6 клас
Контрольна робота №2
за темою «Загадково прекрасна і славна давнина України»
а) казка;
б) оповідання;
в) поема;
г) вірш.
а) історичної та національної пам'яті;
б) рослинного світу України;
в) ханської влади;
г) материнської любові.
а) захоплення красою синього моря;
б) зображення почуттів козака, який потрапив на чужину;
в) роздуми молодого хлопця про нещасливе кохання;
г) ухвалення козацької звитяги та мужності
а) Дунай;
б) Дніпро;
в) Дністер
а) "Ще не вмерла Україна"
б) "Молитва"
в) "Заплету віночок, заплету шовковий"
а) твір, переважно віршований, у якому зображені значні події і яскраві характери персонажів.
б) невеликий прозовий твір про одну подію з життя головного героя
в) віршований твір, у якому передаються почуття, захоплення навколишнім світом
а) розповідь про війну
б) зображення спогадів про минувшину рідного краю, коли козаки на чолі з отаманом Іваном Підковою боролися з турецькими загарбниками.
в) зображення морського походу
а) "Україна"
б) "Легенда"
в) "Молитва"
г) "Ще не вмерла Україна..."
а) гудець знав декілька мов
б) гудець був дядьком ханського сина
в) тільки він знав дорогу у світ хрещений
г) тільки він умів словом та піснею торкнутися людської душі
а) Там, де пустка замість серця,
Порятунку вже не буде!
б) Краще в ріднім краї милім
Полягти кістьми, сконати,
Ніж в землі чужій, ворожій
В славі й шані пробувати!
в) Де ж того євшану взяти,
Того зілля-привороту,
Що на певний шлях направить, -
Шлях у край свій повороту?!
а) порівняння
б) метафору
в) епітети
г) гіперболу
а) захоплення красою синього моря
б) зображення почуттів козака, який потрапив на чужину
в) роздуми молодого хлопця про нещасливе кохання
а) з двох частин;
б) з трьох частин;
в) з чотирьох частин.
а) «Джури вирушають у дорогу»;
б) «На козацьких островах»;
в) «Втеча з рідного дому».
а) зброєносець, помічник у козацької старшини;
б) хоробрий воїн;
в) воїн-найманець.
а) вільна людина, незалежний озброєний воїн;
б) зброєносець, помічник у козацької старшини;
в) мужній воїн.
а) небажання коритися жорстоким панам
б) бажання здобути собі багатство
в) прагнення захистити Батьківщину від іноземних загарбників
г) бажання захопити сусідні землі
а) Санько
б) Грицик
в) Демко
г) Мацик
а) Василь Белемів
б) Пилип Швайка
в) Демко Дурна Сила
г) Ташкевич
а) Іслам-бек
б) Рашит
в) Вирвизуб
г) Грек
а) Демко
б) Грицик
в) Ташкевич
г) Санько
а) М.Вербицький
б) П.Чубинський
в) О.Кониський
г) Т.Шевченко
Ще не вмерла Україна, і слава, і воля,
Ще нам, браття молодії, усміхнеться доля.
а) анафора, риторичне звертання, метафори
б) гіпербола, епітет, анафора
в) епітет, риторичний оклик, паралелізм
г) метафори, гіпербола, пестливі слова
а) лірика
б) епос
в) драма
г) ліро-епос
а) «Іван Підкова» Т.Шевченка
б) «Думка» Т.Шевченка
в) «Євшан-зілля» М. Вороного
г) "Молитва" О.Кониського
а) І. Котляревського
б) М. Гоголя
в) В. Жуковського
г) Є. Гребінки
а) епітет
б) паралелізм
в) метафора
г) анафора
Тече вода в синє море,
Та не витікає,
Шука козак свою долю,
А долі немає.
а) паралелізм
б) метафора
в) персоніфікація
г) епітет
а) метафору
б) епітет
в) паралелізм
г) анафору
а)1840
б)1841
в)1842
г)1843
а) «Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею»;
б) М. Вороного «Євшан-зілля»;
в) Т. Шевченка «Думка»;
г) О. Кониського «Молитва».
а) пісні гудця про лицарські половецькі походи;
б) пахощам євшан-зілля;
в) колисковій пісні;
г) почутому від гудця про страждання його батька.
а) ідилія;
б) гімн;
в) пісня;
г) епіграма.
а) 25 квітня 1838 року
б) 26 квітня 1839 року
в) 22 квітня 1838 року
г) 30 квітня 1840 року
а) А історико-пригодницьким оповіданням;
б) Б історико-пригодницькою повістю;
в) В історико-пригодницьким романом.
а) Євшан-зілля, "Молитва"
б) "Іван Підкова", "Думка"
в) "Євшан-зілля", "Іван Підкова"
г) "Думка", "Молитва"