Консультація для вихователів
«Особливості патріотичного виховання дошкільнят в сучасних умовах»
Однією з головних завдань дошкільних освітніх установ, закладених у програмах навчання і виховання у дитячому садку, незалежно від профілю, є патріотичне виховання дітей.
Нинішні діти ростуть в епоху, що відрізняється від часу їх батьків: інші цінності, ідеали, правила. Змінилося ставлення людей до Батьківщини. Дійсно, втрачаються поняття обов'язку перед суспільством і Батьківщиною, розмиваються і заперечуються раніше існуючі моральні цінності і орієнтири, порушується зв'язок між поколіннями...
Пояснити дітям, що в сучасних економічних і політичних умовах, чому вони повинні бути патріотами своєї Батьківщини - складно. Адже в реальному житті їх оточує неприваблива дійсність: фільми, переповнені сценами насильства, де розповідається про безмежну владу кримінальних структур; газети, журнали, рясніють матеріалами схожого змісту; безробіття, пияцтво, наркоманія; безпритульні і жебраки; комп'ютерні ігри, в яких переможець той, хто більш жорстокий і хитріший.
Однак всі ці труднощі не є причиною припинення патріотичного виховання. Як би не змінювалося суспільство, виховання у дітей любові до своєї країни, свого міста, необхідно показати з кращої сторони.
Нам, дорослим, необхідно пам'ятати, що якщо ми серйозно не займаємося вихованням майбутньої особистості з раннього віку, ми не отримаємо нового покоління людей, здатних підняти і прославити Україну.
Патріота може виховати тільки людина, яка любить свою Батьківщину, визнає і поважає не тільки свої права, але й права інших, роблячи все для того, щоб Батьківщиною можна було пишатися...
У зв'язку з цим значно зростає роль і відповідальність педагога, який веде цю копітку роботу.
Виховання моральних почуттів в історії педагогіки завжди приділяють лось велику увагу. Василь Олександрович Сухомлинський вважав, що з малих років важливо, виховуючи почуття, вчити дитину співвідносити власні бажання з інтересами інших. Той, хто в ім'я своїх бажань відкидає в бік закони совісті і справедливості, ніколи не стане справжньою людиною і громадянином.
Патріотичне почуття не виникає саме по собі. Це результат тривалого цілеспрямованого виховного впливу на людину, з самого раннього віку.
Почуття Батьківщини пов'язано і з захопленням тим, що малюк бачить перед собою, чому він дивується і що викликає відгук у його душі... І хоча багато вражень ще не зрозумілі йому повністю, але, «пропущені через дитяче серце», вони відіграють величезну роль у становленні особистості патріота.
Величезне значення для виховання у дітей інтересу і любові до рідного краю має його найближче оточення. Поступово дитина знайомиться з дитячим садом, рідною вулицею, містом, а потім уже зі своєю країною, її столицею і символами. Тому, починати роботу з патріотичного виховання потрібно зі створення для дітей теплої, затишної атмосфери. Кожен день дитини в дитячому садку повинен бути наповнений радістю, усмішками, добрими друзями, веселими іграми. Адже з виховання почуття прихільності до рідного дитячого саду, рідної вулиці, рідній сім'ї починається формування того фундаменту, на якому буде зростати більш складне утворення - почуття любові до своєї Вітчизни.