Контрольна робота№4 10 клас. Історія України . “ Українська ССР (1921-1939 рр.) ”
10 клас
Варіант 1
1. На початку 1920-х років проводом до пограбування державою церковних цінностей:
А) став голод 1921-1923 рр; Б) стало запровадження нової економічної політики;
В) стала політика українізації; Г) стали чистки у партійних лавах;
2. Що було однією з причин переходу до непу?
А) невдоволення робітників масовим безробіттям;
Б) невдоволення селян збереженням продрозкладки;
В) невдоволення більшої частини населення існування "радянської буржуазії";
Г) невдоволенням селян збереженням поміщицького господарства.
3. Чим пояснюється підтримка у 1920-ті рр. Української автокефальної православної церкви (УАПЦ) радянською владою?
А) повагою до релігійних вірувань українців;
Б) прагнення використати церкву у поширенні комуністичних ідей;
В) прагненням сприяти розвитку релігійного життя, як основи народного життя;
Г) прагненням послабити Російську православну церкву, яка вороже ставились до більшовицького режиму.
4. Упровадження на початку 1920-х рр. політики коренізації партійно-радянським керівництвом СРСР мало на меті:
А) сприяти розвитку української культури;
Б) сприяти утвердженню радянської влади в національних республіках;
В) налагодити культурне співробітництво з розвиненими країнами Заходу;
Г) подолати масову неписьменність дорослого населення.
5. "Розстріляне відродження"- це умовна назва:
А) покоління українських політичних діячів часів Української революції, знищених під час терору 1930-х рр.
Б) групи українських "буржуазних спеціалістів", розстріляних у ході боротьби зі "шкідництвом" у 1920-1930-х рр.
В) літературно-мистецької генерації України 1920-1930-х рр., репресованої сталінським режимом.
Г) плеяди видатних українських учених, засуджених у 1930-х рр. у справі "Спілки визволення України".
6. Одна з причин прийняття рішення про суцільну колективізацію сільського господарства полягала в прагненні радянського керівництва:
А) зберегти традицію общинного землеволодіння;
Б) замінити продрозверстку продподатком;
В) відмовитися від примусових методів управління сільським господарством;
Г) знайти кошти для фінансування індустріалізації.
7. Що з перерахованого можна віднести до наслідків індустріалізації 1930-х років?
А) комплексний розвиток народного господарства; Б) високі темпи розвитку важкої промисловості;
В) інтенсивний розвиток легкої промисловості; Г) розвиток наукомістких технологій.
8. Установіть послідовність подій:
А) перенесення столиці УСРР (УРСР) з Харкова до Києва; Б) "Шахтинська справа";
В) голодомор ; Г) "Рік великого перелому".;
9. Визначте джерела індустріалізації, здійснюваної в Україні в 1929-1938 рр.
1) створення системи трестів і концесій;
2) денаціоналізація промисловості;
3) збільшення вивозу за кордон нафти, лісу, хліба;
4) внутрішні примусові державні позики;
5) відмова від політики "ножиці цін";
6) доходи державного сектору економіки;
7) репарації з Німеччини та її союзників.
10. Установіть відповідність між датами і подіями:
1) 1920 р. А) проголошення створення Союзу Радянських Соціалістичних Республік;
2) 1921 р. Б) запровадження непу в УСРР;
3) 1922 р. В) розгром Червоною армією військ П.Врангеля в Криму;
4) 1923 р. Г) проголошення Української Соціалістичної Радянської Республіки (УСРР)
Д) запровадження політики коренізації( українізації)
11. Причини і наслідки індустріалізації.
12. Охарактеризуйте особливості розвитку культури 1921-1928-х рр.
Контрольна робота по темі: Українська ССР (1921-1939 рр.) 10 клас
Варіант 2
1. У результаті входження Української СРР до складу Союзу РСР:
А) республіканська еліта посіла ключові посади в органах управління союзної держави;
Б) скоротилися обсяги сільськогосподарських виробництва в республіці;
В) республіка втратила право на самостійну зовнішню політику;
Г) відбулося значне зростання території республіки.
2. У роки нової економічної політики в сфері трудових відносин:
А) застовувався вільний найм робочої сили;
Б) застосовувалися примусові трудові мобілізації;
В) використовувалося прикріплення робітників до підприємств;
Г) масовим було створення трудових армій і трудових таборів.
3. Що з названого відноситься до проявів кризи непу?
А) повстання моряків у Кронштадті; Б) відмова селян здавати хліб державі;
В) масовий голод; Г) дії загонів отаманів.
4. Яких сфер життя суспільства найбільш торкалася політика " коренізації"?
А) економічної і політичної; Б) соціальної і економічної;
В) культурної і політ; Г) соціальної і культурної.
5. Що з названого відноситься до результатів державної політики в СРСР у галузі культури на кінець 1930-х рр.?
А) розквіт авангардного мистецтва;
Б) ліквідація масової неписьменності;
В) скасування державної цензури засобів масової інформації;
Г) забезпечення і захист ідейного різноманіття в галузі культури.
6. Що з названого є наслідками державної політики у галузі культури в УРСР(СРСР) у 1930-х роках?
А) звільнення культури від ідеологічного контролю;
Б) скасування цензури, дозвіл на створення приватних видавництв;
В) заохочення існування розмаїття художніх стилів і форм;
Г) утвердження соціалістичного реалізму як єдиного художнього методу в мистецтві.
7. Що дало можливість реалізувати більшовицькому керівництву плани з форсованої колективізації українського села?
А) українські селяни щиро вірили в ідеали комунізму та підтримували політику КП(б)У;
Б) масштабні репресії і Голодомор;
В) колгоспи швидко довели селянам свою ефективність;
Г) широка агітаційна компанія і економічна зацікавленість селян.
8. Установіть відповідність подій:
А) створення СРСР;Б) завершення відбудови промисловості, курс на індустріалізацію;
В) започаткування політики "коренізації";
Г) запровадження непу.
9. Політика непу в УСРР сприяла:
1) відбудові народного господарства;
2) колективізації сільського господарства;
3) припиненню селянського повстанського руху;
4) здійсненню форсованої індустріалізації;
5) входження республіки до складу СРСР;
6) націоналізації важкої промисловості;
7) соціальному розшаруванню населення.
10. Установіть відповідність між процесами 1930-х рр. та їх наслідками:
1) індустріалізація; А) ліквідація індивідуального селянського господарства;
2) колективізація; Б) перевищення промислового виробництва над сільськогосподарським
3) масові репресії; В) нав'язування суспільству комуністичної ідеології;
4) культурна революція. Г) ліквідація багато партійності;
Д) насадження у суспільстві атмосфери страху.
11. Причини і наслідки колективізації.
12. Особливості розвитку культури 1930-х роках.