Контрольна робота для 8 класу " Речення з відокремленими членами"

Про матеріал

І частина контрольної роботи містить тестові завдання з теми " Речення з відокремленими членами", ІІ - практичні (поставити розділові знаки, відредагувати речення, перебудувати речення), з допомогою яких учитель зможе перевірити знання учнів з теми. Відповідає вимогам оновленої програми.

Перегляд файлу

Речення з відокремленими членами

 

Завдання з вибором однієї правильної відповіді                                          (3,5б)

 

1. Відокремлені члени речення за будовою бувають:

а) прості й складні;

б) повні й неповні;

в) поширені й непоширені.

2. Укажіть речення з  відокремленим означенням (розділові знаки пропущено):

а) Довкола розкошують некошені і нетолочені бур’яни.

б) Ще здалеку заманячили на дорозі сани зазеленіла присипана снігом ялинка.

в) До княжої світлиці ввели Богуна міцно зв’язаного сирівцями.

г)  Мене до тебе принесе з паперу зроблений літак.

3. Укажіть речення, у якому відокремлене означення стоїть після означуваного

слова (розділові знаки пропущено):

а) Вимочені й підпалені сонцем стерні зчорніли.

б) Я впізнав у ньому лелеку званого ще гайстром чи бузьком.

в) У її руці погойдується кимсь напакована торбинка.

г)  Затягнута скалками вода була схожа на застигле блакитне шумовиння.

4. Укажіть речення, у якому поширене означення не виділяється комами (розділові знаки

      пропущено):

а) Поверхня заводей  оточених з берегів напівусохлим комишем і очеретом пастельна гола.

б) Мур побілений вапном огороджує просторе подвір’я.

в) В сутінках Шептало розгледів  віз вантажений картоплею.

      г) Потоцький якось довідався про розставлену йому козацьку пастку.

5.  Укажіть речення, у якому правильно розставлені розділові знаки:

а) Явори й долини залила імла і, несміливі  й кволі, встали зорі.

б) Мокрі, стомлені, але радісно усміхнені  ми входимо в ліс.

в) Двічі тяжко поранений раз майже вбитий, він аж тоді в степу повірив, що вцілів.

      г)  Нависло  низько хмар глухе склепіння,  і, шурхаючи крилами об них,  летять чайки.

6. Укажіть речення, ускладнене відокремленою прикладкою із сполучником як:

     а) Як справжній митець, Галина Кальченко  вміла захоплюватись,  природною  була

    її глибока схвильованість  перед виявами людської мужності… .

    б)  Життя – як ріка.

    в)  Школа – як неспокійний гомінкий вулик: гуде,  шумить, сповнений дитячим галасом

    г)   Як представник радикальної партії  І.Франко багато роз’їжджав по Галичині.

7. Укажіть речення, у якому  обставина не відокремлюється комами (розділові

    знаки пропущено):

    а) А пісня наростаючи пливла над берегом.

    б) Сад нахиливши срібні віти  пісні пташині пригадав.

    в) Піратський танк мчав палаючи

    г)  Край річки ставши на плотину рибалка вудочку закинув.

 

Завдання з вибором кількох  правильних відповідей                                           (1б)

8.  Укажіть речення, у яких поширені означення виділяються комами:

    а)  Обличчя було подібне до розцвілої в усій повноті півонії.

    б) Наляканий громовицею кінь  тихенько заіржав.

    в) А в просторих покоях темним мохом засланих зеленими вітами прикрашених світлими

         візерунками позолочених сама Королівна Зелених Борів стояла.

    г)   На місто насувалася хмара  важка чорна схожа на велетня.

 

 

        Завдання на встановлення відповідності

   9. Установіть відповідність:                                                                                                   (2,5б)

   Відокремлений член речення                                             Приклади:

   1) означення                                              А) Восени, у період дощів, у лісі дуже незатишно.  

   2) прикладка                                              Б) Берізку, ніжну і струнку, цілує вітер кучерявий.

   3) обставина                                              В) Дівчата працювали не покладаючи рук.

   4) додаток                                                  Г) Подув пустотливий вітрець, той віщун світання. 

   5) уточнююча обставина                         Д) Учися чистоти і простоти і, стоптуючи килим

                                                                             золотий,  забудь про вежі темної гордині.

                                                                      Е)  А я не знаю нічого ніжнішого, крім берези.

   10. Поставте розділові знаки в реченнях з відокремленими членами:                             (2б)

    1) Співаючи про хмари кучеряві не забувай поете про народ. 

     2)  Він Шевченко також виріс із фольклору і спираючись на національний ґрунт сягнув

          вершин  світової культури.

 

    11. Відредагуйте  речення.                                                                                                          (2б)

 

         1) Ідучи до школи, почався дощ.

         2) Вражений Валентин словами  вчителя, захопився історією своєї країни.

 

     12. Перебудуйте подані речення так, щоб вжиті в них невідокремлені члени стали

           відокремленими і навпаки.                                                                                                (1б)

          1) Викупаний сонцем колос вклоняється ниві, то темніючи, то просвітлюючись. 

           2)  Літній день, безхмарний і жаркий,  гнав  нас у холодок.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповіді:

 

1)в,  2)в,  3)б,  4)г, 5)г, 6)а, 7) в, 8)б, в, 9)

9) 1 – б         4 - е

    2  - г          5 - а

    3 – д

10) 1) Співаючи про хмар кучеряві, не забувай, поете, про народ..

      2)  Він, Шевченко, також виріс із фольклору і, спираючись на національний

            ґрунт,  сягнув   вершин світової культури.

11) 1) Коли я йшов до школи, почався дощ.

       2) Вражений словами вчителя, Валентин  захопився історією своєї країни.

12) 1) Колос, викупаний сонцем,  вклоняється ниві, то темніючи, то просвітлю- 

          ючись. 

       2)  Безхмарний і жаркий літній день  гнав  нас у холодок.  

 

 

 

 

 

 

Ягід навколо особливо дикої малини була сила-силенна.

Цей запах складається з багатьох окремішніх запахів творених листям, землею, травою,

        корою, грибами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1) 1-8 по 0,5б = 4б

2) 9 по 0,5б    = 2,5б    

3) 10 по 0,5б  = 1,5б

4) 11  по 1б    = 2б

5) 12  по 1б    = 2б   

                          12 б                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    

Відповіді:

1) в,     2) в,     3)б,      4) а, б,     5) б, в,      6) б,     7) а,     8) б ,

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.6
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
4.6
Загальна:
4.6
Всього відгуків: 10
Оцінки та відгуки
  1. Гавриш Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Трембач Марія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Дейкіна Тетяна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Бахмат Інна Сергіївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. sdf fdw
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
  6. Березовець Наталія Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Сироватка Валентина Петрівна
    Хороша робота. Дякую автору
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8.  Oxana
    Хороша контрольна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Григоряк Наталія Семенівна
    Дуже змістовна і насичена контрольна робота. Дякую атвору!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Ігнатова Марина Василівна
    Контрольна робота складена відповідно до вимог навчальної програми. Завдання підібрано доречно. Дякую за таку гарну контрольну роботу.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 7 відгуків
doc
До підручника
Українська мова 8 клас (Ющук І.П.)
Додано
23 березня 2018
Переглядів
120154
Оцінка розробки
4.6 (10 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку