Бердянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Бердянської міської ради Запорізької області
Вправи для опанування навичками оволодіння м’ячем
( елементи баскетболу)
(урок з фізичної культури в 4-му класі)
Підготував: Чепурненко Олександр Володимирович,
учитель фізичного виховання,
спеціаліст вищої категорії,
старший учитель
м. Бердянськ, 2019
Тема: Вправи для опанування навичками оволодіння м’ячем (елементи баскетболу).
Мета:
1. Формувати в учнів інтерес до використання фізичних вправ як
одного з головних чинників здорового способу життя.
2. Вдосконалити навички життєво необхідних рухових дій,
використовувати їх у повсякденній та ігровій діяльності.
3. Формувати предметну компетентність-здоров’язберігаючу; ключові
компетентності- соціальні, функціональні, мотиваційні.
Завдання уроку:
1.Удосконалити техніку ведення м’яча правою, лівою руками,
техніку передачі м’яча від грудей двома руками.
2.Закріпити техніку кидка м’яча в корзину однією рукою після
ведення і зупинки в стрибку.
3.Розвивати у дітей фізичні якості(координацію, спритність, швидкість).
4.Виховувати у дітей почуття колективізму , моральні та вольові якості.
Методи, прийоми та форми роботи: бесіда, змагальний, фронтальний, групова.
Очікувані результати: оволодіння технікою ведення м’яча, технікою передачі м’яча, викликати у дітей бажання займатися спортивними іграми і вести здоровий спосіб життя.
Обладнання: баскетбольні м’ячі, фішки, олівці, жолуді, листи паперу, тенісні м’ячі, свисток.
Тип уроку: закріплення матеріалу.
№ |
Зміст уроку |
Дозуван-ня |
Організаційно–методичні вказівки |
||
І Підготовча частина уроку ( 12-15 хв.) |
|||||
1. |
Організований вхід до залу |
30с. |
|
||
1.1 |
Шикування в одну шеренгу. Повідомлення теми уроку. Правила техніки безпеки |
2-3хв. |
Перевірити наявність і охайність спортивної форми |
||
1.2 |
Перевірка ЧСС за 10с |
30с. |
Звернути увагу на зовнішній стан. |
||
1.3 |
«Мозковий штурм». Бліц- турнір. |
|
Провести методом опитування. 1.Скільки гравців кожної команди перебуває на майданчику під час гри?(По 5 гравців). 2.Що таке фол?(Це недотримання правил гри внаслідок персонального контакту з суперником). 3.Показати жест судді, який означає пробіжку і запитати, що це означає. 4.Показати жест судді, який означає подвійне ведення і запитати, що це означає. |
||
1.4 |
Ходьба:
|
2-3 хв. |
Фронтальний метод. Руки на поясі, в сторони , вгору. Руки за голову в замок. Руки на поясі.
Руки на поясі. Спину тримати рівно. Руки на колінах Руки на колінах. Стрибаємо на носках. Спину тримати рівно. |
||
1.5 |
Біг:
|
3-4хв. |
Фронтальний метод. Тримати дистанцію. Нахил тулуба вперед, дивитися через праве плече.
Руки в сторони
Руки зігнуті в ліктях.
Мах прямими руками назад.
Руки зігнуті в ліктях. Спина пряма. Права нога попереду, лікті не розводимо в сторони. |
||
1.6 |
Перешикування в дві шеренги. |
30с. |
|
||
1.7 |
ЗРВ з баскетбольними м’ячами на місці. а) В.п.- о.с., м’яч внизу: 1-м’яч вперед, піднятися на носки; 2-в.п.; 3-м’яч вгору, піднятися на носки; 4-в.п. б) В.п.-о.с., м’яч за голову: 1- м’яч вгору, ліву ногу назад на носок; 2-в.п.; 3-м’яч вгору, праву ногу назад на носок; 4-в.п. в) В.п.-ноги нарізно, м’яч попереду: 1-ліву руку в сторону, м’яч попереду в правій; 2-в.п; 3-праву в сторону, м’яч в лівій попереду; 4-в.п. г) В.п.-ноги нарізно, м’яч за головою; 1-нахил вліво, м’яч вгору; 2-в.п; 3-нахил вправо, м’яч вгору; 4-в.п д) В.п.- широка стійка, ноги нарізно, м’яч вгорі; 1-нахил тулуба до лівої ноги; 2-нахил; 3-нахил тулуба до правої ноги; 4-в.п. е) В.п.-м’яч перед грудьми, ноги нарізно; 1-поворот вліво; 2-в.п; 3-поворот вправо; 4-в.п; 5-напівприсід і поворот тулуба вліво; 6-в.п; 7-напівприсід і поворот тулуба вправо; 8-в.п. є) В.п.-ноги нарізно м’яч вгорі; 1-нахил вперед м‘яч до підлоги; 2-в.п; 3-присід м’яч вперед; 4-в.п. ж) В.п.-о.с.-м’яч внизу: 1-м’яч вгору, мах лівою ногою вліво; 2-в.п.; 3-м’яч вгору, мах правою ногою вправо; 4-в.п. |
4-5хв.
4-6р.
4-6р.
4-6р.
4-6р.
3-4р.
3-4р.
6-8р.
4-6р. |
Руки тримати прямо. Ноги в колінах не згинати.
Ноги прямі. Дивимося на м’яч вгорі.
Руки тримаємо прямо. Ноги при поворотах вправо, вліво не згинаємо.
Руки тримаємо прямі при нахилах вправо, вліво. Ноги в колінах не згинаємо.
Руки тримаємо прямі, Ноги в колінах не згинаємо.
Тулуб тримаємо прямо.
Руки прямі. Ноги в колінах не згинаємо.
Спина пряма. Мах правою, лівою ногами максимально в сторони. |
||
1.8 |
Перевірка ЧСС за 10с. |
30с. |
Звернути увагу на зовнішній стан. |
||
ІІ. Основна частина уроку ( 20-25хв.) |
|||||
2.1 |
Індивідуальні вправи з м’ячем (жонглювання): а) В.п.-м’яч перед грудьми, ноги нарізно; 1-підкинути м’яч двома руками знизу вгору; 2-після удару об підлогу, зловити його прийнявши стійку баскетболіста. б) В.п.- ноги нарізно, м’яч в правій руці; 1-перекладання м’яча навколо тулуба з правої в ліву; 2-перекладання м’яча з лівої в праву. в) В.п.-ноги нарізно, м’яч в руках перед грудьми: 1-підкинути м’яч двома руками знизу; 2-два удари в долоні, зловити м’яч. г) «Вісімка»-перевод м’яча навколо гомілки стоячи на місці, ноги в паралельній стійці. д) В.п.-стоячи в паралельній стійці, м’яч перед собою тримати двома руками; 1-руками послати м’яч в підлогу поміж ніг; 2-спіймати м’яч двома руками позаду і повернути назад тим же способом. е) В.п.-м’яч перед собою ноги нарізно; 1-підкинути м’яч над головою назад; 2-спіймати його руками і ударом об підлогу поміж ніг повернути його в в.п. є) В.п- ліва нога попереду, мяч в правій руці. Передача м’яча з руки в руку під ногою з випадом вперед в русі. ж) В.п.-присід, права рука накриває м’яч; 1-ведення м’яча стрибаючи в присіді правою рукою; 2-ведення м’яча лівою. |
5-6хв
3-4р.
5-6р.
3-4р.
3-4р.
6-8р.
3-4р.
30с.- 1хв.
1хв. |
Фронтальний метод
Ноги нарізно, зігнуті в колінах, тримаємо м’яча зверху вниз, невеликий нахил тулуба вперед.
Контролюємо м’яч.
Стараємося не втрачати м’яча. Підкидати м’яч не високо. Працюють ноги.
Ноги зігнуті в колінах. Нахил тулуба вперед.
Не робити нахил вперед. Тулуб рухається вперед, назад.
Тулуб вперед не нахиляємо, тримаємо прямо.
При передачі м’яча ноги від підлоги не відриваємо.
М’яч знаходиться попереду з боку від тулуба. М’яч штовхаємо, |
||
2.2 |
Передача м’яча двома руками від грудей стоячи на місці. |
2хв. |
Акцентувати увагу на роботі ніг. |
||
2.3 |
Передача м’яча двома руками від грудей в кроці. |
3хв. |
Руки зустрічають м’яч. Працює права нога. |
||
2.4 |
Ведення м’яча правою і лівою руками в русі з передачею його від грудей двома руками після зупинки в стрибку. |
5хв. |
Акцентувати увагу здобувачів освіти на веденні м’яча без зорового контролю. М’яч збоку від тулуба, штовхаємо. |
||
2.5 |
Кидки м’яча однією рукою в корзину після ведення і зупинки в стрибку. |
5хв. |
Групова форма роботи. |
||
2.6
2.7 |
Гра «Передай і сідай» для удосконалення техніки передачі м’яча від грудей. Учні об’єднуються у команди по 7-9 гравців у кожній і шикуються в дві колони. Попереду кожної колони обличчям до команди стають капітани в руках яких баскетбольні м’ячі. За сигналом вчителя кожен капітан передає м’яч першому гравцеві своєї команди. Зловивши м’яч, цей гравець повертає його капітану і сідає. Так капітан передає м’яч кожному гравцеві. Гра «Тунель» з веденням м’яча. Діти стоять в колонах на стартовій лінії. Капітан котить м’яч між ногами гравців, останній в колоні бере м’яч і, виконуючи ведення м’яча, біжить до фішки, яка стоїть на протилежній стороні. Залишається там і, виконуючи передачу м’яча двома руками від грудей, віддає наступному гравцеві. Перемагає команда, яка першою фінішує на протилежній стороні.
|
3 хв.
3хв. |
Змагальний метод. Одержавши м’яч від останнього гравця своєї команди , капітан піднімає його вгору, а всі гравці піднімаються. Передачі м’яча виконуються тільки двома руками від грудей. Команда , яка виконала завдання першою, стає переможцем.
Змагальний метод. Слідкувати за правильністю ведення м’яча. Поєднання баскетболу з фізичними навантаженнями. |
||
2.7 |
Перевірка ЧСС за 10с. |
30с. |
Звернути увагу на зовнішній стан. |
||
ІІІ. Заключна частина уроку (5хв.) |
|||||
3.1 3.2
3.3
3.4
3.5
|
Шикування в одну шеренгу Вправи для профілактики порушення постави 1.Сидячи на підлозі, потягнути стопи вперед, згинати і розгинати пальці ніг до максимуму 2.Сидячи на підлозі, потягнути стопи на себе, згинати та розгинати пальці ніг до максимуму. 3.Сидячи на підлозі з прямими ногами, великим пальцем ноги в напрямку від великого пальця до коліна, зробити 3-4 поглажування кожної ноги. 4. Сидячи на підлозі, ноги прямі, стопи в середньому положенні. Зігнути пальці (ніби в кулак),тримати 6-8 с., а потім розгорнути до максимального, розводячи стопи в сторони. 5.Сидячи на лаві, зводити і розводити п’яти, не відриваючи їх від підлоги. 6. Сидячи на лаві, м’яч під ногою, качати його вперед назад, спочатку однією, а потім другою ногою. 7.Сидячи на лаві з зігнутими колінами, збирати пальцями дрібні предмети. 8.Сидячи на лаві, олівець зажатий пальцями правої стопи, намалювати стопою на аркуші паперу квадрат, коло, трикутник. Потім іншою стопою.
Підведення підсумків уроку. Вимірювання ЧСС за10с.
Організований вихід із залу.
|
30с. 3хв.
6-8 р.
6-8р.
6-8р.
3-4р.
4-6р.
4-6р.
6-8р.
1хв.
1хв.
30с.
|
За зростом. Фронтальним методом.
Ноги в колінах не згинати.
Руки в упорі позаду.
Стопи ніг тягнемо вперед.
Пальці ніг згинаємо до максимуму. Руки в упорі позаду.
П’яти від підлоги не відривати, розводити їх в сторони максимально.
Контролювати м’яч, намагатися не втрачати над ним контроль.
Збираємо каштани по черзі правою, а потім лівою ногою.
Намагатися контролювати олівець
Вербальне оцінювання.
Звернути увагу на зовнішній стан учня. Зниження ЧСС до початкового рівня. |
||