Консультація для вихователя "Організація дистанційної роботи в ЗДО"

Про матеріал
Коротко про перші кроки впровадження дистанційної роботи в ЗДО і чому не потрібно боятися "дистанційки"
Перегляд файлу

Детские рамочки для текстаКОНСУЛЬТАЦІЯ ДЛЯ ВИХОВАТЕЛЯ

«Організація дистанційної роботи в ЗДО»

 

 Ситуація в сучасному світі вимагає від нас певних зусиль, гнучкості, багатозадачності та вміння опрацьовувати більший об'єм різноманітної інформації. Разом з тим є життєва необхідність переходити в більш безпечний варіант роботи, навчання, комунікації – дистанційний. Що ж таке дистанція і чи потрібно її боятися?

Відповідь однозначна: «Ні!» Дистанційний формат освітнього процесу або ж дистанційна робота – це так званий must have сучасного педагога, який дає змогу працювати, навчати і навчатися, виховувати, спілкуватися, обмінюватися думками, ідеями, напрацюваннями в будь – який час, в будь – якому місці та при будь – яких обставин.

Дистанційна робота - це така форма організації праці, коли робота виконується працівником за місцем його проживання чи в іншому місці за його вибором, у тому числі за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій, але поза приміщенням роботодавця. Дистанційне навчання – форма організації і реалізації освітнього процесу, за якою його учасники (об’єкт і суб’єкт навчання) здійснюють освітню взаємодію принципово і переважно екстериторіально.

Аби організувати дистанційну роботу педагогу необхідно, перш за все, врахувати можливості учасників освітнього процесу (батьків і дітей зокрема) з передбаченням ресурсу, яким можна буде користуватися для обміну інформацією між вихователем та сім’ями.

Детские рамочки для текстаНа час дистанційного режиму вихователю слід мати індивідуальний план роботи. В плані необхідно зазначати зміст роботи (робота з дітьми, з батьками, самоосвіта, організаційно-педагогічна тощо), термін та форму виконання (платформи та сервіси за допомогою, яких буде відбуватися взаємодія з учасниками освітнього процесу, а також сайти, якими можна буде користуватися для самоосвіти та формування завдань для дошкільнят/батьків). Завдання для дошкільнят повинні подавати в ігровій формі.

     Важливо при цьому організувати зворотній зв’язок з сім’ями вихованців, використовуючи різноманітні платформи, щоб переконатися, чи засвоїли дошкільнята запропоновану тему/завдання. Тому, вихователю слід інформувати всіх батьків здобувачів освіти про особливості освітнього процесу в період дистанції. Для цього необхідно створити закриті спільноти в соціальних мережах (Вайбер /Телеграм/ Фейсбук /Інстаграм) за визначеними спільно з батьками принципами організації груп та правилами спілкування, навчання. Інструментами спілкування в дистанційній роботі можуть бути електронна пошта, форум, чат, блог тощо. Але при здійснені відео – спілкування необхідно врахувати, що для дітей від 2 до 5 років встановлено ліміт ґаджетів - не більше однієї години екранного часу на день (не має значення, чи це мультик, чи гра, чи корекційне заняття, які ви підготували), а одна форма заняття не може перевищувати 15 хвилин перед екранами.

Алгоритм впровадження дистанційної форми освітнього процесу:

  1. Визначитися разом з батьками дітей щодо застосунку, через який буде здійснюватися комунікація. Допускається вибір декількох варіантів для комунікації і один для проведення роботи безпосередньо з дітьми.
  2. Спланувати заняття з урахуванням «дистанційки» (за часом та наповнюваністю).
  3. Створити навчальні матеріали, враховуючи, що дистанційна робота – це надавання допомоги дітям самостійно розібратися з тим, чого вони не знають або не розуміють.
  4. Враховувати, що не всі діти можуть бути однаково активно залучені до освітньої діяльності. Потрібен індвідуальний підхід.
  5.                                                  Продумати форму отримання зворотнього зв'язку.

 

 

Детские рамочки для текстаСловничок термінів

  • Електронна пошта – це стандартний сервіс інтернету, що забезпечує передавання повідомлень, як у формі звичайних текстів, як і в інших формах (програмах, графіці, звуках, відео) у відкритому чи зашифрованому вигляді.
  • Форум – найпоширеніша форма спілкування педагогів один з одним та батьками. Кожний форум присвячений якійсь проблемі або темі. Модератор форуму реалізує дискусію чи обговорення, стимулюючи запитаннями, повідомленнями, новою цікавою інформацією. Програмне забезпечення форумів дозволяє прикріпити різні файли певного розміру. Кілька форумів можна об’єднати в один великий. 
  • Чат – спілкування користувачів мережі в режимі реального часу, засіб оперативного спілкування людей через інтернет. Є кілька різновидів чату: текстовий, голосовий, аудіовідеочат.
     Найбільш поширений – текстовий. 
  • Блог – форма спілкування, яка нагадує форум, де право на публікацію належить одній особі чи групі людей.
  • must have - повинен мати - необхідна річ, предмет першочерогвої потреби і постійного користування.

 

 

 

docx
Додано
27 вересня 2023
Переглядів
329
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку