Контрольна робота біологія 9 клас

Про матеріал
Різнорівневі конрольні завдання з біології 9 клас на декілька варіантів включають тему генетики, молекулярної біології
Перегляд файлу

Завдання для контрольної роботи з біології 9 клас

Завдання А  (11б.)

  1. Основні закономірності генетики. Перший закон Г. Менделя (2б.)
  2. При схрещуванні забарвлених рослин жита з незабарвленими у F1 всі рослини забарвлені, у F2 отримали 4584 забарвлені і 1500 не забарвлені. Визначити генотип батьківських форм і гібридів F1. (2б.)
  3. Які ви знаєте типи нестатевого розмноження організмів? Наведіть приклади для кого вони характерні (2б)
  4. Основні положення хромосомної теорії спадковості (2б)
  5. Один ланцюг молекули ДНК має вигляд:

ААГЦГТТАГЦЦГТАЦ

Добудуйте інший ланцюг молекули РНК. Визначте кількість нуклеотидів та триплетів, які кодують даний ланцюг (1б.)

  1. Що таке мутація? Які ви знаєте види мутації? (1б.)
  2. Модифікаційна мінливість – це…..? (1б.)

 

 

Завдання Б  (11б)

  1. Яке значення має мутаційна мінливість для живих організмів? (1б.)
  2.  Які ви можете навести приклади генних, хромосомних і геномних мутацій (2б.)
  3. Як багатоклітинні організми регулюють свою роботу? (1б.)
  4. Які особливості будови мають гени еукаріотичних організмів? (2б.)
  5. Як зменшити ризик виникнення спадкових захворювань у лю­дини? (1б.)
  6. У людини довгі вії й випнута нижня губа домінує над короткими віями й нормальною губою. Жінка з довгими віями й нормальною губою вийшла заміж за людину з короткими віями й випнутою нижньою губою. У них народилося 4 дітей: 2 з них мають довгі вії й випнуту нижню губу, а 2 – короткі вії й нормальні губи. Які генотипи батьків? (3б.)
  7. Що таке селекція і як вона застосовується у сільському господарстві? (1б.)

 

                                                                  Завдання В (11б.)

  1. У людини алель, що визначає кирпатий ніс (А) домінує над алелем, відповідальним за розвиток прямого носа (а), а алель, який спричиняє появу ямки на підборідді (В) над алелем, що забезпечує формування підборіддя без ямки (в). Який генотип кирпатого батька без ямки на підборідді, якщо у шлюбі з жінкою, яка має прямий ніс і ямку на підборідді народжуються тільки діти кирпаті з ямкою на підборідді? (3б.)
  2. Яким чином генотип і середовище взаємодіють під час форму­вання ознак? (1б.)
  3. Які методи застосовуються для досліджень генетики людини? Охарактеризуйте їх (2б.)
  4. Що таке оперон? (1б.)
  5. Які ви можете навести приклади фізичних, хімічних і біоло­гічних мутагенів? (1б.)
  6. Які види мутацій вам відомі? (1б)
  7. Які типи статевого розмноження ви знаєте. Охарактеризуйте їх (2б.)

 

Завдання Г (11б.)

  1. Які приклади мутацій можна навести в людини? (1б.)
  2. Як реалізується комбінативна мінливість у багатоклітинних організмів? (2б.)
  3. При схрещуванні сірих довгохвостих мишей із жовтими короткохвостими було отримано 4 типи нащадків: 28 мишей сірі довгохвості, 23сірі короткохвості, 22 жовті довгохвості, 17 жовті короткохвості. Як успадковуються ці ознаки? Яке буду потомство при схрещуванні гетерозиготних сірих довгохвостих мишей з мишами такого ж генотипу? (4б.)
  4.  Що таке кросинговер? Яке значення для живих організмів має кросинговер? (2б.)

 

  1. Виберіть одну правильну відповідь.

 Спосіб розмноження без запліднення, властивий інфузоріям: (1б.)

а) партеногенез;

б) поліембріонія;

в) поділ навпіл;

г)брунькування.

 

6. Розмістіть стадії розвитку яйцеклітини в послідовності від останньої до першої: (1б.)

а) стадія росту;

б) стадія формування;

в) стадія розмноження;

г) стадія дозрівання.

 

Завдання Д (11б.)

1. Хромосомну теорію спадковості сформулював: (1б.)

а) Г. Мендель;

б) Т. Гекслі;

в) Т. Морган;

г) М. Вавилов.

2. Установіть відповідність. (2б.)

1 Партеногенез

2 Поліембріонія

3 Невпорядкований поділ

4 Фрагментація

 

А. Губки

Б .Броненосці

В .Лишайники

Г. Віруси грипу

Д.  Попелиці

3. Жінка, яка має зелений колір очей вийшла заміж за чоловіка, який має корі очі, у них народилося 2 дітей із зеленим кольором очей. Який колір очей слід очікувати у їх нащадків, якщо дочка вийде заміж за чоловіка із  гетерозиготними зеленими очима, а хлопець одружиться із жінкою у якої будуть карі очі? (3б.)

4. Для чого і як генетики використовують біохімічний метод? (1б.)

5. Другий закон Г. Менделя (1б.)

6. Ланцюг молекули РНК до реплікації мав вигляд:

АЦГУАУГУУЦГААУГЦАУ

Визначте, який вигляд набув цей ланцюг після реплікації та яка довжина гена, що йог кодує? (2б.)

7.Що таке генотип? Від чого він залежить? (1б.)

 

 

 

Завдання Є (10б)

  1. Для чого і як генетики використовують генеалогічний метод дослідження? (2б)
  2. Чим відрізняється домінантна і рецесивна гомозиготи? (1б)
  3. У суниці червоний колір неповно домінує над білим.  Скільки і яких одержали суниць при схрещуванні білої суниці з гетерозиготною червоною суницею? (2б)
  4. Чим генетика людини відрізняється від генетики тварин? (1б)
  5. ДНК до реплікації мала вигляд: ААТГЦГТГАТГЦ, який вигляд вона набула після цього процесу, та яка її довжина? (2б)
  6. Охарактеризуйте тип розмноження – поділ. Наведіть приклади (2б)

 

Завдання Е (11б)

  1. Чим характерне зчеплене зі статтю успадкування? (1б)
  2. У баклажана нормальна висота рослини домінує над карликовою формою. На дослідній ділянці від схрещування карликової рослини з гетерозиготною рослиною нормальної висоти одержали 53 рослин нормальної висоти, а також рослини карлики. Визначте скільки було карликових рослин, та яких генотип вихідних батьківських форм? (2б)
  3. Третій закон Г. Менделя (1б)
  4. Охарактеризуйте тип розмноження – брунькування. Для кого він характерний? (2б)
  5. Що таке цитоплазматична спадковість? Приклад (1б)
  6. Даний ланцюг молекули ДНК

АТГЦЦГТАГАГТТТЦГАТ  був синтезований на  РНК, визначте який вигляд мав  цей ланцюг? Яка довжина даного гена? (2б)

  1. Для чого і як генетики використовують цитогенетичний метод дослідження? (2б)

 

 

 

 

Завдання Ж (10б)

  1. 1. У флоксів біле забарвлення квітів визначається геном В, а червоне геном в. У F1 всі рослини мають рожеве забарвлення. Рослини з рожевим забарвленням квітки схрестили з рослинами з червоними квітками. Які квітки матимуть нащадки від цього схрещування? (2б)
  2. Для чого і як генетики використовують патогенетичний метод дослідження? ( (2б)
  3. Охарактеризуйте тип розмноження – анізогамію (1б)
  4. Даний ланцюг молекули ДНК

АТТЦГГЦТГАГАТТЦ  був синтезований на  РНК, визначте який вигляд мав  цей ланцюг? Яка довжина даного гена? (2б)

  1. Що таке модифікаційна мінливість? (1б)
  2. Яке значення має селекція для сільського господарства? (2б)

 

 

 

Завдання З (10б)

 

  1. У суниці червоне забарвлення ягід не повно домінує над білим. Яке потомство слід очікувати від схрещування 2 рослин з рожевими ягодами? (2б)
  2. Охарактеризуйте тип розмноження – оогамію (1б)
  3. Чим відрізняються вади розвитку від спадкових хвороб? Відповідь обґрунтуйте і наведіть приклади (2б)
  4.  Ланцюг молекули РНК до реплікації мав вигляд:

АЦАУГУГУУЦГАГЦАУАУАУГ

Визначте, який вигляд набув цей ланцюг після реплікації та яка довжина гена, що йог кодує? (2б.)

  1. Яка будова геному еукаріот і чим вона відрізняється від геному прокаріот? (2б)
  2. Чим модифікаційна мінливість відрізняється від мутаційної мінливості? (1б)

 

 

 

Завдання І (10б)

 

  1. При схрещуванні чорної смородини з червоною, у F1 уся смородина чорна. У F2 відбулося розщеплення 2554 плодів з чорними ягодами і 945 з червоними ягодами. Визначте генотип батьківських форм і гібридів F1? (2б)
  2. Охарактеризуйте тип розмноження – поліембріонію. Наведіть приклади (2б)
  3. Даний ланцюг молекули ДНК

АТЦАГЦГТАЦГГГТТТАТТАГ  був синтезований на  РНК, визначте який вигляд мав  цей ланцюг РНК? Яка довжина даного гена? (1б)

  1. Що таке селекція та як вона відбувається? (1б)
  2. Які ви знаєте спадкові хвороби, та як вони успадковуються? (1б)
  3. Яка будова геному прокаріот? Чим вона відрізняється івід геному еукаріот? (2б)
  4. Охарактеризуйте тип розмноження – оогамію (1б)

 

docx
До підручника
Біологія 9 клас (Соболь В. І.)
Додано
29 січня 2022
Переглядів
1949
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку