (відповіді дітей-паличок) (Під музику ідуть, відкривають коробку, вихователь  дістає  лист із завданням)

Вихователь: Ну ось і останнє завдання.

«ЧАСТИНИ ДОБИ» 

Вам потрібно взяти  ось оці стаканчики з паличками. Давайте поглянемо на цю дошку.

( Дітям-паличкам показується презентація з  різними варіантами частин доби і потрібно визначити, де яка і показати відповідну паличку )

D:\палички кюїзенера інформація\середня группа №1 Розумні палички\DSC_4808.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вихователь: Які ви молодці і тут все зробили вірно.

Палички: Ми розумні!

 (Грає музика, виїжджає учень з листом і коробкою)

D:\палички кюїзенера інформація\середня группа №1 Розумні палички\DSC_4813.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учень:  Я знову до вас. І зараз , я вже з сюрпризом.

Вихователь: Знову нам лист. Давайте прочитаємо його.

C:\Users\user\Pictures\0001-002-.jpg 

«Шановні палички! Ви змогли мене переконати, що дійсно дуже розумні. За вашу сміливість і знання, дарую вам, як найкращим знавцям математики, ось ці медалі РОЗУМНЕ СОВЕНЯТКО»

З повагою директор чарівної школи Математики.

Всі: УРА….

 (Всі заглядують в коробку, вихователь вручає нагороди  під музику)

D:\палички кюїзенера інформація\середня группа №1 Розумні палички\DSC_4816.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вихователь: Я вас вітаю із закінченням школи. Ви найкращі!

Палички: Ми розумні!

(Діти-палички танцюють.)

D:\палички кюїзенера інформація\середня группа №1 Розумні палички\DSC_4823.JPG 

D:\палички кюїзенера інформація\середня группа №1 Розумні палички\DSC_4827.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Палички: Те, що ми дізналися в дитинстві, залишиться з нами назавжди.

 

docx
Додано
30 вересня 2021
Переглядів
3582
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку