Контроль якості викладання дисциплін

Про матеріал

Матеріал призначений для роботи методистів та викладачів.Адже важливим аспектом професійного росту викладача є отривання досвіду шляхом відвідування занять своїх колег. Вивчення досвіду роботивикладачів і його узагальнення один із основних етапів роботи методиста.

Перегляд файлу

Індустріально-педагогічний технікум КІ Сум ДУ

 

 

 

 

 

 

 

 «Контроль якості викладання дисциплін»

 

 

Підготував:

заступник директора з навчальної роботи  Кравченко О.О.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2018 р.

Важливим етапом вивчення і узагальнення досвіду роботи викладача є контроль якості проведення ним занять. Одним із методів контролю є відвідування та аналіз занять.

При будь-якій методиці контролю якості проведення заняття, повинно відбутися попереднє вивчення робочої програми і змісту заняття, визначення мети відвідування.

Аналіз діяльності викладача розпочинається з вивчення його  організаційної діяльності по підготовці до заняття, а саме наявність: робочої програми, плану заняття, конспекту лекції, методичних вказівок та інструкції з проведення практичного чи лабораторного заняття, роздаткового матеріалу, плакатів, мультимедійної презентації, тощо.

При відвідуванні навчального заняття перевіряється:

  •  відповідність плану заняття робочій програмі та запису в журналі академічної групи;
  • виконання викладачем психологічних і гігієнічних вимог в організації заняття;
  • знання предмета викладачем і його дидактичні здібності;
  • педагогічна культура, такт і зовнішній вигляд викладача;
  • емоційність, точність, використання спеціальної термінології;
  • дотримання  вимог і правил охорони праці і техніки безпеки;
  • дотримання вимог до ведення конспектів лекцій, оформлення практичних і лабораторних робіт та інше;

При відвідуванні звертається увага на наступні аспекти діяльність викладача на занятті:

  • врахування на занятті принципу науковості, принципу доступності, принципу  наочності, принципу активності, знання індивідуальних особливостей студентів;
  • як викладачу вдається подавати новий матеріал з опорою на раніше вивчений, тобто здатність до актуалізації опорних знань. Чи створює це передумови для міцного усвідомленого засвоєння знань?
  •  як викладач ставить проблему на занятті і залучає студентів до її вирішення, наскільки правильно і ефективно викладач збуджує допитливість і розумову активність студентів на занятті;
  •   як взаємодіє викладач зі студентами;
  •    оптимальність методів навчання, використаних викладачем на занятті, їх відповідність логічній послідовності заняття;
  • уміння викладача ефективно використовувати міжпредметні зв'язки та мотивацію до майбутньої професії під час проведення заняття;
  • навики і ефективність використання викладачем ТЗН в ході заняття;
  • ефективність контролю за знаннями студентів і об'єктивність та обґрунтованість їх оцінювання викладачем;
  • виховна спрямованість заняття: дотримання принципу єдності процесу навчання та виховання;
  • дисципліна і організованість студентів на занятті;
  •  раціональність використання часу заняття.

Проводиться також аналіз діяльності студентів на відвіданому занятті, а саме:

  • психологічна готовність студентів до навчального процесу на занятті;
  • наявність у студентів інтересу до заняття і навчального предмета;
  • активність і працездатність студентів на різних етапах заняття;
  • наявність у студентів навичок самостійної роботи;
  • участь студентів у вирішенні проблеми або проблемної ситуації на занятті;
  • уміння формувати, обґрунтувати і доводити власну думку;

 рівень засвоєння отриманих знань;

  •   рівень аналітичного мислення у студентів на занятті: уміння самостійно знаходити відповіді на проблемні питання;
  •   уміння застосовувати на практиці отримані знання;
  •  уміння студентів переключати увагу з одного виду діяльності на інший;
  • розвиток ораторських здібностей, письмових і графічних навичок;
  • організованість групи, ступінь толерантного та коректного ставлення студентів до викладача і один до одного;
  • зовнішній вигляд студентів на занятті.

В ході відвідування заняття з метою контролю якості викладання оформлюється «Картка контролю заняття»

Після відвідування заняття проводиться його аналіз, робляться висновки пропозиції надаються рекомендації. При цьому:

  • відзначаються позитивні сторони діяльності і викладача і студентів ;
  • вказується на слабкі сторони і недоліки;
  • надаються методичні поради і пропозиції по усуненню недоліків і помилок;
  • підводиться підсумок і робиться загальний висновок.

 

 

doc
Пов’язані теми
Етика, Планування
Додано
7 грудня 2018
Переглядів
829
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку