Контрольна робота№1 за темою «Тип Членистоногі»

Про матеріал
Мета: перевірити рівень знань, умінь, навичок учнів про будову та різноманітність організмів типу Членистоногі; систематизувати знання про будову, функції органів та їхній взаємозв’язок; розвивати вміння порівнювати, узагальнювати, логічно мисли¬ти, робити висновки; розвивати пізнавальний інтерес, виховувати бережливе ставлення до природи, здійснювати екологічну освіту й виховання, формувати культуру спілкування; здійснити тематичну корекцію та виявити рівні навчальних досягнень учнів за темою «Тип Членистоногі»; розвивати навички самостійної роботи, формувати навички самооцінки.
Перегляд файлу

Урок № 19

Тема: Контрольна робота№1 за темою «Тип Членистоногі»

Мета: перевірити рівень знань, умінь, навичок учнів  про будову та різноманітність організмів типу Членистоногі; систематизувати знання про будову, функції органів та їхній взаємозв’язок; розвивати вміння порівнювати, узагальнювати, логічно мисли­ти, робити висновки; розвивати пізнавальний інтерес, виховувати бережливе ставлення до природи, здійснювати екологічну освіту й виховання, формувати культуру спілкування; здійснити тематичну корекцію та виявити рівні навчальних досягнень учнів за темою «Тип Членистоногі»; розвивати навички самостійної роботи, формувати навички самооцінки.

 

Матеріали та обладнання: варіанти завдань

 

Тип уроку: контрольною та корекції знань – контрольна робота.

Хід уроку-гри

І. Організаційний етап

ІІ Повідомлення теми уроку

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

 

             І варіант

І рівень

1.Виберіть тільки одну правильну відповідь:

  1. Назвіть ознаку, що визначає назву типу «Членистоногі»:

А. Хітиновий покрив

Б. Сегментація тіла

В. Розвинені органи чуття

Г. Наявність вусиків


 

  1. Тіло членистоногих складається з:

А. Голови, грудей, черевця    Б. Головогрудей, черевця

В. Головогрудей, тулуба        Г. Голови, тулуба

  1. Членистоногі дихають:

А. Трахеями                    В. Зябрами

Б. Легенями                    Г. Порами на шкірі

  1.          Вусики в членистоногих є:

А. Тільки у павукоподібних    Б. Тільки в ракоподібних

В. У ракоподібних і комах       Г. Тільки в комах .

  1. До органів виділення в членистоногих належать:

А. Зелені залози         В. Видільні трубочки

Б. Нирки                     Г. Усі відповіді правильні

  1. До павукоподібних належить:

А. Креветка                   В. Скорпіон

Б. Сонечко                     Г. Водомірка

  1. До комах належить:

А. Креветка                   В. Скорпіон

Б. Сонечко                     Г. Рак

  1. До ряду Лускокрилі належить:

А. Комар      В. Капустяний білан .

Б. Джміль    Г. Сонечко

  1. До ряду Твердокрилі належить:

А. Хрущ       В. Сонечко

Б. Бджола    Г. Муха

  1.     Укажіть комаху, у якої відбувається розвиток із повним перетворен­ням:

А. Муха            В. Сарана

Б. Попелиця     Г. Коник-стрибунець

 

ІІ рівень


1.  Закінчити речення:
1.1. Тіло річкового рака вкрите…
1.2. Органи виділення ракоподібних …
1.3. Відбувається травлення поза організмом у

2. Дати визначення понять:

2.1. Розвиток комах з повним перетворенням – це…

2.2. Зелені залози – це…

3.Вставити пропущені слова:

Тіло ракоподібних поділене на       та …      .   На голо­ві розташовані складні ….              і дві пари  …..      . Ракоподіб­ні мають ……       ходильних ніг. Дихання ракоподібних забезпечують  ……       . Ростуть ракоподібні тільки в період  ….     . Розвиток у раків …..    .

 

 

 

ІІІ рівень

1.Порівняйте молюсків, які мають черепашку, з тими, у яких її немає. Чи дає будь – які переваги наявність черепашки?

2. Завдання на встановлення відповідностей.. Установіть відповідність між терміном і його визначенням.


 1. Кров рухається тільки по системі судин

 2. Утворює всередині тіла вирости, до яких прикріплюються м'язи

 3. Періодична зміна покривів

 4. Кров виходить із судин і змішується з порожнинною рідиною

А. Незамкнута кровоносна система

 Б. Замкнута кровоносна система

 В. Зовнішній скелет

Г. Линяння



ІУ рівень


1. Яке значення комах у природі та житті людини?

 

        

 

     ІІ варіант

І рівень

1.Виберіть тільки одну правильну відповідь:

 

  1. Назвіть ознаку, що визначає назву типу «Членистоногі»:

А. Хітиновий покрив

Б. Сегментація тіла

В. Розвинені органи чуття

Г. Наявність вусиків


 

  1. Укажіть, які тварини є предками членистоногих:

А. Молюски                В. Круглі черви

Б. Кільчасті черви      Г. Плоскі черви

  1. Найбільше ніг у:

А. Хруща                        В. Рака

Б. Павука-хрестовика   Г. Скорпіона

  1.          Вусики в членистоногих є:

А. Тільки у павукоподібних    Б. Тільки в ракоподібних

В. У ракоподібних і комах       Г. Тільки в комах .

  1. До органів виділення в членистоногих належать:

А. Зелені залози         В. Видільні трубочки

Б. Нирки                     Г. Усі відповіді правильні

  1. До павукоподібних належить:

А. Креветка                   В. Скорпіон

Б. Сонечко                     Г. Водомірка

  1. До ракоподібних належить:

А. Креветка                   В. Скорпіон

Б. Сонечко                     Г. Водомірка

  1. До комах належить:

А. Креветка                   В. Скорпіон

Б. Сонечко                     Г. Рак

  1. До ряду Лускокрилі належить:

А. Комар      В. Капустяний білан .

Б. Джміль    Г. Сонечко

  1.     При біологічному методі боротьби зі шкідниками саду та городу ви­користовують:

А. Жука-плавунця                   В. Наїзника

Б. Колорадського жука          Г. Пестициди

ІІ рівень
1.Закінчити речення:
1.1 Мантія це …
1.2. Гермофродити – це-…
1.3. Вторинна порожнина це…

2.Дати визначення понять:

2.1. Розвиток комах з повним перетворенням – це…

2.2. Мальпігієві судини - це

3.Вставити пропущені слова:

Тіло павуків поділене на …..         та  …..         . На голові розташова­ні    ……     очі. Усі павуки мають  ……      . Павутину використовують для будівництва    та   ……..       . Травлення в павуків здійснюється   ………     . Дихання павуків забезпечують  ……  та ……..                       . У павуків  …..      пари ніг. Розвиток ……       . Тіло комах поділене на  ….   , ……       та  ……        . На голові в комах розташовані  …….     очі й……..     вусиків. Комахи мають   ….       або    ….. пари крил і ……..           ніг. Залежно від характе­ру їжі комахи мають ротові органи:  ……     . Функцію дихання в ко­мах здійснюють  …….       . Розвиток у комах 2-х типів із ……                    і з не  ……        перетворенням

ІІІ рівень
1.Завдання на встановлення відповідностей. Установіть відповідність між терміном і його визначенням.

 


1. Кров рухається тільки по системі судин

 2. Утворює всередині тіла вирости, до яких прикріплюються м'язи

 3. Періодична зміна покривів

 4. Кров виходить із судин і змішується з порожнинною рідиною

 

А. Незамкнута кровоносна система

 Б. Замкнута кровоносна система

 В. Зовнішній скелет

Г. Линяння

 


 

2.Які ознаки дають змогу об’єднати в один клас річкового рака, дафнію і краба?

ІУ рівень
1. Визначте риси пристосованості до життя у водному середовищі у різних тварин типу Членистоногі.
 

ІУ.Підсумок уроку.

У.Завдання додому.  Повторити матеріал з теми.

 

 

 

 

doc
Додано
1 квітня 2020
Переглядів
4603
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку