Квест для учнів 7-9 класів на тему: "Хрещення Київської Русі як передумова європейського вибору України", присвячений 1030-річчю хрещення нашої держави. Захід інтегрований з історією України. Мета заходу: розширити знання учнів про Хрещення Київської Русі та його історичне значення; розвивати критичне мислення; формувати вміння працювати в команді; виховувати інтерес до історії та культури українського народу, повагу до християнських цінностей, релігійну толерантність, почуття національної гідності.
Сценарій
Тема.Хрещення Київської Русі як передумова європейського вибору України
Мета. Розширити знання учнів про Хрещення Київської Русі та його історичне значення. Розвивати критичне мислення, формувати вміння працювати в команді. Виховувати інтерес до історії та культури українського народу, повагу до християнських цінностей, релігійну толерантність, почуття національної гідності.
Форма проведення: квест.
Місце проведення: актовий зал та кабінети школи.
Учасники: учні 7-9 класів (3 команди, по 5 учасників в кожній).
Обладнання: картки із завданнями, маршрутні листи.
Тривалість проведення – 1 година.
Хід квесту
І. Організаційний момент.
1.Вступне слово вчителя. Цього року відзначаємо 1030 років від того часу, як Київська Русь прийняла християнство. Ця історична подія поклала початок нової епохи, коли була створена Київська держава й утвердилася національна духовна традиція. Ми, українці, усвідомлюємо значимість цьогорічного святкування ювілею Хрещення Київської Русі та очікувань українського суспільства об’єднуватися навколо спільних ідей та реалізовувати їх. Європейський вибір пращурами сучасних українців було зроблено в ті часи, коли чимало регіонів Європи ще не були хрещеними і лише зароджувалися як держави.
Подія історичного Хрещення нашої європейської держави є головною темою квесту.
Учасники квесту – 3 команди, які вже обрали капітанів. Та перш ніж розпочати гру, необхідно ознайомитися з правилами проведення квесту.
2.Оголошення правил проведення квесту:
1. Командам будуть запропоновані завдання. Кожна команда розпочне гру з тої станції, якою вона буде за номером жеребкування.
2. У команді мають працювати виключно всі учні. Озвучує відповідь капітан.
3. Для квесту пропонується 6 станцій, подолання кожної з яких оцінюється і заповнюється у відповідному маршрутному листі учнем-помічником.
4. На кожній станції є учень-помічник.
5. Перемагає та команда, яка найшвидше відвідає всі станції і дасть правильні відповіді.
6.Після останньої станції команда поспішає в актовий зал для підведення підсумків.
Слідкувати за проведенням квесту, оцінювати учасників, підводити підсумки буде журі.
Отже, все готово для того, щоб розпочати квест: у нас є команди, капітани, учні-помічники, члени журі, ми знайомі з правилами. Залишилось провести жеребкування. Учасники гри – 3 команди. За правилами жеребкування: хто отримає картку з №1 – починає гру із завдань станції №1 (каб.№36); картку з №2 – завдання станції №2 (каб. №33); картку з №3 – завдання станції №3 (каб. №14).
P.S. Хто розпочинав квест із станції №2, той має закінчити станцією №1(№2,3,4,5,6,1), із станції №3 – закінчує станцією №2 (№3,4,5,6,1,2).
3. Жеребкування для капітанів команд.
Команда №1 отримує конверт, в якому вказано маршрут «Кабінет №36» і маршрутний лист.
Команда №2 отримує конверт, в якому вказано маршрут «Кабінет №33» і маршрутний лист.
Команда №3 отримує конверт, в якому вказано маршрут «Кабінет №14» і маршрутний лист.
ІІ. Основна частина квесту.
Квест розпочато. Команди відправляються у кабінети (станції), номер яких вказано в конвертах. На кожній станції учень-помічник швидко дає капітану команди картку із завданням, після озвучення відповіді записує бали в маршрутний лист, віддає капітану маршрутний лист, вказує наступну станцію (кабінет). І так всі 6 станцій. Після останньої станції учасники повертаються в актовий зал.
Станції та завдання
(для учнів-помічників)
1станція «Загадкова». Відгадати загадку (каб. №36)
Нову христову віру дав
І срібну гривну карбував,
На Бузі місто збудував,
Один - три прізвиська він мав.
То, хто ж така оця людина,
Яку так славить Україна? (Володимир Великий).
2 станція «Поетична». Вставити пропущені слова (каб. №33)
Володимир – князь великий
Охрестив Киян в Дніпрі,
Потім церкву Десятинну
Він поставив на Горі.
Знав тебе народ ласкавим,
Називав теж «Сонцем Ясним»,
Бо зробив ти край великим,
А свій люд – багатим, щасним.
Ти зібрав всі Руські землі
Від Кавказу до Карпати –
І від моря аж по Волгу
Став «Великий» панувати.
Ти віддав в громаді владу
Всім найстаршим громадянам,
Сам став зверхнім судією
Й опікуном всіх підданим.
Християнську вніс ти віру
У народ – мов цвіт обнови,
Що красив нам нашу землю
Світом правди і любові.
І побивши печенігів –
Жив з сусідами у згоді;
Лад поширював в державі
І добробут у народі.
Тож за твого князювання
Край зацвів, як квітка рожі –
І за те ти в нас «Великий»
А «Святий» у церкві Божій.
3 станція «Літописна». Знайти і виправити помилки у літописному тексті (слова, виділені жирним шрифтом, замінити правильними), (каб. №14)
Ярослав (Володимир) схиляється до обрання іншої релігії. Нею стало вже знане русичами візантійське католицтво (християнство). Існує літописна легенда, що перш ніж наважитися на цей крок, великий князь розіслав у різні країни послів для «випробування віри» з метою виявити кращу з них. Після їх повернення у 1987 (987) році рада старійшин обговоривши різні віри, обрала язичництво (християнство).
4 станція «Мудрагелики». Дати відповідь на запитання (каб. №43)
За кожну правильну відповідь - 1 бал.
1.Онук княгині Ольги, батько Ярослава Мудрого? (Володимир Великий)
2. Віра в багатьох богів, що існувала на Русі до прийняття християнства?
( Язичництво )
3.Як називалась перша слов янська держава? (Київська Русь)
4. Тризуб на монетах з'явився за князя? (Володимира)
5. Рік запровадження християнства в Київській Русі? (988)
5 станція «Історична». Відповісти на запитання (каб. 8)
1)Якому святому належать пророчі слова і про яке місто йдеться: «Бачите ви гори сі? Так от, на сих горах возсіяє благодать Божа, і буде город великий, і церков багато воздвигне Бог»? (Св. Андрій Первозванний, Київ -2 бали)
2)Хто і до кого так звертався: «Так, онуку, я вірую в Єдиного Бога, що створив світ і нас людей, який любить всіх однаково: слабких і сильних, бідних і багатих. В цій вірі - сила і спасіння нашого народу»? (Княгиня Ольга до князя Володимира – 2 бали)
3)Вказати, яка це подія, який рік і який святий виконав цю місію: «На берегах Дніпра відбулася подія, внаслідок якої Київ став містом-основоположником історичної, культурної, моральної й духовної епохи в житті всіх слов’янських народів»? (Хрещення Київської Русі, 988р., князь Володимир Великий – 3бали)
4)Як називається перший твір, в якому описано історичну, духовно-культурну подію хрещення і хто його автор? («Повість минулих літ», Нестор Літописець – 2 бали)
6 станція «Сучасна». Написати прізвище священика, кардинала, архиєпископа, колишнього глави УГКЦ, який залишив настанови для українців (каб. 15)
«Україна завжди була і є частиною Європи. Це європейська країна, яка виросла на християнських засадах. Європейський союз — не вся Європа, а велике економічне об'єднання. Причому Європа культурно неможлива без України.
А ми часто хочемо забути про свою спадщину, приймаючи все європейське як одкровення. Важливо бути частиною Європи, важливо придивлятися до духовного та суспільного розвитку інших європейських країн, до справедливості і поваги прав людини. Придивлятися, але не занурюватися в Європу бездумно. Адже в Україні є своя культура. Подумайте про Тараса Шевченка, про Івана Франка. Якщо б ми серйозно роздумували над власними досягненнями і культурою, ми б здивувалися, як багато у нас є гідного» (Блаженніший Любомир Гузар)
ІІІ. Підсумок квесту.
Журі. Оголошення результатів за підсумками маршрутних листів.
Нагородження команд.
Вчитель. Дорогі діти. Я сподіваюся, що великі звершення наших предків і конкретні приклади сучасних патріотів допомагатимуть зміцнювати нашу волю та прагнення жити в успішній, реалізований, європейській країні.
Маршрутний лист команди № ______
№ |
Станція |
Кабінет |
Максимальні бали |
Реальні бали |
1 |
Загадкова |
№36 |
1 |
|
2 |
Поетична |
№33 |
6 |
|
3 |
Літописна |
№14 |
4 |
|
4 |
Мудрагелики |
№43 |
5 |
|
5 |
Історична |
№8 |
9 |
|
6 |
Сучасна |
№15 |
1 |
|
Маршрутний лист команди № ______
№ |
Станція |
Кабінет |
Максимальні бали |
Реальні бали |
1 |
Загадкова |
№36 |
1 |
|
2 |
Поетична |
№33 |
6 |
|
3 |
Літописна |
№14 |
4 |
|
4 |
Мудрагелики |
№43 |
5 |
|
5 |
Історична |
№8 |
9 |
|
6 |
Сучасна |
№15 |
1 |
|
Маршрутний лист команди № ______
№ |
Станція |
Кабінет |
Максимальні бали |
Реальні бали |
1 |
Загадкова |
№36 |
1 |
|
2 |
Поетична |
№33 |
6 |
|
3 |
Літописна |
№14 |
4 |
|
4 |
Мудрагелики |
№43 |
5 |
|
5 |
Історична |
№8 |
9 |
|
6 |
Сучасна |
№15 |
1 |
|
Станції та завдання
(для учасників команд)
1станція «Загадкова». Відгадати загадку (каб. №36)
Нову христову віру дав
І срібну гривну карбував,
На Бузі місто збудував,
Один - три прізвиська він мав.
То, хто ж така оця людина,
Яку так славить Україна? _____________________________
2 станція «Поетична». Вставити пропущені слова (каб. №33)
Володимир – князь великий
Охрестив Киян в Дніпрі,
Потім церкву ________________
Він поставив на Горі.
Знав тебе народ ласкавим,
Називав теж «_______________________»,
Бо зробив ти край великим,
А свій люд – багатим, щасним.
Ти зібрав всі _____________ землі
Від Кавказу до Карпати –
І від моря аж по Волгу
Став «Великий» панувати.
Ти віддав в громаді владу
Всім найстаршим громадянам,
Сам став зверхнім судією
Й опікуном всіх підданим.
__________________ вніс ти віру
У народ – мов цвіт обнови,
Що красив нам нашу землю
Світом правди і любові.
І побивши _____________ –
Жив з сусідами у згоді;
Лад поширював в державі
І добробут у народі.
Тож за твого князювання
Край зацвів, як квітка рожі –
І за те ти в нас «_______________»
А «Святий» у церкві Божій.
3 станція «Літописна». Знайти і виправити помилки у літописному тексті (слова, виділені жирним шрифтом, замінити правильними), (каб. №14)
Ярослав _______________ схиляється до обрання іншої релігії. Нею стало вже знане русичами візантійське католицтво ______________. Існує літописна легенда, що перш ніж наважитися на цей крок, великий князь розіслав у різні країни послів для «випробування віри» з метою виявити кращу з них. Після їх повернення у 1987 _______ році рада старійшин обговоривши різні віри, обрала язичництво __________________.
4 станція «Мудрагелики». Дати відповідь на запитання (каб. №43)
За кожну правильну відповідь - 1 бал.
1.Онук княгині Ольги, батько Ярослава Мудрого? _____________________
2. Віра в багатьох богів, що існувала на Русі до прийняття християнства?__________________
3.Як називалась перша слов янська держава? _______________________
4. Тризуб на монетах з'явився за князя? _________________________
5. Рік запровадження християнства в Київській Русі? ______________
5 станція «Історична». Відповісти на запитання (каб. 8)
1)Якому святому належать пророчі слова і про яке місто йдеться: «Бачите ви гори сі? Так от, на сих горах возсіяє благодать Божа, і буде город великий, і церков багато воздвигне Бог»? (_____________________ ________ -2 бали)
2)Хто і до кого так звертався: «Так, онуку, я вірую в Єдиного Бога, що створив світ і нас людей, який любить всіх однаково: слабких і сильних, бідних і багатих. В цій вірі - сила і спасіння нашого народу»? (________________________ ____________________ – 2 бали)
3)Вказати, яка це подія, який рік і який святий виконав цю місію: «На берегах Дніпра відбулася подія, внаслідок якої Київ став містом-основоположником історичної, культурної, моральної й духовної епохи в житті всіх слов’янських народів»? (______________________________ ______ _____________________________– 3бали)
4)Як називається перший твір, в якому описано історичну, духовно-культурну подію хрещення і хто його автор? (__________________________________ ____________________________– 2 бали)
6 станція «Сучасна». Написати прізвище священика, кардинала, архиєпископа, колишнього глави УГКЦ, який залишив настанови для українців (каб. 15)
«Україна завжди була і є частиною Європи. Це європейська країна, яка виросла на християнських засадах. Європейський союз — не вся Європа, а велике економічне об'єднання. Причому Європа культурно неможлива без України.
А ми часто хочемо забути про свою спадщину, приймаючи все європейське як одкровення. Важливо бути частиною Європи, важливо придивлятися до духовного та суспільного розвитку інших європейських країн, до справедливості і поваги прав людини. Придивлятися, але не занурюватися в Європу бездумно. Адже в Україні є своя культура. Подумайте про Тараса Шевченка, про Івана Франка. Якщо б ми серйозно роздумували над власними досягненнями і культурою, ми б здивувалися, як багато у нас є гідного» (Блаженніший ___________________________________)