Контрольна робота 6 клас НУШ з української літератури

Про матеріал
Контрольна робота з української літератури "Чуття гармонії у слові " для 6 класу НУШ, розроблена відповідно до навчальної програми (автори В.П. Архипової, С.І.Січкар).
Перегляд файлу

6 клас. Діагностувальна (контрольна) робота 

Чуття гармонії у слові (поетичні твори Т. Шевченка, Лесі Українки, С. Чернілевського,

І. Жиленко, І. Калинця)

I варіант

Початковий рівень

 

1.У якій поезії з циклу «Дивосвіт» І. Калинця говориться про красуню, що полюбила князенка соняшника?

А «Стежечка»             Б «Веселка»              В «Блискавка»           Г «Криничка»

 

2. У вірші "Забула внучка в баби черевички..." відображено

А родинні цінності    Б сторінки історії     В картини природи    Г думки про майбутнє

3. У вірші «Тиша морська» зображено

 А штиль                     Б шторм                    В бурю                Г дощ

4.  Який віршовий розмір рядків:  

 Як дитиною, бувало,

 Упаду собі на лихо

А ямб            Б хорей 

 

5.Вірш  без рими – це…

А ямб           Б пірихій            В верлібр             Г хорей

 

6. Темою якого твору є зображення суму, туги козака за рідним краєм, батьком, ненькою старенькою, молодою дівчиною

 А «Співець»     Б «Думка»      В « Іван Підкова»      Г «Тиша морська»

 

Середній рівень

7. Як, захворівши, лікується Жар-птиця? (за однойменною поезією І. Жиленко)

А п’є мінералку і їсть конфетки

Б п'є молоко, клює родзинки, чита «Барвінок» і «Мурзилку»

В п’є ліки, мікстури і їсть мед

 

8. Хто приваблював Лесю Українку " у дитячі любі роки" ("Мрії")?
А "принци таємницею укриті";        Б "вродливі королівни";
В "горді переможці":                         Г "хто розпростертий ... говорив: "Убий, не здамся!"

 

 9. Чого вчить нас особистим прикладом героїня  «Як дитиною, бувало..»

                   

  А стійкості    Б гумору     В сором’язливості      Г надійності

 

10. Двоскладова стопа з наголосом на другому складі  – це … 

                      А ямб            Б хорей    

 

11. Слова «Таку чужу нескромну птицю тримать годиться тільки в клітці»       промовляє

 А Жар-птиця   Б вороняча орава   В сусідка-чарівниця   Г маркіза з фарфору

 

12. І вийшли в небо зорі-жаровички,

      І тихо бабка посеред села

      Малесенькі дитячі черевички

      У спорожнілу хату занесла.

 У цих рядках НЕМАЄ     А епітета   Б анафори   В гіперболи   Г персоніфікації

 

Достатній рівень

13.  Увідповідніть художні засоби з прикладами

                         Художній засіб

                            Приклад

1

епітет

А

сусідка моя — чарівниця

2

гіпербола

Б

вони стояли вперто, день при дні

3

тавтологія

В

Жар-птиця ж …простудилась трішки

4

персоніфікація

Г

на злість лихим, кульгавим ґавам

 

 

Д

І тільки ота трьохсотлітня ґава

 

14. Установіть відповідність

Назва вірша

Художні образи

1

«Мрії»

А

багрянії зорі, розкішна троянда

2

«Співець»

Б

золотий шлях, білі вітрила

3

«Тиша морська»

В

злобна епіграма, злий жарт

4

«Як дитиною бувало…»

Г

високі могили, чорна хмара

 

 

Д

вродливі королівни, горді переможці

 

15. Установіть відповідність

                        Автор

                       Назва твору

1

Станіслав Чернілевський

А

«Підкова»

2

Ірина Жиленко

Б

«Блискавка»

3

Тарас Шевченко

В

« Іван Підкова»

4

Ігор Калинець

Г

«Тиша морська»

 

 

Д

«Забула внучка в баби черевички»

 

Високий рівень

 

16. Який образ І. Калинця — стежечка, блискавка, веселка, криничка, дим — вас здивував? Чим?

 


6 клас. Діагностувальна (контрольна) робота

Чуття гармонії у слові (поетичні твори Т. Шевченка, Лесі Українки, С. Чернілевського,

 І. Жиленко, І. Калинця)

        II  варіант

Початковий рівень

      1. У кого з героїв твору І. Жиленко були очі-намистинки?

А Гнома («Гном у буфеті») Б жар-птиці («Жар-птиця») В Діда Мороза («Підкова»).

 

2. Зворушлива поезія С. Чернілевського «Забула внучка в баби черевички» закликає:

А  бережіть батьків, не ображайте необачним словом!

Б  турбуйтеся про свої речі, не залишайте без нагляду!

В  любіть своїх рідних, не забувайте стареньких!

 

3. Яка роль «Гнома у буфеті» для сім'ї (за однойменною поезією І.Жиленко)?

А гном милує око, гарно «вписується» в інтер’єр

Б гном оберігає дім та виховує декілька поколінь дітей

В гном - улюблена іграшка дітей цієї сім'ї

 

4. Основна думка поеми «Іван Підкова» Т. Шевченка

 А зображення спогадів діда про героїчну минувшину рідного краю

 Б возвеличення мужності, героїзму козаків та Івана Підкови

 В ми повинні пишатися героїчним минулим України та її синами-козаками

 

5. Вже пролетів, немов пташка зальотна,

    Весняний той час, —

    Осінь холодная, осінь вільготна

    Панує у нас.

 В уривку НЕМАЄ     А епітета   Б гіперболи   В порівняння   Г персоніфікації.

 

6. Вірш «Теплота родинного інтиму…» прикрашає художній образ

 А вогню    Б куряви    В спорожнілої хати    Г горіхового листка

 

Середній рівень

 7. Хто "у синіх джинсах" "подався у мандри"?

  А "Веселка"   Б "Стежечка"  В  "Дим"   Г "Криничка"

 8. У поезії «Тиша морська» Леся Українка називає країною світла:

  А  узбережжя Чорного моря;          Б  місцевість, осяяну жар-птицею;

  В  територію пустелі.                       Г  узбережжя океану

 

9. Двоскладова стопа з наголосом на першому складі  – це … 

                      А ямб            Б хорей    

 

10. Поєднання наголошеного й одного або двох ненаголошених складів - це...

   А стопа      Б строфа       В рима       Г сенкан

11.  У якому творі йдеться про призначення поета й поезії в долі народу

А «Тиша морська»   Б «Мрії»  В «Співець»  Г «Як дитиною, бувало…»

12. Який віршовий розмір рядків:  

Править хтось малим човенцем,

Стиха весла підіймає…

 А ямб            Б хорей    

Достатній рівень

13.  Увідповідніть художні засоби з прикладами

                         Художній засіб

                            Приклад

1

епітет

А

втік дим від вогнища

2

тавтологія

Б

світанковим маминим вогнем

3

порівняння

В

така верчена ти як дзиґа

4

персоніфікація

Г

«Вона яскра-яскра-яскррава!»

 

 

Д

трьохсотлітня ґава

 

14. Установіть відповідність

Назва вірша

Уривок

1

«Співець»

 

А

«Що болить?» - мене питали,

Але я не признавалась …

 

2

 «Тиша морська»

 

Б

Так! Я буду крізь сльози сміятись,

Серед лиха співати пісні..

 

3

 «Мрії»

В

Певне, се країна світла

Та злотистої блакиті…

 

4

«Як дитиною бувало…»

Г

До землі прибитий списом,

Говорив: «Убий, не здамся!»

 

 

Д

А соловейко троянді вродливій

Так любо співав!

 

 

15. Установіть відповідність

                        Автор

                         Назва твору

1

Станіслав Чернілевський

А

«Думка»

2

Ірина Жиленко

Б

«Веселка»

3

Тарас Шевченко

В

«Гном у буфеті»

4

Ігор Калинець

Г

«Тиша морська»

 

 

Д

«Теплота родинного інтиму»

 

Високий рівень

16.  Опишіть козацького ватажка Івана Підкову з однойменної поеми Т. Шевченка.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Яковенко Жанна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 березня
Переглядів
2252
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку