Контрольна робота із зарубіжної літератури (сімейна форма навчання) за І семестр
5 клас
Варіант І
І рівень
Кожна правильна відповідь по 0,5 б.
1. Укажи приказку:
А) Себелюбство – кепський радник.
Б) Істині красномовство не потрібне.
В)Мов полуда спадає.
Г) Килим – не витрусити, золота не перерахувати.
2. Укажи, що означає слово фольклор:
А) Колективна творчість.
Б) Літературна творчість.
В) Учення.
Г) Народна мудрість.
3. Укажи назву казки, яку написали Брати Грімм:
А) «Фарбований шакал».
Б) «Момотаро».
В) «Пані Метелиця».
Г) «Синдбад-мореплавець».
4. Як звірі здогадалися, що невідомий синій звір – шакал? (за казкою «Фарбований шакал»)
А) Із хутра шакала злізла синя фарба.
Б) До фарбованого шакала прийшла його рідна мати.
В) Шакал почув виття родичів і завив у відповідь.
Г) Йому стало соромно, і він зізнався у обмані.
5. З чого народився Момотаро?
а) персик; б) горішок; в) горох; г) яблуко.
6. Укажи образ, у якому Хлопчик-зірка вперше побачив свою матір:
А) Вельможна пані.
Б) Молода бідна дівчина.
В) Жебрачка.
Г) Зірка.
ІІ рівень
Кожна правильна відповідь по 1 балу
7.Встановити послідовність випробувань, через які пройшов Хлопчик-Зірка
А) Став потворою.
Б )Служив у жорстокого Чаклуна.
В) Доставав монети у лісі.
Г) Три роки блукав у пошуках матері.
Д) Загрожувала смерть.
Е) Діти прогнали Хлопчика-Зірку.
8. Чого навчає казка «Фарбований шакал»?
______________________________________________________________________________________________________________________________
9. До яких мешканців лісу звертався Хлопчик-зірка з проханням допомогти знайти матір?
_____________________________________________________________________________________________________________________________
10. Встановити відповідності між персонажем і цитатою.
1 Герда
|
А «Ми добре покаталися! Але ти зовсім замерз». |
2 Кай |
Б «Там завжди сніг і крига, там так чудово…» |
3 Снігова королева |
В «Ой, як же я забарилася!» |
4 Олень |
Г «Це куди цікавіше, ніж справжні квіти! І яка точність!» |
11. Поєднайте типи казок та їхні визначення.
1) Чарівна_____ А) у ній оповідається про ситуації, у яких зазвичай
розкриваються певні людські якості (доброта, хитрість,
жадібність, тощо) або ж людські взаємини (дружба,
ворожнеча тощо).
2) Про тварин _____ Б) у ній оповідається про кумедні життєві ситуації, що
трапляються за звичайних умов і розкриваються людські
чесноти або недоліки.
3) Соціально-побутова______ В) у ній оповідається про фантастичні пригоди або
перетворення, до яких нерідко причетні «чарівні
помічники» (істоти чи предмети, які мають чарівні
властивості).
12.Напишіть основні відмінності між літературною казкою і народною.
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________ ______________________________________________________________________ ______________________________________________________________________
ІІІ рівень
13. Написати твір-есе на одну із тем. (3 бали)
Чому персонажі казки допомагали Герді в пошуках Кая?
Якби я став / стала спадкоємцем Віллі Вонки…
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор Одеського ліцею №92
Лариса АСМАНСЬКА
Завдання для проведення оцінювання
із зарубіжної літератури учня 5-Д класу Орловського Іллі
за І семестр 2023-2024н.р.
Варіант ІІ
І рівень
Кожна правильна відповідь по 0,5 бала
1. Бувають такі види народних казок:
А) про людей, про рослини, про тварин;
Б) про тварин, чарівні, побутові;
В) про пригоди, про фантастику, про історію
2. Влучний вираз повчального змісту, що має висновок – це…
А) загадка; Б) приказка; В) прислів’я.
3. Укажи, який з наведених прикладів є приказкою:
А) Рука руку миє, а обидві чисті;
Б) Рука руку миє, а обидві обмивають обличчя;
В) Рука руку миє.
4. Усна народна оповідь про вигадані події – це …
А) народна казка; Б) міф; В) легенда; Г) повість.
5. Хто такий Чандарава?
А) сміливий вовк; Б) хитрий лис; В) брехливий шакал
6. Пасербиця, героїня казки «Пані Метелиця», впустила в колодязь:
А) клубок;
Б) починок;
В) спиці;
Г) прялку.
ІІ рівень
Кожна правильна відповідь по 1 балу
7. Встановити відповідності між персонажем і цитатою.
1 Герда
|
А «Ми добре покаталися! Але ти зовсім замерз». |
2 Кай |
Б «Там завжди сніг і крига, там так чудово…» |
3 Снігова королева |
В «Ой, як же я забарилася!» |
4 Олень |
Г «Це куди цікавіше, ніж справжні квіти! І яка точність!» |
8. Встановити послідовність випробувань, через які пройшов Хлопчик-Зірка
А) Став потворою.
Б )Служив у жорстокого Чаклуна.
В) Доставав монети у лісі.
Г) Три роки блукав у пошуках матері.
Д) Загрожувала смерть.
Е) Діти прогнали Хлопчика-Зірку.
9. До яких мешканців лісу звертався Хлопчик-зірка з проханням допомогти знайти матір?
_____________________________________________________________________________________________________________________________
10. Поєднайте типи казок та їхні визначення.
1) Чарівна_____ а) у ній оповідається про ситуації, у яких зазвичай
розкриваються певні людські якості (доброта, хитрість,
жадібність, тощо) або ж людські взаємини (дружба,
ворожнеча тощо).
2) Про тварин _____ б) у ній оповідається про кумедні життєві ситуації, що
трапляються за звичайних умов і розкриваються людські
чесноти або недоліки.
3) Соціально-побутова______ в) у ній оповідається про фантастичні пригоди або
перетворення, до яких нерідко причетні «чарівні
помічники» (істоти чи предмети, які мають чарівні
властивості).
11.Напишіть основні відмінності між літературною казкою і народною.
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________ ______________________________________________________________________ ______________________________________________________________________
12. Дати відповідь на запитання (3–4 речення).
У чому полягала небезпека скалок дзеркала троля для людей?
ІІІ рівень
13. Написати твір-есе на одну із тем. (3 бали)
Чому персонажі казки допомагали Герді в пошуках Кая?
Якби я став / стала спадкоємцем Віллі Вонки…
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор Одеського ліцею №92
Лариса АСМАНСЬКА
Завдання для проведення оцінювання
із зарубіжної літератури учениці 5-Д класу Петриченко Катерини
за І семестр 2023-2024н.р.
Варіант ІІІ
І рівень
Кожна правильна відповідь по 0,5 бала
А) колективного автора;
Б) народних традцій;
В) розлогих описів
А) далекий ліс;
Б) острів чудовиськ;
В) синє море
А) виразним;
Б) вдумливим;
В) коментованим
А) у річці;
Б) у полі;
В) у лісі
А) ромашки;
Б) фіалки;
В) троянди
А) вічність;
Б) воля;
В) спокій
ІІ рівень
Кожна правильна відповідь по 1 балу
7. Встановити відповідності між персонажем і цитатою.
1 Герда
|
А «Ми добре покаталися! Але ти зовсім замерз». |
2 Кай |
Б «Там завжди сніг і крига, там так чудово…» |
3 Снігова королева |
В «Ой, як же я забарилася!» |
4 Олень |
Г «Це куди цікавіше, ніж справжні квіти! І яка точність!» |
8. Установіть відповідність. Місце – подія.
9. До яких мешканців лісу звертався Хлопчик-зірка з проханням допомогти знайти матір?
_____________________________________________________________________________________________________________________________
10. Поєднайте типи казок та їхні визначення.
1) Чарівна_____ А) у ній оповідається про ситуації, у яких зазвичай
розкриваються певні людські якості (доброта, хитрість,
жадібність, тощо) або ж людські взаємини (дружба,
ворожнеча тощо).
2) Про тварин _____ Б) у ній оповідається про кумедні життєві ситуації, що
трапляються за звичайних умов і розкриваються людські
чесноти або недоліки.
3) Соціально-побутова______ В) у ній оповідається про фантастичні пригоди або
перетворення, до яких нерідко причетні «чарівні
помічники» (істоти чи предмети, які мають чарівні
властивості).
11.Напишіть основні відмінності між літературною казкою і народною.
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________ ______________________________________________________________________ ______________________________________________________________________
12. Дати відповідь на запитання (3–4 речення).
У чому полягала небезпека скалок дзеркала троля для людей?
ІІІ рівень
13. Одна тема на вибір учня.
1. Напишіть власне висловлювання на тему «Чого вас навчають казки?» (6-7 речень)
2. Як і чому змінювався протягом казки Хлопчик –Зірка? Які істини допомогли йому усвідомити ці зміни? (6-7 речень)
Максимально – 3 бали
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор Одеського ліцею №92
Лариса АСМАНСЬКА
Завдання для проведення оцінювання
із зарубіжної літератури учениці 5-Д класу
за І семестр 2023-2024н.р.
Варіант ІV
І рівень
Кожна правильна відповідь по 0,5 бала
1.Брати Я. і В. Грімм видали збірку:
А) «Казки для дітей і родини»;
Б) «Казки для малих і дорослих»;
В) «Казки для хорошої дитини»
2.У творах фольклору немає:
А) явищ природи;
Б) одного автора;
В) чарівних предметів
3.Японська народна казка «Мамотаро, або Хлопчик-Персик» належить до:
А) казок про тварин;
Б) чарівних казок;
В) соціально-побутових казок
4.Завершіть японське прислів’я Сокіл шанує свої крила……..
А) та гострий дзьобик;
Б) як сорока на тину;
В) а людина – ім’я
5.Дівчата потрапляли до Пані Метелиці через:
а) двері; б) вікно; в) криницю
6. Хлопчика –Зірку вартові продали в рабство:
А) Бабі- Язі; Б) Сніговій Королеві; В) злому Чаклунові
ІІ рівень
Кожна правильна відповідь по 1балу
7 .Установіть відповідності. Герой казки – риса характеру.
8. Установіть відповідність. Місце – подія.
9. До яких мешканців лісу звертався Хлопчик-зірка з проханням допомогти знайти матір?
_____________________________________________________________________________________________________________________________
10. Поєднайте типи казок та їхні визначення.
1) Чарівна_____ А) у ній оповідається про ситуації, у яких зазвичай
розкриваються певні людські якості (доброта, хитрість,
жадібність, тощо) або ж людські взаємини (дружба,
ворожнеча тощо).
2) Про тварин _____ Б) у ній оповідається про кумедні життєві ситуації, що
трапляються за звичайних умов і розкриваються людські
чесноти або недоліки.
3) Соціально-побутова______ В) у ній оповідається про фантастичні пригоди або
перетворення, до яких нерідко причетні «чарівні
помічники» (істоти чи предмети, які мають чарівні
властивості).
11.Напишіть основні відмінності між літературною казкою і народною.
_____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________________________
12. Дати відповідь на запитання (3–4 речення).
У чому полягала небезпека скалок дзеркала троля для людей?
ІІІ рівень
1. Виконати одне завдання на вибір. Максимально – 3 бала
Відповіді:
Варіант І
1А, 2А, 3В, 4В, 5А, 6В, 7 Е, А, Г, Б, Д, В.
8.Казка «Фарбований шакал» навчає ніколи не обманювати, бо все таємне і приховане завжди з'ясовується, не довіряти першому враженню та не вихвалятися без причини.
9.Кріт, Коноплянка, Білочка Шукаючи мати, Хлопець-Зірка звертається до лісових мешканців з проханням допомогти у пошуках, сподіваючись, що тварини десь її бачили. Відмова персонажів природна: Кріт йому відповів: – Ти виколов мені очі.
10.1В, 2Г, 3А, 4Б
11. 1В, 2Б, 3А
12.Літературна казка може мати придуманий автором вільний сюжет. У народній казці сюжетна лінія строго підпорядкована певній схемі, якої повинен дотримуватися оповідач, щоб зберегти канву розповіді. Система образів у літературній казці довільна, в народній – обумовлена традиціями і уявленнями про добрі і злі сили.
Варіант ІІ
1Б, 2В, 3В, 4А, 5В, 6Б, 7 1В, 2Г, 3А, 4Б, 8. Е, А, Г, Б, Д, В.
9.Кріт, Коноплянка, Білочка Шукаючи мати, Хлопець-Зірка звертається до лісових мешканців з проханням допомогти у пошуках, сподіваючись, що тварини десь її бачили. Відмова персонажів природна: Кріт йому відповів: – Ти виколов мені очі.
10. 1В, 2Б, 3А
11. Літературна казка може мати придуманий автором вільний сюжет. У народній казці сюжетна лінія строго підпорядкована певній схемі, якої повинен дотримуватися оповідач, щоб зберегти канву розповіді. Система образів у літературній казці довільна, в народній – обумовлена традиціями і уявленнями про добрі і злі сили.
Варіант ІІІ
1А, 2Б, 3Б, 4В, 5В, 6А, 7 1В, 2Г, 3А, 4Б, 8.1В, 2Г, 3Б, 4А.
9.Кріт, Коноплянка, Білочка Шукаючи мати, Хлопець-Зірка звертається до лісових мешканців з проханням допомогти у пошуках, сподіваючись, що тварини десь її бачили. Відмова персонажів природна: Кріт йому відповів: – Ти виколов мені очі.
10. 1В, 2Б, 3А
11. Літературна казка може мати придуманий автором вільний сюжет. У народній казці сюжетна лінія строго підпорядкована певній схемі, якої повинен дотримуватися оповідач, щоб зберегти канву розповіді. Система образів у літературній казці довільна, в народній – обумовлена традиціями і уявленнями про добрі і злі сили.
Варіант ІV
1А, 2Б, 3Б, 4В, 5В, 6В, 7 1Б, 2В, 3А, 4Г, 8. 1В, 2Г, 3Б, 4А
9.Кріт, Коноплянка, Білочка Шукаючи мати, Хлопець-Зірка звертається до лісових мешканців з проханням допомогти у пошуках, сподіваючись, що тварини десь її бачили. Відмова персонажів природна: Кріт йому відповів: – Ти виколов мені очі.
10. 1В, 2Б, 3А
11. Літературна казка може мати придуманий автором вільний сюжет. У народній казці сюжетна лінія строго підпорядкована певній схемі, якої повинен дотримуватися оповідач, щоб зберегти канву розповіді. Система образів у літературній казці довільна, в народній – обумовлена традиціями і уявленнями про добрі і злі сили.