Мета: вправляти дітей у вимові звука «к» ізольовано, у складах, словах, реченнях, інтонаційно виділяти звук. Удосконалювати вміння дітей виконувати артикуляційні вправи, використовуючи дзеркало. Розвивати фонематичне сприйняття, мовне дихання, силу голосу. Виховувати бережне ставлення до тварин, інтерес до виконання завдань.
Матеріал та обладнання: дидактичні ігри «Веселі краплинки», «Звукова доріжка», «Складова доріжка», «Кекси для котика», «Що чи хто в кишені», художній матеріал, дзеркала, іграшка котик.
Хід заняття
- Доброго дня, малята! Сьогодні я прийшла в садочок, і дивіться що знайшла – клубочок ниток. Хто ж міг їх розкидати?! Допоможете мені знайти хто це зробив. Ми разом з вами пограємось: котик заховався, хтось із діток шукає, а всі інші плескають в долоні, коли близько від котика плескають гучніше, далі – тихіше. Ось і знайшли нашого котика. Котик носить звук [К]. Повторіть зі мною Котик.
Ця тварина вже від ранку,
нам співає колисанку.
Нявкає, муркоче.
Бо сметанки хоче.
Що це, діти, за воркотик?
Це пухнастий сірий……(котик).
- Наш сірий пухнастий котик вирішив прогулятися, але небо вкрилося хмарами і пішов дощик. А котик сів на віконечко і став слухати та співати разом з дощиком: крап-крап-крап. Малята заспівайте пісеньку дощу разом: крап, кра,крап. А зараз з вами розвіємо хмари і дощик!
Мета: розвивати мовне дихання дітей.
-Діти, у вас на столиках лежать хмаринки з дощиком, підійміть їх і подмухайте сильно, щоб весь дощик втік далеко.
(читаю віршик, інтонаційно виділяючи звук «к»)
Кінь катає дітлахів,
Кіт Мурко ковбаску зїв.
Квокче квочка: ко-ко-ко!
Кинь ці витівки, Мурко!
-Малята, який звук найчастіше ви чули? Звук К. Давайте ще раз назвемо слова зі звуком К: кінь,катає,кіт, Мурко, ковбаску, квокче, квочка, ко-ко-ко, кинь, витівки.
-Діти у всіх словах ми чуємо звук К, як же ж правильно його вимовляти. Давайте спробуємо. А щоб краще вийшло, подивіться на мій рот, як я вимовляю звук [к]. Рот у мене відкритий трішки, а язик заховався вглиб рота. Звук вимовляється коротко, ми його не тягнемо. Звук «к» - приголосний, твердий, шумний, утворюється при розслаблених голосних зв’язках.
Візьміть люстерка, подивіться на свій рот і вимовте звук [К].
- Наш котик дуже полюбляє смачні млинці з варенням і пропонує вам зробити гімнастику для нашого ротика і язичка.
(контролюю виконання вправ дітьми, усуваю помилки)
Гімнастика “Млинець”
Посміхнутися, відкрити рот, покласти широкий язик на нижню губу.
Гімнастика “Смачне варення”
Посміхнутися, відкрити рот широким мовою у формі “філіжанки” облизати верхню губу.
Гімнастика “Віконце”
Широко відкрити рот – “жарко”, закрити рот – “холодно”.
Мета: вправляти у вимові звука «к» ізольовано.
-Наш Котик дуже полюбляє солодощі, але найбільше він любить кекси. Подивіться у вас на столиках є доріжка, по якій буде йти котик до кекса. Але щоб пройти до кекса вам необхідно промовити звук [К] на кожній гірці нашої доріжки. Діти проводять пальцем і називають звук К. Молодці малята, ви справилися. Який звук ми з котиком повторювали? – звук К.
Мета: вправляти у вимові звука «к» в складах.
-А зараз малята котик підготував для вас ще одне завдання: складова доріжка. Послухайте як роблю це я і повторюйте за мною. В кожного з дітей лежать складові доріжки, по яких діти рухаються і повторюють склад звук К з голосною, в кінці називаючи слово: ка-ка-ка- кабіна і т.д. А зараз порграємо зі складами : ок, ак, ік...(кидаю м’ячик і спонукаю дітей до повторення)
Мета: вправляти у вимові звука «к» в словах, вмінні знаходити на початку слова. Сприяти збагаченню словникового запасу. Розвивати силу голосу.
(Кожна дитина отримує картки з кексами, на яких є різні зображення предметів, які починаються на звук К та зображення котика).
-Малята, вам потрібно вибрати кекс і пригостити ним котика, називаючи, що зображене на кексі, виділяючи звук [К]. Матвію, повтори своє слово голосно. Тетянко , а ти тихо.
Мета: вправляти у вимові звука «к» в складах. автоматизація звука К, класифікація малюнків за категорією істота-неістота (хто-що), розвиток оптико-просторових параметрів, навчати складати нескладні речення.
-Малята, котик пропонує закріпити наш звук [К], пропонує виконати таке завдання: у кишеньках ви маєте впізнати що знаходиться за тінню і дібрати малюнки розкласти по кишеньках. Відповідати потрібно реченням: «У кишеньці ….картопля» і т.д.
-Сьогодні ми з вами закріпили вимову звука [К] у словах, складах, реченнях. Назвіть малята слова зі звуком к.
А зараз час прощатись з нашим котиком - «до побачення».