Презентація “Запровадження інноваційної технології ЕЙДЕТИКИ для розвитку пам’яті дітей дошкільного віку у практичну діяльність освітян”

Про матеріал
ЕЙДЕТИКА для дітей дошкільного віку допомагає спростити процес запам’ятовування, розвинути асоціативне мислення, мову і уяву, підвищити уважність. Більш того прийоми ЕЙДЕТИКИ в результаті правильного застосування призводять до збагачення словникового запасу та формування зв’язного мовлення.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Презентація досвіду роботи вихователя І категорії Огієнко Катерини Борисівни “ Запровадження інноваційної технології ЕЙДЕТИКИ для розвитку пам’яті дітей дошкільного віку у практичну діяльність освітян”

Номер слайду 2

Східне прислів’я говорить: « Скажи мені – і я забуду, Покажи мені – і я запам’ятаю, Дай торкнутися – і я зрозумію»

Номер слайду 3

Ця мудрість відображає основні принципи ейдетики в роботі з дошкільнятами, адже малюки вивчають світ, тільки того і прагнуть: подивитися, понюхати, обмацати і перевірити на міцність.

Номер слайду 4

Мета моєї роботи: розкрити особливість застосування методів та прийомів ейдетики дітей дошкільного віку

Номер слайду 5

Актуальність Актуальність ЕЙДЕТИКИ для дошкільнят обумовлена тим, що саме в цьому віці в дітей переважає наочно – образна пам’ять. Найчастіше запам’ятовування відбувається мимоволі, просто тому, що якийсь предмет або явище потрапили в поле зору дитини. Якщо ж він буде намагатися вивчити і запам’ятати те, що не підкріплене наочною картинкою, щось абстрактне, то на успіх розраховувати не варто. ЕЙДЕТИКА для дітей дошкільного віку допомагає спростити процес запам’ятовування, розвинути асоціативне мислення, мову і уяву, підвищити уважність. Більш того прийоми ЕЙДЕТИКИ в результаті правильного застосування призводять до збагачення словникового запасу та формування зв’язного мовлення.

Номер слайду 6

Завдання: ознайомити з поглядом науковців щодо використання ейдетики з дітьми дошкільного віку; розкрити значення застосування ейдетичних ігор та вправ для дітей дошкільного віку; запропонувати ефективні методи та прийоми ейдетики для всебічного розвитку дошкільників.

Номер слайду 7

Зміст методичних напрацювань

Номер слайду 8

Уперше термін «ейдетика» був озвучений німецьким психологом Е.Йєншем, а поширення та глибокого вивчення набув у дослідженнях видатного психолога О.Р.Лурії, який поділив методики запам'ятовування на два основних напрямки: Мнемотехніка (методи, у основі яких лежить вербально-логічне мислення); Ейдетика (методи, засновані на конкретно- уявному мисленні).

Номер слайду 9

І.Ю. Матюгін – педагог, засновник «Школи ейдетики». В Україні відкриття І.Ю. Матюгіна впроваджував Є. В. Антощук, керівник «Української Школи ейдетики»

Номер слайду 10

Як допомогти дитині запам’ятовувати необхідну інформацію і вчасно пригадувати її? Як пробуджувати інтерес, спонукати до мовленнєвої активності, дарувати відчуття успіху? На ці запитання відповідає інноваційна технологія ЕЙДЕТИКА. Це напрямок психологічної науки, який вивчає ейдетизм як різновид образної пам’яті. В ейдетиці використовуються графічні, тактильні, смакові, звукові та нюхові асоціації, що розкриває великі можливості для розвитку дитячої уяви.

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Прийоми:

Номер слайду 13

Методики ейдетики: Швидке запам’ятовування віршів Швидке запам’ятовування цифр та літер Розвиток мовлення, мислення, пам’яті

Номер слайду 14

Форми роботи з дітьми: Заняття Дидактичні ігри Бесіди Робота з картками Робота з друдлами Піктограми Моделювання казок Розглядання ілюстрацій

Номер слайду 15

Асоціації, пов’язані з геометричними фігурами

Номер слайду 16

Предметні асоціації «Довге і гнучке». «Кругле і залізне». - Про що ви подумали? - Про що ви подумали?

Номер слайду 17

Звукові асоціації

Номер слайду 18

Використання друдлів. На що це схоже? Про що ти подумав? Складання розповіді за допомогою друдлів.

Номер слайду 19

Якщо очі зав’язати, можна і на слух вгадати

Номер слайду 20

Гуляємо, граємо, пам’ять розвиваємо

Номер слайду 21

«Кольорові плямки» Використовування неочевидних зв’язків кольорів з предметами

Номер слайду 22

Є над чим замислитись… Прийоми розвитку пам’яті за допомогою друдлів

Номер слайду 23

Щоб запам’ятати краще слова послідовності, діти складають «казочку» з використанням іграшок як опорних образів Метод послідовного асоціативного мислення

Номер слайду 24

Асоціативні методи запам’ятовування – крок до читання

Номер слайду 25

Тактильні картки в руках у діток – однакові, а от асоціації у них виникли різні

Номер слайду 26

Щоб зорові образи не заважали виникненню предметних асоціацій, діти одягають «сліпі окуляри»

Номер слайду 27

Асоціативне вивчення цифр з елементами ейдетики

Номер слайду 28

З метою розвитку асоціативного мислення та креативності проводжу дидактичну гру «Знайди друдл, який розповідає про …(живу істоту, посуд, меблі, тощо»

Номер слайду 29

Гра «Комахи» Мета: розвивати логічне мислення; закріплювати назви комах, вміти знаходити асоціації за певними ознаками.

Номер слайду 30

Гра «Заховалася фігура» Мета: розвивати уяву, мовлення; вправляти у запам’ятовуванні геометричних фігур, спочатку встановивши асоціативні зв’язки з плодами

Номер слайду 31

Гра «Чудеса геометричних фігур» Мета: розвивати уяву; спонукати дітей відгадувати назви казок за допомогою геометричних фігур.

Номер слайду 32

Заняття Тема: Веселі друзі Вінні-Пуха Мета: розширювати уявлення, збагачувати враження про предмети, об’єкти природи; вчити дітей передавати емоції та настрій мімікою та рухами; розвивати пам’ять та мислення дітей на основі асоціацій, викликаних звуковими, нюховими, тактильними та предметними асоціаціями; збагачувати словник та розвивати мовлення; викликати у малят добрий, веселий настрій.

Номер слайду 33

Заняття Тема: Торбинка з сюрпризом Мета: закріпити назви фруктів, вчити виділяти їх характерні властивості: колір, форму, шляхом зорового та дотикового обстеження; розвивати мислення, пам’ять дітей на основі асоціацій викликаних тактильними і смаковими асоціаціями.

Номер слайду 34

Заняття Тема: Повсюди бачимо Весну Мета: спонукати дітей обґрунтовано визначати ознаки природи, характерні для весняної пори, встановлювати залежність між ними; збагачувати словник, розвивати ейдетичні здібності, логічне та асоціативне мислення, тренувати довготривалу пам’ять.

Номер слайду 35

Розвага Тема: Весела мандрівка до казкового лісу   Мета: продовжувати вчити розвивати у дітей  пізнавальну активність, абстрактне  та логічне мислення, зв’язне мовлення, уяву, пам’ять, увагу, ейдетичні здібності, позитивне сприйняття світу, фантазію; закріплювати у дітей уявлення та розвивати мовлення за допомогою тактильних табличок; розкривати творчий потенціал кожної дитини, збагачувати позитивний та емоційний досвід.

Номер слайду 36

Використання піктограм для розвитку мовної активності та закріплення знань кольорів.

Номер слайду 37

Використання піктограм для запам’ятовування віршів

Номер слайду 38

Гра «Прикрась ялинку»

Номер слайду 39

Гра «День народження ляльки»

Номер слайду 40

Гра «Килимки»

Номер слайду 41

Гра «Мішечок з фігурами»

Номер слайду 42

Гра «Ароматичні коробочки»

Номер слайду 43

Гра «Живі числа»

Номер слайду 44

Завдання з друдлами – побачити якомога більше образів у одному зображенні

Номер слайду 45

« Наші діти –це наша старість. Правильне виховання – це наша щаслива старість, погане виховання – це наше майбутнє горе, це наші сльози, це наша провина перед іншими людьми, перед усією країною ». А. С. Макаренко

Номер слайду 46

Робота з педагогічними кадрами Майстер-клас, круглий стіл Консультації, педагогічний всеобуч

Номер слайду 47

Отже, перевагами ейдетичних методів розвитку дітей дошкільного віку є: розширення можливостей, об’єму пам’яті; збагачення словесної і образної уяви, багатогранності сприйняття світу; розвиток творчого мислення є лаконічним у використанні  – максимум закодованої інформації при мінімумі візуальних або графічних знаків; розвиток об’єму та тривалості уваги, вміння помічати деталі, без напруження їх пригадувати; розвиток відчуття – розвиток не тільки зорової пам’яті, але й слухових, тактильних відчуттів; пробуджує пізнавальну активність, бажання розвиватися, бачити свої успіхи; розвиває позитивні емоції та відношення до життя; надає можливість кожному побачити свої здібності, таланти і результати, розвиває впевненість у собі.

Номер слайду 48

Дякую за увагу!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Волынец Анастасия
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
30 вересня 2021
Переглядів
6780
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку