Контрольна робота дасть можливість перевірити рівень знань учнів з теми " Світ фантазії та мудрості".
Контрольна робота дасть можливість перевірити рівень знань учнів з теми " Світ фантазії та мідрості".
Українська література 5 клас
Контрольна робота № 1
Вступ. Світ фантазії та мудрості
Тести
І варіант
Завдання 1-12 мають по варіанти відповідей, із яких лише одна правильна. Виберіть правильну відповідь (0,5 б.).
а) Перун; б) Сварог; в) Дажбог; г) Ярило.
2. Як зупинила Берегиня військо потвор («Берегиня»)?
а) здійняла догори руки; б) загнала у воду; в) перетворила на каміння.
3. Яке стихійне явище описується в легенді «Зоряний віз»?
а) потоп; б) посуха; в) ураган.
4. Чим стали сльози дівчини із легенди «Чому в морі є перли і мушлі»?
а) перлинами; б) сріблом; в) водою.
5. Як перевіряли запорожці пригодність хлопця бути козаком («Прийом у запорожців»)?
а) чи вміє битися; б) чи на коні їздить; в) чи вміє кашу варити.
6. Визначте жанр твору «Берегиня».
А Міф; Б легенда; В казка; Г байка.
7. Рожевоквітна неопалима купина символізує (за твором «Неопалима купина»).
А цілющу й живлющу воду; Б красу української природи;
В незнищенність Вітчизни, народу; Г любов до матері.
8. Який гостинець принесла Маруся пану (Мудра дівчина»)?
а) ворону; б) горобця; в) ластівку.
9. Найбільше боявся Микита, щоб:
а) не залишитися голодним; б) не попасти під дощ;
в) щоб звірі його не побили.
10. Лис видав себе, коли:
а) пішов дощ і змив фарбу; б) задзявкав по-лисячому;
в) почав битися.
11. У казці «Летючий корабель» із в'язки дров утворилося:
а) багатство; б) худоба; в) військо.
12. «Летючий корабель» - це казка:
а) соціально-побутова; б) про тварин; в) фантастика.
13. Установіть відповідність між назвою твору і його героєм (2 б.).
А |
«Лис Микита» |
1 |
Маруся |
Б |
«Яйце-райце» |
2 |
Скороход |
В |
«Летючий корабель» |
3 |
Микита |
Г |
«Мудра дівчина» |
4 |
Орел |
|
|
5 |
Півень |
14.Установіть відповідність між назвою твору і його жанром (2 б.).
А |
«Чому пес живе коло людини?» |
1 |
Фантастична казка |
Б |
«Дажбог» |
2 |
Міф |
В |
«Летючий корабель» |
3 |
Побутова казка |
Г |
«Мудра дівчина» |
4 |
Легенда |
|
|
5 |
Оповідання |
Розповідь казкового чи фантастичного характеру про незвичайну подію або життя й діяльність особи - …
Українська література 5 клас
Контрольна робота № 1
Вступ. Світ фантазії та мудрості
Тести
ІІ варіант
Завдання 1-12 мають по варіанти відповідей, із яких лише одна правильна. Виберіть правильну відповідь (0,5 б.).
а) у скелі; б) на жаб; в) у гниль.
а) верховні судді; б) комети; в) сестри-богині.
а) 5; б) 7; в) 8.
а) Петром; б) Михайлом; в) Карпом.
5. Що робили запорожці, коли йшли з косами («Прийом у запорожців»)?
а) сіно косили; б) у комиші лежали; в) сіно складали.
6. У якому творі Бог врятував країну від великої посухи за щирість дівчини:
а) у легенді «Чому пес живе коло людини»;
б) у казці «Мудра дівчина»; в) у легенді «Про зоряний Віз».
7. Укажіть жанр твору «Як виникли Карпати»:
а) казка; б) легенда; в) міф; г) переказ.
8. Кого запрягла Маруся в ґринджоли («Мудра дівчина»)?
а) коня; б) вола; в) цапа.
9. Укажіть, у фарбу якого кольору вскочив Лис Микита:
а) зеленого; б) білого; в) блакитного; г) синього.
10. Жайворонок і миша посварилися через:
а) яйце-райце б) паляницю в) зернину г) окуня.
11. На що перетворився черствий чорний хліб, що був у торбі парубка («Летючий корабель»)?
а) на паляниці; б) на каравай; в) на сухарі.
12. У якій із вивчених вами народних казок дійова особа перетворюється на окуня?
А «Мудра дівчина» Б «Ох» В «Летючий корабель»
13.Установіть відповідність між назвою твору і його жанром (2 б.).
А |
«Про зоряний віз» |
1 |
Фантастична казка |
Б |
«Прийом у запорожці» |
2 |
Міф |
В |
«Яйце-райце» |
3 |
Літературна казка |
Г |
«Фарбований Лис» |
4 |
Народний переказ |
|
|
5 |
Оповідання |
14. Установіть відповідність між назвою твору і його героєм (2 б.).
А |
«Про зоряний віз» |
1 |
Сварог |
Б |
«Берегиня» |
2 |
Карпо |
В |
«Летючий корабель» |
3 |
Микита |
Г |
«Як виникли Карпати» |
4 |
Дівчина |
|
|
5 |
Морозко |
15. Продовжити визначення. (1 б.)
Усне народне оповідання про вигадані події, що сприймаються як реальні – це …
16. Легенди поділяються на … (1б.)