Консультація для батьків на тему «Адаптація дітей до умов дошкільного закладу»

Про матеріал
Початок відвідування дошкільного закладу - це не лише нові умови життя та діяльності, режиму і харчування, а й нові контакти, нове середовище, взаємини, обов’язки. Це дуже напружений період , який потребує від кожного малюка активного психологічного і фізіологічного пристосування. Прийшовши до дошкільного закладу дитина опиняється в нових соціальних умовах, переживає зміну звичного розкладу та способу життя, тож у неї виникає відчуття нестабільності . У цей період життя малюки часто демонструють неадекватні поведінкові прояви , які пов’язані з труднощами адаптації до нових умов. Звикання до дитячого садка найчастіше супроводжується порушенням емоційного стану дошкільника, погіршенням сну, апетиту, підвищенням захворюваності. Відбувається адаптація. Що ж це таке ?
Перегляд файлу

    Консультація для батьків на тему                                      «Адаптація дітей до умов дошкільного закладу»                                          Початок відвідування дошкільного закладу - це не лише нові умови життя та діяльності, режиму і харчування, а й нові контакти, нове середовище, взаємини, обов’язки. Це дуже напружений період , який потребує від кожного малюка активного психологічного і фізіологічного пристосування. Прийшовши до дошкільного закладу дитина опиняється в нових соціальних умовах, переживає зміну звичного розкладу та способу життя, тож у неї виникає відчуття нестабільності . У цей період життя малюки часто демонструють неадекватні поведінкові прояви , які пов’язані з труднощами адаптації до нових умов. Звикання до дитячого садка найчастіше супроводжується порушенням емоційного стану дошкільника, погіршенням сну, апетиту, підвищенням захворюваності. Відбувається адаптація. Що ж це таке ?                                                                      Адаптація – пристосування організму до нових обставин, а для дитини дошкільний заклад саме і є новим, ще невідомим простором, із новим середовищем, новими взаєминами. Адаптація включає широкий спектр індивідуальних реакцій, характер яких залежить від психофізіологічних і особистісних особливостей дитини, від сімейного ставлення, від умов перебування в дошкільному закладі.                                                                                                                У різних дітей адаптація відбувається по-різному, відповідно до віку, типу вищої нервової системи, стану здоров’я, стилю виховання в сім’ї, родинних взаємин, рівня розвитку в дитини ігрових навичок, її контактності, доброзичливості, емоційної залежності від матері тощо. Ураховуючи зазначене можна виокремити три групи дітей за характером пристосування до нових умов життя.                                                                                                                                                                        Перша група – ті, для кого процес адаптації легкий і безболісний. Вони комунікабельні, самостійні, врівноважені, проявляють зацікавлення іграшками й діяльністю. Батьки спілкуються з дитиною доброзичливо, з повагою.                                          Друга група – діти, які адаптуються повільніше і важче. Поведінка нестабільна, періоди зацікавлення грою змінюються періодами байдужості,вередування. Бракує довіри у ставленні до вихователів, інших дітей. Навички гри та спілкування розвинені недостатньо. Діти малоініціативні, менш самостійні : дещо можуть робити самі, але здебільшого залежні від дорослого. З боку батьків спостерігається нестабільність у спілкуванні : доброзичливі, розважливі звертання змінюються погрозами або послабленням вимогливості, неуважності.                                                                                                                                                                        Третя група – діти , які важко пристосовуються до нового для себе побуту. Як правило, несамостійні, неконтактні, звичні до нестабільності в режимі дня, швидко втомлюються, ігрові навички в них не сформовані. Сон, апетит – погані або зовсім відсутні, висока захворюваність ще більше вповільнює звикання до нового середовища і нових вимог.

     Основні етапи (фази) перебігу адаптації дитини до умов дитячого садка :               1. « Шторм » - у відповідь на комплекс нових впливів усі системи організму дитини відповідають бурхливою реакцією і значним напруженням. Підвищуються збудливість, тривожність, можливе збільшення агресивності або заглиблення у себе. Погані сон, апетит, настрій. Фізіологічна та психологічна буря триває від 2-3 днів до 1-2 місяців (в окремих дітей).                                                                      2. « Шторм ущухає» - період несталого пристосування, коли дитячий організм шукає оптимальні варіанти реакцій на зовнішні впливи. Дитина продовжує приглядатися до нового оточення , робить спроби долучитися до спільної діяльності, стає більш активною, зацікавленою, врівноваженою. Цей період триваліший, ніж перший – від 1 тижня до 2-3 місяців.                                                        3. « Штиль» - період відносно сталого пристосування. Організм віднаходить найбільш сприятливі варіанти реагування на нові умови життя, режим дня, спілкування. Дитина починає активно засвоювати нову інформацію, встановлювати контакти, брати реальну участь у заняттях. Зменшується захворюваність, стабілізується сон, апетит, настрій. Цей період триває від           2-3 тижнів до півроку.                                                                                                                                                                          Причини важкої адаптації до умов дошкільного закладу :                            1. Не сформованість позитивного настановлення на відвідування дошкільного закладу ( буває, що діти взагалі нічого не знають про життя в дитячому садку, про те, що там на них чекає ). Для того, щоб негативні емоції не стали перешкодою для дитини в період адаптації, важливо сформувати в неї позитивне очікування щодо майбутніх змін. Досить часто батьки співчутливо ставляться до того, що малюк має йти у дитсадок. Унаслідок такого ставлення дитина починає страждати, капризувати, відмовляється відвідувати ДНЗ. А інколи батьки навіть залякують дитину дитячим закладом. Важливо зазначити, що період адаптації важкий не тільки для дитини, а й для вихователя, тому батьки мають позитивно налаштовувати малюка на зустріч із вихователем.                            2. Не сформованість навичок самообслуговування. Інколи батьки, бажаючи заощадити час, поспішають нагодувати, одягнути малюка, сповільнюючи таким чином формування в дитини і необхідних практичних умінь та навичок. Такі діти, потрапляючи до дитячого закладу, почувають себе безпорадними та самотніми – вони не можуть самостійно одягатися, користуватися туалетом.                                                                                                                                            3. Значних труднощів у період адаптації зазнають діти, які до відвідування дитячого садка мало спілкувалися з однолітками. У деяких випадках батьки свідомо обмежують спілкування своєї дитини з ровесниками. Унаслідок цього з’являється недовіра до інших, конфліктність, невміння попросити, невміння зачекати. Відчуття комфорту, якщо режим удома і в садочку кардинально відмінний у часі та послідовності. Адаптація дітей до дошкільного закладу завжди була і лишається найбільш складним періодом як для дитини та її батьків, так і для педагогів дошкільного закладу . Врахування специфіки адаптаційного періоду допоможе не лише знайти правильний підхід до малюка, а й закласти передумови для його успішної соціалізації в новому колективі. Адже характер пережитих емоційних станів у ранньому віці впливає на успіхи й невдачі не тільки найближчого періоду шкільного життя, а й дорослого життя в майбутньому, оскільки емоційна пам’ять фіксує позитивний чи негативний досвід у тих уявленнях , образах та цінностях, що визначають стосунки дитини зі світом.

docx
Додано
28 лютого 2020
Переглядів
526
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку