Контрольна робота "Будова генеративних органів рослини"

Про матеріал
Контрольна робота з теми "Будова генеративних органів рослини" допоможе учням закріпити знання про будову квітки та її функції, типи суцвіть та плодів, процеси запилення та запліднення у квіткових рослин, а також значення квітів у природі та житті людини.
Перегляд файлу

6 клас

Контрольна робота

з теми «Будова генеративних органів рослини»

Варіант 1

Рівень І

Вибрати правильну відповідь (кожне питання по 0,5 бала):

  1. Назвіть вченого, який відкрив подвійне запліднення у рослин:

А) Р. Гук;

Б) С. Навашин;

В) М. Шлейден;

Г) Г. Шванн.

 

2. Вкажіть, що міститься в середині зав’язі маточки:

А) приймочка;

Б) пилкове зерно;

В) зародковий мішок;

Г) тичинкова нитка.

 

3. Вкажіть рослину, у якої плід кістянка:

А) груша;

Б) слива;

В) суниця;

Г) ожина.

 

4. Яка частина рослини з’являється першою під час проростання насіння?

А) сім’ядолі;

Б) зародкова брунечка;

В) зародковий корінець;

Г) листки.

 

5. Вкажіть сухий розкривний плід:

А) коробочка;

Б) сім’янка;

В) зернівка;

Г) горіх.

 

6. Вкажіть рослину, для якої характерне суцвіття кошик:

А) груша;

Б) конвалія;

В) конюшина;

Г) ромашка.

 

 

 

7. Вкажіть малюнок, на якому зображено сухий розкривний плід:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Вкажіть плід, що зображений на малюнку:

А) листянка;

Б) кістянка;

В) горіх;

Г) ягода.

Рівень ІІ

Вибрати кілька правильних відповідей (кожне питання – 1 бал):

9. Вкажіть рослини, у яких утворюються супліддя:

А) шовковиця;

Б) малина;

В) ананас;

Г) слива.

 

10. Назвіть рослини, у яких плід – гарбузина:

А) гарбуз;

Б) груша;

В) огірок;

Г) диня.

 

11. Розгляньте малюнок та виберіть його характерні ознаки:

 

 

Тип суцвіття

Рослина, яка зображена на малюнку

Для якої рослини ще характерне таке суцвіття

  1. Щиток
  1.     Тюльпан

А) Соняшник

  1. Зонтик
  1.   Пролісок

Б) Чистотіл

  1. Китиця
  1.   Первоцвіт

В) Подорожник

 

Рівень ІІІ

Установити відповідність (кожне питання – 1,5 бали):

12. Установіть відповідність між назвами частин квітки та їх позначеннями на малюнку:

 

D:\школа\картинки на уроки\Рисунок1.png

А) зав’язь;

Б) тичинкова нитка;

В) пелюстки;

Г) чашолистки;

Д) квітколоже;

Е) квітконіжка;

Є) зародковий мішок;

Ж) стовпчик;

З) приймочка;

И) пиляк.

 

13. Вкажіть послідовність процесів під час запліднення:

А) один із сперміїв зливається із яйцеклітиною, а другий – із центральною клітиною;

Б) із заплідненої яйцеклітини розвивається зародок насінини;

В) на приймочку маточки потрапляє пилкове зерно;

Г) з маленької клітини пилкового зерна утворюється два спермії;

Д) пилкова трубка, що утворюється з великої клітини пилкового зерна виростає в порожнину зав’язі.

 

Рівень ІV

Дати відповідь на запитання (2 бали):

14. Які функції виконують плоди в житті рослин та яке їх значення у життєдіяльності людини?


6 клас

Контрольна робота

з теми «Будова генеративних органів рослини»

Варіант 2

Рівень І

Вибрати правильну відповідь (кожне питання по 0,5 бала):

1. Вкажіть, які квітки називають жіночими:

А) ті, що мають лише тичинки;

Б) ті, що мають лише маточки;

В) ті, що мають і тичинки, і маточки;

Г) ті, що не мають ні тичинок, ні маточок.

 

2. Вкажіть назву частини квітки, якою вона прикріплюється до пагона:

А) чашолисток;

Б) віночок;

В) квітколоже;

Г) квітконіжка.

 

3. Назвіть рослину, у якої квітка має подвійну оцвітину:

А) тюльпан;

Б) верба;

В) конвалія;

Г) вишня.

 

4. Вкажіть суцвіття, в якому квітки кріпляться до головної осі почергово за допомогою квітконіжок приблизно однакової довжини:

А) щиток;

Б) зонтик;

В) кошик;

Г) китиця.

 

5. Вкажіть, що утворюється внаслідок злиття спермія та центральної клітини зародкового мішка у квіткових рослин:

А) пилкове зерно;

Б) ендосперм;

В) зигота;

Г) зародковий мішок.

 

6. Вкажіть, що утворюється внаслідок злиття спермія та яйцеклітини у квіткових рослин:

А) ендосперм;

Б) зигота;

В) пилкове зерно;

Г) зародковий мішок.

 

7. Вкажіть малюнок, на якому зображено сухий не розкривний плід:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Вкажіть плід, що зображений на малюнку:

А) ягода;

Б) кістянка;

В) гарбузина;

Г) листянка.

Рівень ІІ

Вибрати кілька правильних відповідей (кожне питання – 1 бал):

9. Укажіть рослини, для яких характерне суцвіття китиця:

А) конвалія;

Б) подорожник;

В) кульбаба;

Г) барбарис.

 

10. Віднайдіть соковиті плоди:

А) ягода;

Б) біб;

В) яблуко;

Г) кістянка.

 

11. Розгляньте малюнок та виберіть його характерні ознаки:

 

 

Тип суцвіття

Рослина, яка зображена на малюнку

Для якої рослини ще характерне таке суцвіття

  1. Сережка

1. Подорожник

А) Скрученик

  1. Китиця

2. Кала

Б) Барбарис

  1. Колос

3. Конюшина

В) Пшениця

 

Рівень ІІІ

Установити відповідність (кожне питання – 1,5 бали):

12. Установіть відповідність між назвами частин квітки та їх позначеннями на малюнку:

 

ир.jpg

А) зав’язь;

Б) тичинкова нитка;

В) пелюстки;

Г) чашолистки;

Д) квітколоже;

Е) квітконіжка;

Є) зародковий мішок;

Ж) стовпчик;

З) приймочка;

И) пиляк.

 

13. Вкажіть послідовність процесів під час запліднення:

А) на приймочку маточки потрапляє пилкове зерно;

Б) один із сперміїв зливається із яйцеклітиною, а другий – із центральною клітиною;

В) із заплідненої яйцеклітини розвивається зародок насінини;

Г) з маленької клітини пилкового зерна утворюється два спермії;

Д) пилкова трубка, що утворюється з великої клітини пилкового зерна виростає в порожнину зав’язі.

 

Рівень ІV

Дати відповідь на запитання (2 бали):

14. Охарактеризуйте процес запилення у квіткових рослин.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Єременко Тетяна Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0