Консультація для вихователів "Користь кінезіологічних вправ в розвитку дошкільників"

Про матеріал
Консультація для вихователів "Користь кінезіологічних вправ в розвитку дошкільників"
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Консультація для вихователів

на тему:

«Користь кінезіологічних вправ в розвитку дошкільників»

 

 

 

 

 Підготувала

 вихователь

 Шелудько С.П.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дніпрорудне, 2021р.

 

 

Шановні колеги!

Не секрет, що в даний час зростає число дітей з труднощами в навчанні, різними порушеннями, труднощами в адаптації, які проявляються порушенням мовлення, мислення, змінами якостей психіки. Ця ситуація ставить перед нами завдання пошуку ефективних форм і прийомів профілактики і зміцнення здоров'я дітей в умовах дошкільного навчального закладу.

На нашу думку, формами такої роботи можуть стати комплекси кінезіологічних вправ. Кінезіологія – це наука, яка вивчає головний мозок через рухи. Кінезіологічні вправи (або як їх ще називають «Гімнастика мозку») - це комплекс рухів, що дозволяють активізувати міжпівкульні  зв’язки, розвивати мозолисте тіло, поліпшити пам'ять, увагу, мову, просторові уявлення, розвинути дрібну і загальну  моторику, полегшити процес читання і письма, знизити стомлюваність, зайву напругу, підвищити стресостійкість організму. Причому, чим інтенсивніше навантаження, тим помітніші ці зміни! Ці вправи прості у використанні і можуть мати як швидкий, так і накопичувальнийя ефект. Вправи ці потрібно робити щодня, по 10-15 хвилин, бажано в спокійній обстановці. Головне - рухи повинні ускладнюватися і частота їх виконання повинна рости!

Я  пропоную вам спробувати разом зі мною зробити кілька вправ для рук, які можна використовувати на заняттях з дітьми.

  1. Прямі кільця
  2. Кільця з пропуском пальчика
  3. Зворотні кільця
  4. Лезгінка  до кулачка (з язичком)
  5. Лезгінка до пальчика
  6. Ніс – вухо
  7. Змійка
  1. Прямі кільця.

Послідовно в досить швидкому темпі ритмічно  з'єднувати великий палець

спочатку з вказівним, потім з усіма іншими  вперед-назад - це буде прямий порядок.

Я вітаюсь з усіма,

Вчусь в садочку недарма.

Завжди я кажу привіт

Курці, що біля воріт.

 

  1. Кільця з пропуском пальчика

Починати гру аналогічно прямим  кільцям . Раптом дорослий командує : «Без середнього!»  - дитина продовжує перебор, пропускаючи середній пальчик. Потім наступна команда: «Без мізинця!» і т.д. Темп гри збільшується, якщо малюк помилився, отримує штрафний бал.

  1. Зворотні кільця

Цей варіант самий складний, але при хорошому тренуванні доступний дошкільникам старшого віку.

Ліва рука змикає вказівний  і великий пальці, права – великий і мізинець . Під римований текст або такт рахунку ліва і права руки здійснюють одночасні різноспрямовані рухи: ліва рука змикає  великий палець почергово із середнім, безіменним, мізинцем, а права відповідно з безіменним, середнім, вказівним. Потім  слідують рухи в протилежному напрямку.

  1. Лезгінка  до кулачка

Права рука розгорнута долонею до себе, стиснута в кулак, відставлений убік великий палець. Долоня лівої руки - паралельна підлозі, впирається кінчиками пальців в кулак (біля основи мізинця). Тепер потрібно повторити позицію дзеркально (права рука зібрана в кулак, ліва пряма паралельно підлозі). Повернутися до вихідного положення і повторити ще 6-8 разів. Прискорювати темп виконання, не забуваючи притискати  пальці до кулачка  і відставляти великі пальці. веикі. Вправа вимагає тренування, вона може вийти далеко не відразу. Пам'ятайте, чим складніше завдання, тим воно корисніше!

Ускладнений варіант завдання, висувати язичок в сторону ліктя руки, яка розташована паралельно підлозі.

  1. Лезгінка до пальчика

Вправа виконується аналогічно лезгінці до кулачка, тільки правий кулак з відставленим великим пальцем  розвертати від себе. Долоня лівої руки - паралельна підлозі, впирається кінчиками пальців в  великий палець. Повторити позицію в дзеркальному відображені.

Ускладнений варіант завдання, висувати язичок в сторону ліктя руки, яка розташована паралельно підлозі.

  1. Ніс – вухо

Лівою рукою взятися за кінчик носа, а правою рукою - за протилежне вухо. Одночасно відпустити  вухо і ніс, плеснути  в долоні змінити  положення рук «з точністю до навпаки».

  1. Змійка

Схрестити  руки долонями одна до одної, зчепити  пальці в замок, вивернути руки до себе. Рухати пальцем, який вкаже ведучий. Палець повинен рухатися точно і чітко. Послідовно у вправі повинні брати участь всі пальці обох рук.

 

Дякую за увагу!

1

 

docx
Пов’язані теми
Дошкільна освіта, Інші матеріали
Інкл
Додано
18 лютого 2021
Переглядів
775
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку