6 клас
Контрольна робота
з теми «Будова генеративних органів рослини»
Варіант 1
Рівень І
Вибрати правильну відповідь (кожне питання по 0,5 бала):
А) Р. Гук;
Б) С. Навашин;
В) М. Шлейден;
Г) Г. Шванн.
2. Вкажіть, що міститься в середині зав’язі маточки:
А) приймочка;
Б) пилкове зерно;
В) зародковий мішок;
Г) тичинкова нитка.
3. Вкажіть рослину, у якої плід кістянка:
А) груша;
Б) слива;
В) суниця;
Г) ожина.
4. Яка частина рослини з’являється першою під час проростання насіння?
А) сім’ядолі;
Б) зародкова брунечка;
В) зародковий корінець;
Г) листки.
5. Вкажіть сухий розкривний плід:
А) коробочка;
Б) сім’янка;
В) зернівка;
Г) горіх.
6. Вкажіть рослину, для якої характерне суцвіття кошик:
А) груша;
Б) конвалія;
В) конюшина;
Г) ромашка.
7. Вкажіть малюнок, на якому зображено сухий розкривний плід:
8. Вкажіть плід, що зображений на малюнку:
А) листянка;
Б) кістянка;
В) горіх;
Г) ягода.
Рівень ІІ
Вибрати кілька правильних відповідей (кожне питання – 1 бал):
9. Вкажіть рослини, у яких утворюються супліддя:
А) шовковиця;
Б) малина;
В) ананас;
Г) слива.
10. Назвіть рослини, у яких плід – гарбузина:
А) гарбуз;
Б) груша;
В) огірок;
Г) диня.
11. Розгляньте малюнок та виберіть його характерні ознаки:
Тип суцвіття |
Рослина, яка зображена на малюнку |
Для якої рослини ще характерне таке суцвіття |
|
|
А) Соняшник |
|
|
Б) Чистотіл |
|
|
В) Подорожник |
Рівень ІІІ
Установити відповідність (кожне питання – 1,5 бали):
12. Установіть відповідність між назвами частин квітки та їх позначеннями на малюнку:
А) зав’язь;
Б) тичинкова нитка;
В) пелюстки;
Г) чашолистки;
Д) квітколоже;
Е) квітконіжка;
Є) зародковий мішок;
Ж) стовпчик;
З) приймочка;
И) пиляк.
13. Вкажіть послідовність процесів під час запліднення:
А) один із сперміїв зливається із яйцеклітиною, а другий – із центральною клітиною;
Б) із заплідненої яйцеклітини розвивається зародок насінини;
В) на приймочку маточки потрапляє пилкове зерно;
Г) з маленької клітини пилкового зерна утворюється два спермії;
Д) пилкова трубка, що утворюється з великої клітини пилкового зерна виростає в порожнину зав’язі.
Рівень ІV
Дати відповідь на запитання (2 бали):
14. Які функції виконують плоди в житті рослин та яке їх значення у життєдіяльності людини?
6 клас
Контрольна робота
з теми «Будова генеративних органів рослини»
Варіант 2
Рівень І
Вибрати правильну відповідь (кожне питання по 0,5 бала):
1. Вкажіть, які квітки називають жіночими:
А) ті, що мають лише тичинки;
Б) ті, що мають лише маточки;
В) ті, що мають і тичинки, і маточки;
Г) ті, що не мають ні тичинок, ні маточок.
2. Вкажіть назву частини квітки, якою вона прикріплюється до пагона:
А) чашолисток;
Б) віночок;
В) квітколоже;
Г) квітконіжка.
3. Назвіть рослину, у якої квітка має подвійну оцвітину:
А) тюльпан;
Б) верба;
В) конвалія;
Г) вишня.
4. Вкажіть суцвіття, в якому квітки кріпляться до головної осі почергово за допомогою квітконіжок приблизно однакової довжини:
А) щиток;
Б) зонтик;
В) кошик;
Г) китиця.
5. Вкажіть, що утворюється внаслідок злиття спермія та центральної клітини зародкового мішка у квіткових рослин:
А) пилкове зерно;
Б) ендосперм;
В) зигота;
Г) зародковий мішок.
6. Вкажіть, що утворюється внаслідок злиття спермія та яйцеклітини у квіткових рослин:
А) ендосперм;
Б) зигота;
В) пилкове зерно;
Г) зародковий мішок.
7. Вкажіть малюнок, на якому зображено сухий не розкривний плід:
8. Вкажіть плід, що зображений на малюнку:
А) ягода;
Б) кістянка;
В) гарбузина;
Г) листянка.
Рівень ІІ
Вибрати кілька правильних відповідей (кожне питання – 1 бал):
9. Укажіть рослини, для яких характерне суцвіття китиця:
А) конвалія;
Б) подорожник;
В) кульбаба;
Г) барбарис.
10. Віднайдіть соковиті плоди:
А) ягода;
Б) біб;
В) яблуко;
Г) кістянка.
11. Розгляньте малюнок та виберіть його характерні ознаки:
Тип суцвіття |
Рослина, яка зображена на малюнку |
Для якої рослини ще характерне таке суцвіття |
|
1. Подорожник |
А) Скрученик |
|
2. Кала |
Б) Барбарис |
|
3. Конюшина |
В) Пшениця |
Рівень ІІІ
Установити відповідність (кожне питання – 1,5 бали):
12. Установіть відповідність між назвами частин квітки та їх позначеннями на малюнку:
А) зав’язь;
Б) тичинкова нитка;
В) пелюстки;
Г) чашолистки;
Д) квітколоже;
Е) квітконіжка;
Є) зародковий мішок;
Ж) стовпчик;
З) приймочка;
И) пиляк.
13. Вкажіть послідовність процесів під час запліднення:
А) на приймочку маточки потрапляє пилкове зерно;
Б) один із сперміїв зливається із яйцеклітиною, а другий – із центральною клітиною;
В) із заплідненої яйцеклітини розвивається зародок насінини;
Г) з маленької клітини пилкового зерна утворюється два спермії;
Д) пилкова трубка, що утворюється з великої клітини пилкового зерна виростає в порожнину зав’язі.
Рівень ІV
Дати відповідь на запитання (2 бали):
14. Охарактеризуйте процес запилення у квіткових рослин.