Конспекти з трудового навчання до проекту "Народна лялька із талашу"

Про матеріал
Конспекти уроків з трудового навчання для роботи над проектом "Народна лялька з природніх матеріалів (талаш)"
Перегляд файлу

 

Розділ ___: Основи проектування, матеріалознавства та технології обробки

Об’єкт проектної діяльності №3:Народна лялька

Основна технологія: Технологія виготовлення ляльки-мотанки.

Додаткова технологія: Технологія плетіння із талашу.

з/п

Тема, зміст роботи

 

 

Дата проведення

1.

Народна лялька із природних матеріалів

 

2.

Графічне зображення. Підготовка конструкційних матеріалів

 

3.

Виготовлення заготовок частин тіла, одягу

 

4.

Зєднання деталей

 

5.

Оздоблення  виробу декоративними елементами

 

6.

Остаточна обробка виробу. Захист проекту

 

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ

 

УРОК № 1-2

КЛАС: _______________

ДАТА: _______________

ТЕМА: Основи проектування, матеріалознавства та технології обробки. Народна лялька

ТЕМА УРОКУ: Народна лялька із природніх матеріалів

Графічне зображення

Підготовка конструкційних матеріалів

МЕТА:  - формувати в учнів уявлення про народну іграшку та матеріали, з яких вона виготовляється;

  • підвищити мотивацію учнів до отримання нових знань;
  • розвивати дослідницькі і творчі здібності особистості;
  • виховувати бажання виконувати роботу;
  • сприяти виробленню особистого погляду на народну іграшку

 

ОБЛАДНАННЯ: зразки ляльок, матеріали, комп’ютер.

ІНСТРУМЕНТИ І МАТЕРІАЛИ: листя талашу,  вода, поліетиленова торбинка, ганчіря, нитки, ножиці

ТИП УРОКУ: комбінований

 

ХІД ТА ЗМІСТ УРОКУ

 

I. ОРГ АНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА

  1. Привітання, перевірка наявності учнів та готовності до уроку.
  2. Створення позитивного емоційного настрою.

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Пригадайте. Матеріали які використовуються для виготовлення ляльок. Які конструкційні особливості ляльок? Магічні функції ляльок чи існують?
  2. Гра «А в мене в дитинстві…» (учні розповідають про іграшки свого дитинства).
  3. Бесіда. Чи була в вашій сім’ї іграшка, яка переходила від покоління до покоління? Чи бували ви на виставках, на яких були представлені іграшки?  Чи хотіли б ви виготовити іграшку?

 

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Історія про ляльку із природного матеріалу.

 

IV. ФОРМУВАННЯ НОВИХ  ЗНАНЬ ТА ПРАКТИЧНИХ УМІНЬ

План:

  1. Вибір та обґрунтування теми проекту
  2. Планування роботи з виконання творчого проекту
  3. Ознайомлення із зразками аналогами
  4. Інструктаж з безпеки життєдіяльності
  5. Графічне зображення
  6. Підготовка конструкційних матеріалів
  • Вступний інструктаж
  • Поточний інструктаж
  • Заключний інструктаж

 

V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Яке значення мала обрядова лялька?

2. З яких матеріалів можна виготовляти ляльки?

3. Які види ляльки виготовлені з тканини?

4. Значення оберега для людей?

 

VI.  ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

  • Учні повідомляють чи сподобався їм урок (якщо ні, то чому?)
  • Що особливо вам запам’яталося?
  • Які відкриття зробили для себе?
  • Виставлення об’єктивної оцінки результатів роботи в журнал.

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

Підібрати інформаційні джерела, де містяться відомості про іграшки і знайти вироби-аналоги, продумати тему проекту. Провести  моніторингове дослідження серед своїх знайомих, рідних, друзів з теми «Відношення до ляльки».

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ

 

УРОК № 3-4

КЛАС: _______________

ДАТА: _______________

ТЕМА: Основи проектування, матеріалознавства та технології обробки.

Народна лялька

ТЕМА УРОКУ: Виготовлення заготовок частин тіла, одягу.

 З’єднання деталей

МЕТА:  - навчити конкретним трудовим навикам при роботі з сухим талашем на прикладі виготовлення ляльки-янгола;

  • розвивати образне мислення, сенсорну сферу учнів (орієнтуватися у точності розрізнення форми), рухову спритність, самостійність, естетичні, трудові якості та творчі здібності (при створенні аксесуарів);
  • сприяти закріпленню знань, вмінь і навичок, здобутих раніше, розумінню залежності між всіма елементами виробу;
  • виховувати любов до рідного краю, його традицій, промислів, бажання вивчати минуле, берегти та примножувати традиції українського народу.

 

ОБЛАДНАННЯ:  зразки ляльок, комп’ютер.

ІНСТРУМЕНТИ І МАТЕРІАЛИ: талаш, стрічки, нитки різного кольору, мереживо, тасьма, ножиці.

ТИП УРОКУ: комбінований

 

ХІД ТА ЗМІСТ УРОКУ

 

I. ОРГ АНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА

  1. Привітання, перевірка наявності учнів та готовності до уроку.
  2. Створення позитивного емоційного настрою.

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1.   Яке значення мала обрядова лялька?

2.   З яких природних матеріалів можна виготовляти ляльки?

3.   Які види ляльок виготовляють з тканини?

4.   Значення оберега для людей?

5.   Правила безпечної роботи  при виготовленні виробів з талашу.

6.   Родинна історія про ляльку

 

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Продовжимо наші практичні заняття  словами відомого українського письменника М.Рильського: "Той, хто не знає свого минулого, не вартий майбутнього".

І дійсно, лише той народ має майбутнє, який цінує свою історію. 

 

IV. ФОРМУВАННЯ ПРАКТИЧНИХ УМІНЬ

План:

  1. Вступний інструктаж.
  2. Організація робочого місця.
  3. Підготовка матеріалу.
  4. Виготовлення заготовок частин тіла ляльки.
  5. Виготовлення деталей одягу.
  6. Поточний інструктаж.
  7. З’єднання деталей
  8. Заключний інструктаж.

 

V. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Рефлексія: метод «Мікрофон».

  • Чи важливою справою займалися?
  • Що було цікавим у роботі?
  • Дізналися щось нове?
  • Зможете комусь розповісти про це?

 

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

Розрахувати собівартість виробу

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ

 

УРОК № 5-6

КЛАС: _______________

ДАТА: _______________

ТЕМА: Основи проектування, матеріалознавства та технології обробки.

Народна лялька

ТЕМА УРОКУ:. Оздоблення  виробу декоративними елементами .

Остаточна обробка виробу.

Захист проекту

    МЕТА: - формувати в учнів уміння висувати, аргументувати та захищати ідеї, презентувати  результати своєї роботи;

-  розвивати організаторські здібності;

-  виховувати повагу до майстрів народно-ужиткового мистецтва;

-   здійснювати естетичне виховання

ТИП УРОКУ: формування практичних умінь.

 

ХІД ТА ЗМІСТ УРОКУ

 

I. ОРГ АНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА

1. Привітання, перевірка наявності учнів та готовності до уроку.

2. Створення позитивного емоційного настрою.

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Правила безпеки життєдіяльності під час роботи з матеріалами та інструментами.
  2. Правила техніки безпеки при роботі з матеріалами та інструментами при роботі з талашем.
  3. Послідовність виготовлення виробу з талашу.

 

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

IV. ФОРМУВАННЯ ПРАКТИЧНИХ УМІНЬ

План:

  1. Вступний інструктаж.
  • Технологія остаточної обробки виробу.
  1. Поточний інструктаж.
  • Оформлення виробу.
  1. Заключний інструктаж.
  2. Захист проекту.

 

VI.  ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

docx
Додано
29 січня 2019
Переглядів
904
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку