Різноманітність тварин свого краю

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів з тваринами свого краю, визначити пристосування організмів до життя в екосистемах, взаємозв’язки між організмами і середовищем існування; розвивати логічне мислення, спостережливість; виховувати любов до природи рідного краю.
Перегляд файлу

Урок № 21

Екскурсія № 1

Тема: Різноманітність тварин свого краю

 

Мета: ознайомити учнів з тваринами свого краю, визначити пристосування організмів до життя в екосистемах, взаємозв’язки між організмами і середовищем існування; розвивати логічне мислення, спостережливість; виховувати любов до природи рідного краю.

 

Обладнання і матеріали: ручка, блокнот, інструктивні картки, фотоапарат.

Базові поняття і терміни:

Державні вимоги щодо рівня загальноосвітньої підготовки учнів:

Називає:

- середовища існування тварин;

- визначальні ознаки будови, які відрізняють тварин зазначених груп серед інших;

Наводить приклади:

- тварин, які належать до зазначених груп;

- видів тварин, поширених в Україні та своїй місцевості;

- видів тварин, що завдають шкоди сільському господарству;

- комах-запилювачів, одомашнених комах

Розпізнає:

- тварин на зображеннях, у колекціях;

Характеризує:

- визначальні особливості способу життя, розмноження і розвитку тварин зазначених груп;

- різноманітність тварин;

- пристосування тварин до життя у воді;

 

- особливості будови тварин, зумовлені пристосуванням до життя на суходолі;

- пристосування тварин до польоту;

Визначає:

- риси пристосованості тварин до середовища існування;

Робить висновок:

- особливості будови організму тварин – результат пристосування до умов середовища існування.

 

Тип уроку: екскурсія у природу

 

Хід уроку

 

І. Організаційний етап

Привітання вчителя і учнів. Перевірка готовності до уроку. Перевірка присутніх.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

«Інструктаж з БЖД»

Правила поведінки у природі

 Гра «10  Чому ?»

1. Чому не можна голосно кричати ?

2. Чому потрібно пильно дивитись під ноги ?

3. Чому не можна струшувати дерева ?

4. Чому не можна ламати гілки ?

5. Чому не можна руйнувати мурашники ?

6. Чому не можна рвати квіти з корінням ?

7. Чому не можна підпалювати суху траву ?

8. Чому не можна руйнувати старі шпаківні ?

9. Чому не можна збивати ногами гриби ?

10. Чому не можна їсти невідомі ягоди ?

 Гра «10 можна» (допиши самостійно)

1. Можна спостерігати за тваринами.

2. ____________________________________________________

3. ____________________________________________________

4. ____________________________________________________

5. ____________________________________________________

6. ____________________________________________________

7. ____________________________________________________

8. __________________________________________________

9. ____________________________________________________

10.___________________________________________________

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

 Як ви розумієте слова Дж. Даррелла: «У рослин і тварин нема депутатів, їм нікому писати і скаржитись, за них нікому заступитися, крім нас, людей, котрі разом з ними заселяють планету»

Хід екскурсії

1. Зазнач час екскурсії, погодні умови, довжину світлового дня.

2. Яких тварин тобі вдалося побачити під час екскурсії ?

3. Прислухайся, голоси яких птахів тобі вдалося почути ?

4. Яким чином тварини твоєї місцевості готуються до зими ?

5. Склади кілька ланцюгів живлення, типових для твоєї місцевості.

6. Знайди у лісі сліди діяльності людини. Яка діяльність шкідлива для лісу, а яка корисна ?

 

VІ. Домашнє завдання.

Оформити звіт про екскурсію.

 

 

 

 

doc
Додано
1 квітня 2020
Переглядів
3645
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку