Контрольна робота № 4 Ти знаєш, що ти людина?

Про матеріал
за творами О.Стороженка («Скарб»), Б.Лепкого ( «Мишка»), Л.Костенко («Чайка на крижині». «Крила»)
Перегляд файлу

                                                             Контрольна робота № 4

Ти знаєш, що ти людина?
за творами О.Стороженка («Скарб»), Б.Лепкого ( «Мишка»),

Л.Костенко («Чайка на крижині». «Крила»)

                                                                     І варіант

І рівень                                                   
Визначте: так чи ні.
1. Лежень – головний герой оповідання О.Стороженка «Скарб».
2. Мишка вирішила, що їй з дітьми все-таки краще жити у хаті, ніж на полі (Б.Лепкий «Мишка»).
3. Події у диптиху Л.Костенко «Чайка на крижині». «Крила» зображені під враженням перебування поетеси у Польщі.
ІІ рівень 
Виберіть правильний варіант відповіді.

1.Через що Климко трохи не три дні перебував у тітки Марини?

 а) не хотів йти додому;          б) очікував, коли вона принесе солі;        в) тяжко захворів;    г) розшукував дівчину, якій допоміг.

2. Символічний образ скарбу виявився у формі (О.Стороженко. «Скарб»):
а) шкатулки;         б) мертвого хорта;        в) тайстри грошей;          г) книжки.

3.Чому Павлусь, герой оповідання О.Стороженка «Скарб», не ходив до школи?
а) Не хотів;          б) не прийняли;        в) не віддали батьки;    г) освоював науку самотужки.

4.. Укажіть, що зробило Павлуся з оповідання О. Стороженка «Скарб» лінивим:
а) материна любов;                                                  б) батьківське виховання;
в) поблажливе ставлення наймитів;                       г) небажання дослухатись порад батьків.

5.Мишка радіє, що діти сплять і не чують, як:
а) вона краде чуже добро;                                       б) люди веселяться;
в) на них полює хазяйка;                                         г) люди обманюють.

6. Чайка дивувалася із застереження бути обережною на крижині, бо:
а) не розуміла людської мови;                        б) їй не страшна повінь–у неї є крила;
в) вона не слухає нічиїх порад;                       г) була занадто гордою.

7. Продовжіть вислів «Людина нібито не літає, … (Л.Костенко. «Чайка на крижині». «Крила»):
а) «…а правду знає»;    б) «…й землі немає»;   в) «…а крила має»;    г) «... а долю має».

8. Скільки творів мистецтва пов'язано одним задумом у диптиху:

a) два; б) три; в) чотири; г) п'ять?

9. Яка з ознак не властива гумористичному твору:    а) доброзичливий тон;   б) жартівливість; в) зображення смішного в життєвих явищах;             г) різке висміювання людських вад?

ІІІ рівень
1. Встановіть відповідність між  цитататою та художнім засобом.

1. «...мишка чує, в хаті чужим духом пахне» (Б.Лепкий. «Мишка»).

А. Порівняння.

2. «... руки білі та ніжні, як у панночки» (О.Стороженко. «Скарб»).

Б. Метафора.

3. «Землі немає, то буде небо» (Л.Костенко. «Чайка на крижині». «Крила»).

В. Антитеза

2.Установіть відповідність між художніми особливостями, елементами твору

Б. Лепкого «Мишка» та їх визначенням.

1 Засудження людей, які наживаються на людському горі, байдужі до чужої біди

2 Жила Мишка з мишенятами в господаря — ходила зустрічатися з міськими подругами — розповідала їм про господаря й господиню, яку користь вони мають з війни; вражена бездушністю й брехливістю хазяйки — вирішує помститися й згризає сховані гроші

3 Історія про Мишку, яка помстилася людям за їхню жадібність і бездушність

4 «Господар, кахикаючи й постогнуючи, бо був товстий, як годований кабан, поліз під ліжко. Добув ящик, відчинив і … очі йому пішли в стовп, брови підлізли вгору, волосся дубом стало.

  Погризли, погризли, погризли!»

 

А тема

Б ідея, головна думка

В жанр

Г сюжет (зміст)

Д кульмінація

 

3.Установити відповідність між цитатою і назвою твору:

            Цитата                                                                  Назва  твору

1.Дивна людино! Я ж маю крила.                 А       «Кольорові миші»

Нащо крилатим ґрунт під ногами?              Б       «Крила»

2. Людина нібито не літає,                               В        «Скарб»

а крила має, а  крила має.                                Г   «Чайка  на  крижині»

3.Багряне листя, кілька тих листочків,        Ґ   «Дощ  полив…»

Останнє листя  із  кленових віт

Було на стіл покладене, як доказ,

І шаруділо тихо на сукні.

4. Струшується сад, як парасолька.

Мокрі ниви, і порожній  шлях…

Ген корів розсипана  квасолька

Доганяє хмари у полях.

 

4. Художня деталь –це…

5.Що у творі «Мишка» Богдана Лепкого є реальним, а що фантастичним?
6. Визначте головну думку вірша «Чайка на крижині».
7. Як ти розумієш алегоричний образ крил?
                

                     
 

 

 

 

 

                                                        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота № 4

Ти знаєш, що ти людина?
за творами О.Стороженка («Скарб»), Б.Лепкого ( «Мишка»),

Л.Костенко («Чайка на крижині». «Крила»)

                                                                    ІІ варіант
І рівень          

Визначте: так чи ні.
1. Події повісті «Климко» відбуваються під час Другої світової війни
2. Мишці стало соромно за свою господиню (Б.Лепкий «Мишка»).
3.Протиставлення «правди пташиної» та «правди людської» зображено у диптиху Л.Костенко «Чайка на крижині». «Крила».
ІІ рівень 
Виберіть правильний варіант відповіді.
1.Парубки запропонували Павлові йти з ними:
а) погуляти;                             б) шукати скарб;               в) на рибалку;                       г) на пляж.

2. Продовжіть вислів: «...як кому Бог дасть щастя, то не треба йому й рідної матері, не треба і скарбу шукати...»:
а) «...він завжди поруч»;                                   б) «...життя і так прекрасне»;
в) «...бо ніколи не знайдеш»;                            г) «...сам скарб його знайде».

3. У чому полягала помста мишки хазяїнам?
а) Прогризла всі мішки із зерном;                           б) не давала вночі спати;
в) знищила гроші;                                                      г) зіпсувала новий одяг.

4. Укажіть, для чого сільські парубки, йдучи шукати скарб, захотіли взяти із собою лінивого Павлуся (оповідання О. Стороженка «Скарб»):
а) щоб посміятися над ним;                б) щоб їм пощастило, як завжди щастить Павлові;
в) щоб залучити хлопця до свого гурту й скористатися  його багатством;
г) щоб виманити з хати й обікрасти.

5. «Чайка на крижині» написана Л. Костенко у Щеціні..

а) в березні 1958 р.;   б) в лютому 1952 р.; в) в травні 1954 р.;             г) в червні 1953 р.

6. Коли відбуваються події, описані у диптиху Л.Костенко «Чайка на крижині». «Крила»?
а) Взимку;                    б) влітку;                                в) навесні;                   г) восени.

7. Вкажіть художній засіб, використаний у даному поетичному уривку: «Крига буйно ломилась у відкриті двері протоки» (Л.Костенко. «Чайка на крижині». «Крила»):                    

а) антитеза;           б) тавтологія;            в) риторичне ствердження;              г) метафора.

8. Скільки творів мистецтва пов'язано одним задумом у диптиху:

a) два;              б) три;              в) чотири;                   г) п'ять?

9. Яка з ознак не властива сатиричному твору:             а) різке висміювання;                                                 б) викриття людських вад;         в) доброзичливий тон;             г) зображення смішного?
ІІІ рівень                                                      
1. Встановіть відповідність між  висловлюванням  та літературним героєм, якому воно належить.

1.«Мої корови тільки молока дають, що кіт наплакав... Спитайте в наших сусідів. Може, продадуть; вони на гроші ласі і рідного батька продали б, а в нас нема що продавати, хоч і хотіли б».

А.Чайка.

2.  – Дивна людино! Я ж маю крила. Нащо крилатим ґрунт під ногами?

Б.Павлусь.

3. «Бісові груші, – пробубонить, – які спілі, і над самісінькою головою висять, а ні одна ж то не впаде в рот».

В. Хазяйка.

2.Установити відповідність:

        Ідея твору                                                                     Назва

1.Засудження тих, хто за індивідуальність,          А «Скарб» О. Стороженка

творчу думку переслідує іншу людину;                 Б «Крила»  Л. Костенко

2.Уславлення води як життєдайної сили.             В  «Мишка» Б.Лепкого

3.Пошана духовних цінностей, що роблять          Г «Дощ  полив» Л. Костенко

 людину   багатою.                                                         Ґ  «Кольорові  миші» Л. Костенко 

4.Осуд жадібності, наживи на чужій біді.

 

3.Установити відповідність між цитатою і назвою твору:

           

Цитата                                                                  Назва  твору

1.Дивна людино! Я ж маю крила.                А       «Кольорові миші»

Нащо крилатим ґрунт під ногами?             Б       «Крила»

2. Людина нібито не літає,                             В        «Скарб»

а крила має, а  крила має.                              Г   «Чайка  на  крижині»

3.Багряне листя, кілька тих листочків,      Ґ   «Дощ  полив…»

Останнє листя  із  кленових віт

Було на стіл покладене, як доказ,

І шаруділо тихо на сукні.

4. Струшується сад, як парасолька.

Мокрі ниви, і порожній  шлях…

Ген корів розсипана  квасолька

Доганяє хмари у полях.

 

4. Яка назва біографії Богдана Лепкого?

5. Чому твір має підзаголовок «Казка для дітей: для малих і великих»?

6. Визначте тему  вірша «Дощ полив..».

7. Як ти розумієш алегоричний образ крил?
 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповіді: І варіант.
І рівень. 1.Так. 2.Ні. 3.Так.                  

ІІ рівень. 1в. 2б. 3б. 4г. 5б. 6в.                         

ІІІ рівень. 1Б. 2А. 3В.

Відповіді: ІІ варіант.
І рівень. 1.Ні. 2.Так. 3.Так.
ІІ рівень. 1б. 2г. 3в. 4в. 5в. 6г. 
ІІІ рівень. 1В. 2А. 3Б.

 

 

-Чому твір має підзаголовок «Казка для дітей: для малих і великих»? (Твір містить фантастичні події, але порушує важливі, «дорослі» моральні проблеми – милосердя, щедрість і жадібність, заздрість, війна і мир).

-Що у творі є реальним, а що фантастичним? (Життя людей під час війни, бідність, жадібніть окремих мешканців, для яких війна не горе, а зручний момент для збагачення – це реальне; розмови мишок та опис їхньої поведінки – фантазія автора).

-Що в казці здалося вам смішним, а що трагічним? (Смішне – як господиня говорить про сусідів, що «на гроші ласі й рідного батька продали б»; як мишка характеризує господиню, що язиком торохкотіла голосно на все село; як мишка радіє, що діти не чують, як люди вміють брехати; як господар побачив порожню скриню. Трагічне – війна, голод, відчай людей, страждання голодної дитини; жадібність господині й господаря, які радіють із чужого горя).

 

 

 

docx
Додано
20 березня 2020
Переглядів
11637
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку