Консультація для вихователів ДНЗ на тему "СЕНСОРНИЙ РОЗВИТОК ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБАМИ ПРИРОДИ"

Про матеріал

Консультація для вихователів ДНЗ, в якій подані практичні засоби для втілення та реалізації сенсорного розвитку дітей дошкільного віку. Як відомо з самого початку життя, дитина дізнається про оточуючий світ саме через призму сенсорних відчуттів. Головною метою вихователів є не лише навчання а й стимулювання їх до самостійного пізнання навколишнього середовища. Тож чому не використати для цього дари матінки Природи?

Перегляд файлу

СЕНСОРНИЙ РОЗВИТОК ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

                               ЗАСОБАМИ ПРИРОДИ

Природа - це могутнє джерело, з якого дитина черпає багато знань. Інтерес до оточуючих об'єктів неживої та особливо живої природи з'являється дуже рано. Увагу дітей приваблюють сезонні зміни в природі, яскравість фарб осіннього лісу, різноманіття звуків весняного садочка, феєрія запахів літнього парку та снігова казка взимку. Вони відкривають для себе новий світ: прагнуть до всього доторкнутись, розглянути, понюхати, якщо можливо, спробувати на смак.

     Сенсорне виховання дітей здійснювалося через різні форми роботи:

- створення сенсорного куточка в групі з природних матеріалів;

- ігри  на розвиток всіх видів сприйняття;

- фронтальні та підгрупові заняття;

- розваги;

- сенсорний маршрут на ділянці дитячого саду;

- заняття «Предмети які нас оточують»;

- заняття «Наші помічники».

Сенсомоторний куточок призначений:

- для стимуляції сенсорних функцій;

- розвиток дрібної моторики, стимуляції рухової активності;

- зняття м'язової напруги, досягнення стану релаксації та комфортного самопочуття дітей;

- створення позитивного емоційного фонду;

- активізація когнітивних процесів (мислення, увага, сприйняття, пам'ять);

- підвищення мотивації до самостійної та експериментальної діяльності дошкільників.

!!!Природа своїм різноманіттям, колоритністю і динамічністю приваблює дітей і дає їм багато радісних переживань. Повне представлення про об'єкт та його сенсорні характеристики отримується при синтезі наявного досвіду з безпосереднім сприйняттям!!!

Суттєвим фактором в плануванні та методиці проведення заняття по сенсорному вдосконаленню є взаємозв'язок навчання з заняттями із закріпленням знань та умінь у повсякденному житті: на прогулянці, під час самостійної діяльності та вдома. Так, в грі постійно відбувається ознайомлення дітей з характеристиками предметів. При умиванні діти визначають температурні властивості води, під час прогулянки - властивості снігу, в процесі гри, при катанні на санях враховують тяжкість предметів.

Загальне уявлення про навколишній предметний світ у дитини не може складатися без тактильного сприйняття, так як саме це лежить в основі чуттєвого знання.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. ткачук ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
7 жовтня 2018
Переглядів
2419
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку