Конспект Здо Знайомство з милом та його властивостями

Про матеріал
Ознайомити вихованців з властивостями мила та його різновидами, закріпити й уточнити знання дітей про те, для чого люди використовують мило в повсякденному житті; підвести дітей до поняття «Чистота – запорука здоров’я»; продовжувати вчити малят працювати з алгоритмом; викликати бажання приймати участь в експериментах та дослідах. Розвивати пізнавальний інтерес, мовлення, пам'ять, увагу, логічне мислення. Виховувати культурно-гігієнічні навички, бажання бути здоровим.
Перегляд файлу

E:\картинки\шаблоні\Безимени-.jpg 

 

       

 

 

  

Знайомство з милом та його властивостями

 

 

 

 

 

 

http://allforchildren.ru/pic/821/9214/hygiene07.gif

 

 

 

 

 

Знайомство з милом та його властивостями

 

Мета:  ознайомити вихованців з властивостями мила та його різновидами, закріпити й уточнити знання дітей про те, для чого люди використовують мило в повсякденному житті; підвести дітей до поняття «Чистота – запорука здоров’я»; продовжувати вчити малят працювати з алгоритмом; викликати бажання приймати участь в експериментах та дослідах. Розвивати пізнавальний інтерес, мовлення, пам'ять, увагу, логічне мислення. Виховувати культурно-гігієнічні навички, бажання бути здоровим.

 

Матеріал до заняття: посилка – красива коробка, корзинка, туалетне мило за кількістю дітей; імпровізований магазин, мило туалетне, господарське, банне, рідке; для дослідів: таз, вода, гумка для чищення взуття, рушник, стружки мила, баночки з водою, ложка, соломинки для коктейлю; мильні бульбашки; картинки для складання алгоритму правильного миття рук.

 

Хід заняття

 

Бесіда

Сьогодні до нас в гості завітала дівчинка Оленка

-Які в неї руки?

-Як ви думаєте чому?

-Чи можна залишатись із такими грязними руками?

-Що потрібно зробити?

           Вихователь вносить до групи красиву коробку (посилку)

- Малята, подивіться в дитячий садок прийшла посилка, цікаво від кого вона? Так, зараз прочитаю: «Дітям групи «Писанка»  з країни Чистюлії від Мийдодіра. От, здорово! Так вона для нас! Цікаво, що в ній. (Зазирає) Хочете дізнатися? Тоді відгадайте загадку:

Як купатися ідеш,

То мене також береш.

Я гладеньке й запашне,

Ти намилюєш мене.

Всі мікроби змило.

Я – корисне … (мило)

        - Правильно, це мило! Тепер ми можемо відкрити і подивитися, що в посилці.   

      - Справді, малята, тут мило. Як його тут багато, на всіх вистачить.  Візьміть у руки по шматочку, кому-яке подобається.

- Давайте розглянемо, яке ж мило прислав нам Мийдодір? Яке воно, якого кольору, якої форми? Понюхайте його. Що відчуваєте?  (Діти відповідають на запитання вихователя).

Мовленнєва гра «Яке мило»

Вихователь говорить: «Діти, якщо мило пахне квітами,  то воно яке?

Діти: квіткове

Полуницею – полуничне,

Яблуками – яблучне

Трояндою – трояндове

Малиною – малинове і т.п.

Висновок: Мило, яким ми миємо руки, називається туалетним, воно може бути різного кольору, форми, має різний запах.

- А чому мило таке різне? (Людям подобаються різні кольори, запахи). А тобі, Сашко, яке подобається мило, чому? (Розповідає).

Кладіть мило  в корзинку, як здорово, тепер нам на цілий рік вистачить.

 

         - Діти, а для  чого потрібне мило?  Хіба не можна вимити руки та обличчя звичайною водою – вони теж стануть чистими?

Вихователь проводить дослід «Миття брудних рук водою й миття брудних рук з милом»

Діти розглядають воду, торкаються її. Яка водичка? (прозора, тепла).

Вихователь бере губку для чищення взуття, вимазує нею руку, діти розглядають, нюхають (рука брудна, неприємно пахне).

Педагог намагається вимити руку в чистій воді, нічого не виходить. Що ж треба зробити? Намилити руки милом. Рука відмивається, а яка стала водичка (брудна, не прозора, мутна).

Висновок: руки стають чистими, якщо їх вимити з милом, мило відмиває бруд, знищує мікроби і неприємні запахи. Мило, яким миють руки називається туалетним.

- Дітки, дивіться, а в посилці ще щось лежить. (Дістає). Якісь малюнки. Я здогадалась, Мийдодір хоче дізнатися, чи вмієте ви правильно мити руки. Він прислав нам малюнки й хоче, щоб ви їх розставили по порядку (Алгоритм  «Правильне миття рук»: відкрити кран з водою, взяти мило, намилити руки до утворення піни, змити мильну піну, закрити кран, взяти рушник, витерти насухо руки).

http://detsad-kitty.ru/uploads/posts/2011-03/1300286452_prevyu.jpg

 Діти по черзі беруть картинки й розставляють їх в потрібній послідовності, пояснюючи свій вибір. (Наприклад, спочатку треба відкрити кран, тому я візьму картинку, де дівчинка відкриває кран).

 Молодці, малята! Я дуже рада, що ви правильно виконали завдання Мийдодіра. А тепер можна й відпочити.

 

 

Фізкультхвилинка

 

Знають усі діти:

В крані є водичка.                        звичайна ходьба

Нею треба мити

Всім малятам личка.                    зупиняються, зображують вмивання

Хлюп, хлюп водиченька             плавні рухи руками до обличчя і назад

Хлюп, хлюп на личенько,

І на ручки, і на ніжки                   показують

Хлюп, хлюп, хлюп!                      плещуть в долоньки

 

Я на стільчик стану

Дотягнусь до крана                      показують відповідні рухи

Вже умію сам я

Ручки мити гарно                         зображують миття рук

 

А тепленька ванна

Взагалі чудова,                              сідають на килимок, проводять руками

                                                        вздовж ніг

Бо після купання

Тіло наче нове!                              проводять руками по тулубу зверху-вниз

 

Хто шанує воду

І мило гарненьке,                          підводяться, стрибають на місці

Той гарний на вроду,

Та ще й здоровенький!                руки в боки, повороти тулуба вправо-вліво,

                                                        «демонструють себе»

 

 - А зараз ми відправимось на невеличку екскурсію в магазин, де  продається мило.  Виявляється, мило буває не тільки туалетним. (Діти проходять в імпровізований магазин, де на поличках лежить різне мило: туалетне, господарське, банне, рідке)

Вихователь в ролі продавця розповідає про різні види мила, де і як воно використовується.

- Тепер, діти, коли ви прийдете в магазин, то без вагань виберете собі потрібне мило.

- Малята, а ви знаєте, що у мила є помічники, які допомагають нам бути завжди чистими, красивими та охайними. Відгадайте, що це за предмети. (загадки про предмети гігієни).


Коли миюсь, чи вмиваюсь,

Потім ним я витираюсь.

Витирати сухо звик

Мій м’якесенький… (рушник)

 

Чищу зубки кожен день

Дуже добре й швидко

Мені в цьому допоможе

Моя зубна …(щітка)

 

Будуть зубки здоровенькі –

Я почищу їх гарненько.

Візьму в руки зубну щітку,

Густу й пухнасту.

 

Що крім цього треба, дітки!

Ще і зубну …(пасту)
 

Він по зачісках мастак,

Вас причеше гарно так.

Розчесав моє волосся,

Так давно вже повелося,

Що охайний молодець,

Той, хто має … (гребінець)


ліг в кишеню та вартую

плаксу, реву та бруднулю.

Витру вранці струмки сліз,

Не забуду і про ніс… (носовичок)
 


Після відгадування кожної загадки, з полички в магазині дістається названий предмет, проводиться коротке опитування: для чого цей предмет.

 

 - Діти, а як ви думаєте, для чого люди миються, перуть білизну, чистять зуби, прибирають в домі? (Відповіді дітей).

 - Правильно. Щоб в домі було чисто, затишно, не було мікробів, щоб всі були чистими, охайними, а головне, здоровими, бо чистота – запорука здоров’я.

 

 Після екскурсії вихователь разом з дітьми проводить досліди:

1). В баночки з чистою водою насипати стружки мила, поспостерігати, як поступово мило розчиняється у воді, а при збовтуванні піниться.

2). За допомогою трубочок для коктейлю видувати повітря в воду з розчиненим милом для утворення піни. Гра «У кого піна вище та пишніше?».

 Діти діляться своїми враженнями, думками.

 Висновок: будь-яке мило розчиняється в воді, піниться, утворює багато бульбашок.

 - Цікаво, а чи можна придумати гру з мильною піною? Як вона буде називатися? Мильні бульбашки.

(Вихователь дістає з посилки листа й зачитує його:

Дякую я вам, малята,

За вашу роботу на занятті.

Люблю діток розумненьких

І охайних, і чистеньких.

Скажу діткам я з любов’ю

Чистота – запорука здоров’я.

Частіше милом вмивайтеся,

Бадьорості й сил набирайтеся.

Подарунок мій приймайте,

В мильні бульбашки пограйте.

           Ваш Мийдодір – умивальників начальник і мочалок командир

також дістає з посилки подарунок від Мийдодіра: мильні бульбашки й роздає їх дітям).

 Підведення підсумків заняття:

  •          Чи сподобалось заняття?
  •          Чого навчились?
  •          Що запам’яталось найбільше?
  •          Про що розповісте своїм рідним вдома?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        

 

1

 

docx
Додано
17 жовтня
Переглядів
16
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку