«Билини й балади»
І рівень
(0,5 бала)
1. Літературна балада – це:
А) жанр ліро-епічної поезії фантастичного, історико-героїчного або соціально-побутового змісту з драматичним сюжетом;
Б) прозовий твір невеликого обсягу;
В) ліро-епічний жанр усної народної творчості з динамічним сюжетом, з трагічною, часто фантастичною розв’язкою.
2. Автором якого твору є Шиллер:
А) «Рукавичка»;
Б) «Світязь»;
В) «Пісня про віщого Олега».
3. Який з творів належить до билин:
А) «Король Лір та його доньки»;
Б) «Ілля Муромець і Соловей-розбійник»;
В) «Світязь».
4. Укажи назву художнього прийому, який використаний у рядках билини: «Так усі трави-мурави в’януть, Усі квіти обсипаються…»
А) символ;
Б) гіпербола;
В) порівняння.
5. З якого твору цитата?
«Та поїхав лісами Брянськими
Простою дорогою у славний город Київ.
Одною рукою коня тримав,
Другою рукою дуба рвав».
6.Чий це опис?
«Серед них впадав у око жалюгідний жебрак, одягнений в строкате лахміття, із засмаглими до чорного й подряпаним обличчям та руками. Копицю рудуватого волосся прикривав каптур»
ІІ рівень
(1 бал)
1. Заради чого загинув старий пикт? Назвіть твір і його автора.
2.Що таке билини? Чому їх відносять до героїчного народного епосу?
3. Переклад – це… Назвіть майстрів художнього перекладу.
ІІІ рівень
(1,5 бала)
Автор –
Джерела –
Ключові сюжетні моменти –
Ідея –
Персонажі -
Художні засоби -
2. Установіть відповідність між твором і його ідеєю:
1. «Рукавичка»
2. «Світязь»
3. «Вересовий трунок»
А) уславлення подвигу непримиренної боротьби з іноземними загарбниками;
Б) ствердження самоцінності життя;
В) утвердження любові до батьківщини і героїзму.
ІV рівень (на вибір одне завдання)
(3 бали)
1. Кодекс рицарської честі за баладою Шиллера «Рукавичка».
2. Моральний урок у фольклорній баладі «Король Лір та його дочки».
3. Висловіть своє судження про те, наскільки в наш час актуальною є ідея свободи і служіння народові. Аргументуйте, наводячи приклади з прочитаних творів.