Контрольна робота
Дієслово (І частина)
Тестування
Варіант 1
1. Дієслово - це частина мови, яка:
а) виражає ознаку дії, предмета чи іншої ознаки;
б) означає дію або стан предмета;
в) означає назву предмета;
г) означає назву ознаки предмета або його приналежності.
2. Вкажіть рядок, у якому всі дієслова є інфінітивами:
а) робити, сидить, читала;
б) світає, співають, світить;
в) писати, читати, малювати;
г) дивитися, розмовляти, слухає.
3. Вкажіть рядок, у якому всі дієслова недоконаного виду:
а) читав, малюю, буду вчити;
б) проводити, прочитав, глянула;
в) вивчати, привітав, говорити;
г) казати, нести, ворушиться.
4. Вкажіть рядок, у якому всі дієслова доконаного виду:
а) пообіцяла, стояли, доказати;
б) падало, мріяв, вміти;
в) люблю, думав, відпочивати;
г) прочитав, відвідала, забули.
5. Установіть відповідність дієслова та його особи і числа
А працюєш |
1 2 особа множини |
Б шумлять |
2 1 особа однини |
В будується |
3 3 особа множини |
Г просите |
4 2 особа однини |
Ґ напишу |
5 3 особа однини |
Д опадав |
|
6. Установіть відповідність між дієсловами і способами їх творення.
А Префіксальний. |
1 Косити, думати. |
Б Суфіксальний. |
2 Передбачити, прибути. |
В Префіксально-суфіксальний. |
3 Покращувати, насидітися. |
Г Складання слів. |
4 Водовозити, риболовити. |
|
5 Парубкувати, нукати. |
|
6 Додуматися, потовщати. |
|
7 Одірвати, охолонути. |
7. Установіть відповідність між дієсловами та їх видо-часовими формами.
А Доконаний вид, майбутній час. |
1 Буду в'язати. |
Б Недоконаний вид, майбутній час. |
2 Перечитав. |
В Доконаний вид, минулий час. |
3 Працюватимемо. |
|
4 Змалюю. |
|
5 Підписав. |
|
6 Зроблю. |
8. Установіть відповідність:
Форма дієслова |
Приклади |
1. Інфінітив |
А) краяти, кипіти, зашуміти, лукавити |
2. Особові дієслова |
Б) заплутаний, зректися, пригадавши, іти |
3. Дієприкметник |
В) ілюстрований, зшита, крокуючий, омріяне |
4. Безособові дієслова |
Г) світає, хмариться, виготовлено, розпитано |
5. Дієприслівник |
Д) пригорнулася, запитаю, зігріюся, інтонував |
|
Е) формуючи, спланувавши, мріючи, придумавши |
9. Утворіть видові пари від дієслів:
вигадувати, запитати, припиняти, вчити, гукати, зупиняти.
Ліс ще дрімає в передранішній тиші. Непорушно стоять дерева. Тихо навкруги. Лиш де-не-де прокинеться пташка, непевним голосом обізветься із свого затишку. Ліс ще дрімає, а з синім небом уже щось діється: воно то зблідне, наче від жаху, то спалахне сяйвом, немов від радощів. Небо міниться, небо грає усякими барвами, блідим сяйвом торкає вершечки чорного лісу…
Зразок: Дрімає – ІІІ ос., одн., теп. час, недок. вид.
Контрольна робота
Дієслово (ІІ частина)
Тестування
Варіант 2
1. Дієслово - це частина мови, яка:
а) виражає ознаку дії, предмета чи іншої ознаки;
б) означає дію або стан предмета;
в) означає назву предмета;
г) означає назву ознаки предмета або його приналежності.
2. Вкажіть рядок, у якому всі дієслова є інфінітивами.
а) нездужати, нездоровиться, цвіте.
б) летіти, одягати, переконуватися.
в) заздрити, цвів, охопити.
г) відпустити, горіти, мила.
3. Вкажіть рядок, у якому всі дієслова доконаного виду.
а) охопити, побачив, йтиму.
б) говорять, спати, розсміятися.
в) сидіти, наїжачитися, діждалися.
г) намалювала, простежити, спишу.
4. Вкажіть рядок, у якому всі дієслова недоконаного виду:
а) читав, малюю, буду вчити;
б) проводити, прочитав, глянула;
в) вивчати, привітав, говорити;
г) казати, принести, ворушиться.
5. Установіть відповідності дієслова та його особи і числа
А працюєш |
1 2 особа множини |
Б шумлять |
2 1 особа однини |
В будується |
3 3 особа множини |
Г просите |
4 2 особа однини |
Ґ напишу |
5 3 особа однини |
Д опадав |
|
6.Установіть відповідність між дієсловами і способами їх творення.
А Префіксальний. |
1 Нявкати, рожевіти. |
Б Суфіксальний. |
2 Переписати, відійти. |
В Префіксально-суфіксальний. |
3 Богохульствувати, красномовити. |
Г Складання слів. |
4 Попоїсти, провідати. |
|
5 Столярувати, тиснути. |
|
6 Поглиблювати, пританцьовувати. |
7. Установіть відповідність між дієсловами та їх видо-часовими формами.
А Доконаний вид, майбутній час. |
1 Перерахував. |
Б Недоконаний вид, майбутній час. |
2 Буду вчити. |
В Доконаний вид, минулий час. |
3 Напечемо. |
|
4 Вимию. |
|
5 Малюватимемо. |
|
6 Підстелив. |
8. Установіть відповідність:
Форма дієслова |
Приклади |
1.Дієприкметник |
А) пригорнулася, запитаю, зігріюся, інтонував |
2. Інфінітив |
Б) формуючи, спланувавши, мріючи, придумавши |
3.Особові дієслова |
В) ілюстрований, зшита, крокуючий, омріяне |
4.Безособові дієслова |
Г) краяти, кипіти, зашуміти, лукавити |
5. Дієприслівник |
Д) світає, хмариться, виготовлено, розпитано |
|
Е) заплутаний, зректися, пригадавши, іти |
9. Утворіть видові пари від дієслів:
Малювати, писати, казати, копати, пекти, любити.
10. Випишіть дієслова з тексту, визначте їх особу, вид, час, число.
Небо грає, небо міниться усякими барвами, блідим сяйвом торкає вершечки чорного лісу. Стрепенувся нарешті ліс і собі заграв, зашепотіли листочки, заметушилася у травиці комашня, розітнулось в гущавині голосне щебетання й полинуло високо – туди, де небо міниться, де небо грає всякими барвами.
Зразок: Грає – ІІІ ос., одн., теп. час, недок. вид.