Конспекти уроків із зарубіжної літератури для 6 класу

Про матеріал
Розробка уроків 7-8 для 6 класу за календарним плануванням О.Я.Загоруйко. З ссилками на тести до даної теми.
Перегляд файлу

24.09.2019

Конспект уроку

для 6 класу

№7-8

Тема. Грецькі міфи. Міфи «Нарцис», «Пігмаліон».Байка як літературний жанр,її характерні ознаки,особливості художньої будови,повчальний зміст

Мета:

  • навчальна: ознайомити учнів із змістом давньогрецьких міфів;допомогти усвідомити їх ідеї та художні особливості;ознайомити із поняттям «байка»,її особливостями,історію виникнення та роллю у житті суспільства та виховання людей;
  • розвивальна: розвивати в учнів образне та критичне мислення,навички виразного читання,переказу,уміння висловлювати думки та враження; розвивати у учнів аналітичне мислення,навички роботи з підручником,додатковим матеріалом;
  • виховна: прищеплювати учням прагнення до здійснення мрій,до вдосконалення власної особистості;прищеплювати учням  кращі людські якості, використовуючи алегоричний зміст байок.

Теорія літератури: міф,мотив,міфологічний образ,вічний образ,байка езопова мова, алегорія,алегоричний образ.

Обладнання:додатки до уроку.

Тип уроку:комбінований урок.

Хід уроку

І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

ІІ.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПРНИХ ЗНАНЬ.

Перевірка домашнього завдання.

Онлайн тест https://naurok.com.ua/test/grecki-mifi-12544.html

*підготовані повідомлення.

ІІІ.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

IV.СПРИЙНЯТТЯ ТА ОСМИСЛЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

 

1.Виразне читання міфу «Нарцис» (ст.34-36)

2.Евристична бесіда

  • Ким був Нарцис?(Надзвичайно вродливим та самозакоханим юнаком.)
  • Де німфа побачила Нарциса? (У гущавині лісу,коли під час полювання Нарцис заблукав)
  • Як звали німфу,що закохалась у героя?(Ехо)
  • Чому Ехо втратила можливість розмовляти? (Її покарала Гера)
  • За що Афродіта покарала Нарциса? (За нехтування коханням німф і дівчат)
  • Як змінювався опис Нарциса?(На початку його називали прекрасний, холодний, гордий,стрункий красень,самозакоханий,коли ж він побачив своє відображення у воді,коли він відчув муки нерозділеного кохання,він почав марніти,страждати: «тане,мов роса на квітах у проміннях гарячого сонця»;юнак був настільки виснажений ,що чекав смерті,аби позбутися страждань.)
  • Як німфи повелися,дізнавшись про смерть Нарциса? (Незважаючи на страждання,які він приніс,німфи вибачили йому і щиро його оплакували.)
  • Яка головна ідея цього міфу? (Засудження самозакоханості, егоїзму, неспроможності любити.)

    Міф про горду людину,яка любить і поважає лише себе,вважає важливими лише свої проблеми,відомий і в наш час.І до тепер нарцисом у переносному значенні називають самозакохану людину.

3.Постановка та розв’язання проблемного питання

  • Як відомо,давні люди створювали міфи,щоб пояснити явища природи.Чому давні греки уявляли собі так багато чудовиськ, із якими героям доводилось боротися? (Тому,що ще не розуміли природи багатьох явищ.)
  • Які природні явища пояснюються у цьому міфі? (Виникнення луни і квітки нарциса.)

4.Виразне читання міфу «Пігмаліон» (ст..37)

5.Бесіда

  • «Немов жива,стояла ця статую в майстерні художника.Здавалося,вона дихає; здавалося що от-от вона зрушиться,піде й заговорить».Як ви гадаєте,про що свідчить ця цитата?(Відомо,що греки досконало володіли мистецтвом створення скульптур.)
  • Якою є ідея міфу про Пігмаліона та Галатею? (Потрібно  вірити у свою мрію, створювати її самому.)

6.Вправа «Вибір»(Додаток 1)

На видноті стоять три скриньки,підписані: «млинок», «смітник», «валіза».

   Упродовж 3 уроків ми читали і досліджували міфи давніх греків : про жертовного Прометея,про сильного Геракла,про самозакоханого Нарциса,про відданого своїй мрії Пігмаліона.

   Сподіваюсь,ці герої залишили слід у ваших душах.Двайте з’ясуємо,який:

  • у млинок кикаємо ту інформацію, що вас розважила;
  • у смітник – неправильний,на вашу думку,вчинок героя;
  • у валізу – те,що візьмете із собою у подальше життя.

7.Літературний диктант (клоуз-тест)

Завдання. Завершіть речення.

  • Утілення загальних уявлень у конкретній художній формі – це…(художній образ).
  • У давнину казку сприймали як фантазію,вигадку,а міф – як…(правду, реальність).
  • Міфологія називає першопочатком усього Золоте Яйце у народу…(Індії).
  • Тефнут у Давньому Єгипті вважалась богинею…(вологи).
  • Прометей прогнівив Зевса тим,що…(викрав вогонь і віддав його людям).
  • За віруваннями єгиптян Ра – це..(бог Сонця,творець світу).
  • Хижим птахом,що виконував волю Зевса і здійснював покарання Прометея, був…(орел).
  • За кількістю Геракл здійснив подвигів…(12)
  • Юнак,якого за зверхність покарала богиня кохання,перетворився на…(квітку нарцис).
  • Потвора з тілом змії і 9 головами дракона – це…(гідра).
  • Богиня кохання віддячила Пігмаліонові за його відданість ти, що…(оживила статую,яку зробив Пігмаліон).
  • Після смерті юнака Нарциса німфа Ехо…(від страждань почала худнути,доки в неї не зостались лиш кістки і голос;кістки перетворились на каміння,а голос живе і досі).

Перевірка літературного диктанту в парах під керівництвом учителя,оцінювання і коментування.

8.Робота з підручником.Опрацювання статті про байку «Літературний практикум»(ст..46)

9.Робота зі словником літературознавчих термінів

Байка – невеликий алегоричний віршований або прозовий твір повчального характеру.

Алегорія – перенесення рис характеру людини,загальних уявлень про них на конкретні образи тварин,птахів,рослин,предметів,людей.

10.Опрацювання рубрик підручника «Цікаві подробиці», «Літературознавча довідка», «Літературна кухня»(ст..47-48)

11.Евристична бесіда

  • Хто такий Езоп?
  • Що таке езопова мова?
  • Які ви знаєте байки,хто їх склав?
  • З яких частин зазвичай складається байка?
  • Які тварини найчастіше з’являються в байках,що вони уособлюють?
  • Як називається людина,що складає байки?
  • Що загалом можна сказати про байку?(Байка – дуже популярний жанр; байки почав складати Езоп,за його сюжетами було написано чимало іншими авторами).

V.ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ,УМІНЬ І НАВИЧОК

1.Складання сенкана

Завдання. Складіть сенкан на слово «байка».

Байка.

Повчальна,дотепна.

Викриває,висміює,повчає.

За образами байки ховаються людські характери.

Мудрість.

2.Розв’язання кросвордаодаток 2)

Завдання.Розв’яжіть кросворд і прочитайте у виділених клітинках слово,яке неодноразово звучало на уроці.

 

 

 

 

 

 

1.Видатний український байкар.(Глібов)

2.Видатний французький байкар.(Лафонтен)

3.Видатний польський байкар.(Красіцький)

4.Видатний російський байкар.(Крилов)

5.Повчальний висновок байки.(Мораль)

Ключове слово: байка.

VІ.ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Інтерактивна вправа «Займи позицію»(Додаток 3)

  • Байка може впливати на людей,допомагає боротися з вадами людського характеру.

VІІ.ПОВІДОМЛЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ ТА ІНСТРУКТАЖ ЩОДО ЙОГО ВИКОНАННЯ

1.Ст.46-49.

2.Онлайн тест https://naurok.com.ua/test/grecki-mifi-mifi-narcis-pigmalion-13593.html

 

*Тіло Нарциса перетворилося на квітку,а що сталося з німфою Ехо?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

Завдання.Розв’яжіть кросворд і прочитайте у виділених клітинках слово,яке неодноразово звучало на уроці.

 

 

 

 

 

 

1.Видатний український байкар.

2.Видатний французький байкар.

3.Видатний польський байкар.

4.Видатний російський байкар.

5.Повчальний висновок байки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 вересня
Переглядів
333
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку