Контрольна робота
6 клас
Іменник як частина мови
І варіант
1.Подані імена по батькові поставте у формі кличного відмінка.
Один з них введіть до самостійно складеного речення у ролі звертання.
Провідміняйте виділене ім’я, додавши прізвище Лесик.
Тарас Олександрович, Зоряна Георгіївна, Лідія Святославівна, Віктор Віталійович.
2.Запишіть, замінюючи імена, що в дужках, спільнокореневими іменами по батькові.
Галина (Володимир), Степан (Ілля), Валерія (Віктор), Юрій (Михайло).
3.Прочитайте прислів'я, розкрийте дужки. Письмово поясніть одне ( на вибір)
Красить (не) краса, а розум. Лінивого вчи (не) молотом, а голодом. Знайко біжить, а (не) знайко лежить. Де (не) згода, там часто шкода.
4.Запишіть іменники, подані в дужках, у відповідному відмінку. Визначте відмінок цих іменників.
Один працює (розум), а другий — (горб). Щоб (рибка) з'їсти, треба в (вода) лізти. Хто без (діло), той без (хліб). Зароблена (копійка) краще краденого (карбованець).
5.Запишіть правильно словосполучення. З одним словосполученням (на вибір) складіть речення.
Гетьман богдан хмельницький, бульвар шевченка, планета марс, видавництво наукова думка, річка дністер, вірш перша колискова, завод оріон.
6.Уставити е(є), и(ї).
Варен..чок, воз..чок, горщ..чок, ліж..чко, дяд..чко, подуш..чка, копі..чка, полковн..чок, га..чка, лушпа..чка, вікон..чко, бубл..чок, ґудз..чок, пиріж.. чок.
7.Записати подані іменники в чотири колонки за відмінами. Вставити пропущені букви.
Дунай, звір..ня, звертання, в..селка, паморозь, в..черя, оч..рет, делікатність, дівча, від..аль.
8.Розібрати слова за будовою, вказати спосіб творення іменників
Колосочок, підсвічник, синь, верболози.
Контрольна робота
6 клас
Іменник як частина мови
ІІ варіант
1.Подані імена по батькові поставте у формі кличного відмінка.
Один з них введіть до самостійно складеного речення у ролі звертання.
Провідміняйте виділене ім’я, додавши прізвище Гресик.
Ольга Семенівна, Дарина Миколаївна, Володимир Самійлович, Владислав Ігорович.
2.Запишіть, замінюючи імена, що в дужках, спільнокореневими іменами по батькові.
Надія (Яків), Ольга (Василь), Андрій (Юрій), Павло (Лука).
3.Прочитайте прислів'я, розкриваючи дужки. Письмово поясніть одне ( на вибір)
(Не) правдою світ пройдеш, та назад не вернешся. Щастя й (не) щастя на однім коні їздять. Для пташки і золота клітка — (не) воля. (Не) земля родить, а руки.
4.Запишіть іменники, подані в дужках, у відповідному відмінку. Визначте відмінок цих іменників.
Посієш в (погода) — більше (приплід). Як хліба ні (кусок), то і в (хата) тоска. Не вмієш шить (золото), то бий (молот). Заварив (каша) так не жалій ні (молоко) ні (масло).
5.Запишіть правильно словосполучення З одним словосполученням (на вибір) складіть речення.
Санаторій карпати, письменниця леся українка, вулиця івана франка, сузір'я чумацький шлях, газета освіта, гори карпати, казка фарбований лис
6. Уставити е(є), и(ї).
Вогн..чок, він..чок, кра..чок, щигл..чок, мізинч..чок, чайн..чок, нос..чок, племінн..чка, улюблен..чка, колюч..чка, стріч..чка, ніж..чка, розумн..чка, сон..чко.
7. Записати подані іменники в чотири колонки за відмінами
Вставити пропущені букви.
Дем'янівка, крол..ня, суд..я, колос..я, злагода, в..рмішель, гарбуз..ння, велич, ол..ня, січ..нь.
8. Розібрати слова за будовою, вказати спосіб творення іменників.
Зелень, хмаронька, чорнослив, пагорб.