Консультація для вихователів
на тему:
«Користь кінезіологічних вправ в розвитку дошкільників»
Підготувала
вихователь
Шелудько С.П.
Дніпрорудне, 2021р.
Шановні колеги!
Не секрет, що в даний час зростає число дітей з труднощами в навчанні, різними порушеннями, труднощами в адаптації, які проявляються порушенням мовлення, мислення, змінами якостей психіки. Ця ситуація ставить перед нами завдання пошуку ефективних форм і прийомів профілактики і зміцнення здоров'я дітей в умовах дошкільного навчального закладу.
На нашу думку, формами такої роботи можуть стати комплекси кінезіологічних вправ. Кінезіологія – це наука, яка вивчає головний мозок через рухи. Кінезіологічні вправи (або як їх ще називають «Гімнастика мозку») - це комплекс рухів, що дозволяють активізувати міжпівкульні зв’язки, розвивати мозолисте тіло, поліпшити пам'ять, увагу, мову, просторові уявлення, розвинути дрібну і загальну моторику, полегшити процес читання і письма, знизити стомлюваність, зайву напругу, підвищити стресостійкість організму. Причому, чим інтенсивніше навантаження, тим помітніші ці зміни! Ці вправи прості у використанні і можуть мати як швидкий, так і накопичувальнийя ефект. Вправи ці потрібно робити щодня, по 10-15 хвилин, бажано в спокійній обстановці. Головне - рухи повинні ускладнюватися і частота їх виконання повинна рости!
Я пропоную вам спробувати разом зі мною зробити кілька вправ для рук, які можна використовувати на заняттях з дітьми.
Послідовно в досить швидкому темпі ритмічно з'єднувати великий палець
спочатку з вказівним, потім з усіма іншими вперед-назад - це буде прямий порядок.
Я вітаюсь з усіма,
Вчусь в садочку недарма.
Завжди я кажу привіт
Курці, що біля воріт.
Починати гру аналогічно прямим кільцям . Раптом дорослий командує : «Без середнього!» - дитина продовжує перебор, пропускаючи середній пальчик. Потім наступна команда: «Без мізинця!» і т.д. Темп гри збільшується, якщо малюк помилився, отримує штрафний бал.
Цей варіант самий складний, але при хорошому тренуванні доступний дошкільникам старшого віку.
Ліва рука змикає вказівний і великий пальці, права – великий і мізинець . Під римований текст або такт рахунку ліва і права руки здійснюють одночасні різноспрямовані рухи: ліва рука змикає великий палець почергово із середнім, безіменним, мізинцем, а права відповідно з безіменним, середнім, вказівним. Потім слідують рухи в протилежному напрямку.
Права рука розгорнута долонею до себе, стиснута в кулак, відставлений убік великий палець. Долоня лівої руки - паралельна підлозі, впирається кінчиками пальців в кулак (біля основи мізинця). Тепер потрібно повторити позицію дзеркально (права рука зібрана в кулак, ліва пряма паралельно підлозі). Повернутися до вихідного положення і повторити ще 6-8 разів. Прискорювати темп виконання, не забуваючи притискати пальці до кулачка і відставляти великі пальці. веикі. Вправа вимагає тренування, вона може вийти далеко не відразу. Пам'ятайте, чим складніше завдання, тим воно корисніше!
Ускладнений варіант завдання, висувати язичок в сторону ліктя руки, яка розташована паралельно підлозі.
Вправа виконується аналогічно лезгінці до кулачка, тільки правий кулак з відставленим великим пальцем розвертати від себе. Долоня лівої руки - паралельна підлозі, впирається кінчиками пальців в великий палець. Повторити позицію в дзеркальному відображені.
Ускладнений варіант завдання, висувати язичок в сторону ліктя руки, яка розташована паралельно підлозі.
Лівою рукою взятися за кінчик носа, а правою рукою - за протилежне вухо. Одночасно відпустити вухо і ніс, плеснути в долоні змінити положення рук «з точністю до навпаки».
Схрестити руки долонями одна до одної, зчепити пальці в замок, вивернути руки до себе. Рухати пальцем, який вкаже ведучий. Палець повинен рухатися точно і чітко. Послідовно у вправі повинні брати участь всі пальці обох рук.
Дякую за увагу!
1