Контрольна робота №
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія(3частина)
Варіант 1
1.Укажіть рядок, у всіх словах якого допущено орфографічну помилку:
А деревяний, сердце, пребіг;
Б пищати, м’яч, дзьоб;
В нянька, верб'я, пісня
Г лелека, зписати, солом’яний.
2. Укажіть рядок, у всіх словах якого відбувається уподібнення приголосних:
А смієшся, футбол, гриб;
Б легко, кігті, сердиться;
В граються, Великдень, лелека;
Г пісня, сокіл, анекдот.
3. Прийменник У треба писати в обох словосполученнях рядка:
А жив (у,в) норі, плентатися (у,в) хвості;
Б кинули (у,в) ополонку, ходили (у,в) кіно;
В подивилася (у,в) очі, стрибнув (у,в) хащі;
Г полював(у,в) горах, риба (у,в) ставку.
4. Спрощення приголосних відбувається і всіх словах рядка:
А тиж..невий, кіс..лявий, захис..ний;
Б тріс..нути, щас..ливий , проїз..ний;
В шіс..надцять, аванпост..ний, хворос..няк;
Г студен..ський, пес..ливий, тріс..нути.
5. Укажіть рядок , в усіх словах якого правильно позначено перенос:
А ба-бу-ся, рум-'яний, бід-но-та,
Б бур'-яни, ко-льо-ро-вий, близь-ко;
В близ-ько, бой-овик, адре-са;
Г Т.Г.- Шевченко, вив-чити, роз-ка-зати.
6. Апостроф на місці пропуску треба писати в кожному слові рядка
А різдв..яний, м..яч, р..яска;
Б пір..їна, бур..як, моркв..яний;
В в..юн, черв..як, об..їхати;
Г мавп..ячий, цв..ях, рум..яний.
7. Знак м’якшення на місці пропуску треба писати в кожному слові рядка:
А нян..ка, бад..орий, бул..йон;
Б мід.., тон..ший, кул..ка;
В низ..ко, мен..ший, дон..чин;
Г волин..ський, малесен..кий, камін..чик;
8. Префікс з- на місці пропуску треба писати в кожному слові рядка :
А ..казати, ..малювати, ..хитрити;
Б ..фотографувати, ..кочити, ..найти;
В..мити, ..шити, ..ламати;
Г ..пекти, ..брати, ..крутити.
9. Чергування приголосних звуків може відбуватися в усіх словах рядка:
А нога, берег, пух;
Б рука, учитель, друг;
В капелюх, ніч, колега;
Г піч, кожух, козак.
10. Чергування голосних звуків можливе в кожному слові рядка:
А діти, пекти, село;
Б спів, ломити, дорога;
В нога, берегти, гілля.
Г дзвеніти, робота, вільха.
11. Установіть відповідність , у всіх словах яких рядків м'якість приголосних на письмі позначена буквами і, я, ь:
1) я; А) л..с, ол..вець, с..льський;
2) і; Б) д..тел, вітальн.., пісн..;
3) ь; В) січен.., л..одовий, сіл..ський.
Г) травен.., щаст.., рад..сть.
12. Запишіть слова фонетичною транскрипцією:
сміються-
Великдень-
кігті.
Варіант 2
1.Укажіть рядок, у всіх словах якого допущено орфографічну помилку:
А нянька, вербя, пісня ;
Б пещати, м’яч, дзьоб;
В дерев'яний, лелека, прийшов
Г мавпячий, камінчик, Лук'ян.
2. Укажіть рядок, у всіх словах якого відбувається уподібнення приголосних:
А сміються, баскетбол, гриб;
Б легко, нігті, свариться;
В малюють, Великдень, лелека;
Г зсипати, дьогтю, сокіл.
3. Прийменник В треба писати в обох словосполученнях рядка:
А жив (у,в) норі, плентатися (у,в) хвості;
Б кинули (у,в) ополонку, ходили (у,в) кіно;
В подивилася (у,в) очі, стрибнув (у,в) хащі;
Г полював(у,в) горах, риба (у,в) ставку.
4. Спрощення приголосних відбувається і всіх словах рядка:
А тиж..невий, кіс..лявий, захис..ний;
Б шіс..надцять, зап'яс..ний, хворос..няк;
В студен..ський, пес..ливий, тріс..нути.
Г блис..нути, щас..ливий ,корис..ний
5. Укажіть рядок , в усіх словах якого правильно позначено перенос:
А бур-'яни, ко-льо-ро-вий, бли-зь-ко;
Б близ-ько, бой-овик, адре-са;
В ба-бу-ся, рум'-яний, бід-но-та;
Г І.Я.- Франко, вив-чи-ти, розк-аза-ти.
6. Апостроф на місці пропуску не треба писати в кожному слові рядка
А різдв..яний, моркв..яний, р..яска,
Б Лук..ян, верб..я, м..яч;
В в..юн, бур..я, об..їхати;
Г мавп..ячий, цв..ях, роз..яснити.
7. Знак м’якшення на місці пропуску треба писати в кожному слові рядка:
А олен.., тон..ший, кол..оровий;
Б нян..ка, ручен..ка, д..оготь;
В волин..ський, малесен..кий, камін..чик;
Г сіл.., мен..ший, дон..чин.
8. Префікс с- на місці пропуску треба писати в кожному слові рядка :
А ..казати, ..малювати, ..хитрити;
Б ..фотографувати, ..плести, ..хопити;
В..мити, ..шити, ..ламати;
Г ..брати, ..формувати, ..мити.
9. Чергування приголосних звуків може відбуватися в усіх словах рядка:
А капелюх, ніч , колега.
Б рука, учитель, друг;
В нога, берег, вухо;
Г піч, кожух, козак.
10. Чергування голосних звуків можливе в кожному слові рядка:
А нога, сіль, нести ;
Б терти, пекти, ялинка;
В дерево, ломити, гребти;
Г дзвеніти, робота, вільха.
11. Установіть відповідність , у всіх словах яких рядків м'якість приголосних на письмі позначена буквами ь, ю, я,:
1) я; А) м..ч, травен..,продавець..;
2) ю; Б) січен.., л..одовий, сіл..ський;
3) ь; В) р..мсати, р..кзак, кр..чок;
Г) д..тел, вітальн.., пісн…
12. Запишіть слова фонетичною транскрипцією:
смієшся-
анекдот-
легкий.