КЗ ,,Солоницівська гімназія
,,Перлина””
Конспект з мовленнєвого розвитку для дітей раннього віку
Тема:,, На прогулянці взимку”.
Вихователь Денисова Н.В.
2020р.
Тема: ,,На прогулянці взимку”
Мета: Розширити знання дітей про особливості погодних умов взимку, навчати малят уважно розглядати картину, розуміти її зміст, за допомогою вихователя складати прості речення; закріпити вміння дітей уважно слухати літературні твори,розуміти їх, сприймати на слух; розвивати творчу уяву, мовленнєве дихання, учити вживати пестливі слова, виховувати інтерес до зимових розваг.
Попередня робота: Спостереження за зимовою погодою та снігом. Матеріали: Картина із зображенням вікна з морозним візерунком; вірш Г. Бойка ,,Морозець”.
Хіт заняття
Вправа для розвитку мовленнєвого дихання ,,Зимовий вітер”
Спокою вітер взимку не знає Віхоли крутить, шляхи замітає, Інколи ввечері виє за тином, Може проситися в теплу хатину.
(Голосно: глибокий вдих через ніс-у-у-у, затримання дихання,
сильний тривалий видих-у-у-у.) Тільки під ранок вітер спочине Вляжеться тихо на сніжній перині.
(Тихо: Глибокий вдих через ніс- затримання дихання- сильний тривалий видих- у-у-у.)
Вихователь пропонує дітям подмухати на паперові сніжинки. -А тепер, малята, погляньте ось на цю картинку. Вихователь демонструє дітям малюнок із зображенням морозного візерунка на вікні.
-Цей малюнок намалював мороз.
Вихователь звертає увагу дітей на картину ,,Зимою на прогулянці”.
Пальчикова гра,,Сніжок зліпили”.
Раз, два, три, чотири-
(Діти загинають пальчики, починаючи з великого.)
Діточки сніжок зліпили.
(Діти ,,ліплять” сніжок в долоньках, змінюючи їх положення.)
Він кругленький і гладенький,
(Показують коло, гладять свої долоньки.) Але зовсім не смачненький.
(Погрожують пальчиком.)
Раз- підкинемо сніжок
(Дивляться вгору.)
Два- кидок іще разок,
(Підкидають уявний сніжок.)
Три сніжок спіймаємо. (Присідають.)
І його зламаємо.
(Тупотять ніжками.)
Д/гра: ,,Де сховалась сніжинка?”
Мета: Закріплювати вміння дітей орієнтуватися у просторі; розвивати мовлення- вживання прийменників з іменниками; розвивати увагу, пам’ять.
Вихователь пропонує дітям називати місця, де ховається сніжинка і ховає сніжинку у різних місцях.
-Зараз на вулиці зима. Що лежить на землі? Який сніг?
-На вулиці тепло чи холодно?
-Що ми одягаємо на вулицю?
-Чому? Тому, що на вулиці мороз.
-А давайте ми, з вами, весело пограємо з морозом, розповімо віршик.
Вихователь разом з малятами обігрують вірш Г. Бойко ,,Морозець”.
Морозець, морозець,
Не щипай нам щічки!
Теплі валянки у нас. Шубки ї рукавички.
Морозець, морозець,
Плещемо в долоні У дівчаток і хлоп’яток Носики червоні.
-А щоб мороз не щипав нам щічки, назвемо його ласкаво -морозець.
-Молодці мої малята, а тепер пора пограти.
Р/гра: ,,Мороз”
Діти беруться за руки і утворюють коло. Вихователь серед дітей обирає ,,Мороза” і дає йому чарівну паличку, якою він буде ,,заморожувати” дітей. ,,Мороз” стає посередині кола. Вихователь разом з дітьми, ходячи по колу, говорять:
Гей мороз, червоний ніс,
Ти іди собі у ліс,
Щічки нам ти не морозь, Ми тебе не боїмось.
Після цих слів діти розбігаються, а ,,Мороз” їх наздоганяє.