Урок " Іменники власні і загальні. Звукове значення букв є,ю,я.Вірш Д. Павличка « Два кольори»".

Про матеріал
Конспект уроку з української мови у 2 класі за НПП "Інтелект України" . Мета уроку .Формування ключових компетентностей: • вміння вчитися – виконувати завдання за алгоритмом; бережливо ставитись до часу; • загальнокультурної компетентності – дотримуватися норм усного і писемного мовлення, давати повну і чітку відповідь; • соціальної компетентності – прояв ініціативи з урахуванням інтересів своїх однокласників;
Перегляд файлу

 Тема.          Іменники власні і загальні. Звукове значення букв є,ю,я.

                               Вірш Д. Павличка « Два кольори».

Мета:   1.Формування ключових компетентностей:

  • вміння вчитися – виконувати завдання за алгоритмом; бережливо ставитись  до часу;
  • загальнокультурної компетентності – дотримуватися норм усного і писемного мовлення, давати повну і чітку відповідь;
  • соціальної компетентності – прояв ініціативи з урахуванням інтересів своїх однокласників;

              2.Предметних компетентностей:

  • ознайомити учнів з поняттям „ власні іменники" і „загальні іменники";
  •  спонукати учнів вживати у мовленні нові мовознавчі терміни;
  • вдосконалювати навички вживання великої букви у власних іменниках;
  •  уточнювати і збагачувати словник учнів;
  •  розвивати мислення та творчу уяву дітей;
  • виховувати любов до Батьківщини, рідної землі.

Обладнання. Зошит –посібник з «Української мови» 2 клас, карта знань, презентації , цеглинки Lego,музичний супровід для хвилинок відпочинку, портрет Д. Павличка , відоеролик до пісні « Два кольори», https://intellect-ukraine.org/index.php/diski

 

Тип уроку.  Урок вивчення нового матеріалу.

 

 

 

 

                                                          

                                              

                                                         Хід уроку

І. Організація класу

1. Вітання гостей

Раді ми Вас всіх вітати

І урок наш розпочати.

Будемо навчатися гарно,

Швидко, весело, старанно.

2. Перевірка готовності до уроку

Хто вивчати хоче мову українську,

Той швидко приготує до уроку :

Підручник, зошит, ручку,  Lego, олівець.

Хто все це має на парті – просто МОЛОДЕЦЬ.

3. Психологічне налаштування на урок

- А ще для уроку нам будуть потрібні :

Голова, щоб думати.

Вушка, щоб чути.

Очі, щоб бачити ,

А серце, щоб все відчувати.

Бажаю всім нам УСПІХІВ!

ІІ. Повторення раніше вивченого

Досліджую медіа, взаємодію усно й письмово, читаю

1.Послухай уривок пісні «Два кольори».

- Поміркуй, чому для героя пісні згорточок полотна залишився дорогим на все життя.

2.Попрацюйте разом. Прочитайте тему уроку. Визначте завдання. З’ясуйте, що ви  вже знаєте, обговорюючи домашню роботу.

(Іменник – це самостійна частина мови. Іменник – називає предмет. Відповідає на питання Хто? Що? Назви істот відповідають на питання хто? Назви неістот на питання що?

 

Букви є,ю,я передають 2 звуки на початку слова, і після букв на позначення голосних звуків та після ь.

Букви є,ю,я позначають 1 звук, якщо вказують на м’якість попереднього приголосного звука).

III. Актуалізація опорних знань.

 

1. Пригадай головне правило Орфографа та виконай вправу «Фотоапарат».

- Переглянь відео про кольори в українській вишиванці.

- Поміркуй, чому вишиванка здатна захистити людину.

(Бо вишиванка є оберегом. Вишивався комір, манжет, поділ, щоб захистити людину від лихого).

2. Виразно прочитай і вивчи напам’ять  за методикою «Блискавка» уривок вірша      Д. Павличка « Два кольори».

Мені війнула в очі сивина,

Та я нічого не везу додому,

Лиш згорточок старого полотна

І вишите моє життя на ньому.

Тлумачний словничок(згорточок – що- небудь згорнене. Полотно – тканина).

-З яким  почуттям повертається посивілий герой додому?

(Суму і радості. Радості, що повертається додому, а суму  спогади про минуле).

3. Рухова хвилинка.

Взаємодію письмово

4.Попрацюй на хвилинці каліграфії

- Пригадай алгоритм написання літер, що містять овал та петлю, переглянувши презентацію. Пошепки проговори і «пиши» в повітрі відповідні елементи.

- Напиши за зразком назву малюнка.(Аладдін із Багдада).

- Прикрась малюнок словами : Аладдін, Багдад, чарівна лампа.

 

 

 

 

IV. Повідомлення теми і мети уроку.

Взаємодію усно, читаю, досліджую мовні  явища

1.Попрацюйте разом.

-Прочитайте уривок твору, пригадайте його назву. Дослідіть текст.

-Скористайся картою знань(див.обкладинку), підкресливши в ній олівцем ті моменти правопису, що трапилися в тексті.

-Обведіть потрібні букви в дужках. Які зі слів є іменниками, власними назвами предметів?

-Підкресліть різними олівцями іменники – істоти та неістоти .

(В,в) одному з найбільших міст (І,і)раку (Б,б) агдаді жив собі убогий кравець. (М,м) ав він єдиного сина на ймення (А,а) ладдін.

V. Вивчення нового матеріалу.

1.  Робота з навчальною одиницею.

-Прочитай, прискорюючи темп. Відтвори з пам’яті.

- Випиши з тексту попередньої вправи по три іменники в стовпчик( загальні,власні)

Загальні. Місто, кравець, син. Власні. Ірак, Багдад , Аладдін.

Взаємодію  письмово

1.Прочитай уривок вірша Д. Павличка. Визнач, чи  грамотно й каліграфічно він написаний. Пригадай, яких правил дотримано.

-Створи власну сторінку книжечки до Дня української писемності та мови за зразком, керуючись головним правилом Орфографа.

2. Виконай  пальчикову гімнастику.

VII. Закріплення вивченого матеріалу.

1.Візьми участь у відеогрі «Спіймай букву».

-Познач номери слів, у яких є. ю. я  позначають два звуки.

- Зроби перевірку й за необхідності виправ помилки.

2. Прочитай правило , пригадавши пропущене.

-Відтвори з пам’яті.

-Наведи приклади слова, де буква  є, ю, я позначає 2 звуки.

3.Прочитай скоромовку В.Браславець, прискорюючи темп. Виправ помилки.

-Досліди вимову слів , у яких є апостроф. Як вимовляють приголосні перед апостофом?

- Потренуйся у вимові складів м’я,  п’я, б’ю, р’є.

4.Пригадай слова з презентації.

-Запиши їх із пам’яті в робочий зошит каліграфічно , без помилок і виправлень.

-Перевір себе за презентацією.

-За зразком створи звукову модель слова Дятел.

VIII. Підсумок уроку. Рефлексія.

Тренажер з цеглинками Lego  «Власні» і «Загальні» іменники.

Винагорода за плідну працю на уроці  мотивуючі браслети.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
28 жовтня 2021
Переглядів
596
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку