Контрольна робота
І. Франко «Захар Беркут». Творчість Т. Шевченка
II варіант
Початковий рівень (по 0,5б.)
А Тугару Вовку; В Максимові;
Б Захару Беркуту; Г Бурунді
А епіграф; В розвиток дії;
Б експозиція; Г пролог
А «Радше дати порубати себе на кусні, аніж опинитися в неволі»;
Б «Беркути додержують слова навіть ворогові і зрадникові»;
В «Життя лиш доти має вартість, доки чоловік може помагати іншим»;
Г «Життя – дорога річ, і за ніякі скарби його не купиш»
А краса природи; В трагічне кохання;
Б життя села; Г стосунки матері та дочки.
А порівняння; В художній паралелізм;
Б контраст; Г іронія.
А до широкого степу; В на милу Вкраїну;
Б до самого Бога; Г до Дніпрових круч.
Середній рівень (по 1б.)
Достатній рівень (по 1,5б.)
1 метафора; А «Говори, говори!» – сказав Захар, поглядаючи
2 порівняння; на неї;
3 епітет; Б «…серце його скиміло глибоко…»;
4 архаїзм. В «…се був сивий, як голуб…старець…»;
Г «…а ви ратища в руки і плазом додолу!»;
Д «Радісний, громовий крик усіх тухольців
стрітив їхній прихід…».
11. Установіть відповідність між літературним героєм та його характеристикою:
1. Сивочолий мудрець, цілитель, патріот. |
А. Мирослава |
2. При самій дорозі недалеко коло мене плоскінь вибирала. |
Б. Захар Беркут. |
3. «Випий трошки сього зілля – все лихо загоїть» |
В. Дівчина. |
4. Хто раз бачив її, чув її мову, той до віку не міг забути її лиця,її ходу, її голосу. |
Г. Ворожка |
Високий рівень (3б.)
Контрольна робота
І. Франко «Захар Беркут». Творчість Т. Шевченка
I варіант
Початковий рівень (по 0,5б.)
А Буг; Б Тухля; В Сторож; Г камінь був безіменний.
А розв′язка; Б кульмінація; В розвиток дії; Г епілог
А «Життя в неволі нічого не варте – краще смерть!»;
Б «Тухольці кого раз у руки зловлять, того вже не люблять пустити»;
В «Сила солому зломить»;
Г «Чоловік у небезпеці дуже смирний, дбає про себе, а не про смерть іншого»
А туга за минулим, почуття втраченого раю;
Б жаль, що в ліричного героя немає хати;
В захоплення красою та добротою дівчини;
Г радість від того, що ягнятам весело.
А зажурений хлопчик і весела дівчинка;
Б сонце та місяць;
В господнє небо та село – і почорніле село й помарніле небо;
Г день і ніч.
А у використанні фольклорних порівнянь;
Б у діалозі матері та дочки;
В у таємничості, казковості, емоційності;
Г у настрої туги за коханим.
Середній рівень (по 1б.)
Достатній рівень (по 1,5б.)
1 Максим А «…сивий, як голуб, звиш 90-літній
2 Мирослава старець, найстарший віком у тухольській
3 Захар Беркут громаді»;
4 Бурунда-бегадир
Б «Свіжо промите лице було бліде-бліде, аж
зелене, губи потріскалися із жари й спраги,
очі були червоні від диму і тусклі, мов
скляні»;
В «…женщина в білім полотнянім, шовком
перетиканім плащі, з луком за плечима і з
блискучим топірцем за поясом»;
Г «…мужчина величезного росту й
геркулесової будови тіла, з лицем темно-
оливкової барви, одітий у шкуру степового
тигра, що…свідчило про його походження з
туркменського племені»
11. Встановіть відповідність між цитататою та твором, з якого її взято:
1. «Не дав мені Бог нічого, і хлинули сльози...» |
А. «Тополя» |
2. «Ті війни – се ганьба, а не заслуга». |
Б. «Мені тринадцятий минало». |
3. «І вражою злою кров'ю волю окропіте». |
В. «Захар Беркут». |
4. «Полюбила чорнобрива козака дівчина» |
Г. «Заповіт». |
Високий рівень (3б.)
12.Напиши твір-роздум на тему «Захар Беркут - патріот рідної землі».