Консультація для батьків на тему «Естетичне виховання найменших засобами музики та художнього слова»

Про матеріал
Шлях людини в світ прекрасного починається дуже рано. Дитина вже з перших років життя несвідомо тягнеться до всього яскравого і привабливого, радіє, коли бачить блискучі іграшки, барвисті квіти і предмети. Все це викликає в неї відчуття задоволення, зацікавлення. Слово «гарно» рано входить у життя дітей. Уже з першого року життя вони чують пісню, казку, розглядають малюнки; разом із дійсністю мистецтво стає джерелом їхніх радісних переживань. Мова казки мусить бути народна; це коштовна мова, якої не дасть ніяка книжка. То ж до вибору художнього твору для малят, з огляду на виховне значення сюжету, мови, слід підходити обережно, розважливо.
Перегляд файлу

        Консультація для батьків на тему                                                 «Естетичне виховання найменших                                                                                                   засобами музики та художнього слова»

 Шлях людини в світ прекрасного починається дуже рано. Дитина вже з перших років життя несвідомо тягнеться до всього яскравого і привабливого, радіє, коли бачить блискучі іграшки, барвисті квіти і предмети. Все це викликає в неї відчуття задоволення, зацікавлення. Слово «гарно» рано входить у життя дітей. Уже з першого року життя вони чують пісню, казку, розглядають малюнки; разом із дійсністю мистецтво стає джерелом їхніх радісних переживань. Мова казки мусить бути народна; це коштовна мова, якої не дасть ніяка книжка. То ж до вибору художнього твору для малят, з огляду на виховне значення сюжету, мови, слід підходити обережно, розважливо.                                                        Щодо виявлення дітьми своїх естетичних емоцій, то звісно, вони будуть відповідати їхньому вікові і мусять бути цілком вільні.                                                                      Естетичне сприйняття дійсності дітьми раннього віку має свої особливості.                                                                                                                                                                        Основним є чуттєва форма речей – їх колір, форма, звук. У цьому розвиток естетичного сприйняття великої сенсорної культури.                                                        В перші роки дитина погано реагує на естетичні враження, її вабить лише що-небудь яскраве, пишні кольори. Але потроху малюки усе більше відчувають безпосередньо красу і висловлюють свої особисті нахили.                                                                      Та є такі відтінки почуттів, які глибше й повніше можна виразити музикою. Музика загострює емоційну чуттєвість. Вона необхідна дитині. Дитинство так само неможливе без музики, як неможливе без гри і казки.                            Взагалі музика, розуміння музичних творів дає людям багато насолоди і приємності, освітлює життя.                                                                                                                                            Музичні заняття тішать дітей і спонукають їх до активності, дають яскраві художні та музичні враження, розвивають здатність глибше сприймати красу музики.                                                                                                                                                                        За вмілого добору матеріалу і правильної методики проведення музичної роботи забезпечуються розвиток рухів і мови дитини, її естетичне виховання.              Чому діти так люблять гру? Чим вона приваблює їх? Звідки вони беруть енергію, щоб безупинно бігати з м’ячем, годинами будувати замки й мости, бавитися з ляльками?                                                                                                                                                          Гра для дитини – справжнє життя зі своїми радощами і прикрощами, переживаннями і досягненнями, водночас це вільна діяльність, адже дитина грає без примусу, із задоволенням.                                                                                                                              Найперша цінність гри у тому, що в ній дитина легко засвоює різноманітні знання, набуває вмінь, готується до життя. Тому гру беруть на озброєння вихователі, батьки.                                                                                                                              Якщо малюка просто попросити посидіти спокійно, це йому дається важко, варто ж йому запропонувати роль, бажаний спокій на якийсь час забезпечений, відомо, що на кожному віковому щаблі дитинства закладаються якості, які матимуть дуже важливе знання для особистості в дорослому житті. Гра дає малятам відчуття єдності з тим, із ким вони грають. І вміння взаємодіяти, спілкуватися розвивається у дітей саме в тих іграх, які побудовані на взаємодії дорослого й дитини.                                                                                                                              Різноманітність народних ігор дозволяє виділити ті, за допомогою яких можливе цілеспрямоване формування в малюків певних умінь комунікативної поведінки.                                                                                                                                                                                      Малята полюбляють ігри в яких головний персонаж виконує певні дії. Ці ігри розвивають взаєморозуміння до іншої дитини, пробуджують бажання звертатися до однолітка й виконувати за правилами гри, його прохання.                            Часом забуваємо, що творчість дитини – це необхідна форма самоутвердження, без якої їй не вирости в яскраву особистість, чарівний світ дитинства повинен бути щасливим і безтурботним.                                                                                    Найголовніша умова такої захоплюючої діяльності – наявність у дитини знань про оточуючі предмети (їх призначення, якість, естетичний вигляд), події і явища реального життя. Але для цього дітям потрібно мати не лише знання. І якщо до цих дитячих знань і умінь добавити «еліксиру», фантазії, то діти за допомогою дорослого можуть створити чудодійство. Діти прагнуть продовжити свою гру далі й далі, ще більше захоплюючись нею. І якщо малеча не залишить гру за дверима вчорашнього дня, а бажатиме продовжити її, то можна дійсно радіти.                                                                                                                                                                                      Діти настільки вживаються в роль своїх героїв, що навіть уже не граючись, відчувають себе в ній.                                                                                                                              Гра готує дитину до навчання, праці, виховує поведінку. Який малюк у грі, таким він буде і в праці, так вважав А. С. Макаренко.

docx
Додано
28 лютого 2020
Переглядів
1072
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку