Контрольна робота 6 клас НУШ з української літератури

Про матеріал
Контрольна робота з української літератури "Чуття гармонії у слові " для 6 класу НУШ, розроблена відповідно до навчальної програми (автори В.П. Архипової, С.І.Січкар).
Перегляд файлу

6 клас. Діагностувальна (контрольна) робота 

Чуття гармонії у слові (поетичні твори Т. Шевченка, Лесі Українки, С. Чернілевського,

І. Жиленко, І. Калинця)

I варіант

Початковий рівень

 

1.У якій поезії з циклу «Дивосвіт» І. Калинця говориться про красуню, що полюбила князенка соняшника?

А «Стежечка»             Б «Веселка»              В «Блискавка»           Г «Криничка»

 

2. У вірші "Забула внучка в баби черевички..." відображено

А родинні цінності    Б сторінки історії     В картини природи    Г думки про майбутнє

3. У вірші «Тиша морська» зображено

 А штиль                     Б шторм                    В бурю                Г дощ

4.  Який віршовий розмір рядків:  

 Як дитиною, бувало,

 Упаду собі на лихо

А ямб            Б хорей 

 

5.Вірш  без рими – це…

А ямб           Б пірихій            В верлібр             Г хорей

 

6. Темою якого твору є зображення суму, туги козака за рідним краєм, батьком, ненькою старенькою, молодою дівчиною

 А «Співець»     Б «Думка»      В « Іван Підкова»      Г «Тиша морська»

 

Середній рівень

7. Як, захворівши, лікується Жар-птиця? (за однойменною поезією І. Жиленко)

А п’є мінералку і їсть конфетки

Б п'є молоко, клює родзинки, чита «Барвінок» і «Мурзилку»

В п’є ліки, мікстури і їсть мед

 

8. Хто приваблював Лесю Українку " у дитячі любі роки" ("Мрії")?
А "принци таємницею укриті";        Б "вродливі королівни";
В "горді переможці":                         Г "хто розпростертий ... говорив: "Убий, не здамся!"

 

 9. Чого вчить нас особистим прикладом героїня  «Як дитиною, бувало..»

                   

  А стійкості    Б гумору     В сором’язливості      Г надійності

 

10. Двоскладова стопа з наголосом на другому складі  – це … 

                      А ямб            Б хорей    

 

11. Слова «Таку чужу нескромну птицю тримать годиться тільки в клітці»       промовляє

 А Жар-птиця   Б вороняча орава   В сусідка-чарівниця   Г маркіза з фарфору

 

12. І вийшли в небо зорі-жаровички,

      І тихо бабка посеред села

      Малесенькі дитячі черевички

      У спорожнілу хату занесла.

 У цих рядках НЕМАЄ     А епітета   Б анафори   В гіперболи   Г персоніфікації

 

Достатній рівень

13.  Увідповідніть художні засоби з прикладами

                         Художній засіб

                            Приклад

1

епітет

А

сусідка моя — чарівниця

2

гіпербола

Б

вони стояли вперто, день при дні

3

тавтологія

В

Жар-птиця ж …простудилась трішки

4

персоніфікація

Г

на злість лихим, кульгавим ґавам

 

 

Д

І тільки ота трьохсотлітня ґава

 

14. Установіть відповідність

Назва вірша

Художні образи

1

«Мрії»

А

багрянії зорі, розкішна троянда

2

«Співець»

Б

золотий шлях, білі вітрила

3

«Тиша морська»

В

злобна епіграма, злий жарт

4

«Як дитиною бувало…»

Г

високі могили, чорна хмара

 

 

Д

вродливі королівни, горді переможці

 

15. Установіть відповідність

                        Автор

                       Назва твору

1

Станіслав Чернілевський

А

«Підкова»

2

Ірина Жиленко

Б

«Блискавка»

3

Тарас Шевченко

В

« Іван Підкова»

4

Ігор Калинець

Г

«Тиша морська»

 

 

Д

«Забула внучка в баби черевички»

 

Високий рівень

 

16. Який образ І. Калинця — стежечка, блискавка, веселка, криничка, дим — вас здивував? Чим?

 


6 клас. Діагностувальна (контрольна) робота

Чуття гармонії у слові (поетичні твори Т. Шевченка, Лесі Українки, С. Чернілевського,

 І. Жиленко, І. Калинця)

        II  варіант

Початковий рівень

      1. У кого з героїв твору І. Жиленко були очі-намистинки?

А Гнома («Гном у буфеті») Б жар-птиці («Жар-птиця») В Діда Мороза («Підкова»).

 

2. Зворушлива поезія С. Чернілевського «Забула внучка в баби черевички» закликає:

А  бережіть батьків, не ображайте необачним словом!

Б  турбуйтеся про свої речі, не залишайте без нагляду!

В  любіть своїх рідних, не забувайте стареньких!

 

3. Яка роль «Гнома у буфеті» для сім'ї (за однойменною поезією І.Жиленко)?

А гном милує око, гарно «вписується» в інтер’єр

Б гном оберігає дім та виховує декілька поколінь дітей

В гном - улюблена іграшка дітей цієї сім'ї

 

4. Основна думка поеми «Іван Підкова» Т. Шевченка

 А зображення спогадів діда про героїчну минувшину рідного краю

 Б возвеличення мужності, героїзму козаків та Івана Підкови

 В ми повинні пишатися героїчним минулим України та її синами-козаками

 

5. Вже пролетів, немов пташка зальотна,

    Весняний той час, —

    Осінь холодная, осінь вільготна

    Панує у нас.

 В уривку НЕМАЄ     А епітета   Б гіперболи   В порівняння   Г персоніфікації.

 

6. Вірш «Теплота родинного інтиму…» прикрашає художній образ

 А вогню    Б куряви    В спорожнілої хати    Г горіхового листка

 

Середній рівень

 7. Хто "у синіх джинсах" "подався у мандри"?

  А "Веселка"   Б "Стежечка"  В  "Дим"   Г "Криничка"

 8. У поезії «Тиша морська» Леся Українка називає країною світла:

  А  узбережжя Чорного моря;          Б  місцевість, осяяну жар-птицею;

  В  територію пустелі.                       Г  узбережжя океану

 

9. Двоскладова стопа з наголосом на першому складі  – це … 

                      А ямб            Б хорей    

 

10. Поєднання наголошеного й одного або двох ненаголошених складів - це...

   А стопа      Б строфа       В рима       Г сенкан

11.  У якому творі йдеться про призначення поета й поезії в долі народу

А «Тиша морська»   Б «Мрії»  В «Співець»  Г «Як дитиною, бувало…»

12. Який віршовий розмір рядків:  

Править хтось малим човенцем,

Стиха весла підіймає…

 А ямб            Б хорей    

Достатній рівень

13.  Увідповідніть художні засоби з прикладами

                         Художній засіб

                            Приклад

1

епітет

А

втік дим від вогнища

2

тавтологія

Б

світанковим маминим вогнем

3

порівняння

В

така верчена ти як дзиґа

4

персоніфікація

Г

«Вона яскра-яскра-яскррава!»

 

 

Д

трьохсотлітня ґава

 

14. Установіть відповідність

Назва вірша

Уривок

1

«Співець»

 

А

«Що болить?» - мене питали,

Але я не признавалась …

 

2

 «Тиша морська»

 

Б

Так! Я буду крізь сльози сміятись,

Серед лиха співати пісні..

 

3

 «Мрії»

В

Певне, се країна світла

Та злотистої блакиті…

 

4

«Як дитиною бувало…»

Г

До землі прибитий списом,

Говорив: «Убий, не здамся!»

 

 

Д

А соловейко троянді вродливій

Так любо співав!

 

 

15. Установіть відповідність

                        Автор

                         Назва твору

1

Станіслав Чернілевський

А

«Думка»

2

Ірина Жиленко

Б

«Веселка»

3

Тарас Шевченко

В

«Гном у буфеті»

4

Ігор Калинець

Г

«Тиша морська»

 

 

Д

«Теплота родинного інтиму»

 

Високий рівень

16.  Опишіть козацького ватажка Івана Підкову з однойменної поеми Т. Шевченка.

docx
Додано
10 березня
Переглядів
606
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку