Консультація для вихователів ДНЗ, в якій подані практичні засоби для втілення та реалізації сенсорного розвитку дітей дошкільного віку. Як відомо з самого початку життя, дитина дізнається про оточуючий світ саме через призму сенсорних відчуттів. Головною метою вихователів є не лише навчання а й стимулювання їх до самостійного пізнання навколишнього середовища. Тож чому не використати для цього дари матінки Природи?
СЕНСОРНИЙ РОЗВИТОК ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
ЗАСОБАМИ ПРИРОДИ
Природа - це могутнє джерело, з якого дитина черпає багато знань. Інтерес до оточуючих об'єктів неживої та особливо живої природи з'являється дуже рано. Увагу дітей приваблюють сезонні зміни в природі, яскравість фарб осіннього лісу, різноманіття звуків весняного садочка, феєрія запахів літнього парку та снігова казка взимку. Вони відкривають для себе новий світ: прагнуть до всього доторкнутись, розглянути, понюхати, якщо можливо, спробувати на смак.
Сенсорне виховання дітей здійснювалося через різні форми роботи:
- створення сенсорного куточка в групі з природних матеріалів;
- ігри на розвиток всіх видів сприйняття;
- фронтальні та підгрупові заняття;
- розваги;
- сенсорний маршрут на ділянці дитячого саду;
- заняття «Предмети які нас оточують»;
- заняття «Наші помічники».
Сенсомоторний куточок призначений:
- для стимуляції сенсорних функцій;
- розвиток дрібної моторики, стимуляції рухової активності;
- зняття м'язової напруги, досягнення стану релаксації та комфортного самопочуття дітей;
- створення позитивного емоційного фонду;
- активізація когнітивних процесів (мислення, увага, сприйняття, пам'ять);
- підвищення мотивації до самостійної та експериментальної діяльності дошкільників.
!!!Природа своїм різноманіттям, колоритністю і динамічністю приваблює дітей і дає їм багато радісних переживань. Повне представлення про об'єкт та його сенсорні характеристики отримується при синтезі наявного досвіду з безпосереднім сприйняттям!!!
Суттєвим фактором в плануванні та методиці проведення заняття по сенсорному вдосконаленню є взаємозв'язок навчання з заняттями із закріпленням знань та умінь у повсякденному житті: на прогулянці, під час самостійної діяльності та вдома. Так, в грі постійно відбувається ознайомлення дітей з характеристиками предметів. При умиванні діти визначають температурні властивості води, під час прогулянки - властивості снігу, в процесі гри, при катанні на санях враховують тяжкість предметів.
Загальне уявлення про навколишній предметний світ у дитини не може складатися без тактильного сприйняття, так як саме це лежить в основі чуттєвого знання.