Конспекти уроків 1-6 за темою "Кодування даних та апаратне забезпечення"

Про матеріал
Запропоновано конспекти до 6 уроків з інформатики (8 клас) за темою "Кодування даних та апаратне забезпечення"
Перегляд файлу

Урок 1.

Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп’ютерному класі. Опрацювання даних як інформаційний процес. Кодування та декодування повідомлень.

Мета:

  • навчальна: повторити правила поведінки в кабінеті інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій; актуалізувати вивчені раніше поняття: інформація, повідомлення, дані, інформаційний процес; сформувати поняття: кодування даних, декодування даних, передавач, приймач, канал зв'язку; сформувати вміння користуватися готовими системами кодування та розробляти власні системи кодування; розвивати логічне мислення та креативність; виховувати інформаційну культуру;

 

  • розвивальна: сприяти розвитку логічного мислення, пам’яті, уваги, спостережливості;

 

  • виховна: виховувати уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.

Тип уроку:

комбінований.

Обладнання та наочність:

дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, робочий зошит, навчальна презентація.

 

Програмне забезпечення:

 

браузер.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання
  • перевірка присутніх
  • перевірка готовності учнів до уроку

Повторення правил поведінки в кабінеті інформатики

ІІ. Актуалізація опорних знань

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя. Упродовж життя людина отримує безліч повідомлень, тому часто виникає потреба зберегти отримані знання або передати їх комусь іншому. Як це зробити?

IV. Вивчення нового матеріалу

  • Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації (використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
  • Робота з зошитом

V. Фізкультхвилинка

 

 

 

VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Практичне завдання. Робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2. Інструктаж учителя.
  3. Практична робота за комп’ютерами.
  4. Вправи для очей.

VIІ. Підсумки уроку

Рефлексія

1. Що нового ви сьогодні дізналися?

2. Чого навчилися?

3. Чи виникали труднощі?

VІІI. Домашнє завдання

 

 

Перегляд файлу

Урок 2.

Кодування символів.

Мета:

  • навчальна: сформувати поняття: двійкове кодування, код символа, таблиця кодів, довжина двійкового коду; сформувати знання: про принцип двійкового кодування даних та його переваги для технічної реалізації, одиниці вимірювання довжини двійкового коду; сформувати вміння користуватися кодовими таблицями для визначення коду символа та символа за відомим кодом, оцінювати довжину двійкового коду текстових даних;

 

  • розвивальна: розвивати логічне мислення;

 

  • виховна: виховувати інформаційну культуру, дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки.

Тип уроку:

комбінований.

Обладнання та наочність:

дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, робочий зошит, навчальна презентація.

 

Програмне забезпечення:

 

браузер.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання
  • перевірка присутніх
  • перевірка готовності учнів до уроку

Перевірка домашнього завдання

ІІ. Актуалізація опорних знань

Методичний прийом «Лицарський турнір»: двоє учнів виходять до дошки. Один ставить іншому запитання, підготовлені вдома. Другий відповідає і після цього ставить своє запитання.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя. Для опрацювання комп'ютером всі дані потрібно кодувати. Але який спосіб кодування є найзручнішим для технічної реалізації?

IV. Вивчення нового матеріалу

  • Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації (використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
  • Робота з зошитом

V. Фізкультхвилинка

 

 

 

VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Практичне завдання. Робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2. Інструктаж учителя.
  3. Практична робота за комп’ютерами.
  4. Вправи для очей.

VIІ. Підсумки уроку

Рефлексія

1. Що нового ви сьогодні дізналися?

2. Чого навчилися?

3. Чи виникали труднощі?

VІІI. Домашнє завдання

 

 

Перегляд файлу

Урок 3.

Двійкове кодування. Одиниці вимірювання довжини двійкового коду. Практична робота 1. Розв‘язування задач на визначення довжини двійкового коду текстових даних.

Мета:

  • навчальна: оволодіти практичними навичками визначення довжини двійкового коду повідомлень, навчитися користуватися кодовими таблицями й виконувати розрахунки, пов'язані з одиницями довжини двійкового коду;

 

  • розвивальна: розвивати вміння використовувати отримані знання в різних ситуаціях під час роботи за комп'ютером;

 

  • виховна: виховувати інформаційну культуру, дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки.

Тип уроку:

застосування знань, умінь та навичок.

Обладнання та наочність:

дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, робочий зошит, навчальна презентація.

 

Програмне забезпечення:

 

Microsoft Excel, Microsoft Word, браузер.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання
  • перевірка присутніх
  • перевірка готовності учнів до уроку

Перевірка домашнього завдання

ІІ. Актуалізація опорних знань

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

— Ви, напевне, вже хочете спробувати застосувати здобуті знання на практиці. Але для цього потрібно пригадати основні терміни й поняття.

 

IV. Вивчення нового матеріалу

  • Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації (використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
  • Робота з зошитом

V. Фізкультхвилинка

 

 

 

VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Практичне завдання. Робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2. Інструктаж учителя.
  3. Практична робота 1: «Розв‘язування задач на визначення довжини двійкового коду текстових даних»
  4. Вправи для очей.

VIІ. Підсумки уроку

Рефлексія

1. Що нового ви сьогодні дізналися?

2. Чого навчилися?

3. Чи виникали труднощі?

VІІI. Домашнє завдання

 

 

Перегляд файлу

Урок 4.

Архітектура комп’ютера. Процесор, його призначення. Пам'ять комп’ютера. Зовнішні та внутрішні запам’ятовуючі пристрої.

Мета:

  • навчальна: вивчити пристрої комп'ютера та їх призначення;

 

  • розвивальна: розвивати логічне мислення, пам'ять;

 

  • виховна: виховувати дисциплінованість, наполегливість у навчанні, вміння працювати в команді, вміння до самонавчання.

Тип уроку:

комбінований.

Обладнання та наочність:

дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, робочий зошит, навчальна презентація.

 

Програмне забезпечення:

 

браузер.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання
  • перевірка присутніх
  • перевірка готовності учнів до уроку

Перевірка домашнього завдання

ІІ. Актуалізація опорних знань

Вправа «Снігова куля»

Учні називають складові комп’ютера по черзі. Спочатку учень повторює складові, які назвав попередній учень, а потім додає свій варіант.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Вправа «Хибна альтернатива»

Поясніть, від чого залежить швидкість опрацювання даних комп’ютером: від типу монітора, діагоналі монітора, кольору клавіатури...

Учні намагаються дати правильну відповідь, разом з учителем з’ясовують, що серед запропонованих варіантів немає правильного.

IV. Вивчення нового матеріалу

  • Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації (використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
  • Робота з зошитом

V. Фізкультхвилинка

 

 

 

VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Практичне завдання. Робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2. Інструктаж учителя.
  3. Практична робота за комп’ютерами.

Метод «Інтелект-карти»

Після пояснення учні отримують завдання: створіть інтелект-карту на тему «Память компютера». Інтелект-карту створюють, використовуючи онлайн-сервіс.

  1. Вправи для очей.

VIІ. Підсумки уроку

Рефлексія

1. Що нового ви сьогодні дізналися?

2. Чого навчилися?

3. Чи виникали труднощі?

VІІI. Домашнє завдання

 

 

Перегляд файлу

Урок 5.

Пристрої введення та виведення даних. Пристрої, що входять до складу мультимедійного обладнання.

Мета:

  • навчальна: ознайомити з призначенням пристроїв, що входять до складу мультимедійного обладнання, з основними характеристиками пристроїв введення та виведення даних;

 

  • розвивальна: розвивати логічне мислення, пам'ять;

 

  • виховна: виховувати дисциплінованість, наполегливість у навчанні.

Тип уроку:

комбінований.

Обладнання та наочність:

дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, робочий зошит, навчальна презентація.

 

Програмне забезпечення:

 

браузер.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання
  • перевірка присутніх
  • перевірка готовності учнів до уроку

Перевірка домашнього завдання

ІІ. Актуалізація опорних знань

Фронтальне опитування

  • Які пристрої входять до складу комп’ютера? Для чого вони призначені?
  • Який пристрій комп’ютера виконує опрацювання даних? Де, зазвичай, він розміщується?
  • Які основні характеристики має процесор?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя. Раніше ми описували використання комп’ютера, не аналізуючи його внутрішню будову. Але ж комп’ютери дуже різноманітні. Настав час ознайомитися з комп’ютером зсередини та зі способами взаємодії його складових.

IV. Вивчення нового матеріалу

  • Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації (використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
  • Робота з зошитом

V. Фізкультхвилинка

 

 

 

VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Практичне завдання. Робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2. Інструктаж учителя.
  3. Практична робота за комп’ютерами.

Запустіть текстовий процесор та створіть новий документ. У контекстному меню Комп'ютер відкрийте вкладку Властивості. Знайдіть, розшифруйте і введіть у документ характеристики ОЗП.

За каталогами інтернет-магазинів знайдіть опис ОЗП. Скопіюй­те в документ посилання на сторінку та стислий опис харак­теристик вибраної ОЗП. За цими даними визначте і запишіть: пропускну здатність; тип; обсяг; частоту. Збережіть файл з іме­нем Вправа 2 у папці за вказівкою вчителя.

  1. Вправи для очей.

VIІ. Підсумки уроку

Рефлексія

1. Що нового ви сьогодні дізналися?

2. Чого навчилися?

3. Чи виникали труднощі?

VІІI. Домашнє завдання

 

 

Перегляд файлу

Урок 6.

Історія засобів опрацювання інформаційних об’єктів. Технічні характеристики складових комп’ютера. Види сучасних комп’ютерів та їх застосування.

Мета:

  • навчальна: ознайомити учнів з історією виникнення засобів опрацювання інформаційних об'єктів, видами сучасних комп'ютерів, навчити конфігурувати комп'ютер під потребу;

 

  • розвивальна: розвивати логічне мислення, пам'ять;

 

  • виховна: виховувати дисциплінованість, наполегливість у навчанні.

Тип уроку:

комбінований.

Обладнання та наочність:

дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, робочий зошит, навчальна презентація.

 

Програмне забезпечення:

 

браузер.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання
  • перевірка присутніх
  • перевірка готовності учнів до уроку

Перевірка домашнього завдання

ІІ. Актуалізація опорних знань

Вправа «Крок за кроком»

Назвіть приклади застосування комп’ютерів у різних галузях людської діяльності.

Учні називають приклад і роблять крок до дошки.

Можна обрати по одному учню з кожного ряду та влаштувати змагання між рядами. Виграє той ряд, чий учасник перший опиниться біля дошки.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Вправа «Мозковий штурм»

Що спільного в ряді об’єктів?

«Персти», «п’ясть», абак, суаньпань, соробан, рахівниця ... персональний комп’ютер.

— На уроці ми це з’ясуємо, отже, тема уроку...

IV. Вивчення нового матеріалу

  • Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації (використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
  • Робота з зошитом

V. Фізкультхвилинка

 

 

 

VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Практичне завдання. Робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2. Інструктаж учителя.
  3. Практична робота 2: «Конфігурація комп’ютера під потребу»
  4. Вправи для очей.

VIІ. Підсумки уроку

Рефлексія

1. Що нового ви сьогодні дізналися?

2. Чого навчилися?

3. Чи виникали труднощі?

VІІI. Домашнє завдання

 

 

zip
Пов’язані теми
Інформатика, 8 клас, Планування
До підручника
Інформатика 8 клас (Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Додано
24 серпня 2019
Переглядів
2112
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку