Контрольна робота №1 у двох варіантах за творчістю І. Нечуя-Левицького та Панаса Мирного

Про матеріал
Оцінити навчальні досягнення учнів з теми; розвивати вміння десятикласників аналізувати художні твори; виховувати самостійність та наполегливість у роботі; розвивати пам’ять, уміння складати зв’язні висловлювання, формулювати власні думки, зіставляти літературні явища, давати їм оцінку, узагальнювати; прищеплювати гуманні, моральні принципи, естетичний смак
Перегляд файлу

Варіант І

Початковий рівень

Кожна правильна відповідь оцінюється в 0,5 бала. Максимальна кількість балів за правильно  виконані завдання – 3 бали.

1. «Великим артистом зору», «колосальним всеобіймаючим оком» назвав               І. Нечуя-Левицького

А Панас Мирний    

Б Іван Франко    

В Микола Драгоманов

Г Микола Костомаров

2. Визначенню «Кайдашевої сім’ї» як реалістичної соціально-побутової повісті відповідає твердження

А у творі на прикладі однієї родини показане життя українського  пореформеного села

Б автор принципово не цікавиться етнографічною стороною селянського життя

В письменник акцентує на визначальних рисах характеру героїв, що виявляються у конкретних життєвих ситуаціях

Г у структурі твору важливу смислову роль відіграють численні діалоги

3. Серед запропонованих неправильними є твердження

А повість має одну кульмінацію: Мотря виколола Кайдашисі око

Б повість мала спочатку іншу розв’язку: груша розросталася і ще більше фратувала сім’ї

В у повісті «Кайдашева сім’я» поєднані комічна, лірична і драматична ознаки

Г характер сміху в повісті можна охарактеризувати як «Сміх крізь сльози»

4. «Будинком з багатьма прибудовами і надбудовами»  назвав твір Панаса Мирного «Хіба ревуть воли…»

А Іван Франко    

Б Михайло Драгоманов    

В Микола Костомаров

Г Олександр Білецький

5. На шлях морального падіння й кримінального злочину Чіпка з роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли…» стає після

А втрати землі

Б знайомства з Максимом  Ґудзем

В виведення його із земельної управи

Г привселюдного катування його москалями

6. Правильним стосовно твору Панаса Мирного «Хіба ревуть воли…» є твердження

А за такий норов Чіпку в дитинстві дражнили «махамед»

Б образ Чіпки та Максима Ґудзя об’єднані ідеєю «пропащої сили»

В після Чіпчиного арешту Мотрю і Галю забрав до себе Грицько

Г про вбивство Чіпкою козацької родини у волость заявила Галя

Середній  рівень

 Кожна правильна відповідь  оцінюється в 1 бал. Максимальна кількість балів за правильно виконані завдання – 3 бали.

Дайте відповідь на запитання.

1. Хто вважається зачинателем української реалістичної прози?

2. Які суспільні й людські вади викриваються в повісті І. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»?

3. Що штовхало Чіпку на «слизьку дорогу» (за романом Панаса Мирного та Івана Білика «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»)?

Достатній рівень

 Кожна правильно установлена відповідність оцінюється в 0,25 бала. За правильно виконане завдання  – 1 бал. Максимальна кількість балів за правильно виконані  завдання – 3 бали.             

1. Установіть відповідність між персонажем повісті «Кайдашева сім’я»                  І. Нечуя-Левицького і його характеристикою.

            Персонаж

1 Омелько  Кайдаш

2 Маруся Кайдашиха

3 Карпо

4 Мотря

                        Характеристика

А багатий чоловік, жив на самому кінці села

Б горнеться до духовенства, любить молитись і постити

В ніколи не сміється гаразд, як сміються люди

Г любить чепуритися і держить себе дуже чисто

Д має серце з перцем

2. Установіть відповідність між персонажем роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли…» і його характеристикою.

           Персонаж

                         Характеристика

1 Мотря

2 Галя

3 Христя

4 Явдоха

А маленька, кругленька, швидка й жвава, одягнена в зелене убрана, вона здавалася русалкою

Б з року на рік, підростаючи та розуміючи, робилася все хижіше та хижіше; до горілки привчилася, як до води

В Не судилося … щастя. Не зазнала вона його змалку, не бачила дівкою, жінкою, не сподівалася замужньою  вдовою

Г з чорними очима … з циганським кучерявим волоссям

Д Часто й густо думала вона: чи вже людям не можна жити правдою?

3. Установіть відповідність між терміном та його визначенням.

    Термін

                                         Визначення

1 гумор

2 сатира

3 троп

4 іронія

А слово чи вислів, ужитий у переносному, образному значенні

Б відображення смішного в життєвих явищах і людських характерах у доброзичливому, жартівливому тоні

В глузливо-критичне ставлення митця до предмета зображення;  прихована насмішка

Г зіставлення протилежних явищ, понять, характерів для  посилення враження

Д різке висміювання хиб і пороків, негативних явищ

Високий рівень

 Виконайте одне завдання (на вибір). Максимальна кількість балів за правильно виконане завдання 3 бали.

Складіть і запишіть невеликий твір (12-15 речень) на одну з тем:

1. Проблеми життєвого вибору у творі І.С. Нечуя-Левицького.

2. Причини родинної трагедії у творі І.С. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я».

3. Художнє відтворення морально-естетичних проблем у повісті «Кайдашева сім’я».

4. Хто такий Чіпка Вареник: правдолюбець чи кримінальний злочинець?

 

 

Варіант ІІ

Початковий рівень

 Кожна правильна відповідь оцінюється в 0,5 бала. Максимальна кількість балів за правильно  виконані  завдання – 3 бали.

1. «Оздобою українського  письменства» назвав повість І. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»:

А Іван Франко    

Б Тарас Шевченко

В Олександр Білецький    

Г Микола Костомаров

2. Повість «Кайдашева сім’я» має таку розв’язку

А сім’ї молодих кайданів помирились, бо груша всохла

Б сім’ї молодих Кайдашів почали битися ще більше, бо груша розрослась і добре родила

В сім’ї молодих Кайдашів то сварилися, то мирилися

Г сім’ї молодих Кайдашів роз’їхалися по різних селах

3. Правильним є твердження

А Карпо був десяцьким у селі

Б Мотря виколола свекрусі  око мотовилом

В перша бійка у родині Кайдашів сталася через полотно

Г брати почали ділити батьків спадок на наступний день після похорону

4. «Романом з народного життя» в якому «змальовано майже столітню історію українського села, назвав твір  Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

А Іван Франко    

Б Михайло Драгоманов 

В Микола Костомаров

Г Олександр Білецький

5. «Польовою царівною» Панас Мирний у своєму романі «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» назвав

А Мотрю

Б Христю

В Галю

Г Явдоху

6. Неправильним стосовно твору Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» є твердження

А Уперше про сього батька Чіпка дізнався від діда Уласа

Б Галя хрестила хлопчика Христі і Грицька

В Кримінальну справу Чіпки відшукав і приніс в управу Данило Павлович Кряжов

Г Останнім січовиком у творі названо Мирона Гудзя

Середній рівень

Кожна правильна відповідь  оцінюється в 1 бал. Максимальна кількість балів за правильно виконані  завдання – 3 бали.

Дайте відповідь на запитання.

1. На які жанри поділяються епічні твори?

2. У чому виявляється типове та індивідуальне в образах повісті                       І. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»?

3. Звідки взято назву твору Панаса Мирного та Івана Білика «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

Достатній рівень

Кожна правильно установлена відповідність оцінюється в 0,25 бала. За правильно виконане завдання  – 1 бал. Максимальна кількість балів за правильно виконані  завдання – 3 бали.             

1. Установіть відповідність між персонажем повісті «Кайдашева сім’я»                   І. Нечуя-Левицького і його портретною характеристикою.

 Персонаж

                      Портретна характеристика

1 Карпо

2 Лаврін

3 Мотря

4 Маруся Кайдашиха

А гострі темні очі були ніби сердиті

Б як гляне, то од її очей молоко кисне

В веселі,  сині, як небо, очі світились привітно й ласкаво

Г очі, як у сови, а своїм кирпатим носом … чує, як у небі млинці печуть

Д в очах було розмите щось гостре, палке, гаряче, було видно розум із завзяттям і трохи злістю

2. Установіть відповідність між іменем персонажа роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли,…» та цитатою – характеристикою.

        Персонаж

                                     Цитата

1 Мотря

2 Христя

3 Галя

4 Явдоха

А Не судилося … щастя. Не знала вона його змалку, не бачила дівкою, жінкою, не сподівалася замужньою вдовою

Б Сама – невелика, метка й жвава, з веселою усмішкою на виду, вона так і вабила до себе

В Весела, моторна й робоча дівчина, хоч і невелика красуня. Зосталася малою після батька-матері

Г Образа, гора тяжкої образи дочки, людські поговори та сміхи, – все разом піднялося у голові матері, налягало їй на серце важким жалем

Д Вийшла з неї справжня московка. Не страшні їх ні походи, ні переходи; завжди моторна, весела, до гулянок удатна

3. Установіть відповідність між терміном та визначенням.

          Перелік

                             Визначення

1 історичний факт

2 художній вимисел

3 сюжет художнього твору

4 композиція художнього твору

 

А народжена творчою уявою письменника, художньо видозмінена дійсність

Б будова художнього твору

В описи в художньому творі

Г справжня подія, що відбулася в конкретний час і документально зафіксована

Д послідовний виклад подій у художньому творі

Високий  рівень

Виконайте одне завдання (на вибір). Максимальна кількість балів за правильно виконане завдання 3 бали.

Складіть і запишіть невеликий твір (12-15 речень) на одну з тем:

1. Проблеми життєвого вибору у творі І.С. Нечуя-Левицького.

2. Причини родинної трагедії у творі І.С. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я».

3. Художнє відтворення морально-естетичних проблем у повісті «Кайдашева сім’я».

4. Хто такий Чіпка Вареник: правдолюбець чи кримінальний злочинець?

 

docx
Додано
30 жовтня
Переглядів
163
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку