Контрольна робота "І. Нечуй-Левицький, Панас Мирний"

Про матеріал
«Кайдашева сім’я» – соціально-побутова повість-хроніка. Реалізм твору, сучасна (вічна) актуальність проблеми батьків і дітей. Колоритні людські характери в повісті. Українська ментальність, гуманістичні традиції народного побуту й моралі. Ствердження цінностей національної етики засобами комічного. «Сміх крізь сльози» як ідейна домінанта твору. «Хіба ревуть воли, як ясла повні» – перший соціально-психологічний роман в українській літературі. Вихід героя за рамки «родинного кола». Психологічне дослідження формування характеру, духовний злам Чіпки під впливом соціальних обставин. Особливості композиції роману. Особливості стилю письменника.
Перегляд файлу

Контрольна робота з української літератури

Творчість І. Нечуя-Левицького та Панаса Мирного

 

І варіант

 

Рівень І (кожна правильна відповідь оцінюється в 0,5 б.)

 

1. «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького за жанром – це:

а) історичний роман;   в) соціально-філософська повість;

б) соціально-побутова повість;  г) пригодницька повість.

2. Чий це портрет: «Низенька, чорнява, заквітчана польовими квітами, вона й трохи не була схожа на селянок, часто запечених сонцем, високих, дуже неповоротких дівчат. Маленька, кругленька, швидка і жвава, одягнена в зелене убрання, між високим зеленим житом, - вона здавалася русалкою»?

а) Галі з твору Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»;

б) Мелашки з твору «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького;

в) Мотрі з твору «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького;

г) Христі з твору Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»;

3. Характеристиці образу Грицька («Хіба ревуть воли…?» Панаса Мирного) НЕ відповідає такий рядок:

а) «Ой, злий же він був!.. Ой, лютий! Він би міг – матері очі видрав, або сам собі що   заподіяв»;

б) «…козачий син, сирота»;

в) «Виходили на заробітки піщани, - потяг… з ними, скинувши через плече косу, а за  спину -  торбину з сухарями»;

г) «…тепер зовсім іншими очима дивився на людей: до багачів горнувся, а на голоту дивився згорда».

4.        Який  засіб  комічного  використав  І. Нечуй-Левицький у наведеному епізоді: «Кайдашиха вкачалась у сіно та в пил і тільки обтрушувалась. Сіно почіплялось до червоних торочок на голові, пона­лазило за комір, в пазуху, заплуталось в хрестах та в дукачах. Пил набився їй у ніс, у вуха і навіть у рот. Вона розперезалась, витрушувала сіно з-за пазухи та пирхкала, як кішка, що понюхала перцю»?


а)    гумор;

б)   сатиру;

в)     сарказм;

г)      гротеск


5. Установіть послідовність розгортання подій з твору «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького:

а) перший епізод    1) Кайдаші їдуть на оглядини Мелашки;

б) другий епізод    2) Мелашка тікає до Києва;

в) третій епізод    3) Карпо повінчався з Мотрею;

г) четвертий епізод    4) Карпо та Лаврін переміряють город;

      5) поховали Кайдаша з великою почестю.

6. Установіть відповідність між вчинком та героєм («Хіба ревуть воли…?» Панаса Мирного):

1 Віддав сина у москалі.       А     Іван Ґудзь

2 Разом зі своїми друзями став на шлях розбою.   Б     Мирон Ґудзь

3.3 дозволу пана Польського завів шинок у Пісках.   В     Чіпка   

4 Заробив гроші і став хазяїном.     Г     Лейба

Д     Грицько

 

 

Рівень ІІ (кожна правильна відповідь оцінюється в 1,5 б.)

1. Чим відрізняється Мелашка від інших жінок «Кайдашевої сім’ї» І. Нечуя-Левицького?

2. Висловіть власну думку про життєвий вибір Чіпки (за твором Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

 

 

Рівень ІІІ (правильна, змістовна, цікава відповідь оцінюється в 3 б.)

Дайте відповідь на питання: «Актуальність твору Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?


Контрольна робота з української літератури

Творчість І. Нечуя-Левицького та Панаса Мирного

 

ІІ варіант

 

Рівень І (кожна правильна відповідь оцінюється в 0,5 б.)

 

1. Твір Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» - це:

  а) сентиментальний роман;   в) пригодницька повість;

  б) соціально-побутова повість;  г)  соціально-психологічний роман.

2. Чий це портрет: «Дівчина була невелика на зріст, але рівна, як струна, гнучка, як тополя, гарна, як червона калина, довгообраза, повновида, з тонким носиком. Щоки червоніли, як червонобокі яблучка, губи були повні та червоні, як калина»?

а)  Галі з твору Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»;

б) Мелашки з твору «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького;

в) Мотрі з твору «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького;

г) Христі з твору Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»;


3. Неправильним є твердження:

а) на селі Марусю Кайдашиху називали видроокою економшею;

б) у повісті «Кайдашева сім’я» широко використано вульгаризми.

в) груша, за яку сварилася родина Кайдашів, називалася Лавріновою;

г) Карпо і Мотря хрестили Лаврінову дитину.

4. Який художній засіб використано в наведеному уривку: «То була здавна, ще за гетьманщини, голодна, ненажерлива сарана, котра налетіла з Польщі на вільні степи розкішної України... Жерти, трощити - одна в неї здавна думка... Звикши підбирати крихти з панського столу, вилизувати тарілки після смачних панських страв, вона передала й потемкам нахлібницькі звичаї й страшенну жагу до всього смачного, солодкого»?


а)         гумор;

б)         іронію;

в)         сарказм;

г)          сатиру;


5. Установіть послідовність розгортання подій у І частині роману «Хіба ревуть воли…?» Панаса Мирного:

а) перший епізод  1) громада приймає козака Остапа Макаровича Хруща;

б) другий епізод  2) Чіпка у наймах у Бородая;

в) третій епізод  3) Чіпка випасає худобу з дідом Уласом;

г) четвертий епізод  4) Грицько повертається із заробітків і одружується;

    5) зустріч Чіпки з Галею.

6. Установіть відповідність між персонажем повісті «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького і його реплікою:

а)  Карпо  1) «Ваша частка – і моя частка; ви сьогодні господар, а я завтра»;

б) Мелашка  2) «Не так шкода мені матір, як шкода чобіт»;

в) Лаврін  3) «Як Бог дасть, то і в калюжі втопишся»;

г) священик  4) «Вдавіться тими грушами разом із своїми жінками»;

    5) «Така нудьга мене бере, що, здається, степи попалила б своїми               

                                                     сухотами».

 

 

Рівень ІІ (кожна правильна відповідь оцінюється в 1,5 б.)

  1. Зіставте образи Чіпки і Грицька з твору Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
  2. Моє ставлення до синів та невісток Омелька Кайдаша (за твором І. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»).

 

 

Рівень ІІІ (правильна, змістовна, цікава відповідь оцінюється в 3 б.)

Дайте відповідь на питання: «Актуальність твору «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького».

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Kozlovskiy Max
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Українська література 10 клас (Міщенко О.І.)
Додано
16 лютого 2021
Переглядів
3214
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку