КОНСУЛЬТАЦІЯ ДЛЯ ВИХОВАТЕЛЯ
«Організація дистанційної роботи в ЗДО»
Ситуація в сучасному світі вимагає від нас певних зусиль, гнучкості, багатозадачності та вміння опрацьовувати більший об'єм різноманітної інформації. Разом з тим є життєва необхідність переходити в більш безпечний варіант роботи, навчання, комунікації – дистанційний. Що ж таке дистанція і чи потрібно її боятися?
Відповідь однозначна: «Ні!» Дистанційний формат освітнього процесу або ж дистанційна робота – це так званий must have сучасного педагога, який дає змогу працювати, навчати і навчатися, виховувати, спілкуватися, обмінюватися думками, ідеями, напрацюваннями в будь – який час, в будь – якому місці та при будь – яких обставин.
Дистанційна робота - це така форма організації праці, коли робота виконується працівником за місцем його проживання чи в іншому місці за його вибором, у тому числі за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій, але поза приміщенням роботодавця. Дистанційне навчання – форма організації і реалізації освітнього процесу, за якою його учасники (об’єкт і суб’єкт навчання) здійснюють освітню взаємодію принципово і переважно екстериторіально.
Аби організувати дистанційну роботу педагогу необхідно, перш за все, врахувати можливості учасників освітнього процесу (батьків і дітей зокрема) з передбаченням ресурсу, яким можна буде користуватися для обміну інформацією між вихователем та сім’ями.
На час дистанційного режиму вихователю слід мати індивідуальний план роботи. В плані необхідно зазначати зміст роботи (робота з дітьми, з батьками, самоосвіта, організаційно-педагогічна тощо), термін та форму виконання (платформи та сервіси за допомогою, яких буде відбуватися взаємодія з учасниками освітнього процесу, а також сайти, якими можна буде користуватися для самоосвіти та формування завдань для дошкільнят/батьків). Завдання для дошкільнят повинні подавати в ігровій формі.
Важливо при цьому організувати зворотній зв’язок з сім’ями вихованців, використовуючи різноманітні платформи, щоб переконатися, чи засвоїли дошкільнята запропоновану тему/завдання. Тому, вихователю слід інформувати всіх батьків здобувачів освіти про особливості освітнього процесу в період дистанції. Для цього необхідно створити закриті спільноти в соціальних мережах (Вайбер /Телеграм/ Фейсбук /Інстаграм) за визначеними спільно з батьками принципами організації груп та правилами спілкування, навчання. Інструментами спілкування в дистанційній роботі можуть бути електронна пошта, форум, чат, блог тощо. Але при здійснені відео – спілкування необхідно врахувати, що для дітей від 2 до 5 років встановлено ліміт ґаджетів - не більше однієї години екранного часу на день (не має значення, чи це мультик, чи гра, чи корекційне заняття, які ви підготували), а одна форма заняття не може перевищувати 15 хвилин перед екранами.
Алгоритм впровадження дистанційної форми освітнього процесу:
Словничок термінів