Контрольна робота №1 із теми «Адаптації». 11 клас

Про матеріал
Контрольна робота №1 із теми «Адаптації». 11 клас. Робота складається із двох варіантів. Є питання із відкритою відповіддю.
Перегляд файлу

                           Контрольна робота №1 із теми «Адаптації»

                                                              І варіант

1. Зіставте типи адаптивних біоритмів з наведеними проявами життєдіяльності.

Визначте належність цих проявів до певного типу адаптивних біоритмів.(по 0,5б.)

 А Добові                                       1 Розмноження палоло

 Б Припливно-відпливні            2 Полювання сови вухатої

 В Місячні                                      3 Линяння вивірки звичайної

 Г Річні                                            4 Осіннє опадання листя дуба

Д Багаторічні                                5 Розмноження перелітної сарани

                                                         6 Популяційні хвилі миші польової

                                                                  7 Зимова сплячка бурого ведмедя

                                                         8 Закривання квіток латаття на ніч

                                                         9 Відкладання ікри атеріною

                                                         10 Зміна забарвлення ваблячого краба

 

2. Використайте умовні позначення («+» – користь для організмів, «−» – шкода для організмів; «0» – ні користі, ні шкоди) та визначте форму симбіозу в названих парах організмів: М – мутуалізм: …, К – коменсалізм: …,                    П – паразитизм: … (приклад: папороті й дерева – К:+,0)

Прояв симбіозу                                                                    Характер зв’язків

 1. Інфузорії у шлунку корови -

 2. Птахи-дуплогніздники й старі дерева -

 3. Лямблії в жовчних протоках людини -

 4. Джгутикові в кишечнику тарганів -

 5. Краби-боксери й актинії -

 6. Водорості  й кора дерев -

 7. Вірус гепатиту А і людина -

 8. Парша на томатах -

 9. Кишкова паличка в людини –

 

3. Дайте визначення поняттю ектопаразити, наведіть приклади (2-3). (1б.)

         4. Наведіть приклади переваг і недоліків водного середовища. (2б.)

         5. Поясність, чому вільні екологічні ніші найперше заселяються саме екологічно  

             пластичними видами. (2б.)

 

 

                                                              ІІ варіант

1. Зіставте типи адаптивних біоритмів з наведеними проявами життєдіяльності. Визначте належність цих проявів до певного типу адаптивних біоритмів.(по 0,5б )

  А Добові                                       1 Розмноження японської морської лілії

  Б Припливно-відпливні            2 Полювання кажана

  В Місячні                                      3 Зміна забарвлення зайця-біляка

  Г Річні                                            4 Опадання глиці у модрини

 Д Багаторічні                                5 Розмноження перелітної сарани

                                                         6 Популяційні хвилі миші польової

                                                         7 Зимова сплячка бурого ведмедя

                                                         8 Розкривання квіток матіоли на ніч

                                                         9 Відкладання ікри атеріною

                                                         10 Зміна забарвлення ваблячого краба

 

2. Використайте умовні позначення («+» – користь для організмів, «−» – шкода для організмів; «0» – ні користі, ні шкоди) та визначте форму симбіозу в названих парах організмів: М – мутуалізм: …, К – коменсалізм: …,                                П – паразитизм: … (приклад: папороті й дерева – К:+,0)

Прояв симбіозу                                                                    Характер зв’язків

 1. Інфузорії у шлунку жуйних -

 2. Орхідеї на гілках дерев -

 3. Джгутикові в кишечнику термітів-

 4. Гострики в кишечнику людини -

 5. Рак-самітник й актинії -

 6. Вусоногі раки на китах -

 7. Амеба кишкова в людини -

 8. Сажкові гриби на кукурудзі -

 9. Вірус сказу й лисиці –

 

3. Дайте визначення поняттю ендопаразити, наведіть приклади (2-3). (1б.)

4. Наведіть приклади переваг і недоліків ґрунтового середовища. (2б.)

5. Тривалий час у медицині панувала думка, що всі бактерії в організмі людини

     «погані» й спричиняють захворювання. Чому наразі цю точку зору не

     вважають слушною? Які наслідки відсутності чи зміни бактеріальної

     мікрофлори людини? (2б.)

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
15 жовтня 2023
Переглядів
1485
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку