«ГРАЄМО В КАЗКУ»
Педагогічний проект по театралізованої діяльності в групі раннього віку.
Кухарєва.Л.В.
Тип проекту: творчий, ігровий. Тривалість проекту: довгостроковий (жовтень 2017 р. - лютий 2018 р.). Учасники проекту: діти, вихователі групи, батьки. Гіпотеза: якщо в спільній діяльності з дітьми систематично читати твори усної народної творчості і використовувати театралізовану діяльність, то покращаться комунікативні та творчі здібності дітей.
Казка вчить добро розуміти,
Про вчинках людей міркувати,
Коль поганий, то його засудити,
Ну а слабкий - його захистити!
Діти вчаться думати, мріяти,
На питання відповідь отримувати.
Театр - благодатний і незамінний джерело виховання дитини, це духовні багатства культури, пізнаючи які, дитина пізнає серцем. Дошкільний вік - вік казки. Саме в цьому віці дитина проявляє сильну тягу до всього казкового, незвичайного, чудесного. Якщо казка вдало обрана, якщо вона природно і разом з тим виразно показана і розказана, можна бути впевненим, що вона знайде в дітях чуйних, уважних слухачів. І це буде сприяти розвитку маленької людини.
МЕТА: залучення дітей молодшого дошкільного віку до творів усної народної творчості, сприяння розвитку творчих та комунікативних здібностей засобами театральної діяльності. створення необхідних умов для знайомства дітей з театром. Виховання у дітей любові до театру, за допомогою театралізації казок. 1. Дати вихованцям елементарні уявлення про театр (про тих людей які показують вистави, про їх одязі, про ляльок які приймають участь в уявлення).
2. Продовжувати розширювати уявлення дітей про казки за якими показують театр.
3. Знайомити з особливостями показу театру.
ЗАВДАННЯ:
етапи проекту
Підготовчий етап
Мета: постановка мотивації, мети, завдань по організації проекту «Граємо в казку», створення умов для театралізованої діяльності та читання художньої літератури. Створення мотивації по роботі над проектом.
Підбір ігор, віршів, загадок, казок, сюжетних рухливих ігор, пальчикової гімнастики, наочного матеріалу.
Поповнення різних видів театру (пальчиковий, настільний, магнітний, театр на паличках)
основний етап
Мета: Створення умов для формування у дітей стійкого інтересу до читання творів усної народної творчості та театралізованої діяльності, розвитку комунікативних здібностей. Сприяти гармонізації відносин між дітьми і дорослими.
Ресурсне забезпечення:
- варежковий театр «Теремок», Рукавичка», «Кіт,півень та лисичка» - настільні театри: «Курочка Ряба», «Теремок» ,«Колобок» і т. д.
- пальчиковий театр: «Теремок», «Ріпка»
- магнітний «Ріпка» - тетр з пірамідки «»Теремок» - театр з кубиків «Ріпка» - сюжетні картинки
- дидактичні ігри за мотивами казок: лото «Казки», «Мої улюблені казки». «Хто зайвий?», «Дізнайся по контуру», «Хто за ким?», «Знайди пару», Чого (кого) не стала? »,« З якої казки? », пазли за казками ...
Взаємодія з дітьми.
пізнавальний розвиток
1. Бесіда «Що таке театр? »
2. Дидактичні ігри за мотивами казок:
«Хто зайвий?», «Хто за ким?», «Знайди пару», Чого (кого) не стала? »,« З якої казки? », «Знайди за описом», пазли за казками ...
3. Розгляд ілюстрацій за мотивами казок.
Художньо-естетичний розвиток
1. Читання художньої літератури .Читання казок : «Ріпка», «Колобок», «Теремок»,»Курочка ряба», «Рукавичка».Читання потішек, віршів і обігрування їх за допомогою різних видів театру.
2. Спів пісеньок: «Маленький їжачок».
3. Аплікація : «Сніг іде», «Ковдра для Мишутки», «Намисто для лисички», «Колобок - рум'яний бік»,викладування «Ріпки», «Будиночок для лисички».( Казка «Теремок», «Ріпка»).
4. Малювання : «Колобок котиться по доріжці», «Сліди ведмедика та зайки», «Сніг на ялинці», «Сніг іде», «Лисичкин дом». (Казка «Колобок», «Рукавичка»).
5.Ліплення «Парканчик для півника», «Колобок». ( Казка «Кіт,півник та лисичка», «Колобок»). 6.Конструювання : «Доріжка для ведмедика», «Хатинка для зайки». 7.Прослуховування українських народних казок в аудіозапису.
9. Перегляд мультфільмів по українським народним казкам.
Соціально-комунікативний розвиток.
2. Мімічна гімнастика.
3. Розігрування етюдів (показ різних внутрішніх станів героїв).
4. Психогимнастика «Мишенята».
5. Допомога вихователю в ремонті книг.
7. Читання художньої літератури: казки, вірші, потішки .
10. Моделювання казок з використанням мнемотабліц.
11. Відгадування загадок.
12. Ігри на імітацію голосу: «Хто як кричить? »,« Хто як голос подає? ».
Фізичний розвиток.
1. Розучування фізкультхвилинок.
2. Пальчикові ігри.
3. Рухливі ігри з сюжетом: «Курочка чубарочка», «Горобчики і кіт», «Жили у бабусі», «Пташки в гніздечках»,«Зайчик біленький сидить» ...
4. Імітаційні вправи «Покажи як ходить ведмедик, лисичка ...»
Взаємодія з батьками.
1. Консультація «Розвиток мовлення дітей через театралізовану діяльність».
2. Пам'ятка «Ігри для розвитку мовлення дітей 2-3 років».
3. Консультація «Казка нам попомагає»,«Які казки треба читати дітям раннього віку».
4. Фотоальбом «Діти і театр».
5. Виготовлення та поповнення різних видів театру разом з батьками :настільний ляльковий театр (магнітний,на плоскій картинці,на кубиках,на пірамідці),театр руці (пальчиковий,варежковий).
Результат проекту :
• Діти познайомилися з українськими народними казками,навчились розпізнавати казкових героїв.У дітей сформувався стійкий інтерес до театралізованої діяльності, вони навчились слухати фольклорні твори, оволоділи доступними видами лялькового театру (площинним, пальчикових,рукавичним, настільним,магнітним і ін..Навчились самостійно розігрувати міні – сценки із знайомих казок.
• У дітей збагатилась виразність і емоційність мови, активізувався словник дитини, вдосконалились навички діалогічного мовлення, її граматична будова.
«ГРАЄМО В КАЗКУ»
Педагогічний проект по театралізованої діяльності в групі раннього віку.
Кухарєва.Л.В.
Тип проекту: творчий, ігровий. Тривалість проекту: довгостроковий (жовтень 2017 р. - лютий 2018 р.). Учасники проекту: діти, вихователі групи, батьки. Гіпотеза: якщо в спільній діяльності з дітьми систематично читати твори усної народної творчості і використовувати театралізовану діяльність, то покращаться комунікативні та творчі здібності дітей.
Казка вчить добро розуміти,
Про вчинках людей міркувати,
Коль поганий, то його засудити,
Ну а слабкий - його захистити!
Діти вчаться думати, мріяти,
На питання відповідь отримувати.
Театр - благодатний і незамінний джерело виховання дитини, це духовні багатства культури, пізнаючи які, дитина пізнає серцем. Дошкільний вік - вік казки. Саме в цьому віці дитина проявляє сильну тягу до всього казкового, незвичайного, чудесного. Якщо казка вдало обрана, якщо вона природно і разом з тим виразно показана і розказана, можна бути впевненим, що вона знайде в дітях чуйних, уважних слухачів. І це буде сприяти розвитку маленької людини.
МЕТА: залучення дітей молодшого дошкільного віку до творів усної народної творчості, сприяння розвитку творчих та комунікативних здібностей засобами театральної діяльності. створення необхідних умов для знайомства дітей з театром. Виховання у дітей любові до театру, за допомогою театралізації казок. 1. Дати вихованцям елементарні уявлення про театр (про тих людей які показують вистави, про їх одязі, про ляльок які приймають участь в уявлення).
2. Продовжувати розширювати уявлення дітей про казки за якими показують театр.
3. Знайомити з особливостями показу театру.
ЗАВДАННЯ:
• Знайомство дітей молодшого дошкільного віку з мистецтвом, використовуючи різні види театру, формування емоційно-позитивного ставлення до театру.
• Створення предметно - розвивального середовища, що сприяє розвитку інтересу до читання художньої літератури і театралізованої діяльності, використання театралізованих ігор в інтересах мовного розвитку дитини.
• Формування вміння емоційно сприймати зміст казки, відчувати і розуміти її характер, виховання у дітей позитивних рис характеру (чуйності, доброзичливості, співчуття, що сприяють кращому взаєморозумінню в процесі спілкування.
• Розвиток у дітей художньо-мовних виконавських здібностей: виразності, емоційності виконання, вміння застосовувати різноманітні інтонації, що виражають характер казки.
• Залучення батьків до активної участі в театралізованих святах і розвагах.
етапи проекту
Підготовчий етап
Мета: постановка мотивації, мети, завдань по організації проекту «Граємо в казку», створення умов для театралізованої діяльності та читання художньої літератури. Створення мотивації по роботі над проектом.
Підбір ігор, віршів, загадок, казок, сюжетних рухливих ігор, пальчикової гімнастики, наочного матеріалу.
Поповнення різних видів театру (пальчиковий, настільний, магнітний, театр на паличках)
основний етап
Мета: Створення умов для формування у дітей стійкого інтересу до читання творів усної народної творчості та театралізованої діяльності, розвитку комунікативних здібностей. Сприяти гармонізації відносин між дітьми і дорослими.
Ресурсне забезпечення:
- варежковий театр «Теремок», Рукавичка», «Кіт,півень та лисичка» - настільні театри: «Курочка Ряба», «Теремок» ,«Колобок» і т. д.
- пальчиковий театр: «Теремок», «Ріпка»
- магнітний «Ріпка» - тетр з пірамідки «»Теремок» - театр з кубиків «Ріпка» - сюжетні картинки
- дидактичні ігри за мотивами казок: лото «Казки», «Мої улюблені казки». «Хто зайвий?», «Дізнайся по контуру», «Хто за ким?», «Знайди пару», Чого (кого) не стала? »,« З якої казки? », пазли за казками ...
Взаємодія з дітьми.
пізнавальний розвиток
1. Бесіда «Що таке театр? »
2. Дидактичні ігри за мотивами казок:
«Хто зайвий?», «Хто за ким?», «Знайди пару», Чого (кого) не стала? »,« З якої казки? », «Знайди за описом», пазли за казками ...
3. Розгляд ілюстрацій за мотивами казок.
Художньо-естетичний розвиток
1. Читання художньої літератури .Читання казок : «Ріпка», «Колобок», «Теремок»,»Курочка ряба», «Рукавичка».Читання потішек, віршів і обігрування їх за допомогою різних видів театру.
2. Спів пісеньок: «Маленький їжачок».
3. Аплікація : «Сніг іде», «Ковдра для Мишутки», «Намисто для лисички», «Колобок - рум'яний бік»,викладування «Ріпки», «Будиночок для лисички».( Казка «Теремок», «Ріпка»).
4. Малювання : «Колобок котиться по доріжці», «Сліди ведмедика та зайки», «Сніг на ялинці», «Сніг іде», «Лисичкин дом». (Казка «Колобок», «Рукавичка»).
5.Ліплення «Парканчик для півника», «Колобок». ( Казка «Кіт,півник та лисичка», «Колобок»). 6.Конструювання : «Доріжка для ведмедика», «Хатинка для зайки». 7.Прослуховування українських народних казок в аудіозапису.
9. Перегляд мультфільмів по українським народним казкам.
Соціально-комунікативний розвиток.
2. Мімічна гімнастика.
3. Розігрування етюдів (показ різних внутрішніх станів героїв).
4. Психогимнастика «Мишенята».
5. Допомога вихователю в ремонті книг.
7. Читання художньої літератури: казки, вірші, потішки .
10. Моделювання казок з використанням мнемотабліц.
11. Відгадування загадок.
12. Ігри на імітацію голосу: «Хто як кричить? »,« Хто як голос подає? ».
Фізичний розвиток.
1. Розучування фізкультхвилинок.
2. Пальчикові ігри.
3. Рухливі ігри з сюжетом: «Курочка чубарочка», «Горобчики і кіт», «Жили у бабусі», «Пташки в гніздечках»,«Зайчик біленький сидить» ...
4. Імітаційні вправи «Покажи як ходить ведмедик, лисичка ...»
Взаємодія з батьками.
1. Консультація «Розвиток мовлення дітей через театралізовану діяльність».
2. Пам'ятка «Ігри для розвитку мовлення дітей 2-3 років».
3. Консультація «Казка нам попомагає»,«Які казки треба читати дітям раннього віку».
4. Фотоальбом «Діти і театр».
5. Виготовлення та поповнення різних видів театру разом з батьками :настільний ляльковий театр (магнітний,на плоскій картинці,на кубиках,на пірамідці),театр руці (пальчиковий,варежковий).
Результат проекту :
• Діти познайомилися з українськими народними казками,навчились розпізнавати казкових героїв.У дітей сформувався стійкий інтерес до театралізованої діяльності, вони навчились слухати фольклорні твори, оволоділи доступними видами лялькового театру (площинним, пальчикових,рукавичним, настільним,магнітним і ін..Навчились самостійно розігрувати міні – сценки із знайомих казок.
• У дітей збагатилась виразність і емоційність мови, активізувався словник дитини, вдосконалились навички діалогічного мовлення, її граматична будова.
• У батьків сформувалося уявлення про театралізовані ігри, як про один з найбільш важливіших видів діяльності в дошкільному віці.