Конспекти уроків із зарубіжної літератури для 6 класу

Про матеріал
Розробка уроків 7-8 для 6 класу за календарним плануванням О.Я.Загоруйко. З ссилками на тести до даної теми.
Перегляд файлу

24.09.2019

Конспект уроку

для 6 класу

№7-8

Тема. Грецькі міфи. Міфи «Нарцис», «Пігмаліон».Байка як літературний жанр,її характерні ознаки,особливості художньої будови,повчальний зміст

Мета:

  • навчальна: ознайомити учнів із змістом давньогрецьких міфів;допомогти усвідомити їх ідеї та художні особливості;ознайомити із поняттям «байка»,її особливостями,історію виникнення та роллю у житті суспільства та виховання людей;
  • розвивальна: розвивати в учнів образне та критичне мислення,навички виразного читання,переказу,уміння висловлювати думки та враження; розвивати у учнів аналітичне мислення,навички роботи з підручником,додатковим матеріалом;
  • виховна: прищеплювати учням прагнення до здійснення мрій,до вдосконалення власної особистості;прищеплювати учням  кращі людські якості, використовуючи алегоричний зміст байок.

Теорія літератури: міф,мотив,міфологічний образ,вічний образ,байка езопова мова, алегорія,алегоричний образ.

Обладнання:додатки до уроку.

Тип уроку:комбінований урок.

Хід уроку

І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

ІІ.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПРНИХ ЗНАНЬ.

Перевірка домашнього завдання.

Онлайн тест https://naurok.com.ua/test/grecki-mifi-12544.html

*підготовані повідомлення.

ІІІ.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

IV.СПРИЙНЯТТЯ ТА ОСМИСЛЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

 

1.Виразне читання міфу «Нарцис» (ст.34-36)

2.Евристична бесіда

  • Ким був Нарцис?(Надзвичайно вродливим та самозакоханим юнаком.)
  • Де німфа побачила Нарциса? (У гущавині лісу,коли під час полювання Нарцис заблукав)
  • Як звали німфу,що закохалась у героя?(Ехо)
  • Чому Ехо втратила можливість розмовляти? (Її покарала Гера)
  • За що Афродіта покарала Нарциса? (За нехтування коханням німф і дівчат)
  • Як змінювався опис Нарциса?(На початку його називали прекрасний, холодний, гордий,стрункий красень,самозакоханий,коли ж він побачив своє відображення у воді,коли він відчув муки нерозділеного кохання,він почав марніти,страждати: «тане,мов роса на квітах у проміннях гарячого сонця»;юнак був настільки виснажений ,що чекав смерті,аби позбутися страждань.)
  • Як німфи повелися,дізнавшись про смерть Нарциса? (Незважаючи на страждання,які він приніс,німфи вибачили йому і щиро його оплакували.)
  • Яка головна ідея цього міфу? (Засудження самозакоханості, егоїзму, неспроможності любити.)

    Міф про горду людину,яка любить і поважає лише себе,вважає важливими лише свої проблеми,відомий і в наш час.І до тепер нарцисом у переносному значенні називають самозакохану людину.

3.Постановка та розв’язання проблемного питання

  • Як відомо,давні люди створювали міфи,щоб пояснити явища природи.Чому давні греки уявляли собі так багато чудовиськ, із якими героям доводилось боротися? (Тому,що ще не розуміли природи багатьох явищ.)
  • Які природні явища пояснюються у цьому міфі? (Виникнення луни і квітки нарциса.)

4.Виразне читання міфу «Пігмаліон» (ст..37)

5.Бесіда

  • «Немов жива,стояла ця статую в майстерні художника.Здавалося,вона дихає; здавалося що от-от вона зрушиться,піде й заговорить».Як ви гадаєте,про що свідчить ця цитата?(Відомо,що греки досконало володіли мистецтвом створення скульптур.)
  • Якою є ідея міфу про Пігмаліона та Галатею? (Потрібно  вірити у свою мрію, створювати її самому.)

6.Вправа «Вибір»(Додаток 1)

На видноті стоять три скриньки,підписані: «млинок», «смітник», «валіза».

   Упродовж 3 уроків ми читали і досліджували міфи давніх греків : про жертовного Прометея,про сильного Геракла,про самозакоханого Нарциса,про відданого своїй мрії Пігмаліона.

   Сподіваюсь,ці герої залишили слід у ваших душах.Двайте з’ясуємо,який:

  • у млинок кикаємо ту інформацію, що вас розважила;
  • у смітник – неправильний,на вашу думку,вчинок героя;
  • у валізу – те,що візьмете із собою у подальше життя.

7.Літературний диктант (клоуз-тест)

Завдання. Завершіть речення.

  • Утілення загальних уявлень у конкретній художній формі – це…(художній образ).
  • У давнину казку сприймали як фантазію,вигадку,а міф – як…(правду, реальність).
  • Міфологія називає першопочатком усього Золоте Яйце у народу…(Індії).
  • Тефнут у Давньому Єгипті вважалась богинею…(вологи).
  • Прометей прогнівив Зевса тим,що…(викрав вогонь і віддав його людям).
  • За віруваннями єгиптян Ра – це..(бог Сонця,творець світу).
  • Хижим птахом,що виконував волю Зевса і здійснював покарання Прометея, був…(орел).
  • За кількістю Геракл здійснив подвигів…(12)
  • Юнак,якого за зверхність покарала богиня кохання,перетворився на…(квітку нарцис).
  • Потвора з тілом змії і 9 головами дракона – це…(гідра).
  • Богиня кохання віддячила Пігмаліонові за його відданість ти, що…(оживила статую,яку зробив Пігмаліон).
  • Після смерті юнака Нарциса німфа Ехо…(від страждань почала худнути,доки в неї не зостались лиш кістки і голос;кістки перетворились на каміння,а голос живе і досі).

Перевірка літературного диктанту в парах під керівництвом учителя,оцінювання і коментування.

8.Робота з підручником.Опрацювання статті про байку «Літературний практикум»(ст..46)

9.Робота зі словником літературознавчих термінів

Байка – невеликий алегоричний віршований або прозовий твір повчального характеру.

Алегорія – перенесення рис характеру людини,загальних уявлень про них на конкретні образи тварин,птахів,рослин,предметів,людей.

10.Опрацювання рубрик підручника «Цікаві подробиці», «Літературознавча довідка», «Літературна кухня»(ст..47-48)

11.Евристична бесіда

  • Хто такий Езоп?
  • Що таке езопова мова?
  • Які ви знаєте байки,хто їх склав?
  • З яких частин зазвичай складається байка?
  • Які тварини найчастіше з’являються в байках,що вони уособлюють?
  • Як називається людина,що складає байки?
  • Що загалом можна сказати про байку?(Байка – дуже популярний жанр; байки почав складати Езоп,за його сюжетами було написано чимало іншими авторами).

V.ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ,УМІНЬ І НАВИЧОК

1.Складання сенкана

Завдання. Складіть сенкан на слово «байка».

Байка.

Повчальна,дотепна.

Викриває,висміює,повчає.

За образами байки ховаються людські характери.

Мудрість.

2.Розв’язання кросвордаодаток 2)

Завдання.Розв’яжіть кросворд і прочитайте у виділених клітинках слово,яке неодноразово звучало на уроці.

 

 

 

 

 

 

1.Видатний український байкар.(Глібов)

2.Видатний французький байкар.(Лафонтен)

3.Видатний польський байкар.(Красіцький)

4.Видатний російський байкар.(Крилов)

5.Повчальний висновок байки.(Мораль)

Ключове слово: байка.

VІ.ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Інтерактивна вправа «Займи позицію»(Додаток 3)

  • Байка може впливати на людей,допомагає боротися з вадами людського характеру.

VІІ.ПОВІДОМЛЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ ТА ІНСТРУКТАЖ ЩОДО ЙОГО ВИКОНАННЯ

1.Ст.46-49.

2.Онлайн тест https://naurok.com.ua/test/grecki-mifi-mifi-narcis-pigmalion-13593.html

 

*Тіло Нарциса перетворилося на квітку,а що сталося з німфою Ехо?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

Завдання.Розв’яжіть кросворд і прочитайте у виділених клітинках слово,яке неодноразово звучало на уроці.

 

 

 

 

 

 

1.Видатний український байкар.

2.Видатний французький байкар.

3.Видатний польський байкар.

4.Видатний російський байкар.

5.Повчальний висновок байки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Maievska Liliya
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
23 вересня 2019
Переглядів
13868
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку