Конспекти уроків із ЗЛ для 5 класу

Про матеріал
Розробка уроків 23-24 для 5 класу за календарним плануванням О.Я.Загоруйко. З готовими додатками до друкування.
Перегляд файлу

26.11.2019

Конспект уроків із зарубіжної літератури

№ 23-24 для 5 класу

Тема. Контрольна робота №2 за творчістю О. С. Пушкіна, Г.К. Андерсена, О.Уайльда. Дж. Кітс «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи…»)

Мета:

  • навчальна: ознайомити учнів із життям і творчістю англійського поета; допомогти їм відкрити для себе красу поезії;
  • розвивальна: формувати навички роботи з підручником, виразного читання віршів, спостереженням над поетичним текстом, уміння висловлювати свої думки та враження;
  • виховна: виховувати любов до природи, до поезії.

Теорія літератури: вірш, пейзаж, тема, ідея, епітет, метафора, рима, ритм.

Обладнання: портрет письменника, краєвиди Англії (Додаток 1), роздатковий матеріал.

Тип уроку: бесіда з позакласного читання, урок контролю та корекції знань, умінь  і навичок.

Хід уроку

І. КОНТРОЛЬ І КОРЕКЦІЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК (Додаток 2)

ІІ. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Слово вчителя

   Уявіть, що в у вас поганий настрій через якісь неприємності, що ви не дуже добре почуваєтесь… Чи зможете ви в цей час сказати, написати щось підбадьорююче, радісне, оптимістичне, підтримати інших? Важко, правда? А от відомий англійський письменник Джон Кітс, який мав дуже  який мав дуже багато проблем  і матеріальних, і фізичних, котрому доля відвела надто короткий вік, - зміг! Читаючи його вірші, нізащо не здогадаєшся, що за тягар (і не один!) лежить на душі у автора тих поетичних рядків.

   Про природу – просту й величну, лагідну та грізну, прекрасну та вічну, яку змальовував у своїх творах Джон Кітс, і будемо говорити на сьогоднішньому уроці.

ІV. СПРИЙНЯТТЯ ТА ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота з розділом підручника «Літературна розминка» (ст. 116)

2. Виразне читання статті про Дж. Кітса (ст..116-120)

3. Виразне читання поезії Дж. Кітса «Про коника та цвіркуна» у перекладі В. Мисика (ст. 121)

4. Словникова робота

Доли – долини. Коник, цвіркун – комаха, яка тертям крил створює тріскучі звуки. Сіножать -  місце, відведене для косіння трави на сіно.

5. Обмін враженнями про вірш, евристична бесіда

  • Яке враження справив на вас вірш?
  • Який його настрій – сумний, веселий, задумливий, бадьорий, захоплений?
  • Як ви розумієте «поезія землі»?
  • Що протиставляється у творі?
  • Які слова, вирази в поезії вжиті в переносному значенні?

6. Слово вчителя

    Як ви помітили, поетичні твори суттєво відрізняються від прозових творів, які ми читали. І перш за все наявністю рими і ритму, своїм звучанням, подібним до пісні.

7. Словникова робота

Рима – співзвучне закінчення віршованих рядків.

Ритм – рівномірне чергування наголошених і ненаголошених рядків.

8. Поетичний практикум

Завдання №1

  • Знайдіть ритм у вірші «Про коника та цвіркуна».
  • Відчуте ритм, проговоривши повільно слова.

Завдання №2

  • Виконайте завдання №1 із «Літературного практикуму» підручника.
  • Знайдіть у вірші Дж. Кітса «Про коника та цвіркуна» епітети, визначне їхню роль.
  • Знайдіть метафори у вірші Дж. Кітса «Поезія землі».
  • Виконайте творче завдання, придумавши епітети та метафори до образу дощової краплі, крижинки і хмари.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

Робота з таблицею

Змагання, хто швидше впише в таблицю художні засоби за віршем «До солов’я», вміщеним у розділі підручника «Літературна кухня» (Додаток 3).

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Продовжте речення:

Для мене поезія – це…

VII. ПОВІДОМЛЕНЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ ТА ІНСТРУКТАЖ ЩОДО ЙОГО ВИКОНАННЯ

Напам’ять вивчити вірш Й. В. Ґете «Нічна пісня подорожнього»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Результат пошуку зображень за запитом "дж кітс"

Результат пошуку зображень за запитом "краєвиди англії"

Результат пошуку зображень за запитом "краєвиди англії"

 

 

 

 

 

Додаток 2

Контрольна робота №1 за творчістю О.С.Пушкіна,Г.К.Андерсена,О.Уайльд.

Варіант І

Початковий та середній рівні (по 0,5 бала за кожну правильну відповідь)

1. «Край лукоморя…» - це вступ до твору О.С. Пушкіна:

а) «Казка про рибалку та рибку»;

б) «Руслан та Людмила»;

в) «Казка про мертву царівну та про сімох богатирів»

г) «Казка про царя Салтана»

5.У садку китайського богдихана (імператора) росли прекрасні квіти, і до них були привязані срібні дзвіночки для того,щоб:

а)їх ніхто не вкрав;                       б)краще росли;

в)звертали на них увагу;              г)довго не вяли.

6.Придворні,які ніколи не чули соловя,за його спів уважали:

а)стукіт дятла;                                     б)мукання корови;

в)дзижчання комара;                           г)мекання кози.

7.Штучний соловей умів співати:

а)пісні всіх птахів;                               б)одну соловїну мелодію;

в)людським голосом;                           г)як справжній, живий соловейко.

8.Про кого йдеться? «А навколо зі складок великого оксамитового запинала витикались якісь дивні голови, одні страхітливо потворні, а інші лагідні та приємні».

а) заклопотані придворні дами;

б) добрі та погані вчинки володаря;

в) домовики,привиди,лісовики;

г) мрії імператора,здійснені та нездійснені.

- Поєднати героїв за назвами казок, у яких вони діють:

9. Чорнявка                                            а) «Соловейко» Г.К.Андерсена

10.Кухарочка                                         б) «Хлопчик-зірка» О.Уайльда

11. Лісоруб                                            в) «Руслан і Людмила» О.С.Пушкіна

                                                     г) «Казка про мертву царівну…» О.С.Пушкін

12.Продовжте речення : «Інакомовне зображення рис характеру, поведінки, взаємин людей і явищ суспільного життя – це …»

Достатній рівень ( 1,5  бала за правильну відповідь)

Високий рівень (3 бали за правильну відповідь на одне із завдань)

а) Висловіть свої міркування про силу природи й мистецтва (за вивченими творами та власними спостереженнями).

б) Продовжте історію царівни з казки О.С.Пушкіна.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота №1 за творчістю О.С.Пушкіна,Г.К.Андерсена,О.Уайльд.

Варіант ІІ

Початковий та середній рівні (по 0,5 бала за кожну правильну відповідь)

1.У творі О.С.Пушкіна «Край лукоморя…» казки розповідається:

а)оповідач;                                        б)лісовик;

в)кіт учений;                                      г)бурий вовк.

5.Китайський богдихан (імператор) дізнався про соловя у своєму саду з:

а)розповідей придворних;                    б) розповідей японських купців;

в) книги японського імператора;          г) розповіді кухарки.

6.Богдихан(імператор),почувши спів соловя:

а)розсердився;                                     б) засміявся;

в)заплакав;                                             г)залишився байдужим.

7.Штучний соловей не міг допомогти хворому богдиханові(імператорові тому,що:

а)його потрібно було завести;

б)він співав і не чув,про що його просять;

в)був байдужим до чужого горя;

г) він був злий на богдихана(імператора).

8.Соловейко погодився прилітати до богдихана(імператора) й співати йому за однієї умови, що імператор:

а)буде давати їжу всім птахам у лісі;

б)нікому про нього не розповість;

в)присвоїть йому високе звання придворного;

г)запросить до себе родичів соловя.

- Поєднати героїв та назви казок,у яких вони діють:

9.Єлисей                                                  а) «Руслан і Людмила» О.С.Пушкін

10.Кіт Учений                                         б) «Казка про мертву царівну…» О.С.Пушкін                 

11.Зайчення                                             в) «Соловейко» Г.К.Андерсена

                                                                  г) «Хлопчик-зірка» О.Уайльда

12.Продовжте речення:

«Різке протиставлення повязаних між собою героїв, становищ, характерів, душевних та природних станів – це….»

Достатній рівень(1,5 бали за правильну відповідь)

Високий рівень(3 бали за правильну відповідь на одне із завдань)

а)Висловіть своє судження про значення літературної казки в житті людиною

б)Продовжте історію Солов’я з однойменної казки Г.К.Андерсена.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

Епітети

Прикметники-означення – не епітети

Метафори

 

 

 

Епітети

Прикметники-означення – не епітети

Метафори

 

 

 

Епітети

Прикметники-означення – не епітети

Метафори

 

 

 

Епітети

Прикметники-означення – не епітети

Метафори

 

 

 

Епітети

Прикметники-означення – не епітети

Метафори

 

 

 

Епітети

Прикметники-означення – не епітети

Метафори

 

 

 

Епітети

Прикметники-означення – не епітети

Метафори

 

 

 

Епітети

Прикметники-означення – не епітети

Метафори

 

 

 

Епітети

Прикметники-означення – не епітети

Метафори

 

 

 

Епітети

Прикметники-означення – не епітети

Метафори

 

 

 

Епітети

Прикметники-означення – не епітети

Метафори

 

 

 

Епітети

Прикметники-означення – не епітети

Метафори

 

 

 

Епітети

Прикметники-означення – не епітети

Метафори

 

 

 

Епітети

Прикметники-означення – не епітети

Метафори

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
25 листопада 2019
Переглядів
1789
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку