Конституція - основний закон держави. Її властивості та структура.

Про матеріал
Ознайомити учнів із структурою Основного закону України - Конституцією, гілками державної влади в Україні. Вчити аналізувати правові докменти,. виховувати патріотизм та почуття гордості за свою державу.
Перегляд файлу

Тема. Конституція - основний закон держави. Її властивості та структура.

 Мета.  ознайомити учнів з особливостями конституції як Основного Закону; засадами української Конституції; охарактеризувати основні гілки влади нашої держави та їх значення: розвивати уміння в учнів розрізняти органи державної влади та наводити приклади; виховувати учнів в дусі патріотизму.

 Обладнання: Конституція України, схема «Поділ державної влади в Україні», портрети П. Орлика. М. Грушевського, мультимедійна презентація.

Хід уроку

І. Організаційний момент

 ІІ. Актуалізація опорних знань

 Сьогодні на уроці ми вивчатимемо Конституцію нашої держави. Конституція - це основний закон держави. Вона посідає особливе місце серед інших законів держави. Цей документ закріплює основні права, свободи та обов'язки громадян, державного ладу, розбудови держави. Він визначає як утворюються і діють органи влади. Конституція - фундамент всіх законів в державі, найважливіший нормативно-правовий акт, який завжди допомагає захистити наші права.

 А зараз повернімося трохи до історії і згадаємо звідки до нас прийшло це слово "Конституція" і якими були перші Конституції в світі і Україні.

(виступ учениці)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

а) Оголошення теми уроку

 Отож тема нашого уроку "Конституція - основний закон держави. Її властивості та структура" (Записують в зошит)

 На уроці ми працюємо за планом і розглянемо такі питання:

1.Визначення Конституції

2. Основні властивості Конституції

3. Структура Конституції

4. Влада та її повноваження

б) Робота з підручником

 Відкрийте підручники на с.69 уверху є визначення" Що таке Конституція" прочитайте його.

 На яке словосполучення із цього визначення ви б звернули особливу увагу?(вищої юридичної сили). А як ви розумієте це словосполучення?

   Продовжуємо роботу з підручником і розглянемо які властивості притаманні Конституції.  Перерахуйте скільки є основних властивостей (чотири)

 Перші дві властивості опрацьовує І група і потім пояснює, а інші дві властивості - ІІ група і також потім пояснює як їх зрозуміли.

 А зараз ми закріпимо ваші набуті знання за допомогою вправи у якій вам потрібно: І групі вибрати три визначення , що стосуються закону, ІІ групі три визначення, що стосуються правила.

(Виконують вправу і записують в зошиті тільки відповіді, які позначені буквами)

в) Робота з книжкою "Конституція України"

 А зараз ми розглянемо питання "Структура Конституції". Подивимось як вона побудовано, скільки розділів є в ній та як вони називаються.

А перед цим давайте згадаємо дату коли була прийнята Конституція України?

 Відкрийте Конституцію Розді 1, який має назву "Загальні засади" і опрацюйте статіі №1, 2.

 - Про що в них говориться?

  А зараз звернемось до другого розділу "Права, свободи  та обовязки людини і громадянина.  Та опрацюємо статті 21

 Отож підсумуємо наші знання і скажіть із скількох розділів складається Конституція України?

г) Робота з таблицею "Влада та її повноваження"

 А зараз переходимо до наступного питання "Про поділ державної влади в Україні та її повноваження"

 Конституція України закріплює принцип розподілу влади на законодавчу, виконавчу та судову.

 Законодавча влада приймає закони. У Верховній Раді України працюють депутати, обрані народом. Шляхом голосування вони приймають , змінюють чи скасовують закони за якими живуть люди в Україні.

 Виконавча влада - забезпечує виконання законів, підтримання порядку в державі, займається розвитком економіки. Найвищим органом виконавчої влади  є Уряд  - Кабінет Міністрів України.

 Судова влада забезпечує правосуддя в державі, що здійснюється судами. Конституційний Суд України є незалежним від законодавчої та виконавчої гілок влади. Він складається із 18 суддів, незалежність  і недоторканість яких гарантується Конституцією і законами України.

ІУ. Закріплення вивченого матеріалу.

Гра «Семафор»

Визначте, до яких гілок влада належать наведені у переліку органи влади.

1. Конституційний суд (Судова).

2. Президент України (Жодна з гілок).

3. Міністр фінансів України (Виконавча).

4. Верховна рада України (Законодавча).

5. Чернівецька міська державна адміністрація (Виконавча)

6. Валявська сільська рада (Виконавча)

7. Військовий суд Чернівецького гарнізону. (Судова)

Правовий диктант

1. Конституція в перекладі означає «закон». (Ні)

2. Конституція була прийнята 28 червня 1996 р. (Так)

3. Конституція містить 18 розділів? (Ні)

4. Чи має Конституція найвищу юридичну силу? (Так)

5. Чи існують у Конституції перехідні положення? (Так)

6. Розроблений П. Орликом документ мав назву «Пакти та Конституції законів та вільностей Гетьманської України»? (Ні)

7. Державна влада в Україні поділяється на 2 гілки. (Ні)

8. Чи належить Верховна Рада до законодавчої влади? (Так)

 9. Чи приймає Верховна Рада фінансовий план держави? (Так)

10. Чи належить Конституційний суд України до виконавчої влади? (Ні)

 11. Чи належить президент України до судової гілки влади? (Ні)

12. Згідно з Конституцією Україна є суверенною і незалежною державою. (Так)

IV. ПІДСУМОК УРОКУ

 Учитель. Сьогоднішній урок був присвячений Конституції України. І закінчити його я хочу словами видатного українського мислителя В‘ячеслава Липинського, який усе своє життя присвятив розбудові української державності. «Ніхто нам не збудує держави, коли ми самі її собі не збудуємо, і ніхто з нас не зробить нації, коли ми самі нацією не схочемо бути». Ви – громадяни України, вам належить її майбутнє. Саме вам утілювати в життя мрії і сподівання попередніх поколінь. Можливо, хтось із вас також стане творцем Конституції України – додасть нову важливу статтю до цього головного документа країни.

 

 

 

1

 

docx
Додано
5 вересня 2021
Переглядів
717
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку