Контроль знань із теми "Травми систем організму " зорієнтовані на теоретичні і практичні знання учнів. Даний матеріал можна застосувати і при роботі у групах, тобто, замість опису алгоритму III i IV завдань "Що робити в разі..." учні виконують демонструючи хід дій. Попередньо вчитель готує всі необхідні матеріали для виконання практичних завдань. Оцінюються учні, які коментували, доповнювали. Інші, які були пасивні, завдання не зараховуються. Вчитель бали виставляє, враховуючи і відповіді на аркуші і на практиці. Учні, які були постраждалими і не мали змоги коментувати, дають письмовий алгоритм дій доповнюючи або усний коментар щодо правильних дій чи помилок учасників групи.
Курс «Основи медичних знань» для учнів 10 класу
Контроль знань з теми:
«ТРАВМИ СИСТЕМ ОРГАНІЗМУ ТА ЇХ НАСЛІДКИ»
І варіант
І. Дайте відповіді «так» або «ні» на запитання:
1. У разі носової кровотечі голову закидають назад
2. Джгут ніколи не накладається на стегно і на передпліччя
3. Якщо людина знепритомніла внаслідок сонячного удару, її кладуть на спину на рівну поверхню
4. Якщо людина зблідла і втратила свідомість, її потрібно під ноги підкласти валик
5. Джгут накладають безпосередньо на тіло
ІІ. Виберіть правильну відповідь:
1. У якому положенні треба транспортувати непритомного постраждалого?
а) напівсидячи з поверненою набік головою;
б) лежачи на животі із зігнутою рукою, підкладеною під чоло;
в) лежачи з підкладеним під голову валиком з одягу.
2. За якими ознаками роблять висновок щодо ступеня тяжкості внутрішньої кровотечі?
а) стан свідомості, колір шкіряних покривів, рівень артеріального тиску;
б) показники пульсу, підвищення температури тіла, судоми;
в) різкий біль, поява припухлості, втрата свідомості.
3. Якщо послаблюєте джгут, записку:
а) можна не замінювати;
б) можна не вкладати;
в) потрібно доповнити.
4. Чиста рана:
а) колота;
б) рвана;
в) різана;
в) операційна.
ІІІ. Завдання відкритого типу.
5. Ситуаційна задача. Дитина, 4 роки, у дитсадку впала з гойдалки, отримала травму лівого передпліччя. Об’єктивно: в середній третині лівого передпліччя визначається набряк, крововилив, під час пальпації – болючість у місці травми, крепітація (скрип відламків), відсутність самостійного згинання кінцівки у ліктьовому суглобі, Які першочергові дії рятувальника?
6. Що таке кровотеча, як їх класифікують.
IV. Завдання відкритого типу.
7.Перелічити хід дій при наданні домедичної у разі вивиху щелепи.
Контроль знань з теми:
«ТРАВМИ СИСТЕМ ОРГАНІЗМУ ТА ЇХ НАСЛІДКИ»
IІ варіант
І. Дайте відповіді «так» або «ні» на запитання:
1. У разі капілярної кровотечі обов’язково рану залити спиртом, йодним розчином.
2. Джгут ніколи не накладається на тіло.
3. Якщо людина неадекватна, її не запитують : «Чи потрібна Вам допомога?» і негайно діють.
4. Якщо людина зблідла і втратила свідомість, її не потрібно під ноги підкласти валик.
5. Джгут накладають безпосередньо на кінцівки при артеріальній кровотечі.
ІІ. Виберіть правильну відповідь:
1. У якому положенні треба транспортувати постраждалого із підозрою на перелом хреба?
а) напівсидячи з поверненою набік головою;
б) лежачи на животі із зігнутою рукою, підкладеною під чоло;
в) лежачи з підкладеним під голову валиком з одягу.
2. За якою найбільш вираженою ознакою роблять висновок щодо артеріальної кровотечі?
а) стан свідомості, колір шкіряних покривів, рівень артеріального тиску;
б) показники пульсу, підвищення температури тіла, судоми;
в) поява фонтануючої яскравої крові із пошкодженого місця, втрата свідомості.
3. Джгут у будь якому випадку накладають:
а) на необмежений час;
б) із запискою, де вписаний час;
в) із запискою, вказана дата.
4. Можливе зараження через рану:
а) колоту;
б) рвану;
в) операційна;
в) закриту.
IІІ. Завдання відкритого типу.
5. Ситуаційна задача. Виберіть правильну відповідь: Дитина, 11 років, у школі на уроці фізкультури впала, отримала травму , є підозра на вивих у правому стопно-гомілковому суглобі. В лівому передпліччя фонтануючий крововилив. Які першочергові дії рятувальника?
6. Дайте визначення рани, їх класифікація.
IV. Завдання відкритого типу.
7. Який алгоритм дій у разі черепно-мозкової травми.