Контрольна робота. Календарно- обрядові пісні

Про матеріал
Різнорівнева контрольна робота з української літератури для учнів 6 класу. Мета: виявити рівень знань, умінь і навичок учнів із метою їхньої корекції; розвивати пам’ять, уміння зосереджуватись, логічне та образне мислення, зв’язне мовлення.
Перегляд файлу

Контрольна робота (розгорнуті відповіді)

Вступ. Календарно-обрядові пісні

Мета: виявити рівень знань, умінь і навичок учнів із метою їхньої корекції; розвивати пам’ять, уміння зосереджуватись, логічне та образне мислення, зв’язне мовлення.

Очікувані результати: учні знають різновиди обрядових пісень; призначення й особливості колискових; пояснюють відмінності між народними піснями й піснями літературного походження; відрізняють види пісень; пояснюють художні особливості пісень; коментують їхній зміст і знаходять типові художні засоби в піснях.

Теорія літератури: народна пісня, види народних пісень, календарно-обрядова поезія та її різновиди, колискова, пісня-гімн, легенда, молитва, пісня літературного походження.

Обладнання: завдання у двох варіантах.

Тип уроку: контроль і корекція знань, умінь і навичок.

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Мета цього уроку – довести собі й усім, що ви добре засвоїли матеріал про народні календарно-обрядові пісні, пісні літературного походження, розумієте їхню специфіку й художні особливості, умієте коментувати й аналізувати пісні, можете висловлювати свої думки та враження від творів, відчувати естетичну насолоду від них. Тож успіхів вам у цьому!

II. Основний зміст роботи

1. Інструктаж щодо виконання завдань.

2. Виконання завдань за варіантами

1 варіант

І рівень

Оберіть одну правильну відповідь

1. Пісні,які співали навесні :    а)купальські            б)гаївки                  в)колядки

 2.Головні обряди, пов’язані з приходом весни :

а)обряд закликання весни

б)спалювання опудала

в) обряд Маланки

3. Повторення групи слів, рядків або кількох віршованих рядків  на прикінці віршових рядків–це:

а)рефрен

б) постійні епітети

в) анафора

4.Які символи-образи наявні у веснянках :

а)зозуля, голуб, сокіл                  б) Миколай , Меланка                     в) русалка, фортуна-дівчина

5.Про що діти запитують весну у веснянці « ой весна, весна – днем красна»?

а) коли вона прийде, і що принесе?            б) коли прилетять пташки?             в) коли настане літо?

6. З яким птахом пов’язували прихід весни?  

а)соловей                             б) жайворонок                       в) сорока

ІІ рівень

Дайте коротку лаконічну відповідь на запитання.

  1.     Які пісні називаються календарно-обрядовими?
  2.     Коли виконують колядки? Які свята згадуються у колядці «Добрий вечір»?
  3.     Які пісні належать до пісень  літнього циклу? Назвіть пісні  кожного різновиду.
  4.     Як називались танці, що супроводжували веснянки, їхні назви.
  5.     Яке призначення русальних пісень? Назви пісень.
  6.     Які побажання звучать у колискових піснях, хто є персонажами?

ІІІ рівень

Оберіть одну із запропонованих тем та напишіть власне висловлення.

  1. Напишіть твір-мініатюру (8-10речень) про свою чи сімейну улюблену народну пісню або колискову.
  2. Напишіть невеликий твір-роздум «Пісня – душа народу»

 

2 варіант

І рівень

Оберіть одну правильну відповідь

1.Пісні зимового циклу - це

А) веснянки, гаївки Б) колядки, щедрівки в) жниварські, купальські, русальні

2. Колядки - це

а)величальні пісні релігійного змісту

б)віршовані побажання рідним

в)пісні про зиму

3.Щедрівки - це

а)пісні про Ісуса Христа

б)віршовані побажання рідним

в)величальні пісні про господарів

4. Повторення слів, звуків та словосполучень на початку віршованих рядків це-

а) анафора                      б) рефрен                            в) пестливі слова

5. Пісні, що відкривають літній цикл обрядової поезії:

а)купальські                   б)русальні                          в)жниварські

6.Русальні пісні символізували:

а)прихід літа                   б)початок жнив                 в)кінець літа

 

ІІ рівень

 Дайте коротку лаконічну відповідь на запитання.

  1.     На скільки та які цикли поділяються календарно-обрядові пісні?
  2.     Коли виконують купальські пісні, які повір’я пов’язані зі святом?
  3.     Чому веснянки є закличними піснями? Назви пісень.
  4.     Які персонажі фігурують у  пісні «Нова радість стала»?
  5.     Яка тематика жниварських пісень? Які різновиди жниварських пісень?
  6.     Яке призначення колискових пісень, їхні назви?

 

ІІІ рівень

Оберіть одну із запропонованих тем та напишіть власне висловлення.

  1. Напишіть твір-мініатюру (8-10речень) про свою чи сімейну улюблену народну пісню або колискову.
  2. Напишіть невеликий твір-роздум «Пісня – душа народу»

III. Домашнє завдання

Повторити теоретичний матеріал.

IV. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа “Мікрофон”.

– Найскладнішим для мене було…

 

docx
Додав(-ла)
Budniak Lyda
Додано
4 листопада
Переглядів
89
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку