Конспект "Звук - [К]"

Про матеріал
Конспект заняття в молодшій групі із розвитку мовлення (звуковимова)"Звук - К". Вправляти дітей у вимові звука «к» ізольовано, у складах, словах, реченнях, інтонаційно виділяти звук. Удосконалювати вміння дітей виконувати артикуляційні вправи, використовуючи люстерко. Спонукати дітей до роботи з мнемотехнікою. Розвивати фонематичне сприйняття, мовне дихання, силу голосу.
Перегляд файлу

Мета: вправляти дітей у вимові звука «к» ізольовано, у складах, словах, реченнях, інтонаційно виділяти звук. Удосконалювати вміння дітей виконувати артикуляційні вправи, використовуючи дзеркало. Розвивати фонематичне сприйняття, мовне дихання, силу голосу. Виховувати бережне ставлення до тварин, інтерес до виконання завдань.

Матеріал та обладнання: дидактичні ігри «Веселі краплинки», «Звукова доріжка», «Складова доріжка», «Кекси для котика», «Що чи хто в кишені», художній матеріал, дзеркала, іграшка котик.

Хід заняття

  1.               Ігровий момент

- Доброго дня, малята! Сьогодні я прийшла в садочок, і дивіться що знайшла – клубочок ниток. Хто ж міг їх розкидати?! Допоможете мені знайти хто це зробив. Ми разом з вами пограємось: котик заховався, хтось із діток шукає, а всі інші плескають в долоні, коли близько від котика плескають гучніше, далі – тихіше. Ось і знайшли нашого котика. Котик носить звук [К]. Повторіть зі мною Котик.

  1.               Загадка про котика:

Ця тварина вже від ранку,

нам співає колисанку.

Нявкає, муркоче.

Бо сметанки хоче.

Що це, діти, за воркотик?

Це пухнастий сірий……(котик).

- Наш сірий пухнастий котик вирішив прогулятися, але небо вкрилося хмарами і пішов дощик. А котик сів на віконечко і став слухати та співати разом з дощиком: крап-крап-крап. Малята заспівайте пісеньку дощу разом: крап, кра,крап. А зараз з вами розвіємо хмари і дощик!

  1.               Гра «Веселі краплинки»

Мета: розвивати мовне дихання дітей.

-Діти, у вас на столиках лежать хмаринки з дощиком, підійміть їх і подмухайте сильно, щоб весь дощик втік далеко.

  1.               Читання віршик про котика

(читаю віршик, інтонаційно виділяючи звук «к»)

Кінь катає дітлахів,

Кіт Мурко ковбаску зїв.

Квокче квочка: ко-ко-ко!

Кинь ці витівки, Мурко!

-Малята, який звук найчастіше ви чули? Звук К. Давайте ще раз назвемо слова зі звуком К: кінь,катає,кіт, Мурко, ковбаску, квокче, квочка, ко-ко-ко,  кинь, витівки.

-Діти у всіх словах ми чуємо звук К, як же ж правильно його вимовляти. Давайте спробуємо. А щоб краще вийшло, подивіться на мій рот, як я вимовляю звук [к]. Рот у мене відкритий трішки, а язик заховався вглиб рота. Звук вимовляється коротко, ми його не тягнемо. Звук «к» - приголосний, твердий,  шумний, утворюється при розслаблених голосних зв’язках.

Візьміть люстерка, подивіться на свій рот і вимовте звук [К].

  1.               Артикуляційна гімнастика

- Наш котик дуже полюбляє смачні млинці з варенням і пропонує вам зробити гімнастику для нашого ротика і язичка.

(контролюю виконання вправ дітьми, усуваю помилки)

Гімнастика “Млинець”

Посміхнутися, відкрити рот, покласти широкий язик на нижню губу.

Гімнастика “Смачне варення”

     Посміхнутися, відкрити рот широким мовою у формі “філіжанки” облизати верхню губу.

Гімнастика “Віконце”

Широко відкрити рот – “жарко”, закрити рот – “холодно”.

  1.               Дидактична гра «Звукова доріжка»

Мета: вправляти у вимові звука «к» ізольовано.

-Наш Котик дуже полюбляє солодощі, але найбільше він любить кекси. Подивіться у вас на столиках є доріжка, по якій буде йти котик до кекса. Але щоб пройти до кекса вам необхідно промовити звук [К] на кожній гірці нашої доріжки. Діти проводять пальцем і називають звук К. Молодці малята, ви справилися. Який звук ми з котиком повторювали? – звук К.

  1.               Дидактична гра «Складова доріжка»

Мета: вправляти у вимові звука «к» в складах.

-А зараз малята котик підготував для вас ще одне завдання: складова доріжка. Послухайте як роблю це я і повторюйте за мною. В кожного з дітей лежать складові доріжки, по яких діти рухаються і повторюють склад звук К з голосною, в кінці називаючи слово: ка-ка-ка- кабіна і т.д. А зараз порграємо зі складами : ок, ак, ік...(кидаю м’ячик і спонукаю дітей до повторення)

  1.               Дидактична гра «Кекси для котика»

Мета: вправляти у вимові звука «к» в словах, вмінні знаходити на початку слова. Сприяти збагаченню словникового запасу. Розвивати силу голосу.

(Кожна дитина отримує картки з кексами, на яких є різні зображення предметів, які починаються на звук К та зображення котика).

-Малята, вам потрібно вибрати кекс і пригостити ним котика, називаючи, що зображене на кексі, виділяючи звук [К]. Матвію, повтори своє слово голосно. Тетянко , а ти тихо.

  1.               Дидактична гра «Що чи хто в кишені»

Мета: вправляти у вимові звука «к» в складах. автоматизація звука К, класифікація  малюнків за категорією істота-неістота (хто-що), розвиток оптико-просторових параметрів, навчати складати нескладні речення.

-Малята, котик пропонує закріпити наш звук [К], пропонує виконати таке завдання: у кишеньках ви маєте впізнати що знаходиться за тінню і дібрати малюнки розкласти по кишеньках. Відповідати потрібно реченням: «У кишеньці ….картопля» і т.д.

  1.          Аналіз роботи. Підсумок

-Сьогодні ми з вами закріпили вимову звука [К] у словах, складах, реченнях. Назвіть малята слова зі звуком к.

А зараз час прощатись з нашим котиком - «до побачення».

 

docx
Додано
4 листопада 2023
Переглядів
477
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку