Історія України 7 клас.
Контрольна робота.
1. Велике розселення слов’ян відбувалося у:
а) ІІІ - V ст.
б) ІV - VІ ст.
в) V - VІІ ст.
2. Кого з перших князів називають князем-воїном:
а) Олега
б) Ігоря
в) Святослава
3. У якій літературній пам’ятці вперше використано назву «Русь-Україна» стосовно держави із центром у Києві?
а) «Історія України-Руси» (Михайло Грушевський)
б) «Повість минулих літ» (Нестор-літописець)
в) «Повчання дітям» (Володимир Мономах)
4. З ім’ям якого князя пов’язана перша спроба хрещення Русі?:
а) Олег
б) Ігор
в) Аскольд
5. У якій літературній пам’ятці записано, що «стала називатися наша земля – Руська земля»?
а) «Історія України-Руси (Михайло Грушевський)
б) «Повість минулих літ» (Нестор-літописець)
в) «Повчання дітям» (Володимир Мономах)
6. Один із важливих торговельних шляхів, що проходив через землі східних слов’ян називався:
а) «Із варягів у греки»
б) «Чумацький шлях»
в) «Руська путь»
7. Давні слов’яни були язичниками:
а) ні
б) так
8. Що зображено на малюнку?
_________________________ ____________________
9. Дайте визначення поняття:
Літопис – це…
10. 1) Вставте пропущені слова у наведеному тексті:
Більшість міст Русі починалися із __________. Під їхніми стінами селилися _______ і ________, а в межах стін перебували _______ й воєнні ______, які в разі потреби могли захистити місто від ворогів.
Слова для довідки: замків-фортець, ремісники і купці, князі, дружини.
10. 2) Вставте пропущені слова у наведеному тексті::
У ІХ – Х ст. більшість населених пунктів Русі становили _____. Їхні жителі займалися _______, присадибним ______ та ________. До складу селянської садиби входили ______ та _________ будівлі.
Слова для довідки: села, землеробством, тваринництвом та промислами, житлові та господарські.
10. Виконайте завдання скориставшись картою.
Випишіть назви 5 племен східних слов’ян.
_________________________________________________________________________
Контрольна робота «Київська держава (Русь-Україна)»
Мета: узагальнити й систематизувати знання за темою; розвивати вміння аналізувати історичні факти й події, узагальнювати фактичний матеріал, робити висновки, давати характеристику історичним подіям, визначити рівень засвоєння учнями знань за темою; розвивати пам’ять, увагу, мислення, мовлення, вміння давати письмові відповіді, самостійно працювати; слідкувати за вимовою, виправляти недоліки у вимові; виховувати повагу до історії України.
Тип уроку: узагальнення та систематизації знань.
Обладнання: тестові завдання на картках.
Перебіг уроку
І. Організаційний момент
Учитель повідомляє тему та мету уроку. Роз’яснює умови виконання роботи. Відповідає на запитання, які виникли в учнів стосовно правил виконання роботи.
ІІ. Виконання завдань
Учні отримують картки із завданнями.
Відповіді |
1 – в 2 – в 3 – а 4 – в 5 – б 6 – а 7 – б 8 – Олег прибиває свій щит на воротах Константинополя; перша сторінка «Повісті минулих літ» 9. Літопис – хронологічний послідовний запис історичних подій, зроблений їхнім сучасником. 10. 1) Більшість міст Русі починалися із замків-фортець. Під їхніми стінами селилися ремісники і купці, а в межах стін перебували князі й воєнні дружини, які в разі потреби могли захистити місто від ворогів.
10. 2) У ІХ – Х ст. більшість населених пунктів Русі становили села. Їхні жителі займалися землеробством, присадибним тваринництвом та промислами. До складу селянської садиби входили житлові та господарські будівлі. 11 – словени, в’ятичі, деревляни, поляни, сіверяни.
|
ІІІ. Домашнє завдання. Підготуватись до контрольної роботи.