Контрольна робота. Дієслово

Про матеріал
Контрольне тестування з вивченої теми "Дієслово" 1 частина. І та ІІ варіант.
Перегляд файлу

Контрольна робота

Дієслово (І частина)   

Тестування                                          

  Варіант 1

 

1. Дієслово - це частина мови, яка:

   а) виражає ознаку дії, предмета чи іншої ознаки;

   б) означає дію або стан предмета;

   в) означає назву предмета;

   г) означає назву ознаки предмета або його приналежності.

2. Вкажіть рядок, у якому всі дієслова є інфінітивами:

   а) робити, сидить, читала;

   б) світає, співають, світить;

   в) писати, читати, малювати;

   г) дивитися, розмовляти, слухає.

3. Вкажіть рядок, у якому всі дієслова недоконаного виду:

   а) читав, малюю, буду вчити;

   б) проводити, прочитав, глянула;

   в) вивчати, привітав, говорити;

   г) казати, нести, ворушиться.

4. Вкажіть рядок, у якому всі дієслова доконаного виду:

   а) пообіцяла, стояли, доказати;

   б) падало, мріяв, вміти;

   в) люблю, думав, відпочивати;

   г) прочитав, відвідала, забули.

5. Установіть відповідність дієслова та його особи і числа

А працюєш

1  2 особа множини

Б шумлять

2  1 особа однини

В будується

3  3 особа множини

Г просите

4  2 особа однини

Ґ напишу

5  3 особа однини

Д опадав

 

6. Установіть відповідність між дієсловами і способами їх творення.

А  Префіксальний.

1 Косити, думати.

Б Суфіксальний.

2 Передбачити, прибути.

В  Префіксально-суфіксальний.

3 Покращувати, насидітися.

Г  Складання слів.

4 Водовозити, риболовити.

 

5 Парубкувати, нукати.

 

6 Додуматися, потовщати.

 

7 Одірвати, охолонути.

7. Установіть відповідність між дієсловами та їх видо-часовими формами.

А Доконаний вид, майбутній час.

1 Буду в'язати. 

Б Недоконаний вид, майбутній час.                                             

2 Перечитав.

В Доконаний вид, минулий час. 

3 Працюватимемо.

 

4 Змалюю.

 

5 Підписав.

 

6 Зроблю.

  8. Установіть відповідність:                                                                      

 Форма дієслова

Приклади

1. Інфінітив

А) краяти, кипіти,  зашуміти, лукавити

2. Особові дієслова

Б) заплутаний, зректися, пригадавши, іти

3. Дієприкметник

В) ілюстрований, зшита, крокуючий,  омріяне

4. Безособові дієслова

Г) світає, хмариться, виготовлено, розпитано

5. Дієприслівник

Д) пригорнулася, запитаю, зігріюся, інтонував

 

Е) формуючи, спланувавши, мріючи, придумавши

9. Утворіть видові пари від дієслів:                                                               

 вигадувати,  запитати,  припиняти, вчити, гукати, зупиняти.

  1. Випишіть дієслова з тексту, визначте  їх особу, вид, час, число.

Ліс ще дрімає в передранішній тиші. Непорушно стоять дерева. Тихо навкруги. Лиш де-не-де прокинеться пташка, непевним голосом обізветься із свого затишку.  Ліс ще дрімає, а з синім небом уже щось діється: воно то зблідне, наче від жаху, то спалахне сяйвом, немов від радощів. Небо міниться, небо грає усякими барвами, блідим сяйвом торкає вершечки чорного лісу…

Зразок:  Дрімає – ІІІ ос., одн., теп. час, недок. вид.

 

Контрольна робота

Дієслово (ІІ частина)   

Тестування                                          

  Варіант 2

1. Дієслово - це частина мови, яка:

   а) виражає ознаку дії, предмета чи іншої ознаки;

   б) означає дію або стан предмета;

   в) означає назву предмета;

   г) означає назву ознаки предмета або його приналежності.

2. Вкажіть рядок, у якому всі дієслова є інфінітивами.

   а) нездужати, нездоровиться, цвіте.

   б) летіти, одягати, переконуватися.

   в) заздрити, цвів, охопити.

   г) відпустити, горіти, мила.

3. Вкажіть рядок, у якому всі дієслова доконаного виду.

     а) охопити, побачив, йтиму.

     б) говорять, спати, розсміятися.

     в) сидіти, наїжачитися, діждалися.

     г) намалювала, простежити, спишу.

4. Вкажіть рядок, у якому всі дієслова недоконаного виду:

   а) читав, малюю, буду вчити;

   б) проводити, прочитав, глянула;

   в) вивчати, привітав, говорити;

   г) казати, принести, ворушиться.

5. Установіть відповідності дієслова та його особи і числа

А працюєш

1  2 особа множини

Б шумлять

2  1 особа однини

В будується

3  3 особа множини

Г просите

4  2 особа однини

Ґ напишу

5  3 особа однини

Д опадав

 

6.Установіть відповідність між дієсловами і способами їх творення.

А  Префіксальний.

1 Нявкати, рожевіти.

Б Суфіксальний.

2 Переписати, відійти.

В Префіксально-суфіксальний.

3 Богохульствувати, красномовити.

Г  Складання слів.

4 Попоїсти, провідати.

 

5 Столярувати, тиснути.

 

6 Поглиблювати, пританцьовувати.

7. Установіть відповідність між дієсловами та їх видо-часовими формами.

А Доконаний вид, майбутній час.                                                               

1 Перерахував.

Б Недоконаний вид, майбутній час.                                                          

2 Буду вчити.

В Доконаний вид, минулий час.                                                               

3 Напечемо.

 

4 Вимию.

 

5 Малюватимемо.

 

6 Підстелив.

8. Установіть відповідність:                                                                      

 Форма дієслова

Приклади

1.Дієприкметник

А) пригорнулася, запитаю, зігріюся, інтонував

2. Інфінітив

Б) формуючи, спланувавши, мріючи, придумавши

3.Особові дієслова

В) ілюстрований, зшита, крокуючий,  омріяне

4.Безособові дієслова

Г) краяти, кипіти,  зашуміти, лукавити

5. Дієприслівник

Д) світає, хмариться, виготовлено, розпитано

 

Е) заплутаний, зректися, пригадавши, іти

9. Утворіть видові пари від дієслів:  

Малювати, писати, казати, копати, пекти, любити.

10. Випишіть дієслова з тексту, визначте  їх особу, вид, час, число.

Небо грає, небо міниться усякими барвами, блідим сяйвом торкає вершечки чорного лісу.  Стрепенувся нарешті ліс і собі заграв, зашепотіли листочки, заметушилася у травиці комашня, розітнулось в гущавині голосне щебетання й полинуло високо – туди, де небо міниться, де небо грає всякими барвами.

Зразок: Грає – ІІІ ос., одн., теп. час, недок. вид.


 

 

 


 

 

 

 

 

 

doc
Додано
27 жовтня 2021
Переглядів
3913
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку