Контрольна робота І. Франко, Т. Шевченко

Про матеріал
Матеріал містить ІІ варіанти різнорівневих завдань, для перевірки набутих знань учнів по вивченій темі.
Перегляд файлу

Контрольна робота

 І. Франко «Захар Беркут». Творчість Т. Шевченка

II варіант

Початковий рівень (по 0,5б.)

  1.               Укажи, кому з героїв повісті І. Франка «Захар Беркут» сниться сон про молитву  біля священного каменя.

 А Тугару Вовку;                              В Максимові;

Б  Захару Беркуту;                          Г Бурунді 

  1.               Укажи, як називають елемент сюжету, у якому повідомляється про час і місце дії, персонажів та взаємини між ними.

А епіграф;                                         В розвиток дії;

Б експозиція;                                   Г пролог 

  1.               Укажи головний життєвий принцип Захара Беркута.

А «Радше дати порубати себе на кусні, аніж опинитися в неволі»;

Б «Беркути додержують слова навіть ворогові і зрадникові»;

В «Життя лиш доти має вартість, доки чоловік може помагати іншим»;

Г «Життя – дорога річ, і за ніякі скарби його не купиш»

  1.               Укажи головну тему балади «Тополя».

А краса природи; В трагічне кохання;

Б життя села; Г стосунки матері та дочки. 

  1.               Укажи, який художній прийом лежить в основі поезії Т. Шевченка «Мені тринадцятий минало…»

А порівняння; В художній паралелізм;

Б контраст;                    Г іронія.      

  1.               Укажи, куди хоче полинути Т. Шевченко у вірші «Заповіт».

А до широкого степу;                 В на милу Вкраїну;

Б до самого Бога;                   Г до Дніпрових круч.   

 

Середній рівень (по 1б.) 

  1.               Історична повість - …
  2.               Укажи, коли відбуваються події в повісті « Захар Беркут».             
  3.                 Сформулюйте тему та ідею повісті І. Франка «Захар Беркут».     

Достатній рівень (по 1,5б.) 

  1.          Установи відповідність між художніми засобами та їхніми назвами.

1 метафора;           А «Говори, говори!» – сказав Захар, поглядаючи

2 порівняння;             на неї;

3 епітет;                                    Б «…серце його скиміло глибоко…»;

4 архаїзм.                               В «…се був сивий, як голуб…старець…»;

 Г «…а ви ратища в руки і плазом додолу!»;

 Д «Радісний, громовий крик усіх тухольців                                                            

 стрітив їхній прихід…». 

11. Установіть відповідність між  літературним героєм та його характеристикою:

1. Сивочолий мудрець, цілитель, патріот.

А. Мирослава

2. При самій дорозі недалеко коло мене  плоскінь вибирала.

Б. Захар Беркут.

3. «Випий трошки сього зілля – все лихо загоїть»

В. Дівчина.

4. Хто раз бачив її, чув її мову, той до віку не міг забути її лиця,її ходу, її голосу.

Г. Ворожка

 

Високий рівень (3б.)

  1.   Напиши твір- роздум на тему «Мій улюблений герой у повісті «Захар Беркут».                                                                                                                     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота

 І. Франко «Захар Беркут». Творчість Т. Шевченка

I варіант

Початковий рівень (по 0,5б.)

  1.               Укажи, як називався  священний для тухольців камінь.

А Буг;        Б Тухля;                     В Сторож;             Г камінь був безіменний.                     

  1.               Укажи, як називається момент найвищого напруження конфлікту у творі.

А розв′язка;       Б кульмінація;             В розвиток дії;                    Г епілог                                                   

  1.               Укажи, який свій життєвий принцип проголошує Максим у повісті «Захар Беркут».

А «Життя в неволі нічого не варте – краще смерть!»;

Б «Тухольці кого раз у руки зловлять, того вже не люблять пустити»;

В «Сила солому зломить»;

Г «Чоловік у небезпеці дуже смирний, дбає про себе, а не про смерть іншого»

  1.               Укажи, який настрій панує в поезії Т.Шевченка «Мені тринадцятий минало…»

А туга за минулим, почуття втраченого раю;

Б жаль, що в ліричного героя немає хати;

В захоплення красою та добротою дівчини;

Г радість від того, що ягнятам весело.                                                                                                                                 

  1.               Укажи, які образи протиставлені в поезії «Мені тринадцятий минало…».

А зажурений хлопчик і весела дівчинка;

Б сонце та місяць;

В господнє небо та село – і почорніле село й помарніле небо;

Г день і ніч.                                                                                                                                   

  1.               Укажи, у чому виявляється романтичність балади «Тополя» Тараса Шевченка.

А у використанні фольклорних порівнянь;

Б у діалозі матері та дочки;

В у таємничості, казковості, емоційності;

Г у настрої туги за коханим.                                                                              

 

Середній рівень (по 1б.) 

  1.               Укажи, хто став союзником Тугара Вовка після його зради.   
  2.               Метаморфози - …
  3.               Укажи, де відбуваються події повісті «Захар Беркут».

 

Достатній рівень (по 1,5б.)

  1.          Установи відповідність між іменами героїв повісті «Захар Беркут» та їхніми портретами.

1 Максим А «…сивий, як голуб, звиш 90-літній                  

 2 Мирослава                                 старець, найстарший віком у тухольській                           

 3 Захар Беркут                                                          громаді»;

4 Бурунда-бегадир

 Б «Свіжо промите лице було бліде-бліде, аж

 зелене, губи потріскалися із жари й спраги,

 очі були червоні від диму і тусклі, мов                          

 скляні»;

 В «…женщина в білім полотнянім, шовком  

 перетиканім плащі, з луком за плечима і з

 блискучим топірцем за поясом»;

 Г «…мужчина величезного росту й

 геркулесової будови тіла, з лицем темно-

 оливкової барви, одітий у шкуру степового

 тигра, що…свідчило про його походження з

 туркменського племені» 

                                                                                                                                  

11. Встановіть відповідність між  цитататою та твором, з якого її взято:

1. «Не дав мені Бог нічого, і хлинули сльози...»

А. «Тополя»

2. «Ті  війни – се ганьба, а не заслуга».

Б. «Мені тринадцятий минало».

3. «І вражою злою кров'ю волю окропіте».

В. «Захар Беркут».

4. «Полюбила чорнобрива козака дівчина»

Г. «Заповіт».

 

Високий рівень (3б.)

12.Напиши твір-роздум на тему «Захар Беркут - патріот рідної землі».

 

doc
Додав(-ла)
Наумова Галина
Додано
1 листопада 2023
Переглядів
917
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку