Контрольна робота для 4 класу ( читання мовчки ) для 2 варіантів

Про матеріал

Тексти, призначені для перевірки сформованості в учнів навички читання мовчки, мають обсяг, рекомендований для школярів 4 класу й містять завдання на вибір вчителя ( тестові й комбіновані) .

Перегляд файлу

Контрольна  робота

Читання мовчки 1    _____________________________

  Варіант1

  1. Прочитай  уважно  текст.

                                                                   БУЗИНА

      Жив старий-престарий чоловік. Жив самітно. Мав  тільки одного-єдиного сусіда – бузька на стрісі своєї хатини. Бузьок, щоправда жив не сам: кожного року  прилітав він навесні зі своєю бузьчихою, клекотали удвох, вітали старого. А він виходив з хати, дивився з-під долоні на бузьків і щось ніби  промовляв до них. Ніхто, щоправда  не чув, а тільки казали, що було таке.

       Потім бузьки виводили троє-четверо бузьченят і вчили їх літати.

       Одного разу молоде  бузьченя, не  розрахувавши  своїх ще  заслабких сил, упало в глибоку  прірву, зламало  собі  ніжку  і крило  пошкодило. Бачив  те  нещастя  старий  чоловік. І хоч який  був  старий і немічний,  але  підібрав  зраненого  птаха  і  приніс  його до себе. Десь  із місяць виходжував його, а коли  ніжка і  крило  зовсім зажили, виніс  надвір і  відпустив  до  пташиної  родини, яка  вітала його радісним клекотанням …

       Восени полинули бузьки  в далекий  вирій.  Минула зима … а коли з-за гір повіяли  теплі  весняні  вітри, повернулися  знову до  хатини старого. Лиш  не  старі,  а молоді: той самий, якого  врятував  він  від загибелі і його  молода  бузьчиха.

     І кожне з них принесло  у дзьобові по зернині. Поклали ті зернята на долоню   старому, і зрозумів він, що не прості то зерна, а чарівні, принесені із  країв, де квітує вічне  літо. І що тільки любов  і вдячність підказали  бузькам, які саме  зерна  потрібно  принести  старому.

     Оту зернину, що приніс бузьок, посадив  старий  біля  самої  хати, а ту, що принесла бузьчиха – над  кручею. Поливав їх водою з джерела. І зросли з тих зерен небачені  тут раніше кущі.  Зацвіли вони в травневу  пору пахучими квітами: бузьків кущ – фіолетовими кетягами, а бузьчишин – білими, схожими на  парасольки, суцвіттями. Отоді й назвав  той  вдячний  чоловік бузьків кущ – бузком, а бузьчишин – бузиною.

      Бузок  веселив зір  своїм  цвітом, а бузина  дарувала  старому цілющі  ліки від багатьох  хвороб.

       А коли старого  вже  не стало  на  світі,  розрослися   оті  кущі  по всьому  краю.  І залишилися  люди   вдячні  старому,  що  навчив  їх робити з бузини ліки …      ( 319 слів )

                                              Федір Мамчур

 

  1-в   Читання  мовчки

  • За  текстом «Бузина»   Федора Мамчура 

 

  • На кожне з  питань вибрати  правильну  відповідь:

1. Чоловік мав  тільки одного сусіда…

А)  старенького  дідуся;    Б) бузька на стрісі ;

В)  одинокого крука на тополі;

2. Одного разу  молоде  бузьченя, не розрахувавши  своїх сил…

А) зламало ніжку;              Б) упало в прірву й не могло вибратись;

В) зламало ніжку  і крило  пошкодило;

3. Чоловік, підібравши зраненого птаха…

А) десь місяць виходжував його;    Б) завіз до ветеринара;

Б) вилікував птаха за тиждень;

4. Навесні повернулися…

А) старі бузьки;     Б) молоді (той,  що був поранений і його бузьчиха);

В) нові бузьки;

5.Старому бузьки  принесли…

А) чарівні зернята;    Б) листочки, що лікують;

В) лікувальні  трави;

6.  Бузькові  подарунки  стали …

А) кущами  бузку  та бузини;    Б) високою калиною;

Б) з   них  виросли чудові  гриби;

  • 7. Доповнити речення:

Кущ з фіолетовим  цвітом  назвали  бузком, тому, що _________ _______________________ , а  з білими суцвіттями – __________ ______________________________________________________

  • 8. а)  Котрий з кущів давав старому цілющі ліки ? (підкресли в

тексті речення, де є відповідь);

   б) Коли  зацвіли   пахучі квіти бузку? ____________________

  • 9. За що люди  будуть вдячні  старому  чоловіку? Чого навчає нас цей  твір?___________________________________________ _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Контрольна  робота

Читання мовчки      _____________________________

 

  Варіант2

  1. Прочитай  уважно  текст.

                                                          ЦВІРКУН

      Ріс собі на світі хлопчик. І дуже люди його любили. Бо умів він співати. Як ніхто  на світі. Вечорами, після  денної роботи, коли  можна  було трохи спочити,  сходилися  старі й малі послухати пісню. Кожен, хто чув хоч раз  той  спів, ніби  набирав  у  груди сили  і  снаги, ніби пив  живу  воду з  цілющого джерела. Співав хлопець  про сонце, про квіти-трави, про землю. І кожна його пісня славила  рідний  край. Ті  пісні  хлопчина  складав  сам. А коли в нього  питали, як це  йому  вдається, відповідав, що все те – від  квітів, дерев, води,  птахів та звірів.

     Якось  прийшло  в цей край лихо. Про співучого хлопчика  прочули  злі  вороги й вирішили  викрасти його. Темної  ночі, коли він  слухав пісню  місячного сяйва, щоби  потім  переспівати її людям, схопили  вони його  й понесли  у свої  землі. Володар  тої  країни  хотів  мати  співучого раба. Та хлопець йому  не співав. Просили його – мовчав, били його – мовчав. Тільки одного разу, змучений вкрай, завів  тужну-тужну  пісню. Від тої  пісні  німіли  люди. А каміння  плакало.  Вона  була  про розлуку  з  рідною  стороною.

    Злий володар  наказав відвезти хлопчика  в рідну  землю. І  коли  той  співатиме, вбити . Тільки-но ступив  хлопчик  на  рідну землю, одразу  в нього  вирвалася  пісня, і в ній відчувалася  радість і біль  розлуки, щастя  і  смуток.

     Котрийсь з ворогів замахнувся шаблюкою, щоб  виконати наказ володаря, але  шабля  свиснула  в повітрі, а хлопця  не стало. Лише  в зеленій  траві  застрибало  маленьке чорненьке  створіння. І задерикувато  заспівало. Та так  заспівало, що  всі завмерли.

      Відтоді й повелися  на  нашій  землі  веселі  цвіркуни. Їхні  пісні  славлять рідну  землю,  звеселяють  смутних. А хто  понад  усе  любить  батьківщину,  той чує  в пісні  маленького  цвіркуна слова  про  красу  нашої  землі.  (280 слів)

                                             Антоніна  Литвин.

 

 

 

 

2-в    Читання  мовчки

  • За  текстом «Цвіркун»   Антоніни  Литвин 

 

  • На кожне з  питань вибрати  правильну  відповідь:

1.Всі  люди хлопця любили, бо…

А)  був гарним  на  вроду;    Б) умів  співати, як ніхто  на  світі;

В)  завзято  працював;

2. Сходилися  послухати його пісні:

А)  вечорами;               Б) під час роботи;             В) у неділю;

3. Хлопець  співав:

А) про річки й моря;       Б) про перемогу  в бою;

В) про сонце,  про квіти,  про землю;

4. Свої  пісні:

А) він чув  від старших;   Б) від матусі;           В) він складав сам;

5. Вороги  вирішили:

А) убити хлопця;        Б) викрасти  його;       В) послухати  пісні;

6. Ворожий  володар:

А) хотів навчитись  співати ;           Б) хотів  мати  співучого  раба;          В) хотів  одружити співака  зі  своєю  дочкою;

7. Доповнити  речення:

 Коли хлопець  ступив  на  рідну  землю,  то ____________________

________________І в  тій пісні було ___________________________ __________________________________________________________

  • 8. а) Що сталось з хлопцем, коли  один з ворогів замахнувся на нього шаблею (підкресли в тексті речення- відповідь);

б) Коли вороги схопили співучого хлопчика?__________________ 

_________________________________________________________

  •  9. Що може почути в пісні цвіркуна  той,  хто  любить рідну  землю?  Якою є головна  думка  твору Антоніни Литвин? 
  • _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

2-в   Читання  мовчки

  • За  текстом «Цвіркун»   Антоніни  Литвин 

 

  • На кожне з  питань вибрати  правильну  відповідь:

1.Всі  люди хлопця любили, бо…

А)  був гарним  на  вроду;    Б) умів  співати, як ніхто  на  світі;

В)  завзято  працював;

2. Сходилися  послухати його пісні:

А) вечорами;               Б) під час роботи;             В) у неділю;

3. Хлопець  співав:

А) про річки й моря;       Б) про перемогу  в бою;

В) про сонце,  про квіти,  про землю;

4. Свої  пісні:

А) він чув  від старших;   Б) від матусі;           В) він складав сам;

5. Вороги  вирішили:

А) убити хлопця;        Б) викрасти  його;       В) послухати  пісні;

6. Ворожий  володар:

А) хотів навчитись  співати ;           Б) хотів  мати  співучого  раба;          В) хотів  одружити співака  зі  своєю  дочкою;

7. Від тужливої  пісні хлопця:

А) вороги завмирали;       Б)  каміння  плакало;       В) вітер стихав;

8. Коли хлопець  ступив  на  рідну  землю,  то :

А) став невидимий;     Б) в нього вирвалась пісня;       В) його вбили;

9. Коли  вороги  хотіли його  вбити, хлопець …

А)  став  соловейком;        Б) цвіркуном;                 В)  горобчиком;

10. Пісні  цвіркунів:

А) славлять  рідну землю, звеселяють смутних;                   

Б)  звучать сумно;      

В) тихі й  повільні;

11Хто  любить рідну  землю,  той  у піснях  цвіркуна чує:

А) слова  про красу  рідної  землі;            Б) слова про мужність;

В) слова  про  смуток;

12. Головна    думка  твору  Антоніни  Литвин така:

А) Пісні веселого цвіркуна.                                                    

Б)  Розлука  з рідною землею.

В)  Любов  до  рідної землі.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Борисюк Одарка Степанівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
16 листопада 2018
Переглядів
7374
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку