Консультація для вихователів «Розвиток дрібної моторики дітей дошкільного віку с ЗПР за допомогою прищіпок»

Про матеріал

Розвиток дрібної моторики сприяє розвитку орієнтування в просторі; зорово-моторної координації і тісно пов'язана з пізнавальною діяльністю. Прищіпка для білизни сприяє формуванню, а потім розвитку руху стискання і розгинання кінчиків пальців правої і лівої руки. Спостерігаючи за дитиною, можна визначити якою рукою краще працює - правої або лівої.

Перегляд файлу

«Розвиток дрібної моторики дітей дошкільного віку с ЗПР за допомогою прищіпок»

(консультація для вихователів)

 

Розвиток дрібної моторики сприяє розвитку орієнтування в просторі; зорово-моторної координації і тісно пов'язана з пізнавальною діяльністю.

В.А. Сухомлинський писав: «Витоки творчих здібностей і обдарування дітей - на кінчиках їхніх пальців. Від пальців, образно кажучи, йдуть найтонші струмочки, які живлять джерело творчої думки. Чим більше впевненості і винахідливості в русі дитячої руки, тим тонше взаємодія із знаряддям праці, чим складніше руху, необхідні для цієї взаємодії, тим глибше входить взаємодія руки з природою, з суспільною працею в духовне життя дитини. Іншими словами: чим більше майстерності в дитячій руці, тим розумніша дитина».

У дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку рівень розвитку дрібно моторних функцій не відповідають віковій нормі. Тому протягом усього перебування дитини в ДНЗ, групі компенсує спрямованості протягом 3-4 років (1 року), а також при підготовці дітей до шкільного навчання, необхідно активно включати завдання і вправи з розвитку дрібної моторики рук, орієнтуванні в просторі і зорово просторової координації. Корекційно-розвиваючі завдання і вправи з даної проблеми повинні використовувати у своїй роботі корекційні педагоги (вихователі, вчителі-дефектологи, вчителі-логопеди) в безпосередньо організованою діяльності, вільної діяльності і на заняттях.

Щоб міцно, легко і твердо утримувати олівець (кулькову ручку) в руці, у дитини повинні бути розвинені 3 пальці правої (лівої) руки.

Прищіпка для білизни сприяє формуванню, а потім розвитку руху стискання і розгинання кінчиків пальців правої і лівої руки. Спостерігаючи за дитиною, можна визначити якою рукою краще працює - правої або лівої. Якщо у дитини схильність працювати лівою рукою, то виправляти цю схильність не слід. Можна вітати роботу дитини обома руками.

Матеріал для вправ: різнокольорові прищіпки для білизни основних кольорів (червоний, синій, зелений, жовтий; можна додати білий) пластмасові або дерев'яні, плоска фігура з товстого картону (сонечко, їжачок і ін.), або ковроліну. Дуже цікаво використовувати в роботі декоративні прищіпки (пташки, ягідки, кукурудза та ін.).

Дитина бере коробку (пластмасову кошик) з прищіпками і площинну фігуру. Педагог пропонує зробити промінчики сонечка (різнокольорові або однотонні), колючки їжакові і т.д. прищепка в рукахІнструкція: у тебе в руках фігура їжака, сонечка та ін. В коробці лежать різнокольорові прищіпки. Але у сонечка немає промінчиків, Йому сумно, давай прикріпимо промінчики сонечку з використанням різнокольорових прищіпок. Слухай уважно завдання. Береш синю прищіпку (або прищіпку іншого кольору), потім червону, жовту, зелену, білу (або однотонні пластмасові або дерев'яні). Прищіпки причіплювати близько один до одного, виконуючи строго певну послідовність, яку визначив педагог - словесно або за зразком. Дитина виконує завдання самостійно або (у міру необхідності) під контролем з боку педагога.

Потім разом з дитиною перевірити правильність виконання завдання і виправити допущені помилки.

Примітка. Перед тим як дитина почне виконувати завдання, педагог показує правильність утримання прищіпки в руці, положення пальців і силу натиску на прищіпку.

 Дитині замість площинних фігур пропонується причепити прищіпки по краях коробки (кошики, пластикового контейнера), в якій вони зберігаються. Колірну послідовність також визначає педагог.

Можна запропонувати інше завдання. Береться полотно, яке складається з металевих кіл, які обв'язані нитками і з'єднані між собою. Кола розташовані так: 4х6.

Інструкція: візьми прищіпку червоного кольору. Причепи її на самий верхній гурток зліва. На наступний кружок - синій; жовтий; зелений. На наступному ряду прищіпки розташовуються в шаховому порядку (інструкцію дає педагог).

Візьми прищіпку будь-якого кольору. Якого кольору у тебе прищіпка? Причепи її на верхній гурток зліва і назви будь-яке домашнє тварина (опрацьовувати будь-яку попередню тему). Такий же спосіб розміщення прищіпок можна використовувати для повторення попереднього матеріалу (дуже актуально для дітей із затримкою психічного розвитку для активізації процесів пам'яті). Під час виконання завдання дітьми стежити за тим, щоб діти не називали однакові предмети.

Приклади прищіпок для використання в роботі з дітьми:

 

http://festival.1september.ru/articles/626555/f_clip_image007.jpghttp://festival.1september.ru/articles/626555/f_clip_image006.jpgприщепки птичка

   

 

 

 

 

 

http://festival.1september.ru/articles/626555/f_clip_image008.jpghttp://festival.1september.ru/articles/626555/f_clip_image012.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
26 липня 2018
Переглядів
1709
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку