Контрольна робота з української літератури
Творчість І. Нечуя-Левицького та Панаса Мирного
І варіант
Рівень І (кожна правильна відповідь оцінюється в 0,5 б.)
1. «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького за жанром – це:
а) історичний роман; в) соціально-філософська повість;
б) соціально-побутова повість; г) пригодницька повість.
2. Чий це портрет: «Низенька, чорнява, заквітчана польовими квітами, вона й трохи не була схожа на селянок, часто запечених сонцем, високих, дуже неповоротких дівчат. Маленька, кругленька, швидка і жвава, одягнена в зелене убрання, між високим зеленим житом, - вона здавалася русалкою»?
а) Галі з твору Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»;
б) Мелашки з твору «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького;
в) Мотрі з твору «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького;
г) Христі з твору Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»;
3. Характеристиці образу Грицька («Хіба ревуть воли…?» Панаса Мирного) НЕ відповідає такий рядок:
а) «Ой, злий же він був!.. Ой, лютий! Він би міг – матері очі видрав, або сам собі що заподіяв»;
б) «…козачий син, сирота»;
в) «Виходили на заробітки піщани, - потяг… з ними, скинувши через плече косу, а за спину - торбину з сухарями»;
г) «…тепер зовсім іншими очима дивився на людей: до багачів горнувся, а на голоту дивився згорда».
4. Який засіб комічного використав І. Нечуй-Левицький у наведеному епізоді: «Кайдашиха вкачалась у сіно та в пил і тільки обтрушувалась. Сіно почіплялось до червоних торочок на голові, поналазило за комір, в пазуху, заплуталось в хрестах та в дукачах. Пил набився їй у ніс, у вуха і навіть у рот. Вона розперезалась, витрушувала сіно з-за пазухи та пирхкала, як кішка, що понюхала перцю»?
а) гумор;
б) сатиру;
в) сарказм;
г) гротеск
5. Установіть послідовність розгортання подій з твору «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького:
а) перший епізод 1) Кайдаші їдуть на оглядини Мелашки;
б) другий епізод 2) Мелашка тікає до Києва;
в) третій епізод 3) Карпо повінчався з Мотрею;
г) четвертий епізод 4) Карпо та Лаврін переміряють город;
5) поховали Кайдаша з великою почестю.
6. Установіть відповідність між вчинком та героєм («Хіба ревуть воли…?» Панаса Мирного):
1 Віддав сина у москалі. А Іван Ґудзь
2 Разом зі своїми друзями став на шлях розбою. Б Мирон Ґудзь
3.3 дозволу пана Польського завів шинок у Пісках. В Чіпка
4 Заробив гроші і став хазяїном. Г Лейба
Д Грицько
Рівень ІІ (кожна правильна відповідь оцінюється в 1,5 б.)
1. Чим відрізняється Мелашка від інших жінок «Кайдашевої сім’ї» І. Нечуя-Левицького?
2. Висловіть власну думку про життєвий вибір Чіпки (за твором Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
Рівень ІІІ (правильна, змістовна, цікава відповідь оцінюється в 3 б.)
Дайте відповідь на питання: «Актуальність твору Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?
Контрольна робота з української літератури
Творчість І. Нечуя-Левицького та Панаса Мирного
ІІ варіант
Рівень І (кожна правильна відповідь оцінюється в 0,5 б.)
1. Твір Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» - це:
а) сентиментальний роман; в) пригодницька повість;
б) соціально-побутова повість; г) соціально-психологічний роман.
2. Чий це портрет: «Дівчина була невелика на зріст, але рівна, як струна, гнучка, як тополя, гарна, як червона калина, довгообраза, повновида, з тонким носиком. Щоки червоніли, як червонобокі яблучка, губи були повні та червоні, як калина»?
а) Галі з твору Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»;
б) Мелашки з твору «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького;
в) Мотрі з твору «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького;
г) Христі з твору Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»;
3. Неправильним є твердження:
а) на селі Марусю Кайдашиху називали видроокою економшею;
б) у повісті «Кайдашева сім’я» широко використано вульгаризми.
в) груша, за яку сварилася родина Кайдашів, називалася Лавріновою;
г) Карпо і Мотря хрестили Лаврінову дитину.
4. Який художній засіб використано в наведеному уривку: «То була здавна, ще за гетьманщини, голодна, ненажерлива сарана, котра налетіла з Польщі на вільні степи розкішної України... Жерти, трощити - одна в неї здавна думка... Звикши підбирати крихти з панського столу, вилизувати тарілки після смачних панських страв, вона передала й потемкам нахлібницькі звичаї й страшенну жагу до всього смачного, солодкого»?
а) гумор;
б) іронію;
в) сарказм;
г) сатиру;
5. Установіть послідовність розгортання подій у І частині роману «Хіба ревуть воли…?» Панаса Мирного:
а) перший епізод 1) громада приймає козака Остапа Макаровича Хруща;
б) другий епізод 2) Чіпка у наймах у Бородая;
в) третій епізод 3) Чіпка випасає худобу з дідом Уласом;
г) четвертий епізод 4) Грицько повертається із заробітків і одружується;
5) зустріч Чіпки з Галею.
6. Установіть відповідність між персонажем повісті «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького і його реплікою:
а) Карпо 1) «Ваша частка – і моя частка; ви сьогодні господар, а я завтра»;
б) Мелашка 2) «Не так шкода мені матір, як шкода чобіт»;
в) Лаврін 3) «Як Бог дасть, то і в калюжі втопишся»;
г) священик 4) «Вдавіться тими грушами разом із своїми жінками»;
5) «Така нудьга мене бере, що, здається, степи попалила б своїми
сухотами».
Рівень ІІ (кожна правильна відповідь оцінюється в 1,5 б.)
Рівень ІІІ (правильна, змістовна, цікава відповідь оцінюється в 3 б.)
Дайте відповідь на питання: «Актуальність твору «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького».