Контрольна робота 2 10 клас
Тема: Репродукція та розвиток
І варіант
І рівень ( 1 питання – 0,5 бали)
-
Вказати, який набір хромосом мають яйцеклітини:
-
Під час овогенезу утворюються:
-
сперматозоїди
-
яйцеклітини
|
-
соматичні клітини
-
клітини мозку
|
-
Період розвитку від зиготи до смерті називають:
-
онтогенез
-
овогенез
|
-
філогенез
-
партеногенез
|
-
Стадія двошарового зародка – це:
-
бластула
-
гаструла
|
-
зигота
-
нейрула
|
-
Під час гаметогенезу відбувається поділ:
-
мітоз
-
прямий
|
-
непрямий
-
мейоз
|
-
Зовнішній зародковий листок гаструли – це
-
ектодерма
-
ентодерма
|
-
мезодерма
-
мезоглея
|
ІІ рівень (1 питання – 1 бал)
-
На рисунку зображено стадію розвитку
ланцетника. Якою літерою позначено
мезодерму?
-
Оберіть частину яйцеклітини , що містить запас поживних речовин
-
променистий вінець
-
прозора мембрана
|
-
жовткова мембрана
-
ядро
|
-
Енергія, що забезпечує рух сперматозоїда, утворюється в мітохондріях, які містяться в його:
-
головці
-
хвостці
|
-
шийці
-
оболонці
|
ІІІ рівень (1 питання – 1 бал)
-
Установіть послідовність стадій індивідуального розвитку організму, що зображені на рисунках, починаючи від зиготи.
-
Ектодермальне походження мають органи:
-
скелет
-
шкіра
-
головний мозок
|
-
м’язи
-
нирки
-
шлунок
|
-
Встановіть відповідність між терміном та його характеристикою:
-
Плацента
|
-
виробляє рідину, в якій знаходиться плід;
|
-
Матка
|
-
орган, що забезпечує плід поживними речовинами і киснем
|
-
Хоріон
|
-
м’язовий орган, у якому розвивається зародок;
|
-
Амніон
|
-
ворсинкова оболонка, що утворює плаценту
|
IV рівень (1 питання – 3 бали)
13. Назвіть технології штучного подолання безпліддя у людини
Контрольна робота 2 10 клас
Тема: Репродукція та розвиток
ІІ варіант
І рівень ( 1 питання – 0,5 бали)
-
Яйцеклітина, на відміну від сперматозоїда
-
має кулясту форму
-
містить гаплоїдний набір хромосом
|
-
рухається за допомогою джгутика
-
менша за розміром
|
-
Ядро сперматозоїда міститься у:
-
шийці
-
хвості
|
-
головці
-
ядра немає
|
-
Як називається спосіб розмноження при якому новий організм розвивається із незаплідненої яйцеклітини:
-
гермафродитизм;
-
роздільностатевість;
|
-
вегетативне розмноження;
-
партеногенез.
|
-
Плід з материнським організмом з`єднує шнуроподібний орган, що має назву:
-
ембріон;
-
пуповина;
|
-
жовте тіло;
-
плацента.
|
-
Кон’югація хромосом і кросинговер відбуваються у фазі мейозу:
-
профазі І
-
профазі ІІ
|
-
анафазі І
-
інтерфазі
|
-
Внутрішній зародковий листок гаструли – це:
-
ектодерма
-
ентодерма
|
-
мезодерма
-
мезоглея
|
ІІ рівень (1 питання – 1 бал)
-
На рисунку зображено стадію розвитку ланцетника.
Якою літерою позначено структуру,
з якої розвивається нервова система?
-
Імплантація - це процес
-
запліднення яйцеклітини
-
занурення ембріона в слизову оболонку матки
|
-
утворення плаценти й пупкового канатика
-
формування зародкових оболонок
|
-
Укажіть послідовність етапів ембріонального розвитку.
-
дробіння → гаструляція → нейруляція → органогенез
-
гаструляція → нейруляція → органогенез → дробіння
-
нейруляція → органогенез → дробіння → гаструляція
-
дробіння → нейруляція → органогенез → гаструляція
ІІІ рівень (1 питання – 1 бал)
-
Проаналізуйте рисунок, на якому представлено пропорції тіла людини залежно від віку, та твердження, що його інтерпретують. Які з них є правильними?
-
Пропорції тіла людини з часом змінюються.
-
Швидкість росту голови після народження перевищує швидкість росту тіла.
-
Відносна довжина нижніх кінцівок з віком збільшується.
-
правильне лише І
-
правильні лише І і III
-
правильні лише II і III
-
усі правильні
11. Встановіть відповідність між терміном та його характеристикою:
-
Мітоз
|
-
утворюються дочірні клітини з удвічі меншим набором хромосом
|
-
Амітоз
|
-
відбувається без реплікації ДНК й конденсації хромосом;
|
-
Мейоз
|
-
поділяють на 4 фази: профазу, метафазу, анафазу і телофазу ;
|
-
Апоптоз
|
-
генетично запрограмована загибель клітини;
|
-
У процесі онтогенезу з ентодерми утворюються:
-
шлунково-кишковий тракт
-
печінка
-
м’язи
|
-
нервова система
-
легені
-
підшлункова залоза
|
IV рівень (1 питання – 3 бали)
13. Чому пересадка ділянок одного зародка на другий на пізніх етапах зародкового розвитку не спричинює докорінних змін у розвитку другого зародка. Відповідь обґрунтуйте.