6 клас. Діагностувальна (контрольна) робота
Чуття гармонії у слові (поетичні твори Т. Шевченка, Лесі Українки, С. Чернілевського,
І. Жиленко, І. Калинця)
I варіант
Початковий рівень
1.У якій поезії з циклу «Дивосвіт» І. Калинця говориться про красуню, що полюбила князенка соняшника?
А «Стежечка» Б «Веселка» В «Блискавка» Г «Криничка»
2. У вірші "Забула внучка в баби черевички..." відображено
А родинні цінності Б сторінки історії В картини природи Г думки про майбутнє
3. У вірші «Тиша морська» зображено
А штиль Б шторм В бурю Г дощ
4. Який віршовий розмір рядків:
Як дитиною, бувало,
Упаду собі на лихо…
А ямб Б хорей
5.Вірш без рими – це…
А ямб Б пірихій В верлібр Г хорей
6. Темою якого твору є зображення суму, туги козака за рідним краєм, батьком, ненькою старенькою, молодою дівчиною
А «Співець» Б «Думка» В « Іван Підкова» Г «Тиша морська»
Середній рівень
7. Як, захворівши, лікується Жар-птиця? (за однойменною поезією І. Жиленко)
А п’є мінералку і їсть конфетки
Б п'є молоко, клює родзинки, чита «Барвінок» і «Мурзилку»
В п’є ліки, мікстури і їсть мед
8. Хто приваблював Лесю Українку " у дитячі любі роки" ("Мрії")?
А "принци таємницею укриті"; Б "вродливі королівни";
В "горді переможці": Г "хто розпростертий ... говорив: "Убий, не здамся!"
9. Чого вчить нас особистим прикладом героїня «Як дитиною, бувало..»
А стійкості Б гумору В сором’язливості Г надійності
10. Двоскладова стопа з наголосом на другому складі – це …
А ямб Б хорей
11. Слова «Таку чужу нескромну птицю тримать годиться тільки в клітці» промовляє
А Жар-птиця Б вороняча орава В сусідка-чарівниця Г маркіза з фарфору
12. І вийшли в небо зорі-жаровички,
І тихо бабка посеред села
Малесенькі дитячі черевички
У спорожнілу хату занесла.
У цих рядках НЕМАЄ А епітета Б анафори В гіперболи Г персоніфікації
Достатній рівень
13. Увідповідніть художні засоби з прикладами
Художній засіб |
Приклад |
||
1 |
епітет |
А |
сусідка моя — чарівниця |
2 |
гіпербола |
Б |
вони стояли вперто, день при дні |
3 |
тавтологія |
В |
Жар-птиця ж …простудилась трішки |
4 |
персоніфікація |
Г |
на злість лихим, кульгавим ґавам |
|
|
Д |
І тільки ота трьохсотлітня ґава |
14. Установіть відповідність
Назва вірша |
Художні образи |
||
1 |
«Мрії» |
А |
багрянії зорі, розкішна троянда |
2 |
«Співець» |
Б |
золотий шлях, білі вітрила |
3 |
«Тиша морська» |
В |
злобна епіграма, злий жарт |
4 |
«Як дитиною бувало…» |
Г |
високі могили, чорна хмара |
|
|
Д |
вродливі королівни, горді переможці |
15. Установіть відповідність
Автор |
Назва твору |
||
1 |
Станіслав Чернілевський |
А |
«Підкова» |
2 |
Ірина Жиленко |
Б |
«Блискавка» |
3 |
Тарас Шевченко |
В |
« Іван Підкова» |
4 |
Ігор Калинець |
Г |
«Тиша морська» |
|
|
Д |
«Забула внучка в баби черевички» |
Високий рівень
16. Який образ І. Калинця — стежечка, блискавка, веселка, криничка, дим — вас здивував? Чим?
6 клас. Діагностувальна (контрольна) робота
Чуття гармонії у слові (поетичні твори Т. Шевченка, Лесі Українки, С. Чернілевського,
І. Жиленко, І. Калинця)
II варіант
Початковий рівень
1. У кого з героїв твору І. Жиленко були очі-намистинки?
А Гнома («Гном у буфеті») Б жар-птиці («Жар-птиця») В Діда Мороза («Підкова»).
2. Зворушлива поезія С. Чернілевського «Забула внучка в баби черевички» закликає:
А бережіть батьків, не ображайте необачним словом!
Б турбуйтеся про свої речі, не залишайте без нагляду!
В любіть своїх рідних, не забувайте стареньких!
3. Яка роль «Гнома у буфеті» для сім'ї (за однойменною поезією І.Жиленко)?
А гном милує око, гарно «вписується» в інтер’єр
Б гном оберігає дім та виховує декілька поколінь дітей
В гном - улюблена іграшка дітей цієї сім'ї
4. Основна думка поеми «Іван Підкова» Т. Шевченка
А зображення спогадів діда про героїчну минувшину рідного краю
Б возвеличення мужності, героїзму козаків та Івана Підкови
В ми повинні пишатися героїчним минулим України та її синами-козаками
5. Вже пролетів, немов пташка зальотна,
Весняний той час, —
Осінь холодная, осінь вільготна
Панує у нас.
В уривку НЕМАЄ А епітета Б гіперболи В порівняння Г персоніфікації.
6. Вірш «Теплота родинного інтиму…» прикрашає художній образ
А вогню Б куряви В спорожнілої хати Г горіхового листка
Середній рівень
7. Хто "у синіх джинсах" "подався у мандри"?
А "Веселка" Б "Стежечка" В "Дим" Г "Криничка"
8. У поезії «Тиша морська» Леся Українка називає країною світла:
А узбережжя Чорного моря; Б місцевість, осяяну жар-птицею;
В територію пустелі. Г узбережжя океану
9. Двоскладова стопа з наголосом на першому складі – це …
А ямб Б хорей
10. Поєднання наголошеного й одного або двох ненаголошених складів - це...
А стопа Б строфа В рима Г сенкан
11. У якому творі йдеться про призначення поета й поезії в долі народу
А «Тиша морська» Б «Мрії» В «Співець» Г «Як дитиною, бувало…»
12. Який віршовий розмір рядків:
Править хтось малим човенцем,
Стиха весла підіймає…
А ямб Б хорей
Достатній рівень
13. Увідповідніть художні засоби з прикладами
Художній засіб |
Приклад |
||
1 |
епітет |
А |
втік дим від вогнища |
2 |
тавтологія |
Б |
світанковим маминим вогнем |
3 |
порівняння |
В |
така верчена ти як дзиґа |
4 |
персоніфікація |
Г |
«Вона яскра-яскра-яскррава!» |
|
|
Д |
трьохсотлітня ґава |
14. Установіть відповідність
Назва вірша |
Уривок |
||
1 |
«Співець»
|
А |
«Що болить?» - мене питали, Але я не признавалась …
|
2 |
«Тиша морська»
|
Б |
Так! Я буду крізь сльози сміятись, Серед лиха співати пісні..
|
3 |
«Мрії» |
В |
Певне, се країна світла Та злотистої блакиті…
|
4 |
«Як дитиною бувало…» |
Г |
До землі прибитий списом, Говорив: «Убий, не здамся!» |
|
|
Д |
А соловейко троянді вродливій Так любо співав!
|
15. Установіть відповідність
Автор |
Назва твору |
||
1 |
Станіслав Чернілевський |
А |
«Думка» |
2 |
Ірина Жиленко |
Б |
«Веселка» |
3 |
Тарас Шевченко |
В |
«Гном у буфеті» |
4 |
Ігор Калинець |
Г |
«Тиша морська» |
|
|
Д |
«Теплота родинного інтиму» |
Високий рівень
16. Опишіть козацького ватажка Івана Підкову з однойменної поеми Т. Шевченка.