Знайомство з милом та його властивостями
Знайомство з милом та його властивостями
Мета: ознайомити вихованців з властивостями мила та його різновидами, закріпити й уточнити знання дітей про те, для чого люди використовують мило в повсякденному житті; підвести дітей до поняття «Чистота – запорука здоров’я»; продовжувати вчити малят працювати з алгоритмом; викликати бажання приймати участь в експериментах та дослідах. Розвивати пізнавальний інтерес, мовлення, пам'ять, увагу, логічне мислення. Виховувати культурно-гігієнічні навички, бажання бути здоровим.
Матеріал до заняття: посилка – красива коробка, корзинка, туалетне мило за кількістю дітей; імпровізований магазин, мило туалетне, господарське, банне, рідке; для дослідів: таз, вода, гумка для чищення взуття, рушник, стружки мила, баночки з водою, ложка, соломинки для коктейлю; мильні бульбашки; картинки для складання алгоритму правильного миття рук.
Хід заняття
Бесіда
Сьогодні до нас в гості завітала дівчинка Оленка
-Які в неї руки?
-Як ви думаєте чому?
-Чи можна залишатись із такими грязними руками?
-Що потрібно зробити?
Вихователь вносить до групи красиву коробку (посилку)
- Малята, подивіться в дитячий садок прийшла посилка, цікаво від кого вона? Так, зараз прочитаю: «Дітям групи «Писанка» з країни Чистюлії від Мийдодіра. От, здорово! Так вона для нас! Цікаво, що в ній. (Зазирає) Хочете дізнатися? Тоді відгадайте загадку:
Як купатися ідеш,
То мене також береш.
Я гладеньке й запашне,
Ти намилюєш мене.
Всі мікроби змило.
Я – корисне … (мило)
- Правильно, це мило! Тепер ми можемо відкрити і подивитися, що в посилці.
- Справді, малята, тут мило. Як його тут багато, на всіх вистачить. Візьміть у руки по шматочку, кому-яке подобається.
- Давайте розглянемо, яке ж мило прислав нам Мийдодір? Яке воно, якого кольору, якої форми? Понюхайте його. Що відчуваєте? (Діти відповідають на запитання вихователя).
Мовленнєва гра «Яке мило»
Вихователь говорить: «Діти, якщо мило пахне квітами, то воно яке?
Діти: квіткове
Полуницею – полуничне,
Яблуками – яблучне
Трояндою – трояндове
Малиною – малинове і т.п.
Висновок: Мило, яким ми миємо руки, називається туалетним, воно може бути різного кольору, форми, має різний запах.
- А чому мило таке різне? (Людям подобаються різні кольори, запахи). А тобі, Сашко, яке подобається мило, чому? (Розповідає).
Кладіть мило в корзинку, як здорово, тепер нам на цілий рік вистачить.
- Діти, а для чого потрібне мило? Хіба не можна вимити руки та обличчя звичайною водою – вони теж стануть чистими?
Вихователь проводить дослід «Миття брудних рук водою й миття брудних рук з милом»
Діти розглядають воду, торкаються її. Яка водичка? (прозора, тепла).
Вихователь бере губку для чищення взуття, вимазує нею руку, діти розглядають, нюхають (рука брудна, неприємно пахне).
Педагог намагається вимити руку в чистій воді, нічого не виходить. Що ж треба зробити? Намилити руки милом. Рука відмивається, а яка стала водичка (брудна, не прозора, мутна).
Висновок: руки стають чистими, якщо їх вимити з милом, мило відмиває бруд, знищує мікроби і неприємні запахи. Мило, яким миють руки називається туалетним.
- Дітки, дивіться, а в посилці ще щось лежить. (Дістає). Якісь малюнки. Я здогадалась, Мийдодір хоче дізнатися, чи вмієте ви правильно мити руки. Він прислав нам малюнки й хоче, щоб ви їх розставили по порядку (Алгоритм «Правильне миття рук»: відкрити кран з водою, взяти мило, намилити руки до утворення піни, змити мильну піну, закрити кран, взяти рушник, витерти насухо руки).
Діти по черзі беруть картинки й розставляють їх в потрібній послідовності, пояснюючи свій вибір. (Наприклад, спочатку треба відкрити кран, тому я візьму картинку, де дівчинка відкриває кран).
Молодці, малята! Я дуже рада, що ви правильно виконали завдання Мийдодіра. А тепер можна й відпочити.
Фізкультхвилинка
Знають усі діти:
В крані є водичка. звичайна ходьба
Нею треба мити
Всім малятам личка. зупиняються, зображують вмивання
Хлюп, хлюп водиченька плавні рухи руками до обличчя і назад
Хлюп, хлюп на личенько,
І на ручки, і на ніжки показують
Хлюп, хлюп, хлюп! плещуть в долоньки
Я на стільчик стану
Дотягнусь до крана показують відповідні рухи
Вже умію сам я
Ручки мити гарно зображують миття рук
А тепленька ванна
Взагалі чудова, сідають на килимок, проводять руками
вздовж ніг
Бо після купання
Тіло наче нове! проводять руками по тулубу зверху-вниз
Хто шанує воду
І мило гарненьке, підводяться, стрибають на місці
Той гарний на вроду,
Та ще й здоровенький! руки в боки, повороти тулуба вправо-вліво,
«демонструють себе»
- А зараз ми відправимось на невеличку екскурсію в магазин, де продається мило. Виявляється, мило буває не тільки туалетним. (Діти проходять в імпровізований магазин, де на поличках лежить різне мило: туалетне, господарське, банне, рідке)
Вихователь в ролі продавця розповідає про різні види мила, де і як воно використовується.
- Тепер, діти, коли ви прийдете в магазин, то без вагань виберете собі потрібне мило.
- Малята, а ви знаєте, що у мила є помічники, які допомагають нам бути завжди чистими, красивими та охайними. Відгадайте, що це за предмети. (загадки про предмети гігієни).
Коли миюсь, чи вмиваюсь,
Потім ним я витираюсь.
Витирати сухо звик
Мій м’якесенький… (рушник)
Чищу зубки кожен день
Дуже добре й швидко
Мені в цьому допоможе
Моя зубна …(щітка)
Будуть зубки здоровенькі –
Я почищу їх гарненько.
Візьму в руки зубну щітку,
Густу й пухнасту.
Що крім цього треба, дітки!
Ще і зубну …(пасту)
Він по зачісках мастак,
Вас причеше гарно так.
Розчесав моє волосся,
Так давно вже повелося,
Що охайний молодець,
Той, хто має … (гребінець)
ліг в кишеню та вартую
плаксу, реву та бруднулю.
Витру вранці струмки сліз,
Не забуду і про ніс… (носовичок)
Після відгадування кожної загадки, з полички в магазині дістається названий предмет, проводиться коротке опитування: для чого цей предмет.
- Діти, а як ви думаєте, для чого люди миються, перуть білизну, чистять зуби, прибирають в домі? (Відповіді дітей).
- Правильно. Щоб в домі було чисто, затишно, не було мікробів, щоб всі були чистими, охайними, а головне, здоровими, бо чистота – запорука здоров’я.
Після екскурсії вихователь разом з дітьми проводить досліди:
1). В баночки з чистою водою насипати стружки мила, поспостерігати, як поступово мило розчиняється у воді, а при збовтуванні піниться.
2). За допомогою трубочок для коктейлю видувати повітря в воду з розчиненим милом для утворення піни. Гра «У кого піна вище та пишніше?».
Діти діляться своїми враженнями, думками.
Висновок: будь-яке мило розчиняється в воді, піниться, утворює багато бульбашок.
- Цікаво, а чи можна придумати гру з мильною піною? Як вона буде називатися? Мильні бульбашки.
(Вихователь дістає з посилки листа й зачитує його:
Дякую я вам, малята,
За вашу роботу на занятті.
Люблю діток розумненьких
І охайних, і чистеньких.
Скажу діткам я з любов’ю
Чистота – запорука здоров’я.
Частіше милом вмивайтеся,
Бадьорості й сил набирайтеся.
Подарунок мій приймайте,
В мильні бульбашки пограйте.
Ваш Мийдодір – умивальників начальник і мочалок командир
також дістає з посилки подарунок від Мийдодіра: мильні бульбашки й роздає їх дітям).
Підведення підсумків заняття:
1