Урок № 19
Тема: Контрольна робота№1 за темою «Тип Членистоногі»
Мета: перевірити рівень знань, умінь, навичок учнів про будову та різноманітність організмів типу Членистоногі; систематизувати знання про будову, функції органів та їхній взаємозв’язок; розвивати вміння порівнювати, узагальнювати, логічно мислити, робити висновки; розвивати пізнавальний інтерес, виховувати бережливе ставлення до природи, здійснювати екологічну освіту й виховання, формувати культуру спілкування; здійснити тематичну корекцію та виявити рівні навчальних досягнень учнів за темою «Тип Членистоногі»; розвивати навички самостійної роботи, формувати навички самооцінки.
Матеріали та обладнання: варіанти завдань
Тип уроку: контрольною та корекції знань – контрольна робота.
Хід уроку-гри
І. Організаційний етап
ІІ Повідомлення теми уроку
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
І варіант
І рівень
1.Виберіть тільки одну правильну відповідь:
А. Хітиновий покрив
Б. Сегментація тіла
В. Розвинені органи чуття
Г. Наявність вусиків
А. Голови, грудей, черевця Б. Головогрудей, черевця
В. Головогрудей, тулуба Г. Голови, тулуба
А. Трахеями В. Зябрами
Б. Легенями Г. Порами на шкірі
А. Тільки у павукоподібних Б. Тільки в ракоподібних
В. У ракоподібних і комах Г. Тільки в комах .
А. Зелені залози В. Видільні трубочки
Б. Нирки Г. Усі відповіді правильні
А. Креветка В. Скорпіон
Б. Сонечко Г. Водомірка
А. Креветка В. Скорпіон
Б. Сонечко Г. Рак
А. Комар В. Капустяний білан .
Б. Джміль Г. Сонечко
А. Хрущ В. Сонечко
Б. Бджола Г. Муха
А. Муха В. Сарана
Б. Попелиця Г. Коник-стрибунець
ІІ рівень
1. Закінчити речення:
1.1. Тіло річкового рака вкрите…
1.2. Органи виділення ракоподібних …
1.3. Відбувається травлення поза організмом у
2. Дати визначення понять:
2.1. Розвиток комах з повним перетворенням – це…
2.2. Зелені залози – це…
3.Вставити пропущені слова:
Тіло ракоподібних поділене на … та … . На голові розташовані складні …. і дві пари ….. . Ракоподібні мають …… ходильних ніг. Дихання ракоподібних забезпечують …… . Ростуть ракоподібні тільки в період …. . Розвиток у раків ….. .
ІІІ рівень
1.Порівняйте молюсків, які мають черепашку, з тими, у яких її немає. Чи дає будь – які переваги наявність черепашки?
2. Завдання на встановлення відповідностей.. Установіть відповідність між терміном і його визначенням.
1. Кров рухається тільки по системі судин
2. Утворює всередині тіла вирости, до яких прикріплюються м'язи
3. Періодична зміна покривів
4. Кров виходить із судин і змішується з порожнинною рідиною
А. Незамкнута кровоносна система
Б. Замкнута кровоносна система
В. Зовнішній скелет
Г. Линяння
ІУ рівень
1. Яке значення комах у природі та житті людини?
ІІ варіант
І рівень
1.Виберіть тільки одну правильну відповідь:
А. Хітиновий покрив
Б. Сегментація тіла
В. Розвинені органи чуття
Г. Наявність вусиків
А. Молюски В. Круглі черви
Б. Кільчасті черви Г. Плоскі черви
А. Хруща В. Рака
Б. Павука-хрестовика Г. Скорпіона
А. Тільки у павукоподібних Б. Тільки в ракоподібних
В. У ракоподібних і комах Г. Тільки в комах .
А. Зелені залози В. Видільні трубочки
Б. Нирки Г. Усі відповіді правильні
А. Креветка В. Скорпіон
Б. Сонечко Г. Водомірка
А. Креветка В. Скорпіон
Б. Сонечко Г. Водомірка
А. Креветка В. Скорпіон
Б. Сонечко Г. Рак
А. Комар В. Капустяний білан .
Б. Джміль Г. Сонечко
А. Жука-плавунця В. Наїзника
Б. Колорадського жука Г. Пестициди
ІІ рівень
1.Закінчити речення:
1.1 Мантія це …
1.2. Гермофродити – це-…
1.3. Вторинна порожнина це…
2.Дати визначення понять:
2.1. Розвиток комах з повним перетворенням – це…
2.2. Мальпігієві судини - це
3.Вставити пропущені слова:
Тіло павуків поділене на ….. та ….. . На голові розташовані …… очі. Усі павуки мають …… . Павутину використовують для будівництва та …….. . Травлення в павуків здійснюється ……… . Дихання павуків забезпечують …… та …….. . У павуків ….. пари ніг. Розвиток …… . Тіло комах поділене на …. , …… та …… . На голові в комах розташовані ……. очі й…….. вусиків. Комахи мають …. або ….. пари крил і …….. ніг. Залежно від характеру їжі комахи мають ротові органи: …… . Функцію дихання в комах здійснюють ……. . Розвиток у комах 2-х типів із …… і з не …… перетворенням
ІІІ рівень
1.Завдання на встановлення відповідностей. Установіть відповідність між терміном і його визначенням.
1. Кров рухається тільки по системі судин
2. Утворює всередині тіла вирости, до яких прикріплюються м'язи
3. Періодична зміна покривів
4. Кров виходить із судин і змішується з порожнинною рідиною
А. Незамкнута кровоносна система
Б. Замкнута кровоносна система
В. Зовнішній скелет
Г. Линяння
2.Які ознаки дають змогу об’єднати в один клас річкового рака, дафнію і краба?
ІУ рівень
1. Визначте риси пристосованості до життя у водному середовищі у різних тварин типу Членистоногі.
ІУ.Підсумок уроку.
У.Завдання додому. Повторити матеріал з теми.