Контрольна робота №2 з біології для 6 класу

Про матеріал

Контрольна робота № 2 включає програмовий матеріал із тем "Різноманітність рослин", "Гриби"

Перегляд файлу

6 клас

Контрольна робота 2

Варіант І

 

Тестові завдання з вибором однієї правильної відповіді (0,5 бала)

1. Наука, що вивчає гриби, називається:

         А) мікологія;      Б) альгологія;         В) ліхенологія;         Г) ботаніка

2. У мохоподібних відсутні такі органи:

             А)   стебло;           Б) корінь;                 В)  листок;             Г) квітка

3. Гриби за способом живлення є:

             А) автотрофами; Б) мікотрофами;    В) гетеротрофами;   Г) хемотрофами

4. Яка корисна копалина утворюється за рахунок мохів:

             А) вапняк;             Б) торф;                   В) кам’яне вугілля;     Г) діатоміт

5. До трубчастих шапинкових грибів належить:

             А) сироїжки;       Б) опеньки;             В) підберезник;        Г) лисичка

6. Голонасінною рослиною є:

             А) модрина;          Б) яблуня;                В) пшениця;           Г) вишня

7. До цвілевих грибів належить

             А) аспергил;       Б) рядовка ;             В) печериця;             Г) дріжджі

8. Де розташовані клітини водоростей у лишайнику:

             А) у верхньому шарі;               В) у нижньому;

             Б) у серцевині;                          Г) під верхнім коровим шаром

 

9. Розмістіть назви таксонів у послідовності від найнижчого до  найвищого (1 бал):

    а) вид;     б) порядок;    в) рід;     г) царство;     д) родина;      е)відділ;     є) клас.

 

10. Установіть відповідність між рослинами та їх екологічною  характеристикою (1 бал):

А) світлолюбиві              1. Соняшник, люцерна, кавун

Б) тінелюбиві                   2. Сосна, береза, куль-баба

В) вологолюбні                3. Смерека, мохи, плауни

Г) посухостійкі                4. Чистотіл, розрив-трава, папороті

 

 11. Установіть відповідність між представниками царства Гриби та їх значенням (1 бал):

1 борошнисторосяні                    А) вражає дерева

2 мукор                                          Б) псує продукти харчування

3 трутовик                                     В) вражає плодово-ягідні культури

4 фітофтора                                   Г) спричиняє гниття картоплі

                                                       Д) є сировиною для ліків

 

12. З переліку ознак виберіть характерні для класу Однодольні (1 бал):

1.Одна сім'ядоля                                       7.Дві сім'ядолі

2.Трав'янисте стебло                                8. Дерев'янисте і трав'янисте стебло

3.Має камбій                                             9. Без камбію

4.Простий листок                                     10. Простий  або складний листок

5.Сітчасте жилкування                             11. Дугове , паралельне жилкування

6.Родини:розові, капустяні                       12. Родини:злакові, лілійні 

 

Дати розгорнуту відповідь на запитання

13. (2 бали) Поясніть терміни та визначте, який з них зайвий і чому:

                                    Слань, Спорофіт, Вайї, Шишка, Спороносні колоски.

 

14.(2 бали) Охарактеризуйте будову грибів. Назвіть отруйні та їстівні гриби. Яке значення мають гриби у  природі і житті людини?

 

 

 

 

 

6 клас

Контрольна робота 2

Варіант ІІ

Тестові завдання з вибором однієї правильної відповіді (0,5 бала)

1. Лишайники належать до царства:

       А) Рослини;      Б) Гриби;          В) Тварини;            Г) Дроб’янки

2. Органом прикріплення водоростей є:

А) корінь;           Б) ризоїди;       В) кореневище;      Г) грибниця

3. До пластинчастих шапинкових грибів належить

      А) білий гриб;   Б) маслюк;        В) підберезник;      Г) лисичка

4. У клітинній оболонці гриба є

      А) хітин;            Б) крохмаль;    В) целюлоза;           Г) хлорофіл

5. До цвілевих грибів належить:

               А) трутовик;      Б) мухомор;      В) пеніцил;             Г) дріжджі

6. Вайями в папоротеподібних називають:

               А) листки;          Б) стебла;         В) заростки;            Г) спори.

7. Фотосинтез у хвоща польового відбувається у: 

               А) листках;                                    Б) стеблах;      

               В) спороносних колосках;           Г) весняних пагонах.

8. Гриб, з  якого добувають антибіотики:

А) трутовик;      Б) пеніцил;        В) опеньок;          Г) мукор

 

9. Розмістіть назви таксонів у послідовності від найвищого до найнижчого (1 бал):

    а) вид;     б) порядок;    в) рід;     г) царство;     д) родина;      е)відділ;     є) клас.

 

10. Установіть відповідність між грибом і його екологічною характеристикою(1 бал):

А сапротрофи                          1. Мукор, аспергіл, пеніцил

Б цвілеві гриби                        2. Гнойовик чубатий, пеніцил

В симбіотичні гриби               3. Фітофтора, трутовик, борошниста роса

Г  паразити                               4. Підосичник, підберезник

 

11. Установіть відповідність між рослинним угрупованням та його характеристикою (1 бал):

1. Ліс                2. Луки                3. Степ               4.  Пустеля  

А) Панування  багаторічних трав, які пристосовані до тривалих  посушливих періодів;

Б) Домінують трави, часом зростають невеличкі кущі та дерева,  зволоженість надмірна;

В) Панування деревних рослин, зволоженість достатня;

Г) Панування багаторічних трав’янистих рослин у достатньо зволоженому ґрунті;            

Д) Рослини не утворюють суцільного покриву, зволоженість недостатня​

 

12 .З переліку ознак виберіть характерні для класу Дводольні (1 бал): 

1.Одна сім'ядоля                                       7.Дві сім'ядолі

2.Трав'янисте стебло                                8. Дерев'янисте і трав'янисте стебло

3.Має камбій                                             9.Без камбію

4.Простий листок                                     10Простий  або складний листок

5.Сітчасте жилкування                            11.Дугове , паралельне жилкування

6.Родини:розові, капустяні                     12. Родини:злакові, лілійні  

 

Дати розгорнуту відповідь на запитання

13. (2 бали) Поясніть терміни та визначте, який з них зайвий і чому:

                                    Ризоїди, Гаметофіт, Заросток, Насінина, Зигота.

 

14.(2 бали) Охарактеризуйте будову цвілевого гриба. Назвіть представників цвілевих грибів. Яке значення мають цвілеві гриби у  природі і житті людини?

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Товстолес Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
23 травня 2022
Переглядів
5368
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку