Контрольна робота для 6-го класу "Лексикологія"

Про матеріал

Контрольна робота для учнів шостого класу на тему : "Лексикологія" складається з чотирьох поступових рівнів складності, у вигляді тестових , творчих завдань та написання твору - мініатюри.

Перегляд файлу

                                                   Контрольна робота

                                                        Лексикологія

І варіант                                                                                           ІІ варіант

                                                                               1 рівень

1.Лексикологія вивчає:                                                    1.У якому словнику пояснюється значення слів?

а) слова як частини мови;                                                          а) тлумачному;

б) слова як члени речення;                                                        б) орфографічному;

в) лексичне значення та вживання слів;                                 в) фразеологічному;

2. Неологізми – це слова, які:                                         2. Застарілі слова – це слова, які:

а) вийшли з активного вжитку;                                               а) перейшли в українську мову з інших мов;

б) недавно з»явилися;                                                              б) використовують люди певних професій;

в) які вживають мешканці певної місцевості;                     в) вийшли з активного вжитку;

3. Які ви знаєте групи слів за їх походженням?         3. Діалектні слова – це слова…

а) омоніми й пароніми;                                                             а) синоніми й антоніми;

б) власне українські й запозичені;                                         б) вживаються жителями певної місцевості;

в) діалектні й професійні;                                                          в) які вживають люди певних професій;

                                                                                  2 - 3 рівні

  1. Навести професіоналізми:

    Лікарів                                                                                                          Учителів

2.Розподільний диктант. У першу колонку записати загальновживані слова, у другу – діалектні:

Гуторити – говорити                                                                         Ямник – борсук

Дядько – стрий                                                                                   Пательня – сковорода

Фіглі – жарти                                                                                        Вітер – легіт

Парубок – легінь                                                                                  Танджур – тарілка

Кобівка – кошик                                                                                    Гречка – татарка

Вовк – сіряк                                                                                            Печаль – туск

Гарбуз – буцівка                                                                                    Бордзо – швидко

                                                      3.Скласти речення з діалектизмами:

           Когут                                                                                                            Бараболя

           Файний                                                                                                        Бузьок

                                                        4.Позначте рядок, у якому всі слова –

                   Загальновживані                                                                             неологізми

а) яблуня, жито, черевики, воля                                             а) вештатись, швендяти, чимчикувати

б) горобеня, земля, підмет, інтернет                                    б) хоровод, пепсі-кола, інтернат

в) один, жати, стіна, азот                                                          в) інтернет, клон, трилер, діджей

                                                         5.Позначте рядок, у якому всі слова –

               Терміни                                                                                                         застарілі

а) радіус, цифра, дріб                                                                 а) дзигар, макогін, мазанка

б) суфікс, іменник, синонім                                                       б) вакації, канікули, кульбаба

в) мишка, клавіатура, біг                                                             в) ридван, мило, сало

                                                                       4 рівень

                    Написати твір – мініатюру «Хліб», використовуючи застарілі слова.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Тимощук Наталія Миколаївна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 січня 2018
Переглядів
3077
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку